مهم

دیکشنری بازاریابی اینترنتی – حروف S تا T

اسنپ چت چیست,اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ,بازاریابی اینترنتی
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 9 امتیاز : 4.8]

بازاریابی اینترنتی، شامل اصطلاحات تخصصی می باشد که در قسمت های قبلی مقالات دیکشنری بازاریابی اینترنتی، آن را تا حروف R بررسی کردیم. در این قسمت قصد داریم شما را با اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ که با حروف S و T آغاز می شوند آشنا کنیم.

(Search Engine Optimization (SEO 

بهینه سازی موتور جستجو : هر فعالیتی که باعث شود رتبه یک وب سایت در نتایج موتور های جستجو بهبود پیدا کند، به عنوان بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو در نظر گرفته می شود. با تنظیم المان های سئو داخلی برای یک وبسایت و بهبود سئو خارجی، یک بازاریاب درون گرا می تواند رتبه بندی سایت خودش در موتور های جستجو را تا حد زیادی بهبود دهد.

بخش ها و المان های گسترده ای در زمینه بهبود سئو برای صفحات سایت وجود دارد. موتور های جستجو به دنبال المان هایی مانند تگ ها، کلمات کلیدی، تگ های تصویری، ساختار لینک های داخلی، لینک های ورودی و … می گردند تا رتبه بندی سایت شما را مشخص کنند. همچنین موتور های جستجو ساختار و طراحی کلی سایت، رفتار بازدید کننده ها و دیگر عوامل خارجی را هم بررسی می کنند تا رتبه بندی سایت شما را در نتایج جستجو، مشخص کنند.

Sender Score

شاخص ارسال کننده : این اصطلاح بازاریابی ایمیل، مشخص کننده شهرت هر آدرس آی پی سرور برای ایمیل های ارسالی می باشد و مقداری بین 0 تا 100 دارد. سرور های ایمیل، شاخص ارسال شما را ارزیابی می کنند و سپس تصمیم می گیرند که نسبت به ایمیل های شما چه اقدامی انجام دهند. شاخص 90، شاخص خوبی برای سرور ها می باشد.

(Service Level Agreement (SLA

توافق نامه سطح سرویس (SLA) : برای بازاریاب ها، یک SLA در واقع توافقنامه ای بین تیم های فروش و بازاریابی شرکت می باشد که نشان می دهد قسمت فروش چه انتظاراتی از قسمت بازاریابی دارد و بالعکس. SLA قسمت بازاریابی نشان دهنده انتظارات قسمت فروش برای تیم بازاریابی نسبت به کمیت مشتری های هدایت شونده و کیفیت آن هاست، در حالی که SLA قسمت فروش نشان دهنده انتظارات تیم بازاریابی نسبت به نحوه و عمق پیگیری مشتری های هدایت شده توسط تیم فروش می باشد.

SLA ها به منظور هماهنگی بین فعالیت های تیم فروش و تیم بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که این دو دپارتمان کاملا مجزا از یکدیگر مدیریت شوند، این سیستم با شکست مواجه می شود. برای این که شرکت ها بتوانند رشد کنند و رهبری صنایع خودشان را بر عهده بگیرند، این دو گروه باید به خوبی با هم ادغام و هماهنگ شده باشند.

(Small-to-Medium Business (SMB

کسب و کار کوچک تا متوسط (SMB) : این شرکت ها معمولا به عنوان شرکت هایی تعریف می شود که 10 تا 500 کارمند دارند.

Smarketing

Smarketing : یک عبارت با نمک که مرتبط با هماهنگ کردن فروش و بازاریابی می باشد. در یک دنیای ایده آل، قسمت بازاریابی بخش قابل توجهی از مشتری های هدایت شونده تایید صلاحیت شده را به تیم فروش تحویل می دهد و سپس تیم فروش نیز بر روی هر کدام از این مشتری های هدایت شونده کار می کند تا بتواند در حالت ایده آل همه آن ها را به مشتری های نهایی تبدیل کند. اما به دلیل این که همیشه کار به این راحتی نیست، فعالیت های فروش و بازاریابی باید کاملا با یکدیگر هماهنگ باشند تا ارتباطات بین آن ها به بهترین حالت برسد و بیشترین تعداد از مشتری های هدایت شونده به مشتری نهایی تبدیل شوند.

Snapchat

اسنپ چت : اسنپ چت چیست؟ این نرم افزار، یک اپلیکیشن اجتماعی است که کاربر ها را قادر می سازد تا تصاویر و ویدئوهایی با حساسیت زمانی را ارسال و دریافت کنند که با نام “اسنپ” شناخته می شوند و بعد از یک بازه زمانی خاص، این تصاویر دیگر از دید دریافت کننده پنهان می شوند (نکته : تصاویر و ویدئو ها در سرور اسنپ چت باقی می مانند).

کاربر ها می توانند متن و نقاشی را هم به اسنپ های خودشان اضافه کرده و لیست دریافت کننده های مد نظر خودشان را هم مشخص کنند.

استوری های اسنپ چت هم، رشته ای از اسنپ چت ها است که 24 ساعت باقی می مانند. کاربر ها می توانند از استوری های خودشان استفاده کنند و آن ها را در اختیار همه قرار داده و یا یک گروه سفارشی از دریافت کننده ها را مشخص کنند.

Social Media

رسانه های اجتماعی : رسانه هایی هستند که از طریق تعامل های اجتماعی نشر پیدا می کنند و با استفاده از تکنیک های نشر با دسترسی و قابلیت گسترش مقیاس بالا اجرا می شوند. فیسبوک، توییتر، یوتیوب، لینکدین و گوگل پلاس از جمله رسانه های اجتماعی هستند که کاربر ها می توانند برای کاربرد های شخصی و یا تجاری از آن ها استفاده کنند. رسانه های اجتماعی یکی از بخش های اصلی بازاریابی درون گرا هستند، زیرا بازاریاب ها را قادر می سازند تا از کانال های اضافی بازاریابی استفاده کرده و به مجموعه گسترده ای از کاربر ها دسترسی پیدا کنند، رشد فروش خودشان را افزایش داده و در نهایت به اهداف تجاری خودشان برسند.

Social Proof

تایید اجتماعی : یک پدیده اجتماعی است که در آن افراد تلاش دارند تا با جهت گیری از افرادی که اطراف شان هستند، تصمیم بگیرند که چگونه باید در شرایط خاص رفتار کنند یا چگونه باید تفکر کنند. درست مانند حالتی است که شما پشت درب یک باشگاه، می بینید که یک صف طولانی ایجاد شده و با خودتان فکر می کنید که حتما این باشگاه خیلی خوب است که این همه منتظر ورود به آن هستند. در رسانه های اجتماعی، تایید اجتماعی را می توان بر اساس تعداد تعامل ها بر روی یک محتوای خاص و یا تعداد دنبال کننده های یک کاربر مشخص کرد. این ایده که اگر دیگران چیزی را بازنشر می دهند و یا کسی را دنبال می کنند پس حتما آن فرد یا آن محتوا خوب است دقیقا همین تایید اجتماعی است.

(Software-as-a-Service (SaaS

نرم افزار به عنوان سرویس : هر نرم افزاری که میزبان آن یک شرکت دیگر باشد و اطلاعات شما را در سیستم های ابری نگاه دارد به عنوان نرم افزار به عنوان سرویس شناخته می شود : HubSpot ،Salesforce ،IM clients و اپلیکیشن های مدیریت پروژه از جمله نرم افزار هایی هستند که به عنوان سرویس مورد استفاده قرار می گیرند.

Top of the Funnel

بالای قیف : این کلمه که گاهی با نام TOFU هم نامیده می شود، اشاره به اولین مرحله از روند خرید دارد. مشتری های هدایت شوند در این مرحله در حال شناسایی مشکل خودشان هستند و میخواهند اطلاعات بیشتری در رابطه با راه حل های موجود دریافت کنند. به این صورت، یک بازاریاب درون گرا می خواهد محتوای مفیدی را در اختیار این کاربر ها قرار دهد که به آنها کمک کند تا مشکل خودشان را بهتر شناسایی کرده و در نتیجه راه حل مفیدی را پیدا کنند. TOFU اسم یک غذای خیلی خیلی خوشمزه تایلندی هم هست … که البته فکر کنم ربطی به بحث ما ندارد!!!

Twitter •

توییتر : برای خلاقیت، من توییتر را در 140 کاراکتر یا کمتر تعریف می کنم (چون در خود توییتر هم بیشتر از 140 کاراکتر نمی توانید توییت بزنید). توییتر یک بستر است که کاربر ها را قادر می سازد تا پیامی با طول 140 کاراکتری را منتشر کنند. کاربر ها می توانند توییتر های دیگر را دنبال کرده و دیگران هم آن ها را دنبال کنند.

به همین سادگی! تعریفی از توییتر که می توانید آن را توییت کنید ? !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود