مهم

دیکشنری بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی,بانس ریت ایمیل,بانس ریت سایت

لغات و اصطلاحات بازاریابی اینترنتی که باید آنها را بدانید در این مجموعه مقالات گرد هم آوردیم.

در این مقاله از سایت نیوسئو، ما لغتنامه ای برای شما عزیزان نوشتیم که بعضی از بخش های اصلی بازاریابی اینترنتی و بازاریابی درون گرا را پوشش می دهد. در این بخش، ما موضوعاتی از جمله اصطلاحات مرتبط با رسانه های اجتماعی، اصطلاحات بازاریابی و فروش، اصطلاحات بازاریابی با ایمیل، اصطلاحات بهینه سازی وبسایت و حتی کلمه های اختصاری بازاریابی را بررسی کرده ایم. امیدواریم شما این پست را بر روی مرورگر خودتان ذخیره (بوک مارک) کنید و هر وقت لازم بود، دوباره آن را مطالعه کنید.

وقتی که ما می خواهیم یک دیکشنری برای موضوعی ارائه کنیم که خودش دسته بندی های مختلفی دارد که هر کدام از این دسته بندی ها می توانند واژه نامه خاص خودشان را داشته باشند؛ کاملا مشخص است که باید واژه های بسیار بسیار زیادی را بررسی کنیم. به همین خاطر، به جای این که ما صد ها اصطلاح از واژه نامه های مختلف را برای شما ارائه کنیم، سعی کردیم که این مجموعه را خلاصه تر کنیم و 99 اصطلاحی که هر کسی باید در رابطه با بازاریابی بداند را انتخاب کردیم تا به شما معرفی کنیم.

دیکشنری تخصصی بازاریابی آنلاین

A/B Testing • 

تست A/B :در این روند، ما دو متغیر از یک متغیر واحد را با یکدیگر مقایسه کنیم تا مشخص کنیم که کدام حالت، بهترین عملکرد را برای بهبود فعالیت های بازاریابی ایجاد می کند. این کار معمولا در بازاریابی ایمیل (با تغییر موضوع ایمیل و یا متن ایمیل)، دکمه فراخوان یا calls-to-action (تغییر در رنگ و یا متن دکمه فراخوان) و صفحه فرود یا لندینگ پیج (تغییر در محتوای صفحه). خارج از زمینه بازاریابی، شما می توانید مثلا امتحان کنید که با ساندویچ کره بادام زمینی، مربا خوشمزه تر است یا خامه!

Analytics •

علم تجزیه و تحلیل: من گاهی این علم را به عنوان “چشم” های بازاریابی درون گرا می نامم زیرا این علم در اصل کشف و انتقال الگوهای معنی دار در داده ها می باشد. وقتی که این علم را در زمینه بازاریابی در نظر میگیریم، باید داده های فعالیت های اولیه (مانند گزارش های بازدید از وبسایت، شبکه های اجتماعی، PPC و غیره) را بررسی کنیم، گرایش های موجود در داده ها را تحلیل کنیم و در نهایت دیدگاه های عملی را بر اساس این داده ها ایجاد کنیم که به ما کمک می کند تا تصمیم گیری های آگاهانه داشته باشیم.

API : Application Programming Interface •

رابط برنامه نویسی نرم افزار : API ها، مجموعه از قوانین در برنامه نویسی کامپیوتر است که به یک اپلیکیشن این امکان را می دهد تا اطلاعات را از یک سرویس استخراج کرده و سپس این اطلاعات را در اپلیکیشن خودشان و یا در تحلیل داده ها، استفاده کنند. این API مانند یک تلفن برای اپلیکیشن ها می باشد تا با یکدیگر ارتباطات داشته باشند؛ یک API به نوعی از یک اپلیکیشن استفاده می کند و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آن اطلاعات، در نرم افزار خودتان استفاده کنید. API ها باعث سهولت دسترسی به داده های مورد نیاز به منظور ارائه راه حل های جدید به مشکلات مشتریان می شود.

B2B : Business-to-Business •

تجارت به تجارت : این کلمه، یک صفت است که برای توصیف شرکت هایی استفاده می شود که تبادل و فروش شان با دیگر کسب و کار ها می باشد. به عنوان مثال، گوگل و Oracle در اصل شرکت های B2B هستند.

B2C : Business-to-Consumer 

تجارت و مصرف کننده : این کلمه هم یک صفت است که برای توصیف شرکت هایی به کار می رود که محصولات خودشان را مستقیم به مشتری ها می فروشند. به عنوان مثال، شرکت های Amazon ،Apple و Nike در اصل شرکت های B2C می باشند.

Blogging

وبلاگ نویسی : Bloging، به معنای وبلاگ نویسی می باشد. یک فرد یا گروهی از افراد معمولا یک وبلاگ دارند. یک وبلاگ فردی و یا وبلاگ کسب و کار در اصل شامل درج اطلاعات همراه با نظرات مختلف افراد، توصیف رخدادها و یا دیگر موضوعات همراه با تصویر و ویدئو می باشد.

وبلاگ نویسی یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی درون گرا می باشد، زیرا می تواند به صورت همزمان فواید مختلفی را ایجاد کند؛ از جمله رشد ترافیک وب سایت، رهبری فکری و ایجاد برتری نسبت به رقبا. وبلاگ ها فواید بسیار زیادی دارند اما خب قطعا شما باید توجه ویژه ای به آن ها داشته باشید تا در مسیر درستی قرار بگیرند.

Business Blogging

وبلاگ نویسی تجاری : وبلاگ نویسی تجاری درست مانند وبلاگ نویسی معمولی می باشد، اما یک طرح و برنامه بازاریابی نیز به آن اضافه می شود. این وبلاگ نویسی تجاری، به بازاریاب ها کمک می کند تا ترافیک را به سمت وب سایت های خودشان هدایت کنند، مشتریانی هدایت شونده از این ترافیک بدست آوند، کسب و کار خود را در دست بگیرند و در نتیجه با استفاده از آن، به نتایج بلند مدت دست پیدا کنند.

بازاریاب ها وقتی می خواهد برای کسب و کار خودشان وبلاگ نویسی کنند، پست هایی را ایجاد می کنند که در آن ها، کلمات کلیدی به صورتی بهینه سازی شده اند که مطابق با جستجوی مخاطبین در اینترنت می باشند و نگارش پست ها به صورتی است که مطالب مفید و آموزشی در اختیار خواننده ها قرار بگیرد. معمولا این وبلاگ ها باید قابل رسیدگی باشند (با فراهم کردن قابلیت دانلود یا انتخاب خدمات) تا بتوان معیاری برای تاثیر وبلاگ نویسی تجاری به دست آورد.

Bottom of the Funnel 

قسمت پایین قیف : به دلیل این که ما کلمات را بر  اساس الفبا معرفی میکنیم، آخرین قسمت قیف را الان بررسی می کنم! پس احتمالا ما باید کارمان را از “پایین به بالا” ادامه دهیم. قسمت پایین قیف اشاره به مرحله ای از روند بازاریابی دارند که در آن افراد در حال تبدیل شدن به مشتری های جدید هستند. یعنی در این مرحله افراد مشکلی را شناسایی کرده اند، راه حل های مختلف را بررسی کرده اند و به مرحله نهایی خرید بسیار نزدیک هستند. 

بعد از این مرحله معمولا یک نماینده فروش با این افراد تماس میگیرد، نمونه ای از محصول به مشتری ارائه می شود و یا به او مشاوره رایگان داده می شود. هر کدام از این موارد، مبتنی بر نوع کسب و کاری که مشتری با آن سر و کار دارد، به او ارائه می شود.

Bounce Rate

رتبه محتوای بی ارزش : 

بانس ریت سایت : درصدی از افراد است که به صفحه وب سایت شما می آیند و بدون هیچ کلیک خاصی بر روی قسمت های مختلف سایت و یا رفتن به دیگر صفحه ها، سایت شما را ترک می کنند. اگر درصد خروج از سایت شما بالا باشد، معمولا نرخ تبدیل سایت شما پایین می آید و بازدید کننده های سایت شما به ندرت به مشتری نهایی تبدیل می شوند زیرا هیچ کدام از آن ها به اندازه کافی در سایت شما نمی مانند که محتوای شما را بخوانند و به مشتری تبدیل شوند.

بانس ریت ایمیل : این نرخ نشان دهنده ایمیل هایی است که نتوانسته اند به اینباکس ایمیل فرد برسند. بانس ریت بالا معمولا به این معنی است که لیست های ایمیل شما منقضی شده اند و یا توسط کس دیگری خریداری شده اند و یا ایمیل های موجود در این لیست ها، معتبر نیستند. در ایمیل همه بانس ریت ها بد نیست به همین دلیل قبل از این که یک ایمیل را از لیست بازاریابی خودتان حذف کنید، بهتر است تفاوت بین بانس ریت خوب و بد را بین ایمیل ها به خوبی درک کنید.

Buyer Persona

شخصیت خریدار : یک حالت نیمه ساختگی از مشتری ایده آل شما بر اساس تحقیقات بازاری و داده های واقعی از مشتری های فعلی خودتان، با نام شخصیت خریدار یا پرسونای خریدار شناخته می شود. در حالی که این مفهوم به بازاریاب ها کمک می کند تا مثلا مخاطبین هدف خودشان را به صورت دقیق تعریف  کند، می تواند به نماینده های فروش هم کمک کند تا بتوانند کسانی که قصد خرید دارند را بهتر کنترل کنند.

بازاریابی اینترنتی,بانس ریت ایمیل,بانس ریت سایت

دیکشنری بازاریابی اینترنتی را در نیوسئو ادامه میدهیم و کلمه هایی که با C شروع می شوند را با هم بررسی می کنیم. این دیکشنری شامل اصطلاحات تخصصی می باشد و دانستن آنها برای افرادی که با بازاریابی دیجیتال در ارتباط هستند، ضروری است.

Call To Action •

دکمه فراخوان : اگر چه جایگزین فارسی خوبی برای این کلمه وجود ندارد، اما دکمه فراخوان، یک لینک متنی، یک دکمه، تصویر و یا نوعی از لینک وبسایت است که باعث می شود بازدید کننده وب سایت شما تشویق و ترغیب شود تا به یک صفحه فرود برود و به یک مشتری هدایت شونده تبدیل شود. بعضی از نمونه های CTA به این صورت هستند “همین حالا عضو شو” یا “روزنامه های امروز را دانلود کن”. این موضوعات برای بازاریاب ها مهم هستند زیرا این فراخوان ها مانند طعمه هایی هستند که باعث می شود یک بازدید کننده از وبسایت به یکی از مشتری های بالقوه تبدیل شود. به همین دلیل کاملا مشخص است که این روش برای جذب مشتری ها و تبدیل آن ها به مشتری نهایی، اهمیت بسیار زیادی دارند 

CAN-SPAM •

CAN-SPAM : کلمه مختصر “کنترل هجمه پیام های ناخواسته در بازاریابی” می باشد. این موضوع یک قانون تصویب شده در ایالات متحده در سال 2003 می باشد که قوانین ایمیل تجاری و پیام های تجاری را مشخص می کند و به دریافت کننده ها این حق را می دهد تا از یک کسب و کار بخواهند که دیگر به آن ها ایمیل نزند و برای کسانی که از این قانون تخطی می کنند، جریمه در نظر می گیرد. به عنوان مثال، CAN-SPAM قانونی است که کسب و کار را ملزم می کند تا گزینه لغو اشتراک را پایین هر ایمیل داشته باشند.

CASL

CASL : در واقع مختصر “مقررات ضد اسپم کانادا” می باشد. این موضوع، قانونی است که در سال 2013 در کانادا ثبت شده است و موضوع ارسال “پیام های الکترونیک تجاری” را پوشش می دهد که می توان با استفاده از کامپیوتری های موجود در کانادا به آنها دسترسی پیدا کرد. CASL موضوعاتی مانند ایمیل، متن، پیام های فوری و پیام های خودکار تلفنی که به کامپیوتر و تلفن ارسال می شود را تحت پوشش قرار می دهد.

Churn Rate •

نرخ رویگردانی : این نرخ، معیاری است که نشان می دهد چه تعداد مشتری حفظ کرده اید و آنها چه میزان برای شما ارزش دارند. برای محاسبه این نرخ، تعداد مشتری هایی که در طول یک بازه زمانی از دست داده اید را بر تعداد کل مشتری هایی که در ابتدای آن بازه زمانی داشته اید، تقسیم کنید (بعد از آن بازه زمانی دیگر نباید شمار مشتری ها را در محاسبه این نرخ در نظر بگیرید).

به عنوان مثال، در صورتی که یک شرکت در شروع اکتبر 500 مشتری داشته و تنها 450 مشتری در انتهای اکتبر باقی مانده باشد (کاهش تعداد مشتری هایی که در اکتبر باقی مانده بودند)، نرخ رویگردانی مشتری های آن ها به صورت 500/(450-500)= 50/500 = 10% می باشد.

نرخ رویگردانی یکی از مهم ترین معیار ها برای شرکت هایی با سود تکرار شونده می باشد.

فارغ از سود ماهانه شما، اگر میانگین مشتری های شما در مدت زمان طولانی به صورت میانگین در مقداری باقی نماند که بتوانید هزینه های جذب مشتری خودتان را تامین کنید، قطعا به مشکل خواهید خورد.

(Clickthrough Rate (CTR

نرخ کلیک : درصد مخاطبین شما که از یک قسمت وب سایت شما به مرحله بعدی کمپین بازاریابی شما، وارد می شوند (با کلیک کردن) با نام نرخ کلیک شناخته می شود.

به صورت یک معادله ریاضی، این پارامتر معادل با تعداد کلی کلیک ها در صفحه شما، تقسیم بر تعداد فرصت های کلیک برای افراد می باشد (تعداد فرصت های کلیک برای افراد بر اساس بازدید صفحه، ایمیل های ارسال شده و غیره محاسبه می شود).

Closed-Loop Marketing

بازاریابی حلقه بسته : فعالیت بازاریابی های حلقه بسته می تواند فعالیت های بازاریابی را اجرا و پیگیری کرده و نشان دهد که این فعالیت ها چه تاثیری بر روی رشد تجاری ما داشته اند. یکی از این نمونه ها شامل بررسی تعداد بازدید کننده های سایت در روند تبدیل شدن به مشتری هدایت شونده و رسیدن به نقطه نهایی خرید می باشد.

اگر شما این روند را به صورت صحیح انجام دهید، می توانید به دقت بررسی کنید که چه مقدار از سرمایه گذاری های بازاریابی شما در نهایت منجر به رشد تجاری شده است. یکی از مهم ترین مزیت های اجرای برنامه های بازاریابی درونگرا و استفاده از نرم افزار های بازاریابی درون گرا، امکان استفاده از بازاریابی حلقه بسته می باشد.

Conversion Path •

مسیر تبدیل : یک مسیر تبدیل، یک مجموعه از رخداد های مبتنی بر وب سایت است که منجر به کسب مشتری می شود. در حالت اولیه، مسیر تبدیل شامل دکمه فراخوان (معمولا دکمه ای که یک پیشنهاد خاص را ارائه می کند) می باشد که این دکمه به یک صفحه فرود با یک فرم ثبت مشتری می باشد که این فرم در نهایت به صفحه تقدیر و تشکر ختم می شود که در این صفحه پیشنهاد محتوایی نمایش داده می شود. مشتری در ازای ارائه اطلاعات تماس خودش، یک پیشنهاد محتوایی را دریافت می کند که به او کمک می کند تا در روند خرید تصمیم گیری بهتری داشته باشد.

Content

محتوا : در زمینه بازاریابی درونگرا، محتوا بخشی از اطلاعاتی است که به هدف دریافت، مشارکت و اشتراک گذاری مورد استفاده قرار می گیرد. این محتوا معمولا از وبلاگ ها، ویدیو ها و پست های رسانه های اجتماعی، تصاویر، اسلایدشو و یا پادکست های صوتی ایجاد می شوند اما انواع بسیار زیادی از آن ها را می توان در وبسایت ها مشاهده کرد. از ابتدای روند جذب ترافیک توسط وبسایت تا تبدیل مشتری های بالقوه به مشتری های نهایی، محتوا در برنامه های بازاریابی درون گرا، نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

(Content Management System (CMS

سیستم مدیریت محتوا (CMS) : این سیستم، یک اپلیکیشن مدیریت وب سایت است که به کاربران مبتدی این امکان را می دهد تا یک وبسایت را ایجاد کرده، ویرایش کرده و آن را مدیریت کنند. این ابزار به کابران کمک می کند تا محتوای خودشان را ویرایش کرده و بیشتر کارهای پشت پرده را خودشان انجام دهند مثلا ایجاد فهرست بندی و قابلیت جستجوی محتوا، ایجاد المان های navigation سایت به صورت خودکار، بررسی وضعیت کاربران سایت و دسترسی های آن ها و غیره.

(Content Optimization System (COS

سیستم بهینه سازی محتوا (COS) : یک COS در اصل یک CMS است (سیستم مدیریت محتوا)، اما به صورتی بهینه شده که تا حد امکان، شخصی ترین تجربه وب سایت را در اختیار مشتری ها قرار می دهد.

Context

مفهوم : اگر محتوا پادشاه است، مفهوم نیز ملکه است. ارائه محتوای ارزشمند بسیار مهم است، اما تضمین این که این محتوا برای مخاطب به صورت صحیح ارائه شده اهمیت بسیار زیادی دارد (و حتی شاید اهمیت آن هم بیشتر است). مادامی که خریداران کنترل بیشتری نسبت به اطلاعات فرستاده شده به سمت خودشان به دست می آورند، ما باید محتوایی را به آن ها بدهیم که از نظر مفهوم اهمیت و ارزش کافی داشته باشد. اگر شما یک رستوران داشته باشید قطعا نباید یک برای یک گیاهخوار، کوپن استیک بفرستید درسته؟ مگر این که شما ضد گیاهخواران باشید!!

Conversion Rate

نرخ تبدیل : درصدی از افراد که یک عمل مورد نظر سایت مانند پر کردن یک فرم، را تکمیل میکنند، به عنوان نرخ تبدیل در نظر گرفته می شوند. صفحه هایی که نرخ تبدیل آنها بالا است عملکرد خوبی دارند در حالی که صفحاتی که نرخ تبدیل آن ها پایین است، عملکرد ضعیفی دارد.

(Conversion Rate Optimization (CRO

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) : روند بهبود نرخ تبدیل سایت با استفاده از تکنیک های طراحی، اصول اصلی بهینه سازی و تست آن ها با نام بهینه سازی نرخ تبدیل شناخته می شود. این روند شامل ایجاد تجربه ای مفید برای بازدید کننده های سایت می باشد تا به مشتری تبدیل شوند. CRO معمولا برای بهینه سازی صفحات وب و یا صفحه لندینگ پیج کاربرد دارد، اما می توان از این تکنیک برای رسانه های اجتماعی، CTA ها و دیگر بخش های بازاریابی دیجیتال نیز استفاده کرد.

(Cost-per-Lead (CPL

هزینه برای هر مشتری هدایت شونده (CPL) : این مقدار هزینه نشان دهنده هزینه مورد نیاز برای کسب یک مشتری هدایت شونده می باشد. این عامل تاثیر زیادی بر روی CAC (هزینه جذب مشتری) داشته و معیاری است که بازاریاب ها باید توجه جدی به آن داشته باشند.

Crowdsourced Content

محتوای انبوه سپاری : سپردن تولید محتوا به دیگران می تواند نسبت به تولید محتوا توسط خودتان بسیار دشوار تر باشد؛ در این شرایط می توانید از محتوای انبوه سپاری استفاده کنید. استفاده از متخصص های موضوعات، مشتری ها یا فریلنسر ها برای تولید محتوا، اصلی ترین روش برای به دست آوردن محتوای باکیفیت در زمان کوتاه می باشد. با جمع آوری مطالب، شما می توانید پیشنهادهای بسیار عالی به مشتری های خودتان بدهید و برای تولیدکنندگان محتوا نیز اعتبار ایجاد کنید؛ در واقع این روند، یک مشارکت برد – برد برای تمام افراد می باشد.

(Customer Acquisition Cost (CAC

هزینه جذب مشتری (CAC) : این پارامتر نشان دهنده هزینه های کلی بازاریابی و فروش شما می باشد. برای محاسبه CAC، گام های زیر را برای یک بازه زمانی مشخص (مثلا یک ماه، سه ماه یا سال) انجام دهید:

  1. جمع هزینه برنامه های تبلیغاتی + حقوق ها + کمیسیون ها + حق امتیاز + مخارج کلی
  2. تقسیم بر تعداد مشتریان جدید در آن بازه زمانی

به عنوان مثال اگر شما 500.000 دلار در زمینه فروش و بازاریابی در یک ماه هزینه کرده باشید و 50 مشتری در آن بازه به دست آورده باشید، در این صورت CAC شما به صورت 10.000 دلار در آن ماه خواهد بود.

(Customer Relationship Management (CRM

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) : مجموعه ای از برنامه های نرم افزاری که به شرکت ها این امکان را می دهد تا تمام موضوعات مرتبط با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه خودشان را مدیریت کنند.

در ساده ترین سطح، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به شما این امکان را می دهد تا تمام اطلاعات تماس این مشتریان را حفظ کنید. اما سیستم های CRM می توانند خدمات متنوع دیگری هم داشته باشند، مانند ردگیری ایمیل، تماس های تلفنی، فکس، و قراردادها ؛ ارسال ایمیل های شخصی، مشخص کردن قرار ملاقات و گزارش نویسی از تمام خدمات و پشتیبانی مشتریان. بعضی از سیستم ها می توانند از رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، لینکدین و دیگر رسانه ها، اطلاعات دریافت کنند.

CSS

CSS : مخفف عبارت برگه های آبشاری می باشد و CSS به کل وبسایت شما سبک خاصی می دهد؛ مثلا رنگ ها، خط نوشتاری و پس زمینه های وب سایت شما را این ابزار مشخص می کند. CSS بر روی حالت و لحن سایت شما تاثیر دارد و به همین دلیل ابزار بسیار مهم و قوی می باشد. همچنین این ابزار به وبسایت شما این امکان را می دهد تا مطابق با سایز صفحه و دستگاه های مختلف، خودش را تغییر دهد.

دیکشنری بازاریابی آنلاین,دیکشنری تخصصی بازاریابی آنلاین,لغات بازاریابی

دیکشنری کسب و کار اینترنتی را در این مقاله از حروف D تا H ادامه میدهیم. اصطلاحات مرتبط با رسانه های اجتماعی و بازاریابی با ایمیل را در این دیکشنری تخصصی بازاریابی آنلاین بررسی می کنیم.

Dynamic Content

محتوای پویا : این محتوا، روشی برای نمایش پیام های مختلف بر روی وبسایت شما بر اساس اطلاعاتی که از هر بازدیدکننده دارید، می باشد. به عنوان مثال، شما می توانید از CTA های هوشمند استفاده کنید تا بازدید کنندگانی که برای اولین بار از سایت شما بازدید می کنند، یک CTA شخصی را دریافت کنند (مثلا می توانید برای مشتری هایی که بالای قیف بازاریابی هستند، از پیام های خاصی استفاده کنید) و کسانی که دفعه چندم است که به سایت شما می آیند، اطلاعاتی در رابطه با محصولات و خدمات مورد علاقه شان را دریافت کنند. 

 

Ebook

کتاب الکترونیک : کتاب های الکترونیک یا Ebook ها، نوعی از محتوا هستند که بازاریاب ها می توانند از آن استفاده کنند تا گاهی مشتری های بالقوه ایجاد کنند. این کتاب های الکترونیک معمولا نوع محتوایی با حالت طولانی دارند و طولانی تر از پست های وبلاگ هستند و به صورت عمیقی، جزییات یک موضوع را بررسی می کنند. 

Editorial Calendar

تقویم ویراستاری : این تقویم مانند یک نقشه مسیر برای تولید محتوا می باشد که به شما نشان می دهد چه محتوایی ایجاد کنید، چه موضوعاتی را پوشش دهید و مخاطبانتان چه کسانی باشد و برای پشتیبانی از برنامه تبلیغاتی خودتان، چه زمانی محتوا را منتشر کنید. داشتن یک تقویم ویراستاری به شما کمک می کند که محتوای خودتان را بهتر مدیریت کنید و خلاهای موجود را رفع کنید. همچنین این تقویم به شما کمک می کند که مطمئن شوید برای پرسونای خریدار مد نظر خودتان کار درست را انجام می دهید و موضوعات مرتبط و مهمی را در محتوای خودتان ارائه می کنید.

Email

ایمیل : معنی ایمیل چیست؟ در ساده ترین حالت، ایمیل به معنی پست الکترونیک می باشد. ایمیل یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی می باشد زیرا با استفاده از ایمیل، می توان به صورت مستقیم با مخاطب تماس برقرار کرد. اما، موضوع مسئولیت پذیری در این روش از بازاریابی، اهمیت بسیار زیادی دارد یعنی این که بازاریاب ها نباید از رابطه ایمیل با مشتری، سوء استفاده کنند. اعتماد بین شما و مشتری شما در این روش، به سختی ایجاد می شود به همین دلیل تنها با یک اشتباه شما، ممکن است مشتری اشتراک خودش را از خبرنامه یا برنامه تبلیغاتی شما حذف کند پس خیلی مراقب باشید که این اعتماد از بین نرود.

Engagement Rate

نرخ مشارکت : یکی از معیارهای رایج شبکه های اجتماعی که برای توصیف مقدار تعامل ها، مانند میزان نشر و اشتراک گذاری پست، لایک و کامنت یا موضوعات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد نرخ مشارکت است. تعامل هایی مانند این مشارکت ها، به شما نشان می دهد که پیام شما بین طرفداران و دنبال کننده های شما در حال گسترش است.

Evergreen Content

محتوای همیشه سبز : محتوایی است که همیشه برای خواننده ها ارزشمند است فارغ از این که چه زمان یا در چه شرایطی، کاربران آن ها را مطالعه می کنند. به بیان دیگر، ممکن است مدت ها بعد از مراجعه اولیه، کاربران دوباره از این مطالب استفاده کنند و حتی در این شرایط، این مطالب هنوز برای کاربران ارزشمند خواهد بود.

معمولا، محتوای همیشه سبز بدون محدودیت زمانی بوده و کیفیت و ارزش آن بالا می باشد و معمولا یک موضوع جدید را معرفی کرده و یا مفهومی را تعریف می کند. این پست ها معمولا مطلوب ترین پست ها برای بازاریاب ها هستند زیرا این پست ها می توانند ارزش سئو بسیار زیادی را ایجاد کنند.

Facebook •

فیسبوک : یک شبکه اجتماعی است که به احتمال زیاد با آن آشنا هستید، اما این شبکه حالا فراتر از بستری فقط برای نشر محتوا و به دست آوردن فالوور است. حالا شما می توانید از گزینه های بسیار جذابی در تبلیغات فیسبوک استفاده کنید و برای سایت خودتان بازدید کننده های جدید و خوبی را به دست آورده و آن ها را به صفحه فرود منتقل کنید. اما به یاد داشته باشید که شما برای انجام این کار، به محتوای خوبی نیاز دارید.

در حالی که بخش اصلی تمام استراتژی بازاریابی، فیسبوک است اما نباید تنها به همین موضوع اتکا کرد. تمرکز کامل بر روی فیسبوک (یا هر کانال دیگری در رسانه های اجتماعی) تنها بخش کوچکی از فرصت های بازاریابی درون گرا را برای شما فراهم می کند. البته در این کانال ها چالش هایی هم وجود دارد به همین دلیل باید در استفاده از این بسترها مراقب باشید.

Form

فرم : فرم ها، مکان هایی هستند که بازدیدکنندگان صفحه شما، اطلاعات خودشان را در آن جا وارد کرده و در ازای آن پیشنهادی را از سایت شما دریافت می کنند. در همین صفحات، بازدیدکنندگان از سایت به مشتری های بالقوه و ارزشمند تبدیل می شوند. به عنوان یکی از بهترین روش ها، شما تنها باید اطلاعاتی را از بازدید کننده ها بپرسید که برای پیگیری و ارزیابی آنها نیاز دارید.

Friction

اصطکاک : هر بخشی از وبسایت شما که مبهم، عامل حواس پرتی و یا موجب تنش در بازدید کننده ها باشد و باعث شود که وبسایت شما را ترک کنند، به عنوان اصطکاک در نظر گرفته می شود. نمونه هایی از المان های موجب اصطکاک می شوند شامل رنگ های نامناسب، متن زیادی، منوی ناوبری گیج کننده در سایت و یا فرم های صفحه فرود است که جاهای خالی زیادی دارد.

+Google 

گوگل پلاس : +Google یا همان گوگل پلاس، یک شبکه اجتماعی است که می توانید به گروه یا حلقه های دوستان پیوسته و یا آن را ایجاد کنید که در این گروه ها می توانید اعضای خانواده، دوستان، همکاران یا اعضای مشارکت های کاری را با یکدیگر ترکیب کنید. درست همانطور که می توانید شما از این شبکه مشابه با دیگر رسانه های اجتماعی استفاده کنید؛ یعنی برای انتشار و نشر محتوا، ایجاد کردن مشتری های بالقوه، این شبکه همچنین ارزش سئو زیادی را برای بازاریاب های محتوایی ایجاد می کند زیرا در این شبکه، اشتراک گذاری های اجتماعی اهمیت زیادی در الگوریتم های موتور جستجو دارند (جدا از همه عوامل موثر در این زمینه، باید گفت که این شبکه متعلق به خود گوگل است به همین دلیل محتوای آن تاثیر زیادی بر روی سئو دارد)

Hashtag

هشتگ ها : هشتگ روشی است که شما و خواننده ها می توانید در شبکه های اجتماعی با استفاده از آن ها با یکدیگر تعامل برقرار کنید و در رابطه با محتوای خاصی، با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. این هشتگ ها موضوعات اجتماعی را بر روی توییتر، فیسبوک و اینستاگرام به یکدیگر مرتبط می کنند و کاربر ها می توانند با جستجوی نام هشتگ مورد نظرشان و کلیک کردن بر روی آن ها و یا استفاده از ابزارهای کمکی مانند HubSpot’s Social Inbox، به مطالب مورد نظر خودشان دسترسی پیدا کنند.

چگونه هشتگ بنویسیم؟ هشتگ ها خودشان عبارات کلیدی ساده ای هستند که بدون فاصله بین کلمات نوشته می شوند و یک علامت هشتگ # پشت آن ها قرار می گیرد، مثلا #سئو_سایت یا #عاشقان_شکلات. شما می توانید این هشتگ ها را هر جایی که می خواهید در پست های خودتان بگذارید.

HTML

HTML : معنی html چیست؟ این عبارت، خلاصه شده زبان نشانه‌ گذاری ابر متن می باشد که برای نوشتن صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرد. این زبان، بخش اصلی هر صفحه وب سایت می باشد، فارغ از سطح پیچیدگی یک سایت یا تکنولوژی های مورد استفاده در آن؛ این زبان یک ساختار اولیه برای سایت را ایجاد می کند و با دیگر تکنولوژی ها مانند CSS و جاوا اسکریپت ارتقا یافته و بهبود پیدا می کند.

لغات تخصصی بازاریابی,لغات و اصطلاحات بازاریابی

دیکشنری تخصصی بازاریابی آنلاین را در این قسمت، از حروف I تا L آموزش می دهیم. 

Inbound marketing

بازاریابی درونگرا : اشاره به فعالیت های بازاریابی دارد که باعث می شود بازدیدکنندگان، وارد سایت شما شوند نه این که بازاریاب ها تلاش کنند که توجه آن ها را جلب کنند. تمام فعالیت های این زمینه مرتبط با جلب توجه مشتری ها، دسترسی سریع و راحت کسب و کار به صورت آنلاین و جذب کردن مشتری ها به وبسایت با تولید محتوای مفید و جالب می باشد. با تطابق محتوای منتشر شده با علاقه مشتری، شما به صورت طبیعی، ترافیک درون گرا را جذب می کنید که باعث می شود به مرور زمان بازدید کننده به سایت جذب شده و در نتیجه، فروش شکل بگیرد.

inbound link

لینک ورودی : لینکی است که از سایت دیگر به وبسایت شما می آید. “ورودی” معمولا توسط شخص دریافت کننده لینک استفاده می شود. مثلا، در لینک http://onstartups.com، شما لینک ورودی وبلاگ Dharmesh را مشاهده می کنید. در این صورت Dharmesh می تواند بگوید که “من یک لینک ورودی از Hubspot دریافت کرده ام.”

وبسایت هایی که لینک های ورودی زیادی را دریافت می کنند، معمولا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری را بدست می آورند. همچنین این لینک ها باعث می شوند که ترافیک ارجاعی از دیگر وبسایت ها ایجاد شود.

Infographic

اینفوگرافیک : یک قطعه محتوای بصری که در میان بازاریاب های دیجیتال محبوبیت بالایی دارد و می توان با استفاده از آن مطالبی با پیچیدگی بالا را به روشی ساده و بصری منتقل کرد، اینفوگرافیک نامیده می شود.

Instagram

اینستاگرام : اینستاگرام که در ابتدا مکانی برای نسل جوان بود تا پست های مورد علاقه خودشان را منتشر و ویرایش کنند و عکس های منحصر به فرد را در آن قرار دهند، حالا تبدیل به اولین شبکه اجتماعی شده است که بازاریاب های محتوایی می توانند بهره بسیار زیادی از آن ببرند. بسیاری از کسب و کار ها با قرار دادن تصاویر مرتبط با صنعت خودشان که مطلوب فالوور ها و مشتری ها می باشد، از این شبکه بهره های فراوانی می برند.

JavaScript •

جاوا اسکریپت : سه چهارم لیوان شیر را با یک شات اسپرسو قاطی کنید…. نه بابا بیخیال، داشتم شوخی می کردم این ربطی به جاوا اسکریپت نداشت! جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که به توسعه دهنده های وبسایت این امکان را می دهد تا سایت های تعاملی را ایجاد کنند. بیشتر رفتار پویایی که شما بر روی وبسایت می بینید به لطف جاوا اسکریپت به وجود آمده است، که این قابلیت منجر به تقویت کنترل ها و رفتار پیش فرض مرورگر ها می شود.

کاربرد های موجود برای جاوا اسکریپت شامل صفحه های پاپ آپ، دکمه فراخوان های متحرک، ایجاد پسورد های امنیتی، بررسی درستی اطلاعات فرم ها، بازی های تعاملی و جلوه های ویژه می باشد. همچنین می توان از جاوا اسکریپت برای تولید اپلیکیشن و برنامه های مبتنی بر سرور هم استفاده کرد.

(Key Performance Indicator (KPI

شاخص کلیدی عملکرد (KPI) : نوعی از شرکت های ارزیابی عملکرد از این پارامتر استفاده می کنند تا موفقیت کارمندان یا فعالیت خاصی در سامان را ارزیابی کنند. بازاریاب ها هم می توانند از KPI ها برای بررسی پیشرفت خودشان نسبت به اهداف تجاری مشخص شده استفاده کنند و بازاریاب های موفق به صورت ثابت، عملکرد خودشان را نسبت به معیار های استاندارد صنعتی، ارزیابی می کنند. نمونه های KPI شامل CAC (هزینه جذب مشتری)، منابع ترافیک وبلاگ و بازدید از صفحه اصلی سایت می باشد. شما باید از KPI هایی استفاده کنید که نشان دهد تجارت و بازاریابی شما چه عملکردی دارد.

keyword •

کلمات کلیدی : کلمات کلیدی که گاهی با نام عبارات کلیدی هم شناخته می شوند، موضوعاتی هستند که صفحات وب بر اساس آن ها در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ، شاخص بندی (ایندکس) می شوند.

انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای بهینه سازی وبسایت دارای دو مرحله است. اول این که باید مطمئن شوید کلمه کلیدی مد نظر شما حجم جستجوی خوبی دارد و رتبه بندی آن دشوار نیست. سپس باید مطمئن شوید که کلمه کلیدی انتخاب شده مطابق با مخاطب هدف شما انتخاب شده است.

بعد از تصمیم گیری در رابطه با کلمات کلیدی مد نظر خودتان، سپس باید صفحات مناسبی در وبسایت خودتان را با استفاده از تکنیک های داخلی و خارجی (سئو داخلی و سئو خارجی) بهینه سازی کنید. می خواهید بدانید این تکنیک ها چگونه اند؟ یواشکی به قسمت کلماتی بروید که با حرف O شروع می شوند تا این موضوع را درک کنید.

landing page

صفحه فرود : یک صفحه فرود، صفحه ای است که حاوی یک فرم می باشد و برای ایجاد مشتری های بالقوه مورد استفاده قرار می گیرد. این صفحه معمولا بر محوریت یک پیشنهاد بازاریابی ایجاد می شود، مانند یک کتاب الکترونیک و یا یک وبینار و به این صورت، به ازای یک پیشنهاد ارزشمند، سعی می کند که اطلاعات تماس اولیه کاربر را کسب کند. صفحات فرود، درگاه مسیر تبدیل بازدید کننده به مشتری هستند و باعث می شوند که بین بازدید کننده های وبسایت و مشتری های بالقوه، تفکیک ایجاد شود.

اگر می خواهیم استراتژی بازاریابی درونگرای موفقی داشته باشیم، باید صفحات فرودی را طراحی کنیم که برای شخصیت های مختلف خریداران در مرحله های مختلف روند خرید، مناسب و جذاب باشد. رسیدن به این هدف خیلی دشوار است اما قطعا ارزشش را دارد!

lead

مشتری هدایت شونده : یک فرد یا شرکت است که نسبت به خدمات یا محصولات شما به نوعی ابزار علاقه و تمایل کرده است. شاید آن ها یک فرم در سایت شما پر کرده باشند، در یک وبلاگ اشتراک گرفته باشند و یا به ازای یک پیشنهاد بازاریابی، اطلاعات تماس خودشان را در اختیار شما قرار داده باشند.

ایجاد مشتری های بالقوه، بخش اصلی تبدیل شدن فرد به مشتری می باشد و این رخداد، بین مرحله دوم و سوم روش های گسترده بازاریابی درونگرا می باشند که می توانید این مراحل را در تصویر زیر مشاهده کنید.

بازاریابی اینترنتی,بانس ریت ایمیل,بانس ریت سایت

صفحات فرود، فرم ها، پیشنهاد های تجاری و دکمه های فراخوان همه از جمله ابزاری هستند که به شرکت ها کمک می کنند تا مشتری های بالقوه ایجاد کنند.

lead nurturing

پرورش مشتری های بالقوه : این روند که گاهی با نام “بازاریابی قطره ای” هم شناخته می شود، مرتبط با توسعه یک سری ارتباطات (ایمیل، رسانه های اجتماعی، پیام و غیره) می باشد که منجر به شکل گیری یک مشتری هدایت شونده، حفظ مشارکت او و در نهایت هدایت او به قیف فروش می شود. بازاریابی درونگرا کاملا بر محوریت ارائه محتوای ارزشمند به مخاطب صحیح بنا شده است و پرورش مشتری هدایت شونده نیز به این روند کمک می کند تا شرکت ها بتوانند محتوای مناسبی را در اختیار مخاطبین قرار دهند و آن ها را به صورت مطلوب در چرخه خرید، هدایت کنند.

LinkedIn •

لینکدین : یک شبکه اجتماعی تجارت محور است. این سایت که کار خودش را از ماه می سال 2003 شروع کرد، بیشتر برای ایجاد شبکه های حرفه ای و شغلی مورد استفاده قرار می گیرد. این روز ها، بیش از 414 میلیون نفر در این سایت ثبت نام کرده اند و این سایت محبوب ترین شبکه اجتماعی شغلی بوده و به صورت کلی نیز یکی از ده شبکه اجتماعی برتر می باشد. با ثبت نام در این سایت، تکمیل کردن مشخصات و ایجاد یک شبکه مناسب، باعث شده که بسیاری از متقاضیان شغلی به کار مورد نظر خودشان دست پیدا کنند.

Lifecycle Stages

چرخه عمر مشتری : منظور از چرخه عمر مشتری چیست؟ ما می توانیم از این تقسیم بندی استفاده کنیم و رابطه خودمان با مخاطبان را تقسیم بندی کنیم و این چرخه معمولا در سه مرحله توصیف می شود : آگاهی، ارزیابی و خرید.

موضوعی که ما باید در رابطه با هر کدام از این مراحل درک کنیم، این است که مبتنی بر مرحله ای که مخاطب ما از نظر چرخه عمر مشتری در آن قرار دارد، ممکن است محتوایی که در اختیارش قرار می دهیم همیشه مناسب نباشد. به همین دلیل استفاده از محتوای پویا می تواند بسیار ارزشمند باشد، زیرا شما با استفاده از این روش می توانید محتوایی را در اختیار مخاطب قرار دهید که متناسب با شرایط او در چرخه عمر مشتری باشد.

(Lifetime Value (LTV

  1. ارزش چرخه عمری مشتری (LTV)

ما می توانیم با استفاده از این پارامتر، مشخص کنیم که سود خالص از رابطه کلی با مشتری به چه صورت است . برای محاسبه LTV، یک بازه زمانی مشخص را در نظر گرفته و به روش زیر عمل می کنیم :

  1. درآمدی که از طریق آن مشتری در بازه زمانی مد نظر به دست آورده اید را در نظر بگیرید.
  2. مقدار سود ناخالص را از این درآمد کسر کنید.
  3. مقدار نهایی به دست آمده را بر نرخ رویگرداری (همان نرخ لغو خرید) برای آن مشتری، تقسیم کنید.

به عنوان مثال اگر یک مشتری در هر سال 100.000 دلار پول به شما می دهد و سود ناخالص شما از این درآمد 70 % باشد و پیش بینی شود که نرخ رویگردانی این مشتری نیز 16% در سال است ، سپس LTV این مشتری به صورت 437.500 دلار می باشد.

long-tail keyword

کلمات کلیدی طولانی : یک کلمه کلیدی طولانی، عبارتی است که گروه مخاطبان زیادی آن را جستجو می کنند و شامل سه یا تعداد بیشتری از کلمات می باشد. این عبارات معمولا شامل یک عبارت اصلی است که در واقع حوزه عمومی تر جستجو را مشخص می کند و بعد از آن، یک یا دو کلمه اضافی دیده می شود که منجر به اصلاح عبارت برای جستجو می شوند. به عنوان مثال :

  • عبارت اصلی : تک شاخ
  • کلمه کلیدی طولانی : بازی آنلاین تک شاخ، لباس های اسب تک شاخ برای بچه ها، تصاویر تک شاخ ها در یوتیوب.

کلمات کلیدی طولانی نسبت به کلمات کلیدی کوتاه خاص تر هستند، این یعنی بازدید کننده هایی که با استفاده از جستجوی یک کلمه کلیدی طولانی به صفحه فرود شما می آیند، تناسب بیشتری با محتوای سایت شما داشته و احتمال این که به مشتری شما تبدیل شوند، بیشتر می باشد.

LTV:CAC

LTC :CAC : نسبت ارزش چرخه عمر مشتری (LTV) به هزینه ی جذب مشتری (CAC) با نام LTV : CAC شناخته می شود. وقتی که شما LTV و CAC را محاسبه کرده باشید، می توانید نسبت این دو به یکدیگر را به راحتی به دست بیاورید. در صورتی که هزینه جذب مشتری برای شما 100.000 دلار باشد و LTV آن مشتری 437.000 دلار، سپس نسبت LTV : CAC به صورت 4.4 به 1 خواهد بود.

بازاریابی اینترنتی,بانس ریت ایمیل,بانس ریت سایت

آموزش لغات تخصصی بازاریابی آنلاین، در این مقاله به حروف حروف M تا O می رسد. در اینجا اصطلاحات تخصصی بازاریابی مانند اتوماسیون بازاریابی و فروش، بازاریابی موبایلی و تبلیغات بومی و … را بررسی می کنیم:

marketing automation

اتوماسیون بازاریابی : در حالی که مفهوم این عبارت اندکی مشابه به “پرورش مشتری هدایت شونده” است، اما اتوماسیون بازاریابی اندکی متفاوت است. اتوماسیون بازاریابی را به عنوان یک بستر همراه با ابزارهای مناسب و علم تحلیل درست در نظر بگیرید که کارش ایجاد برنامه های پرورش مشتری هدایت شونده است. اگر بخواهیم این روند را مانند یک روند هنری در نظر بگیریم، اتوماسیون بازاریابی شامل قلم مو، آبرنگ و پرده نقاشی است. پرورش مشتری هدایت شونده کار هنرمندی است که همه این عوامل را با هم ترکیب می کند. درست مانند باب راس! اگر شما اتوماسیون بازاریابی مناسبی نداشته باشید، نمی توانید برنامه های پرورش مشتری هدایت شونده خوبی را اجرا کنید.

نکته اضافه : می خواهید در رابطه با عبارات اتوماسیون بازاریابی تبدیل به یک فرد حرفه ای شوید؟ پس باید با اتوماسیون بازاریابی مبتنی بر رفتار مشتریان آشنا شوید. اتوماسیون بازاریابی مبتنی بر رفتار مشتریان اشاره به سیستمی دارد که بر اساس فعالیت های کاربر بر روی سایت یا خارج از سایت، برایش ایمیل فرستاده و یا از راه های دیگر ارتباطی برای بازاریابی استفاده می کند. این سیستم، بازاریابان را قادر می سازد تا مشتری های هدایت شونده ایجاد کرده و متناسب با چرخه خرید و شرایط مشتری، بهترین اطلاعات را برای آنها ارسال کند.

Microsites •

میکروسایت : این میکروسایت ها، چیزی بین یک صفحه فرود و یک وبسایت عادی هستند. ElfYourself.com، یک نمونه بسیار عالی از میکروسایت می باشد. وقتی که بازاریاب ها می خواهند تجربه آنلاین متفاوت نسبت به سایت اصلی شان را برای مخاطبان خودشان ایجاد کنند، از میکروسایت ها استفاده می کنند. این سایت ها معمولا نام دامنه خاص خودشان را داشته و برندسازی های بصری متفاوتی دارند.

Middle of the Funnel

میانه قیف : بعد از این که مشتری هدایت شونده مشکل و نیازی را شناسایی می کند، وارد این مرحله می شود. حالا آن ها تلاش دارند تا تحقیقات بیشتری انجام داده و برای مشکل خودشان راه حلی را پیدا کنند. معمولا در این قسمت شما بروشورهای محصولات یا مطالعات بر روی محصولات را به مشتری ها ارائه می کنید؛ مخصوصا باید اطلاعاتی را به مشتری ارائه کنید که باعث شود او برای رفع مشکل یا نیاز خودش، شما را به عنوان یکی از راه حل های مناسب در نظر بگیرد. اگر می خواهید خیلی خفن و حرفه ای باشید، می توانید به میانه قیف بگوید MOFU !!

Mobile Marketing

بازاریابی موبایل : حالا که جستجوهای انجام شده توسط موبایل در حال پیشی گرفتن از جستجو با سیستم های دسکتاپ می باشد، باید بازاریابی موبایلی (mobile marketing) را به عنوان یکی از مهم ترین موضوعات در نظر داشته باشیم. خب حالا این بازاریابی موبایلی چیست؟ خب، این روند اشاره به بهینه سازی بازاریابی برای دستگاه های موبایل می باشد تا بازدید کننده ها بتوانند برای خدمات، محصولات و یا ایده های مد نظرشان، اطلاعاتی مبتنی بر زمان، مکان و متناسب با شخص خودشان دریافت کنند.

Mobile optimization

بهینه سازی موبایل : یعنی این که شما سایت خودتان را به صورتی طراحی کنید که دسترسی به آن و استفاده از آن با استفاده از دستگاه های موبایل، راحت باشد. برای این کار شما می توانید یک سایت مجزا برای دسترسی از طریق موبایل طراحی کنید و یا در طرح اولیه سایت، از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید. الگوریتم های گوگل حالا برای سایت های که طراحی آن ها با موبایل سازگار است پاداش در نظر میگیرد، به همین دلیل اگر سایت شما به صورت کامل برای دستگاه های موبایل بهینه نشده باشد، احتمالا از نظر رتبه بندی در موتور های جستجو برای دستگاه های موبایل با مشکل روبرو خواهد شد.

(Monthly Recurring Revenue (MRR

درآمد مکرر ماهانه (MRR) : این مقدار، نشان دهنده درآمد کسب و کار اشتراک محور به صورت ماهانه می باشد. این مقدار شامل MRR به دست آمده از حساب های جدید (حساب های جدید خالص)، MRR به دست آمده از بیش فروشی (مشتری وادار به خرید بیشتر یا گرانتر شود)، MRR به دست آمده از کم فروشی (اگر قیمت محصول ارائه شده به مشتری برایش زیاد بود، محصولی با قیمت کمتر به او پیشنهاد شود) و MRR کاهش یافته در اثر لغو خرید خرید (ضرر خالص) می باشد.

Native Advertising

تبلیغات بومی : تبلیغات بومی چیست؟ این نوع از تبلیغات، نوعی از تبلیغات آنلاین است که در آن، عملکرد و فرم تبلیغات شبیه فرم بستری است که تبلیغات بر روی آن پیاده می شود. هدف این روش، این است که تبلیغات بیشتر شبیه محتوای اصلی سایت باشد و کمتر شبیه تبلیغات رایج باشد. در این روش، تبلیغات بیشتر حالت محتوایی دارد که توسط اسپانسر و پشتیبان مالی تهیه شده و ارتباط نزدیکی با مطالب مورد نیاز کاربر دارد، ساختار یکپارچه بستر مورد نظر را خراب نمی کند و هماهنگ با محیط مقاله می باشد.

این تبلیغات بومی حالت های مختلفی دارد، ممکن است گوینده رادیو از محصول پشتیبان مالی خودشان لابلای برنامه تعریف کند و یا ممکن است مقاله ای مرتبط با یک محصول در منابع خبری باشد. 

(Net Promoter Score (NPS

شاخص خالص ترویج کنندگان یا NPS : این شاخص، یکی از معیارهای رضایت مشتریان می باشد که بر اساس یک مقدار 0 تا 10، مشخص می کند که افراد تا چه حدی شرکت شما را به دیگران پیشنهاد می کنند. NPS از یک نظرسنجی ساده به دست می آید که طراحی آن به گونه ای است که به شما کمک می کند تا بسنجید مشتری های شما نسبت به کسب و کار شما چقدر وفادار هستند.

برای محاسبه NPS، درصد مشتری هایی که مایل نیستند شما را به دیگران معرفی کنند (بدگویان و یا کسانی که بر اساس نظرسنجی رتبه 0 تا 6 دارند) از درصد کسانی که مایل هستند شما را به دیگران معرفی کنند (ترویج کنندگان یا کسانی که در نظر سنجی رتبه 9 تا 10 دارند) ، کم کنید.

معمولا تعیین NPS شرکت شما را قادر می سازد تا مشخص کنید چگونه می توانید محصولات و خدمات شرکت خودتان را بهبود دهید تا وفاداری مشتری هایتان بیشتر شود. 

News Feed

خوراک خبری : یک خوراک یا فید خبری، یک فید آنلاین مملو از منابع خبری می باشد. در فیسبوک، فید خبری همان صفحه اصلی حساب های کاربری است که آن ها در این صفحه، آخرین به روز رسانی های انجام شده توسط دوستان شان را مشاهده می کنند. فید خبری بر روی توییتر با نام تایم لاین یا خط زمانی شناخته می شود.

No-Follow Link

لینک نوفالو ( No Follow یا عدم پیگیری) : وقتی که یک وبسایت نمی خواهد اجازه دهد که یک موتور جستجو از سایت او به یک لینک در سایت دیگر دسترسی داشته باشد، از لینک نوفالو استفاده می کند. با استفاده از این لینک ما می توانیم به خزنده های موتور جستجو بگوییم که برای وبسایت های لینک شده با این کد، هیچ اعتباری در نظر نگیرد و به این روش می توان از محتوای اسپم یا محتوایی که با قوانین وبمستر سازگاری ندارند، اجتناب کرد. ویژگی لینک نوفالو توسط اکثر موتور جستجوهای اصلی در نظر گرفته می شود مانند گوگل، یاهو، بینگ. همه لینک ها و دامنه های آن ها به صورت مشابه ایجاد نشده اند و شما می توانید با استفاده از ویژگی نوفالو، از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

Offer

پیشنهاد : پیشنهاد ها، دارایی های محتوایی هستند که بعد از پر کردن یک فرم در صفحه فرود، در اختیار مشتری قرار می گیرند. هدف اصلی این پیشنهاد ها، کمک به بازاریاب ها به منظور ایجاد مشتری های هدایت شونده برای کسب و کارشان است. انواع بسیار متنوعی از پیشنهاد ها وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید مانند کتاب های الکترونیک، چک لیست ها، وبینار ها، دموهای نرم افزاری، نمونه ها و ابزار مختلف. 

On-Page Optimization

بهینه سازی داخلی : این نوع از سئو تنها مبتنی بر یک وبسایت و المان های مختلف در آن HTML می باشد (اگر مستقیم به این صفحه آمده اید، می توانید کلمه های بخش H را مطالعه کنید تا در رابطه با HTML اطلاعات به دست بیاورید). تضمین این که بخش های اصلی صفحه مد نظرتان (مانند محتوا، تگ عنوان، URL و تگ تصاویر) همه کلمات کلیدی مطلوبی داشته باشند، به شما کمک می کند که برای آن صفحه مرتبط با عبارت خاص (کلمه کلیدی) رتبه خوبی به دست بیاورید.

Off-Page Optimization

بهینه سازی خارجی : این تکنیک، برادر دوقلوی بهینه سازی داخلی می باشد. سئو خارجی به لینک های ورودی و دیگر عوامل خارجی اشاره دارد که بر روی ایندکس سایت شما در موتور جستجو تاثیر دارد. عواملی مانند دامنه های لینک شده به سایت شما و حتی رسانه های اجتماعی، نقش بسیار مهمی در بهینه سازی خارجی سایت ایفا می کنند. خبر خوب این است که بهینه سازی خارجی سایت ابزار بسیار قدرتمندی است؛ اما خبر نه چندان خوب این است که عوامل موثر بر روی بهینه سازی خارجی سایت خیلی تحت کنترل بازاریاب های درونگرا نیست. خب پس راه حل این مشکل چیست؟

برای رسیدن به این هدف، باید محتوای مفید و موثری را ایجاد کنید تا افراد مایل باشند از این محتویات استفاده کنند، آن ها را به اشتراک گذاشته و یا لینک صفحات شما را در سایت خودشان قرار دهند.

بازاریابی اینترنتی,بانس ریت ایمیل,بانس ریت سایت

در اینجا لغات تخصصی بازاریابی آنلاین که با حروف P و Q و R شروع می شوند را بررسی میکنیم:

Page View

بازدید از صفحه : این اصطلاح به معنی یک درخواست بارگذاری یک صفحه در اینترنت می باشد. بازاریاب ها معمولا از این پارامتر استفاده می کنند تا وبسایت خودشان را تحلیل کرده و مشخص کنند که آیا تغییرات بر روی وبسایت می تواند منجر به بهبود بازدید از صفحه شود یا خیر.

(Pay-per-Click (PPC

پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) : مقدار پول هزینه شده برای این که کاربر ها بر روی یک تبلیغات دیجیتال کلیک کند، با نام PPC شناخته می شود. همچنین یک مدل تبلیغات اینترنتی هم وجود دارد که بر  اساس آن، تبلیغات کننده به ناشر تبلیغات (که معمولا یک موتور جستجو، سایت رسانه های اجتماعی و یا مالک وبسایت است)، بر اساس هر بار که بر روی تبلیغات آن ها کلیک می شود، مبلغ مشخصی پول پرداخت می کنند. برای موتورهای جستجو، وقتی که فردی برای یک کلمه کلیدی جستجو می کند که مطابق با لیست کلمات کلیدی تبلیغات کننده که از قبل در موتور جستجو قرار گرفته میباشد، تبلیغات PPC نمایش داده می شود.

ما می توانیم از تبلیغات PPC برای هدایت ترافیک به وب سایت تبلیغ کننده استفاده کنیم و می توانیم بر اساس آن مشخص کنیم که صرفه هزینه و سودآوری برنامه های تبلیغاتی پولی ما در چه شرایطی است.

دو روش برای پرداخت پول برای تبلیغات PPC وجود دارد :

  • نرخ ثابت : در این حالت، تبلیغات کننده و ناشر تبلیغات بر روی یک مقدار ثابت پول به ازای هر کلیک، توافق می کنند. معمولا در این شرایط، ناشر یک نرخ ثابت از تبلیغات PPC در هر قسمت از وبسایت خودش دارد.
  • مزایده ای : در این شرایط، تبلیغات کننده با دیگر تبلیغات کننده ها در یک شبکه تبلیغاتی رقابت می کند. در این حالت، هر تبلیغات کننده یک مقدار ماکسیموم پول به مکان تبلیغاتی بر روی سایت مشخص می کند و وقتی که تعداد کلیک ها بر روی تبلیغات، به پول پرداخت شده برسد، تبلیغات از روی وبسایت حذف می شود. به این صورت هر چه تعداد افرادی که بر روی تبلیغات شما کلیک کنند بیشتر باشد، نرخ PPC پرداختی شما کمتر می شود و بالعکس.

Pinterest

پینترست : پینترست چیست؟ یک شبکه اجتماعی تصویری است که معمولا بازاریاب های کسب و کار اینترنتی از آن استفاده می کنند، اما بازاریاب های محتوایی B2B و B2C هم سهم گسترده ای از آن دارند.

کسب و کار ها و مشتری ها هم از این وبسایت استفاده می کنند تا تصاویر و عکس هایی که دوست دارند را منتشر کنند و دیگر کاربر ها هم می توانند آن محتوا را بازنشر کنند.

هنوز تمام شرکت ها از این سایت بهره نبرده اند. اگر شما یکی از شرکت هایی هستید که هنوز در این سایت فعالیت ندارید، ما پیشنهاد می کنیم که برای کسب و کار خود از پینترست استفاده کنید.

PPC

PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک : یک تکنیک تبلیغاتی است که در آن، تبلیغات کننده یک تبلیغات را در یک محل تبلیغاتی قرار می دهد (مانند Google AdWords یا فیسبوک) و هر بار که یکی از بازدید کننده ها بر روی تبلیغات کلیک می کند، پولی را به ناشر تبلیغات پرداخت می کند. راستش هیچ چیز بانمکی به ذهنم نرسید که آخر این تعریف برای شما بگویم پس به سراغ کلمه های بعدی می رویم.

Qualified Lead

مشتریان راغب تایید صلاحیت شده : یکی از کاربر ها که برای دریافت ارتباطات و اطلاعات از شرکت شما، اطلاعاتش را در اختیار شما قرار می دهد و در رابطه با محصولات و خدمات شما اطلاعات دریافت می کند و راغب است که در مورد محصولات شما بیشتر بداند، به عنوان یک مشتری راغب تایید صلاحیت شده شناخته می شود. بخش فروش و بازاریابی معمولا دو مدل مختلف از مشتری های راغب تایید صلاحیت شده را دارند (MQL ها برای بازاریابی و SQL ها برای قسمت فروش) به همین دلیل حتما با تیم فروش خودتان صحبت کنید تا دقیقا مشتری هایی را در اختیار آن ها قرار دهید که برایشان مفید باشد.

QR code

کد QR : کد qr چیست؟ این کد (که خلاصه شده کلمه کد پاسخ سریع می باشد)، یک بارکد ماتریسی ویژه (یا کد دو بعدی) می باشد که بارکد خوان های خاص QR و یا دوربین های تلفن همراه می توانند آنها را بخوانند. این کد شامل قسمت های مشکی می باشد که یک الگوی مربعی بر روی یک پس زمینه سفید دارند. اطلاعات کد شده در این بارکد ها می تواند حالت متن، URL و یا حالت های دیگری داشته باشد. همچنین این کلمه با Q شروع می شود که به خودی خود باعث می شود این کلمه در بین اصطلاحات بازاریابی خاص باشد!!

Responsive Design

طراحی واکنشی (واکنش گرا) : در این روند، وبسایت ها به صورتی طراحی می شوند که بر اساس فرد بازدید کننده و نحوه بازدید او (یعنی مثلا مطابق با دستگاهی که فرد استفاده می کنند از جمله دستگاه های موبایل یا دسکتاپ) خودشان را تطبیق دهند. به جای ساختن یک سایت مجزا و متفاوت برای هر دستگاه، سایت تشخیص می دهد که شما از چه دستگاهی استفاده می کنید و سپس به صورت خودکار صفحه ای ایجاد می کند که متناسب با دستگاه شما باشد؛ در نتیجه این سایت همیشه برای هر صفحه با هر ابعادی بهینه می باشد.

(Return on Investment (ROI

نرخ بازگشت سرمایه roi : بازگشت سرمایه یک معیار عملکردی است که برای ارزیابی کارایی و سودآوری یک سرمایه گذاری و یا برای مقایسه کارایی و سودآوری سرمایه گذاری های مختلف نسبت به هم، مورد استفاده قرار می گیرد. فرمول محاسبه ROI به این صورت است : (سود به دست آمده از سرمایه گذاری منهای هزینه سرمایه گذاری)، تقسیم بر (هزینه سرمایه گذاری). نتیجه این فرمول به صورت درصد یا نسبت ارائه می شود. در صورتی که ROI منفی باشد، نشان می دهد که سرمایه گذاری انجام شده شرکت را متضرر کرده است. محاسبه این پارامتر تا حد زیادی مبتنی بر نحوه محاسبه سود و ضرر می باشد.

امروزه، بازاریاب ها می خواهند برای تمام تاکتیک ها و کانال های تبلیغاتی خودشان، ROI را محاسبه کنند. خیلی از ابعاد بازاریابی به صورتی هستند که به راحتی می توان ROI را برای آن ها محاسبه کرد (مانند PPC)، اما مواردی هم وجود دارند که محاسبه ROI برای آن ها دشوار می باشد (مانند بازاریابی محتوایی).

Retweet

ریتوییت (توییت مجدد) : ریتوییت در توییتر چیست؟ نشر مجدد یک توییت که توسط فرد دیگری بر روی شبکه توییتر نوشته شده است با نام ریتوییت شناخته می شود. ریتوییت ها مانند توییت های عادی هستند اما یک آیکن ریتوییت کنار آن ها وجود دارد که نشان می دهد پست مورد نظر مجدد نشر شده است. این کار را می توان به سه روش انجام داد:

  • شما می توانید کل پست را با کلیک کردن بر روی دکمه ریتوییت که زیر پست قرار دارد، دوباره نشر دهید.
  • شما می توانید یک توییت جدید قرار دهید که نظر خودتان را هم داشته باشد. در یک توییت جدید که شامل توییت اصلی هم می باشد. یعنی در این حالت شما بر روی دکمه توییت مجدد کلیک کرده و سپس نظر خودتان را هم زیر آن نوشته اید. ما این روش از توییت مجدد را ترجیح می دهیم شما را قادر می سازد تا نظرات خودتان را هم اضافه کنید (نکته : توییت مجدد تنها 24 کاراکتر را اشغال می کند و 116 کارکتر دیگر برای شما باقی می ماند)
  • همچنین شما می توانید یک توییت جدید بگذارید که نظر خودتان به علاوه اطلاعات توییت مجدد را دارد. فرمول این توییت به صورت زیر است : نظر خود شما + توییت مجدد + آدرس توییت اصلی + ویرگول + متن دقیق توییت اصلی. این روش از توییت به شما اجازه می دهد که نظرات خودتان را اضافه کنید اما تعداد کاراکتر بسیار کمی برای نشر نظرتان در اختیار دارید.

وقتی در یک پست توییتر ببینید که نوشته شده “Please RT”، این یعنی فرد توییت کننده از دنبال کننده های خودش می خواهد که توییت را مجدد نشر دهند تا آگاهی نسبت به آن افزایش یابد. 

بازاریابی اینترنتی,بانس ریت ایمیل,بانس ریت سایت

بازاریابی اینترنتی، شامل اصطلاحات تخصصی می باشد که در قسمت های قبلی مقالات دیکشنری بازاریابی اینترنتی، آن را تا حروف R بررسی کردیم. در این قسمت قصد داریم شما را با اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ که با حروف S و T آغاز می شوند آشنا کنیم.

(Search Engine Optimization (SEO 

بهینه سازی موتور جستجو : هر فعالیتی که باعث شود رتبه یک وب سایت در نتایج موتور های جستجو بهبود پیدا کند، به عنوان بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو در نظر گرفته می شود. با تنظیم المان های سئو داخلی برای یک وبسایت و بهبود سئو خارجی، یک بازاریاب درون گرا می تواند رتبه بندی سایت خودش در موتور های جستجو را تا حد زیادی بهبود دهد.

بخش ها و المان های گسترده ای در زمینه بهبود سئو برای صفحات سایت وجود دارد. موتور های جستجو به دنبال المان هایی مانند تگ ها، کلمات کلیدی، تگ های تصویری، ساختار لینک های داخلی، لینک های ورودی و … می گردند تا رتبه بندی سایت شما را مشخص کنند. همچنین موتور های جستجو ساختار و طراحی کلی سایت، رفتار بازدید کننده ها و دیگر عوامل خارجی را هم بررسی می کنند تا رتبه بندی سایت شما را در نتایج جستجو، مشخص کنند.

Sender Score

شاخص ارسال کننده : این اصطلاح بازاریابی ایمیل، مشخص کننده شهرت هر آدرس آی پی سرور برای ایمیل های ارسالی می باشد و مقداری بین 0 تا 100 دارد. سرور های ایمیل، شاخص ارسال شما را ارزیابی می کنند و سپس تصمیم می گیرند که نسبت به ایمیل های شما چه اقدامی انجام دهند. شاخص 90، شاخص خوبی برای سرور ها می باشد.

(Service Level Agreement (SLA

توافق نامه سطح سرویس (SLA) : برای بازاریاب ها، یک SLA در واقع توافقنامه ای بین تیم های فروش و بازاریابی شرکت می باشد که نشان می دهد قسمت فروش چه انتظاراتی از قسمت بازاریابی دارد و بالعکس. SLA قسمت بازاریابی نشان دهنده انتظارات قسمت فروش برای تیم بازاریابی نسبت به کمیت مشتری های هدایت شونده و کیفیت آن هاست، در حالی که SLA قسمت فروش نشان دهنده انتظارات تیم بازاریابی نسبت به نحوه و عمق پیگیری مشتری های هدایت شده توسط تیم فروش می باشد.

SLA ها به منظور هماهنگی بین فعالیت های تیم فروش و تیم بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که این دو دپارتمان کاملا مجزا از یکدیگر مدیریت شوند، این سیستم با شکست مواجه می شود. برای این که شرکت ها بتوانند رشد کنند و رهبری صنایع خودشان را بر عهده بگیرند، این دو گروه باید به خوبی با هم ادغام و هماهنگ شده باشند.

(Small-to-Medium Business (SMB

کسب و کار کوچک تا متوسط (SMB) : این شرکت ها معمولا به عنوان شرکت هایی تعریف می شود که 10 تا 500 کارمند دارند.

Smarketing

Smarketing : یک عبارت با نمک که مرتبط با هماهنگ کردن فروش و بازاریابی می باشد. در یک دنیای ایده آل، قسمت بازاریابی بخش قابل توجهی از مشتری های هدایت شونده تایید صلاحیت شده را به تیم فروش تحویل می دهد و سپس تیم فروش نیز بر روی هر کدام از این مشتری های هدایت شونده کار می کند تا بتواند در حالت ایده آل همه آن ها را به مشتری های نهایی تبدیل کند. اما به دلیل این که همیشه کار به این راحتی نیست، فعالیت های فروش و بازاریابی باید کاملا با یکدیگر هماهنگ باشند تا ارتباطات بین آن ها به بهترین حالت برسد و بیشترین تعداد از مشتری های هدایت شونده به مشتری نهایی تبدیل شوند.

Snapchat

اسنپ چت : اسنپ چت چیست؟ این نرم افزار، یک اپلیکیشن اجتماعی است که کاربر ها را قادر می سازد تا تصاویر و ویدئوهایی با حساسیت زمانی را ارسال و دریافت کنند که با نام “اسنپ” شناخته می شوند و بعد از یک بازه زمانی خاص، این تصاویر دیگر از دید دریافت کننده پنهان می شوند (نکته : تصاویر و ویدئو ها در سرور اسنپ چت باقی می مانند).

کاربر ها می توانند متن و نقاشی را هم به اسنپ های خودشان اضافه کرده و لیست دریافت کننده های مد نظر خودشان را هم مشخص کنند.

استوری های اسنپ چت هم، رشته ای از اسنپ چت ها است که 24 ساعت باقی می مانند. کاربر ها می توانند از استوری های خودشان استفاده کنند و آن ها را در اختیار همه قرار داده و یا یک گروه سفارشی از دریافت کننده ها را مشخص کنند.

Social Media

رسانه های اجتماعی : رسانه هایی هستند که از طریق تعامل های اجتماعی نشر پیدا می کنند و با استفاده از تکنیک های نشر با دسترسی و قابلیت گسترش مقیاس بالا اجرا می شوند. فیسبوک، توییتر، یوتیوب، لینکدین و گوگل پلاس از جمله رسانه های اجتماعی هستند که کاربر ها می توانند برای کاربرد های شخصی و یا تجاری از آن ها استفاده کنند. رسانه های اجتماعی یکی از بخش های اصلی بازاریابی درون گرا هستند، زیرا بازاریاب ها را قادر می سازند تا از کانال های اضافی بازاریابی استفاده کرده و به مجموعه گسترده ای از کاربر ها دسترسی پیدا کنند، رشد فروش خودشان را افزایش داده و در نهایت به اهداف تجاری خودشان برسند.

Social Proof

تایید اجتماعی : یک پدیده اجتماعی است که در آن افراد تلاش دارند تا با جهت گیری از افرادی که اطراف شان هستند، تصمیم بگیرند که چگونه باید در شرایط خاص رفتار کنند یا چگونه باید تفکر کنند. درست مانند حالتی است که شما پشت درب یک باشگاه، می بینید که یک صف طولانی ایجاد شده و با خودتان فکر می کنید که حتما این باشگاه خیلی خوب است که این همه منتظر ورود به آن هستند. در رسانه های اجتماعی، تایید اجتماعی را می توان بر اساس تعداد تعامل ها بر روی یک محتوای خاص و یا تعداد دنبال کننده های یک کاربر مشخص کرد. این ایده که اگر دیگران چیزی را بازنشر می دهند و یا کسی را دنبال می کنند پس حتما آن فرد یا آن محتوا خوب است دقیقا همین تایید اجتماعی است.

(Software-as-a-Service (SaaS

نرم افزار به عنوان سرویس : هر نرم افزاری که میزبان آن یک شرکت دیگر باشد و اطلاعات شما را در سیستم های ابری نگاه دارد به عنوان نرم افزار به عنوان سرویس شناخته می شود : HubSpot ،Salesforce ،IM clients و اپلیکیشن های مدیریت پروژه از جمله نرم افزار هایی هستند که به عنوان سرویس مورد استفاده قرار می گیرند.

Top of the Funnel

بالای قیف : این کلمه که گاهی با نام TOFU هم نامیده می شود، اشاره به اولین مرحله از روند خرید دارد. مشتری های هدایت شوند در این مرحله در حال شناسایی مشکل خودشان هستند و میخواهند اطلاعات بیشتری در رابطه با راه حل های موجود دریافت کنند. به این صورت، یک بازاریاب درون گرا می خواهد محتوای مفیدی را در اختیار این کاربر ها قرار دهد که به آنها کمک کند تا مشکل خودشان را بهتر شناسایی کرده و در نتیجه راه حل مفیدی را پیدا کنند. TOFU اسم یک غذای خیلی خیلی خوشمزه تایلندی هم هست … که البته فکر کنم ربطی به بحث ما ندارد!!!

Twitter •

توییتر : برای خلاقیت، من توییتر را در 140 کاراکتر یا کمتر تعریف می کنم (چون در خود توییتر هم بیشتر از 140 کاراکتر نمی توانید توییت بزنید). توییتر یک بستر است که کاربر ها را قادر می سازد تا پیامی با طول 140 کاراکتری را منتشر کنند. کاربر ها می توانند توییتر های دیگر را دنبال کرده و دیگران هم آن ها را دنبال کنند.

به همین سادگی! تعریفی از توییتر که می توانید آن را توییت کنید ? !

بازاریابی اینترنتی,بانس ریت ایمیل,بانس ریت سایت

دیکشنری تخصصی بازاریابی آنلاین را در این قسمت به پایان می رسانیم. لغاتی در ارتباط با تجربه کاربری و رابط کاربری، مفهوم وب سایت و نقشه سایت و سایر مباحث بازاریابی اینترنتی درون گرا را در این دیکشنری بازاریابی انلاین بررسی می کنیم:

Unique Visitor

بازدید کننده منحصر به فرد: فردی است که از یک وبسایت بیشتر از یک بار در یک بازه زمانی مشخص، بازدید می کند.

بازاریاب ها از این اصطلاح در مقایسه با بازدید کلی سایت استفاده می کنند تا مشخص کنند چه مقدار ترافیک بر روی وبسایت خودشان وجود دارد. در حالی که تنها یک فرد یک وبسایت را 30 مرتبه بازدید کند، سپس این وبسایت دارای یک UV یا بازدید کننده منحصر به فرد و 30 بازدید کلی سایت می باشد.

URL •

URL : خلاصه عبارت Uniform Resource Locator می باشد. حقیقتش من خودم هم قبل از این که بخواهم این کلمه را تعریف کنم نمی دانستم مختصر چه کلماتی است! در اصل این URL، آدرس یک بخش اطلاعاتی است که می توان آن را بر روی وبسایت مشاهده کرد مانند یک صفحه، تصویر یا سند. مثل https://www.newseo.ir. این URL ها برای سئو داخلی اهمیت زیادی دارند، زیرا موتور های جستجو وقتی که به دنبال کلمات کلیدی می گردند، متن های داخلی URL ها را هم بررسی می کنند. در صورتی که کلمات کلیدی که میخواهید برای آن رتبه بدست آورید در URL صفحه شما هم درج شده باشند، از موتور جستجو یک شیرینی خامه ای اضافه هم می گیرید ? (البته متاسفانه شیرینی خامه ای واقعی به شما نمی دهد فقط امتیاز بیشتری برای سایت شما در نظر می گیرد)

(User Experience (UX

تجربه کاربری ux : تجربه کلی کاربر در یک کسب و کار خاص، از مرحله آشنایی و سپس آگاهی نسبت به برند تا اتمام مسیر تبدیل شدن به مشتری نهایی، خرید، استفاده و حتی حمایت از آن برند به عنوان تجربه برند شناخته می شود. برای این که ما تجربه ای بسیار عالی برای مشتری خودمان ایجاد کنیم، باید درست مانند همان مشتری فکر کنیم و یا حتی فراتر از آن، باید کاملا خودمان را جای او بگذاریم و همه چیز را از دیدگاه او ببینیم.

(User Interface (UI

رابط کاربری (UI) : نوعی از رابط که به کاربر این امکان را می دهد تا یک اپلیکیشن نرم افزاری یا یک دستگاه سخت افزاری را کنترل کند. یک رابط کاربری خوب، با ایجاد امکان کنترل و کار ساده با دستگاه یا نرم افزار از طریق شناخت مستقیم، یک تجربه کاربر پسند را ایجاد می کند. به بیان دیگر، رابط کاربری خوب باید به صورتی باشد که کاربر بتواند بدون آموزش قبلی خاص و تنها بر اساس مشاهدات مستقیم، به راحتی از آن استفاده کند. این رابط های کاربری شامل خط منو، خط ابزار، پنجره های مختلف، دکمه ها و امکانات مختلف می باشد.

Viral Content

محتوای وایرال یا محتوای ویروسی : این اصطلاح برای توصیف محتوایی مورد استفاده قرار می گیرد که از طریق نشر مجدد توسط کاربران در وب، به محبوبیت بسیار زیادی می رسند. معمولا، افراد نمی دانند محتوایی که ایجاد میکنند ممکن است یک محتوای وایرال شود و وقتی متوجه محبوبیت محتوای تولید شده می شوند که آن محتوا در دست همه کاربر ها قرار دارد. اگر محتوای ایجاد شده برای تولید کننده آن شرم آور باشد، قطعا این موضوع برای تولید کننده محتوا خوب نخواهد بود.

website •

وبسایت : یک وب سایت مجموعه ای از صفحات به هم پیوسته و شامل یک صفحه اصلی می باشد که معمولا بر روی همان سرور قرار دارد و این وبسایت به عنوان مجموعه ای از اطلاعات جمع آوری شده توسط افراد، گروه ها و سازمان ها آماده و نگهداری می شوند. یک بازاریاب درون گرا باید وبسایتی پویا و چند بعدی را ایجاد کند که این وبسایت بتواند بازدید کننده های زیادی را به خودش جذب کند، آن ها را از یک بازدید کننده به مشتری هدایت شونده تبدیل کند و سپس این مشتری های هدایت شونده را به مشتری های خودش تبدیل کند. در غیر این صورت، این سایت فقط یک بروشور است و بگذارید با شما راحت و صادق باشم، بهتر است فکری به حال سایت خودتان بکنید چون این سایت بروشوری اصلا فایده ای برای شما ندارد!

(Word-of-Mouth (WOM

تبلیغات دهان به دهان (WOM) : انتقال اطلاعات از یک فرد به فرد دیگر با نام تبلیغات دهان به دهان یا WOM شناخته می شود. به صورت فنی، این عبارت به ارتباطات کلامی اشاره دارد اما امروزه می دانیم که ارتباطات بیشتر حالت آنلاین به خودش گرفته است. بازاریابی WOM، یک تبلیغات ارزان است اما نیاز به کار زیادی دارد و برای رسیدن به آن، باید از بخش های گسترده بازاریابی درونگرا مانند بازاریابی محصولات، بازاریابی محتوایی و بازاریابی رسانه های اجتماعی بیشترین بهره را برد.

workflow •

جریان کاری workflow : جریان کاری توصیفی درباره تولید مشتری های هدایت شونده می باشد. این جریان کاری، شامل عوامل تحریک کننده و رخداد هایی است که باعث می شود یک بازدیدکننده به یک مشتری هدایت شونده تبدیل شود. یک جریان کاری می تواند برای اهداف دیگر هم مورد استفاده قرار بگیرد، مانند تنظیم کردن ویژگی های محتوایی متناسب با مشتری هدایت شونده بر اساس شرایط خاص و یا اضافه کردن گزارش محتوایی به یک لیست خاص. فارغ از نحوه استفاده از این روش، جریان کاری می تواند یک عامل موثر در برنامه های بازاریابی درونگرا باشد.

XML sitemap

نقشه سایت XML : قطعا هر جایی که باشیم باید این حرف X را تحمل کنیم! نقشه سایت XML یک فایل متشکل از کدی است که بر روی سرور وب شما وجود دارد و تمام URL های مربوطه که در ساختار وب سایت شما قرار دارند را در خودش نگاه می دارد. این نقشه سایت مانند یک نقشه ساختمان برای سایت شما می باشد که هر وقت که سایت تغییر می کند، این نقشه به شدت به درد شما می خورد. همچنین این نقشه سایت به خزنده های موتور جستجو کمک می کند تا ساختار سایت را خیلی راحت مشخص کنند تا با هوشمندی بیشتری، آن را ارزیابی کرده و شاخص های مربوطه را مشخص کنند.

نقشه های سایت همیشه این تضمین را ایجاد نمی کند که تمام لینک های سایت تحت پیمایش یا کراول (Crawl) قرار بگیرند، همچنین کراول شدن یک URL تضمینی بر این نیست که حتما آن صفحه ایندکس شود. اما، باز هم داشتن یک نقشه سایت، بهترین تضمین برای این است که موتور جستجو در رابطه با کلیت سایت شما اطلاعات به دست بیاورد. مثل این است که این نقشه سایت به گوگل می گوید “هی گوگل! بیا یه نگاهی به این سایت معرکه بنداز!”.

YouTube •

یوتیوب : یک سایت اشتراک گذاری ویدئو است که کاربران می توانند بر روی آن ویدئو بگذارند، آن ها را به اشتراک بگذارند و یا ویدئوهای دیگران را مشاهده کنند. سه کارمند سابق شرکت PayPal، یوتیوب را در فوریه سال 2005 ایجاد کردند. در نوامبر سال 2006، شرکت یوتیوب توسط گوگل با قیمت 1.65 میلیون دلار خریداری شد و حالا یوتیوب به عنوان یکی از شرکت های فرعی گوگل اداره می شود. یوتیوب بزرگترین سایت اشتراک گذاری ویدئو در دنیا می باشد و احتمالا شما همین الان به جای این که بقیه این مقاله را بخوانید، دوست دارید سری به این سایت بزنید (البته اگر تا الان از آن استفاده نکرده باشید!)

Zilch

هیچی !

ما هر چه فکر کردیم کلمه ای که با Z شروع شود و مرتبط با بازاریابی باشد را پیدا نکردیم. برای همین من از خواننده های این مقاله می پرسم که : چه موضوع مرتبط با بازاریابی درونگرا وجود دارد و با Z شروع می شود و به نظر شما مهم است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود