مهم

دیکشنری بازاریابی اینترنتی – حروف P تا R

بازگشت سرمایه roi,پرداخت به ازای هر کلیک,پینترست چیست

سری مقالات دیکشنری بازاریابی اینترنتی را در سایت نیوسئو ادامه میدهیم؛ از حروف A تا O را در مقالات گذشته بررسی کردیم که میتوانید لیست آنها را در اینجا ببینید:

I – L D – H C A – B
U – Z S – T P – R M – O

در اینجا لغات تخصصی بازاریابی آنلاین که با حروف P و Q و R شروع می شوند را بررسی میکنیم:

Page View

بازدید از صفحه : این اصطلاح به معنی یک درخواست بارگذاری یک صفحه در اینترنت می باشد. بازاریاب ها معمولا از این پارامتر استفاده می کنند تا وبسایت خودشان را تحلیل کرده و مشخص کنند که آیا تغییرات بر روی وبسایت می تواند منجر به بهبود بازدید از صفحه شود یا خیر.

(Pay-per-Click (PPC

پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) : مقدار پول هزینه شده برای این که کاربر ها بر روی یک تبلیغات دیجیتال کلیک کند، با نام PPC شناخته می شود. همچنین یک مدل تبلیغات اینترنتی هم وجود دارد که بر  اساس آن، تبلیغات کننده به ناشر تبلیغات (که معمولا یک موتور جستجو، سایت رسانه های اجتماعی و یا مالک وبسایت است)، بر اساس هر بار که بر روی تبلیغات آن ها کلیک می شود، مبلغ مشخصی پول پرداخت می کنند. برای موتورهای جستجو، وقتی که فردی برای یک کلمه کلیدی جستجو می کند که مطابق با لیست کلمات کلیدی تبلیغات کننده که از قبل در موتور جستجو قرار گرفته میباشد، تبلیغات PPC نمایش داده می شود.

ما می توانیم از تبلیغات PPC برای هدایت ترافیک به وب سایت تبلیغ کننده استفاده کنیم و می توانیم بر اساس آن مشخص کنیم که صرفه هزینه و سودآوری برنامه های تبلیغاتی پولی ما در چه شرایطی است.

دو روش برای پرداخت پول برای تبلیغات PPC وجود دارد :

  • نرخ ثابت : در این حالت، تبلیغات کننده و ناشر تبلیغات بر روی یک مقدار ثابت پول به ازای هر کلیک، توافق می کنند. معمولا در این شرایط، ناشر یک نرخ ثابت از تبلیغات PPC در هر قسمت از وبسایت خودش دارد.
  • مزایده ای : در این شرایط، تبلیغات کننده با دیگر تبلیغات کننده ها در یک شبکه تبلیغاتی رقابت می کند. در این حالت، هر تبلیغات کننده یک مقدار ماکسیموم پول به مکان تبلیغاتی بر روی سایت مشخص می کند و وقتی که تعداد کلیک ها بر روی تبلیغات، به پول پرداخت شده برسد، تبلیغات از روی وبسایت حذف می شود. به این صورت هر چه تعداد افرادی که بر روی تبلیغات شما کلیک کنند بیشتر باشد، نرخ PPC پرداختی شما کمتر می شود و بالعکس.

Pinterest

پینترست : پینترست چیست؟ یک شبکه اجتماعی تصویری است که معمولا بازاریاب های کسب و کار اینترنتی از آن استفاده می کنند، اما بازاریاب های محتوایی B2B و B2C هم سهم گسترده ای از آن دارند.

کسب و کار ها و مشتری ها هم از این وبسایت استفاده می کنند تا تصاویر و عکس هایی که دوست دارند را منتشر کنند و دیگر کاربر ها هم می توانند آن محتوا را بازنشر کنند.

هنوز تمام شرکت ها از این سایت بهره نبرده اند. اگر شما یکی از شرکت هایی هستید که هنوز در این سایت فعالیت ندارید، ما پیشنهاد می کنیم که برای کسب و کار خود از پینترست استفاده کنید.

PPC

PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک : یک تکنیک تبلیغاتی است که در آن، تبلیغات کننده یک تبلیغات را در یک محل تبلیغاتی قرار می دهد (مانند Google AdWords یا فیسبوک) و هر بار که یکی از بازدید کننده ها بر روی تبلیغات کلیک می کند، پولی را به ناشر تبلیغات پرداخت می کند. راستش هیچ چیز بانمکی به ذهنم نرسید که آخر این تعریف برای شما بگویم پس به سراغ کلمه های بعدی می رویم.

Qualified Lead

مشتریان راغب تایید صلاحیت شده : یکی از کاربر ها که برای دریافت ارتباطات و اطلاعات از شرکت شما، اطلاعاتش را در اختیار شما قرار می دهد و در رابطه با محصولات و خدمات شما اطلاعات دریافت می کند و راغب است که در مورد محصولات شما بیشتر بداند، به عنوان یک مشتری راغب تایید صلاحیت شده شناخته می شود. بخش فروش و بازاریابی معمولا دو مدل مختلف از مشتری های راغب تایید صلاحیت شده را دارند (MQL ها برای بازاریابی و SQL ها برای قسمت فروش) به همین دلیل حتما با تیم فروش خودتان صحبت کنید تا دقیقا مشتری هایی را در اختیار آن ها قرار دهید که برایشان مفید باشد.

QR code

کد QR : کد qr چیست؟ این کد (که خلاصه شده کلمه کد پاسخ سریع می باشد)، یک بارکد ماتریسی ویژه (یا کد دو بعدی) می باشد که بارکد خوان های خاص QR و یا دوربین های تلفن همراه می توانند آنها را بخوانند. این کد شامل قسمت های مشکی می باشد که یک الگوی مربعی بر روی یک پس زمینه سفید دارند. اطلاعات کد شده در این بارکد ها می تواند حالت متن، URL و یا حالت های دیگری داشته باشد. همچنین این کلمه با Q شروع می شود که به خودی خود باعث می شود این کلمه در بین اصطلاحات بازاریابی خاص باشد!!

Responsive Design

طراحی واکنشی (واکنش گرا) : در این روند، وبسایت ها به صورتی طراحی می شوند که بر اساس فرد بازدید کننده و نحوه بازدید او (یعنی مثلا مطابق با دستگاهی که فرد استفاده می کنند از جمله دستگاه های موبایل یا دسکتاپ) خودشان را تطبیق دهند. به جای ساختن یک سایت مجزا و متفاوت برای هر دستگاه، سایت تشخیص می دهد که شما از چه دستگاهی استفاده می کنید و سپس به صورت خودکار صفحه ای ایجاد می کند که متناسب با دستگاه شما باشد؛ در نتیجه این سایت همیشه برای هر صفحه با هر ابعادی بهینه می باشد.

(Return on Investment (ROI

نرخ بازگشت سرمایه roi : بازگشت سرمایه یک معیار عملکردی است که برای ارزیابی کارایی و سودآوری یک سرمایه گذاری و یا برای مقایسه کارایی و سودآوری سرمایه گذاری های مختلف نسبت به هم، مورد استفاده قرار می گیرد. فرمول محاسبه ROI به این صورت است : (سود به دست آمده از سرمایه گذاری منهای هزینه سرمایه گذاری)، تقسیم بر (هزینه سرمایه گذاری). نتیجه این فرمول به صورت درصد یا نسبت ارائه می شود. در صورتی که ROI منفی باشد، نشان می دهد که سرمایه گذاری انجام شده شرکت را متضرر کرده است. محاسبه این پارامتر تا حد زیادی مبتنی بر نحوه محاسبه سود و ضرر می باشد.

امروزه، بازاریاب ها می خواهند برای تمام تاکتیک ها و کانال های تبلیغاتی خودشان، ROI را محاسبه کنند. خیلی از ابعاد بازاریابی به صورتی هستند که به راحتی می توان ROI را برای آن ها محاسبه کرد (مانند PPC)، اما مواردی هم وجود دارند که محاسبه ROI برای آن ها دشوار می باشد (مانند بازاریابی محتوایی).

Retweet

ریتوییت (توییت مجدد) : ریتوییت در توییتر چیست؟ نشر مجدد یک توییت که توسط فرد دیگری بر روی شبکه توییتر نوشته شده است با نام ریتوییت شناخته می شود. ریتوییت ها مانند توییت های عادی هستند اما یک آیکن ریتوییت کنار آن ها وجود دارد که نشان می دهد پست مورد نظر مجدد نشر شده است. این کار را می توان به سه روش انجام داد:

  • شما می توانید کل پست را با کلیک کردن بر روی دکمه ریتوییت که زیر پست قرار دارد، دوباره نشر دهید.
  • شما می توانید یک توییت جدید قرار دهید که نظر خودتان را هم داشته باشد. در یک توییت جدید که شامل توییت اصلی هم می باشد. یعنی در این حالت شما بر روی دکمه توییت مجدد کلیک کرده و سپس نظر خودتان را هم زیر آن نوشته اید. ما این روش از توییت مجدد را ترجیح می دهیم شما را قادر می سازد تا نظرات خودتان را هم اضافه کنید (نکته : توییت مجدد تنها 24 کاراکتر را اشغال می کند و 116 کارکتر دیگر برای شما باقی می ماند)
  • همچنین شما می توانید یک توییت جدید بگذارید که نظر خودتان به علاوه اطلاعات توییت مجدد را دارد. فرمول این توییت به صورت زیر است : نظر خود شما + توییت مجدد + آدرس توییت اصلی + ویرگول + متن دقیق توییت اصلی. این روش از توییت به شما اجازه می دهد که نظرات خودتان را اضافه کنید اما تعداد کاراکتر بسیار کمی برای نشر نظرتان در اختیار دارید.

وقتی در یک پست توییتر ببینید که نوشته شده “Please RT”، این یعنی فرد توییت کننده از دنبال کننده های خودش می خواهد که توییت را مجدد نشر دهند تا آگاهی نسبت به آن افزایش یابد. 

I – L D – H C A – B
U – Z S – T P – R M – O

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود