مهم

دیکشنری بازاریابی اینترنتی – حرف C

بازاریابی اینترنتی,بازاریابی حلقه بسته,بازاریابی دیجیتال
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 11 امتیاز : 5]

دیکشنری بازاریابی اینترنتی را در نیوسئو ادامه میدهیم و کلمه هایی که با C شروع می شوند را با هم بررسی می کنیم. این دیکشنری شامل اصطلاحات تخصصی می باشد و دانستن آنها برای افرادی که با بازاریابی دیجیتال در ارتباط هستند، ضروری است.

Call To Action •

دکمه فراخوان : اگر چه جایگزین فارسی خوبی برای این کلمه وجود ندارد، اما دکمه فراخوان، یک لینک متنی، یک دکمه، تصویر و یا نوعی از لینک وبسایت است که باعث می شود بازدید کننده وب سایت شما تشویق و ترغیب شود تا به یک صفحه فرود برود و به یک مشتری هدایت شونده تبدیل شود. بعضی از نمونه های CTA به این صورت هستند “همین حالا عضو شو” یا “روزنامه های امروز را دانلود کن”. این موضوعات برای بازاریاب ها مهم هستند زیرا این فراخوان ها مانند طعمه هایی هستند که باعث می شود یک بازدید کننده از وبسایت به یکی از مشتری های بالقوه تبدیل شود. به همین دلیل کاملا مشخص است که این روش برای جذب مشتری ها و تبدیل آن ها به مشتری نهایی، اهمیت بسیار زیادی دارند 

CAN-SPAM •

CAN-SPAM : کلمه مختصر “کنترل هجمه پیام های ناخواسته در بازاریابی” می باشد. این موضوع یک قانون تصویب شده در ایالات متحده در سال 2003 می باشد که قوانین ایمیل تجاری و پیام های تجاری را مشخص می کند و به دریافت کننده ها این حق را می دهد تا از یک کسب و کار بخواهند که دیگر به آن ها ایمیل نزند و برای کسانی که از این قانون تخطی می کنند، جریمه در نظر می گیرد. به عنوان مثال، CAN-SPAM قانونی است که کسب و کار را ملزم می کند تا گزینه لغو اشتراک را پایین هر ایمیل داشته باشند.

CASL

CASL : در واقع مختصر “مقررات ضد اسپم کانادا” می باشد. این موضوع، قانونی است که در سال 2013 در کانادا ثبت شده است و موضوع ارسال “پیام های الکترونیک تجاری” را پوشش می دهد که می توان با استفاده از کامپیوتری های موجود در کانادا به آنها دسترسی پیدا کرد. CASL موضوعاتی مانند ایمیل، متن، پیام های فوری و پیام های خودکار تلفنی که به کامپیوتر و تلفن ارسال می شود را تحت پوشش قرار می دهد.

Churn Rate •

نرخ رویگردانی : این نرخ، معیاری است که نشان می دهد چه تعداد مشتری حفظ کرده اید و آنها چه میزان برای شما ارزش دارند. برای محاسبه این نرخ، تعداد مشتری هایی که در طول یک بازه زمانی از دست داده اید را بر تعداد کل مشتری هایی که در ابتدای آن بازه زمانی داشته اید، تقسیم کنید (بعد از آن بازه زمانی دیگر نباید شمار مشتری ها را در محاسبه این نرخ در نظر بگیرید).

به عنوان مثال، در صورتی که یک شرکت در شروع اکتبر 500 مشتری داشته و تنها 450 مشتری در انتهای اکتبر باقی مانده باشد (کاهش تعداد مشتری هایی که در اکتبر باقی مانده بودند)، نرخ رویگردانی مشتری های آن ها به صورت 500/(450-500)= 50/500 = 10% می باشد.

نرخ رویگردانی یکی از مهم ترین معیار ها برای شرکت هایی با سود تکرار شونده می باشد.

فارغ از سود ماهانه شما، اگر میانگین مشتری های شما در مدت زمان طولانی به صورت میانگین در مقداری باقی نماند که بتوانید هزینه های جذب مشتری خودتان را تامین کنید، قطعا به مشکل خواهید خورد.

(Clickthrough Rate (CTR

نرخ کلیک : درصد مخاطبین شما که از یک قسمت وب سایت شما به مرحله بعدی کمپین بازاریابی شما، وارد می شوند (با کلیک کردن) با نام نرخ کلیک شناخته می شود.

به صورت یک معادله ریاضی، این پارامتر معادل با تعداد کلی کلیک ها در صفحه شما، تقسیم بر تعداد فرصت های کلیک برای افراد می باشد (تعداد فرصت های کلیک برای افراد بر اساس بازدید صفحه، ایمیل های ارسال شده و غیره محاسبه می شود).

Closed-Loop Marketing

بازاریابی حلقه بسته : فعالیت بازاریابی های حلقه بسته می تواند فعالیت های بازاریابی را اجرا و پیگیری کرده و نشان دهد که این فعالیت ها چه تاثیری بر روی رشد تجاری ما داشته اند. یکی از این نمونه ها شامل بررسی تعداد بازدید کننده های سایت در روند تبدیل شدن به مشتری هدایت شونده و رسیدن به نقطه نهایی خرید می باشد.

اگر شما این روند را به صورت صحیح انجام دهید، می توانید به دقت بررسی کنید که چه مقدار از سرمایه گذاری های بازاریابی شما در نهایت منجر به رشد تجاری شده است. یکی از مهم ترین مزیت های اجرای برنامه های بازاریابی درونگرا و استفاده از نرم افزار های بازاریابی درون گرا، امکان استفاده از بازاریابی حلقه بسته می باشد.

Conversion Path •

مسیر تبدیل : یک مسیر تبدیل، یک مجموعه از رخداد های مبتنی بر وب سایت است که منجر به کسب مشتری می شود. در حالت اولیه، مسیر تبدیل شامل دکمه فراخوان (معمولا دکمه ای که یک پیشنهاد خاص را ارائه می کند) می باشد که این دکمه به یک صفحه فرود با یک فرم ثبت مشتری می باشد که این فرم در نهایت به صفحه تقدیر و تشکر ختم می شود که در این صفحه پیشنهاد محتوایی نمایش داده می شود. مشتری در ازای ارائه اطلاعات تماس خودش، یک پیشنهاد محتوایی را دریافت می کند که به او کمک می کند تا در روند خرید تصمیم گیری بهتری داشته باشد.

Content

محتوا : در زمینه بازاریابی درونگرا، محتوا بخشی از اطلاعاتی است که به هدف دریافت، مشارکت و اشتراک گذاری مورد استفاده قرار می گیرد. این محتوا معمولا از وبلاگ ها، ویدیو ها و پست های رسانه های اجتماعی، تصاویر، اسلایدشو و یا پادکست های صوتی ایجاد می شوند اما انواع بسیار زیادی از آن ها را می توان در وبسایت ها مشاهده کرد. از ابتدای روند جذب ترافیک توسط وبسایت تا تبدیل مشتری های بالقوه به مشتری های نهایی، محتوا در برنامه های بازاریابی درون گرا، نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

(Content Management System (CMS

سیستم مدیریت محتوا (CMS) : این سیستم، یک اپلیکیشن مدیریت وب سایت است که به کاربران مبتدی این امکان را می دهد تا یک وبسایت را ایجاد کرده، ویرایش کرده و آن را مدیریت کنند. این ابزار به کابران کمک می کند تا محتوای خودشان را ویرایش کرده و بیشتر کارهای پشت پرده را خودشان انجام دهند مثلا ایجاد فهرست بندی و قابلیت جستجوی محتوا، ایجاد المان های navigation سایت به صورت خودکار، بررسی وضعیت کاربران سایت و دسترسی های آن ها و غیره.

(Content Optimization System (COS

سیستم بهینه سازی محتوا (COS) : یک COS در اصل یک CMS است (سیستم مدیریت محتوا)، اما به صورتی بهینه شده که تا حد امکان، شخصی ترین تجربه وب سایت را در اختیار مشتری ها قرار می دهد.

Context

مفهوم : اگر محتوا پادشاه است، مفهوم نیز ملکه است. ارائه محتوای ارزشمند بسیار مهم است، اما تضمین این که این محتوا برای مخاطب به صورت صحیح ارائه شده اهمیت بسیار زیادی دارد (و حتی شاید اهمیت آن هم بیشتر است). مادامی که خریداران کنترل بیشتری نسبت به اطلاعات فرستاده شده به سمت خودشان به دست می آورند، ما باید محتوایی را به آن ها بدهیم که از نظر مفهوم اهمیت و ارزش کافی داشته باشد. اگر شما یک رستوران داشته باشید قطعا نباید یک برای یک گیاهخوار، کوپن استیک بفرستید درسته؟ مگر این که شما ضد گیاهخواران باشید!!

Conversion Rate

نرخ تبدیل : درصدی از افراد که یک عمل مورد نظر سایت مانند پر کردن یک فرم، را تکمیل میکنند، به عنوان نرخ تبدیل در نظر گرفته می شوند. صفحه هایی که نرخ تبدیل آنها بالا است عملکرد خوبی دارند در حالی که صفحاتی که نرخ تبدیل آن ها پایین است، عملکرد ضعیفی دارد.

(Conversion Rate Optimization (CRO

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) : روند بهبود نرخ تبدیل سایت با استفاده از تکنیک های طراحی، اصول اصلی بهینه سازی و تست آن ها با نام بهینه سازی نرخ تبدیل شناخته می شود. این روند شامل ایجاد تجربه ای مفید برای بازدید کننده های سایت می باشد تا به مشتری تبدیل شوند. CRO معمولا برای بهینه سازی صفحات وب و یا صفحه لندینگ پیج کاربرد دارد، اما می توان از این تکنیک برای رسانه های اجتماعی، CTA ها و دیگر بخش های بازاریابی دیجیتال نیز استفاده کرد.

(Cost-per-Lead (CPL

هزینه برای هر مشتری هدایت شونده (CPL) : این مقدار هزینه نشان دهنده هزینه مورد نیاز برای کسب یک مشتری هدایت شونده می باشد. این عامل تاثیر زیادی بر روی CAC (هزینه جذب مشتری) داشته و معیاری است که بازاریاب ها باید توجه جدی به آن داشته باشند.

Crowdsourced Content

محتوای انبوه سپاری : سپردن تولید محتوا به دیگران می تواند نسبت به تولید محتوا توسط خودتان بسیار دشوار تر باشد؛ در این شرایط می توانید از محتوای انبوه سپاری استفاده کنید. استفاده از متخصص های موضوعات، مشتری ها یا فریلنسر ها برای تولید محتوا، اصلی ترین روش برای به دست آوردن محتوای باکیفیت در زمان کوتاه می باشد. با جمع آوری مطالب، شما می توانید پیشنهادهای بسیار عالی به مشتری های خودتان بدهید و برای تولیدکنندگان محتوا نیز اعتبار ایجاد کنید؛ در واقع این روند، یک مشارکت برد – برد برای تمام افراد می باشد.

(Customer Acquisition Cost (CAC

هزینه جذب مشتری (CAC) : این پارامتر نشان دهنده هزینه های کلی بازاریابی و فروش شما می باشد. برای محاسبه CAC، گام های زیر را برای یک بازه زمانی مشخص (مثلا یک ماه، سه ماه یا سال) انجام دهید:

  1. جمع هزینه برنامه های تبلیغاتی + حقوق ها + کمیسیون ها + حق امتیاز + مخارج کلی
  2. تقسیم بر تعداد مشتریان جدید در آن بازه زمانی

به عنوان مثال اگر شما 500.000 دلار در زمینه فروش و بازاریابی در یک ماه هزینه کرده باشید و 50 مشتری در آن بازه به دست آورده باشید، در این صورت CAC شما به صورت 10.000 دلار در آن ماه خواهد بود.

(Customer Relationship Management (CRM

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) : مجموعه ای از برنامه های نرم افزاری که به شرکت ها این امکان را می دهد تا تمام موضوعات مرتبط با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه خودشان را مدیریت کنند.

در ساده ترین سطح، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به شما این امکان را می دهد تا تمام اطلاعات تماس این مشتریان را حفظ کنید. اما سیستم های CRM می توانند خدمات متنوع دیگری هم داشته باشند، مانند ردگیری ایمیل، تماس های تلفنی، فکس، و قراردادها ؛ ارسال ایمیل های شخصی، مشخص کردن قرار ملاقات و گزارش نویسی از تمام خدمات و پشتیبانی مشتریان. بعضی از سیستم ها می توانند از رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، لینکدین و دیگر رسانه ها، اطلاعات دریافت کنند.

CSS

CSS : مخفف عبارت برگه های آبشاری می باشد و CSS به کل وبسایت شما سبک خاصی می دهد؛ مثلا رنگ ها، خط نوشتاری و پس زمینه های وب سایت شما را این ابزار مشخص می کند. CSS بر روی حالت و لحن سایت شما تاثیر دارد و به همین دلیل ابزار بسیار مهم و قوی می باشد. همچنین این ابزار به وبسایت شما این امکان را می دهد تا مطابق با سایز صفحه و دستگاه های مختلف، خودش را تغییر دهد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود