مهم

دیکشنری بازاریابی اینترنتی – حروف A و B

بازاریابی اینترنتی,بانس ریت ایمیل,بانس ریت سایت حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 16 امتیاز : 5]

لغات و اصطلاحات بازاریابی اینترنتی که باید آنها را بدانید در این مجموعه مقالات گرد هم آوردیم.

در این مقاله از سایت نیوسئو، ما لغتنامه ای برای شما عزیزان نوشتیم که بعضی از بخش های اصلی بازاریابی اینترنتی و بازاریابی درون گرا را پوشش می دهد. در این بخش، ما موضوعاتی از جمله اصطلاحات مرتبط با رسانه های اجتماعی، اصطلاحات بازاریابی و فروش، اصطلاحات بازاریابی با ایمیل، اصطلاحات بهینه سازی وبسایت و حتی کلمه های اختصاری بازاریابی را بررسی کرده ایم. امیدواریم شما این پست را بر روی مرورگر خودتان ذخیره (بوک مارک) کنید و هر وقت لازم بود، دوباره آن را مطالعه کنید.

وقتی که ما می خواهیم یک دیکشنری برای موضوعی ارائه کنیم که خودش دسته بندی های مختلفی دارد که هر کدام از این دسته بندی ها می توانند واژه نامه خاص خودشان را داشته باشند؛ کاملا مشخص است که باید واژه های بسیار بسیار زیادی را بررسی کنیم. به همین خاطر، به جای این که ما صد ها اصطلاح از واژه نامه های مختلف را برای شما ارائه کنیم، سعی کردیم که این مجموعه را خلاصه تر کنیم و 99 اصطلاحی که هر کسی باید در رابطه با بازاریابی بداند را انتخاب کردیم تا به شما معرفی کنیم.

دیکشنری تخصصی بازاریابی آنلاین

A/B Testing • 

تست A/B :در این روند، ما دو متغیر از یک متغیر واحد را با یکدیگر مقایسه کنیم تا مشخص کنیم که کدام حالت، بهترین عملکرد را برای بهبود فعالیت های بازاریابی ایجاد می کند. این کار معمولا در بازاریابی ایمیل (با تغییر موضوع ایمیل و یا متن ایمیل)، دکمه فراخوان یا calls-to-action (تغییر در رنگ و یا متن دکمه فراخوان) و صفحه فرود یا لندینگ پیج (تغییر در محتوای صفحه). خارج از زمینه بازاریابی، شما می توانید مثلا امتحان کنید که با ساندویچ کره بادام زمینی، مربا خوشمزه تر است یا خامه!

Analytics •

علم تجزیه و تحلیل: من گاهی این علم را به عنوان “چشم” های بازاریابی درون گرا می نامم زیرا این علم در اصل کشف و انتقال الگوهای معنی دار در داده ها می باشد. وقتی که این علم را در زمینه بازاریابی در نظر میگیریم، باید داده های فعالیت های اولیه (مانند گزارش های بازدید از وبسایت، شبکه های اجتماعی، PPC و غیره) را بررسی کنیم، گرایش های موجود در داده ها را تحلیل کنیم و در نهایت دیدگاه های عملی را بر اساس این داده ها ایجاد کنیم که به ما کمک می کند تا تصمیم گیری های آگاهانه داشته باشیم.

API : Application Programming Interface •

رابط برنامه نویسی نرم افزار : API ها، مجموعه از قوانین در برنامه نویسی کامپیوتر است که به یک اپلیکیشن این امکان را می دهد تا اطلاعات را از یک سرویس استخراج کرده و سپس این اطلاعات را در اپلیکیشن خودشان و یا در تحلیل داده ها، استفاده کنند. این API مانند یک تلفن برای اپلیکیشن ها می باشد تا با یکدیگر ارتباطات داشته باشند؛ یک API به نوعی از یک اپلیکیشن استفاده می کند و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آن اطلاعات، در نرم افزار خودتان استفاده کنید. API ها باعث سهولت دسترسی به داده های مورد نیاز به منظور ارائه راه حل های جدید به مشکلات مشتریان می شود.

B2B : Business-to-Business •

تجارت به تجارت : این کلمه، یک صفت است که برای توصیف شرکت هایی استفاده می شود که تبادل و فروش شان با دیگر کسب و کار ها می باشد. به عنوان مثال، گوگل و Oracle در اصل شرکت های B2B هستند.

B2C : Business-to-Consumer 

تجارت و مصرف کننده : این کلمه هم یک صفت است که برای توصیف شرکت هایی به کار می رود که محصولات خودشان را مستقیم به مشتری ها می فروشند. به عنوان مثال، شرکت های Amazon ،Apple و Nike در اصل شرکت های B2C می باشند.

Blogging

وبلاگ نویسی : Bloging، به معنای وبلاگ نویسی می باشد. یک فرد یا گروهی از افراد معمولا یک وبلاگ دارند. یک وبلاگ فردی و یا وبلاگ کسب و کار در اصل شامل درج اطلاعات همراه با نظرات مختلف افراد، توصیف رخدادها و یا دیگر موضوعات همراه با تصویر و ویدئو می باشد.

وبلاگ نویسی یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی درون گرا می باشد، زیرا می تواند به صورت همزمان فواید مختلفی را ایجاد کند؛ از جمله رشد ترافیک وب سایت، رهبری فکری و ایجاد برتری نسبت به رقبا. وبلاگ ها فواید بسیار زیادی دارند اما خب قطعا شما باید توجه ویژه ای به آن ها داشته باشید تا در مسیر درستی قرار بگیرند.

Business Blogging

وبلاگ نویسی تجاری : وبلاگ نویسی تجاری درست مانند وبلاگ نویسی معمولی می باشد، اما یک طرح و برنامه بازاریابی نیز به آن اضافه می شود. این وبلاگ نویسی تجاری، به بازاریاب ها کمک می کند تا ترافیک را به سمت وب سایت های خودشان هدایت کنند، مشتریانی هدایت شونده از این ترافیک بدست آوند، کسب و کار خود را در دست بگیرند و در نتیجه با استفاده از آن، به نتایج بلند مدت دست پیدا کنند.

بازاریاب ها وقتی می خواهد برای کسب و کار خودشان وبلاگ نویسی کنند، پست هایی را ایجاد می کنند که در آن ها، کلمات کلیدی به صورتی بهینه سازی شده اند که مطابق با جستجوی مخاطبین در اینترنت می باشند و نگارش پست ها به صورتی است که مطالب مفید و آموزشی در اختیار خواننده ها قرار بگیرد. معمولا این وبلاگ ها باید قابل رسیدگی باشند (با فراهم کردن قابلیت دانلود یا انتخاب خدمات) تا بتوان معیاری برای تاثیر وبلاگ نویسی تجاری به دست آورد.

Bottom of the Funnel 

قسمت پایین قیف : به دلیل این که ما کلمات را بر  اساس الفبا معرفی میکنیم، آخرین قسمت قیف را الان بررسی می کنم! پس احتمالا ما باید کارمان را از “پایین به بالا” ادامه دهیم. قسمت پایین قیف اشاره به مرحله ای از روند بازاریابی دارند که در آن افراد در حال تبدیل شدن به مشتری های جدید هستند. یعنی در این مرحله افراد مشکلی را شناسایی کرده اند، راه حل های مختلف را بررسی کرده اند و به مرحله نهایی خرید بسیار نزدیک هستند. 

بعد از این مرحله معمولا یک نماینده فروش با این افراد تماس میگیرد، نمونه ای از محصول به مشتری ارائه می شود و یا به او مشاوره رایگان داده می شود. هر کدام از این موارد، مبتنی بر نوع کسب و کاری که مشتری با آن سر و کار دارد، به او ارائه می شود.

Bounce Rate

رتبه محتوای بی ارزش : 

بانس ریت سایت : درصدی از افراد است که به صفحه وب سایت شما می آیند و بدون هیچ کلیک خاصی بر روی قسمت های مختلف سایت و یا رفتن به دیگر صفحه ها، سایت شما را ترک می کنند. اگر درصد خروج از سایت شما بالا باشد، معمولا نرخ تبدیل سایت شما پایین می آید و بازدید کننده های سایت شما به ندرت به مشتری نهایی تبدیل می شوند زیرا هیچ کدام از آن ها به اندازه کافی در سایت شما نمی مانند که محتوای شما را بخوانند و به مشتری تبدیل شوند.

بانس ریت ایمیل : این نرخ نشان دهنده ایمیل هایی است که نتوانسته اند به اینباکس ایمیل فرد برسند. بانس ریت بالا معمولا به این معنی است که لیست های ایمیل شما منقضی شده اند و یا توسط کس دیگری خریداری شده اند و یا ایمیل های موجود در این لیست ها، معتبر نیستند. در ایمیل همه بانس ریت ها بد نیست به همین دلیل قبل از این که یک ایمیل را از لیست بازاریابی خودتان حذف کنید، بهتر است تفاوت بین بانس ریت خوب و بد را بین ایمیل ها به خوبی درک کنید.

Buyer Persona

شخصیت خریدار : یک حالت نیمه ساختگی از مشتری ایده آل شما بر اساس تحقیقات بازاری و داده های واقعی از مشتری های فعلی خودتان، با نام شخصیت خریدار یا پرسونای خریدار شناخته می شود. در حالی که این مفهوم به بازاریاب ها کمک می کند تا مثلا مخاطبین هدف خودشان را به صورت دقیق تعریف  کند، می تواند به نماینده های فروش هم کمک کند تا بتوانند کسانی که قصد خرید دارند را بهتر کنترل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *