ایمیل مارکتینگ و بایدها و نبایدهای ارسال ایمیل گروهی

ارسال ایمیل گروهی,اهمیت ایمیل مارکتینگ,اهمیت ایمیل مارکتینگ در تجارت الکترونیک حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 6 امتیاز : 5]

ایمیل مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی اینترنتی است که بازگشت سرمایه بالایی دارد اما چرخه مرگ ایمیل مارکتینگ زمانی شروع می شود که با خود می گویید: “هرچه بیشتر، بهتر!”

این اتفاق برای همه ما افتاده است و هیچکس هم آن را نمی پسندد.

فرض کنید سایت یک موسسه مالی را بازدید می کنید و می خواهید درباره تسهیلات بانکی اطلاعات جمع کنید. کمی بعد، ایمیلی از این بانک دریافت می کنید که در آن راجع به کارت های اعتباری توضیح داده شده است. یا فرض کنید شما به سایتی می روید و کفش های مردانه آن را مشاهده می کنید، بعد ایمیلی درباره جشنواره فروش لباس زنانه دریافت می کنید. همانطور که می بینید این ایمیل ها هیچ معنایی برای شما ندارند.

با توجه به اهمیت ایمیل مارکتینگ در تجارت الکترونیک، ایمیل ها آنچنان کانال قدرتمندی برای تعامل با کاربر می باشند که کمپانی های مختلف مدام به فکر ارسال ایمیل های بیشتر هستند. مشکل زمانی آغاز می شود که محتوای این ایمیل ها نامرتبط است یا ایمیل های زیادی ارسال می شود. این کار باعث می شود افراد به جای جذب، دفع شوند. برای بیشترین استفاده از این کانال ارتباطی، باید روش های صحیح و غلط ایمیل مارکتینگ را بدانید.

ایمیل مارکتینگ زنده است

ارسال ایمیل گروهی,اهمیت ایمیل مارکتینگ,اهمیت ایمیل مارکتینگ در تجارت الکترونیک

ایمیل هنوز تاثیر دارد. ایمیل، هنوز هم موثرترین کانالی است که بازاریاب ها برای تبدیل کاربر به مشتریان در دست دارند.

SMS و پیام های Push notification شباهت های زیادی به ایمیل دارند اما مردم انتظار دارند پیام های Push notification مهم تر و ضروری تر باشند. همچنین افراد انتظار دارند ایمیل ها مهم باشند اما اضطراری نه. بنابراین آنقدرها که با پیام غیرضروری عصبانی می شوند، با ایمیل غیرضروری عصبانی نمی شوند.

بنابراین، بهترین روش برای رسیدن به افراد خاص و شروع مکالمه با آنها، به طور گام به گام و به نحوی که اذیت نشوند، این است که به آنها ایمیل بزنیم. پس با این حال، چرا کمپانی ها باز هم قدرت ایمیل را دست کم می گیرند؟

اشتباه ایمیل ارسال می کنید

سالها پیش، می توانستید برای ایمیل های خود نرخ کلیکی در حدود 5 درصد داشته باشید. این روزها، باید خیلی خوش شانس باشید که نرخ کلیک 0.5 درصد داشته باشید. اما حتی همان 0.5 درصد هم تاثیر دارد. بنابراین کمپانی ها همچنان به ارسال ایمیل ادامه می دهند.

اما کمی بعد، در چرخه مرگ ایمیل گرفتار می شوند. آنها متوجه می شوند که نرخ کلیک و نرخ بازگشایی ایمیل ها سیر نزولی دارد در حالی که نرخ عدم مشارکت (Opt-Out) سیر صعودی دارد. برای آنکه بتوانند اثر مشابهی از ایمیل دریافت کنند، به سراغ لیست ایمیل خود رفته و ایمیل های بیشتری ارسال می کنند. و این داستان ادامه دارد…

اگر شما هم همین وضعیت را دارید، نفس عمیق بکشید، یک قدم به عقب بردارید (یعنی کار را متوقف کنید) و به شکلی متفاوت ایمیل مارکتینگ را انجام دهید. ایمیل های “فری سایز” هیچوقت نمی توانند به اندازه ایمیل های شخصی سازی شده، مرتبط باشند و با کاربر ارتباط برقرار کنند. شما یک کانال عالی برای ارتباط با تک تک افراد دارید که به شما اجازه می دهد به فرد خاصی دسترسی داشته باشید، در صندوق پیام های او پیام بگذارید (یعنی همان جایی که آنها با دوستان، همکاران و مشتریانشان ارتباط برقرار می کنند) و مکالمه ای را با آنها شروع کنید. اما به جای این کار، پیامی که به میلیون ها فرد دیگر ارسال می کنید، به این افراد هم ارسال می کنید و طبیعتا آنها هم متوجه می شوند.

این علامتی است که نشان می دهد شما از ایمیل استفاده درستی نمی کنید و برای آقایی که به دنبال کفش گلف است، ایمیلی درباره لباس زنانه ارسال می کنید. لطفا با من تکرار کنید: ایمیل های انبوه، مرتبط نیستند و کاربر نمی تواند با آنها ارتباط برقرار کند. این ایمیل ها هر روز بیش از روز قبل تاثیر خود را از دست می دهند.

چطور می توانیم ایمیل های گروهی بهتری ارسال کنیم

شما نمی توانید به همه افراد یک ایمیل یکسان را ارسال کنید، از طرفی هم اصلا نباید ارسال ایمیل گروهی را متوقف کنید. پس چه کار باید بکنید؟

برای آنکه خودتان را از چرخه مرگ ایمیل نجات دهید، باید بر روی ارسال ایمیل هایی تمرکز کنید که گیرنده به آنها اهمیت می دهد. هر ایمیلی که طراحی می کنید باید مرتبط بوده و افراد را قانع کند که بر روی آن کلیک کنند. به این ترتیب است که می توانید نرخ کلیک خود را از 0.5% به 5 درصد یا بیشتر برسانید.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *