نکات شگفت انگیز درباره اینفلوئنسر مارکتینگ

انواع اینفلوئنسرها,اینفلوئنسر مارکتینگ,اینفلوئنسر مارکتینگ چیست 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی است در دنیای وب که در چند ساله گذشته مرسوم شده است. در این روش برخی برندها برای دیده شدن محصولات و نام برند خود به افرادی که در این حوزه کار می کنند و بر روی مردم تاثیر گذار هستند، تبلیغ می دهند.

اینفوئنسر شغلی هیجان انگیز و بسیار پرمشغله است. در ابتدا باید اعتماد مردم را بدست آوردید، تا بتوانید در این حوزه فعالیت کنید. ما در این مقاله به تعریف کلی از این شغل و چگونگی کار کردن و ارتباط گرفتن با اینفلوئنسرها می پردازیم. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این حوزه داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم. تا پایان این مقاله جذاب با ما همراه باشید تا با یکی از روش های افزایش فروش آنلاین، آشنا شوید.

اینفلوئنسر مارکتینگ به چه کسی می گویند؟

اینفلوئنسر مارکتینگ به کسانی می گویند که، دنبال کنندهه ها و طرفداران زیادی در شبکه های اجتماعی دارند و این افراد به طور مرتب آن ها را دنبال می کنند و تاثیر زیادی از این افراد می گیرند. اینفلوئنسرها می تواند افرادی مانند بازیگران باشند، که طرفدارهای خود را از سراسر دنیا به دست آورده اند.

اما بسیاری از این افراد با تولید محتوا و کارهای این چنینی توانستند از طریق شبکه های اجتماعی مخاطب خود را جذب کنند. درکشور ما اینفلوئنسرها بیشتر در شبکه های اجتماعی هستند و اصطلاحات اینفلوئنسر وبلاگ و یا اینفلوئنسر تلگرام، مرسوم نیست و بیشتر فعالیت اینفلوئنسرهای ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشد.

4 مورد از انواع اینفلوئنسرهای موجود در شبکه های اجتماعی

قبل از این که به سراغ این پرسش برویم که هدف اینفلوئنسر مارکتینگ چیست، به انواع اینفلوئنسرهای می پردازیم:

انواع اینفلوئنسرها,اینفلوئنسر مارکتینگ,اینفلوئنسر مارکتینگ چیست

ما در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای مختلفی داریم که در این بخش از مقاله آن ها را بررسی می کنیم:

1-سلبریتی ها

سلبریتی ها و یا افراد مشهور که دنبال کننده های بسیاری دارند جز دسته اول اینفلوئنسرها قرار می گیرند. این افراد معروفیت خود را از جهان واقعی که در آن هستند به دست آورده اند. به این صورت که این افراد با توجه به حرفه خود بازیگری، خواننده و یا حتی ورزشکار شهرت خود را بدست می آورند و بسیاری از علاقمندان، آن ها را دنبال می کنند. این افراد در بخش اعتماد کاربر کار بسیاری آسانی دارند، زیرا عموم مردم به این افراد اعتماد کامل دارند. هر چند این نوع از اینفلوئنسرها بیشتر در کمپین های بزرگ شرکت می کنند.

2– بلاگر ها

همانطور که از اسمش پیداست به افرادی گفته می شود که تولید محتوا متنی انجام می دهند و مخاطب های این نوع از اینفلوئنسرها توقع نقد و بررسی در آن حوزه را دارند.

به عنوان مثال بلاگری که در حوزه غذا کار می کند، به رستوران ها و مکان های که غذا سرور می شود سر می زند و اطلاعات و مشاهده های خود را برای مخاطبانش می نویسد تا بتواند بقیه افراد انتخاب درستی داشته باشند.

3-واینرها

یکی دیگر از دسته های اینفلوئنسر مارکتینگ واینرها هستند. واینرها به کسانی گفته می شود که در شبکه های اجتماعی ویدیوهای سرگرمی درست می کنند. واینر ها بیشتر به افرادی گفته می شود در حوزه کمدین کار می کنند. این دسته افراد در بین مردم محبوبیت زیادی دارند.

4-میکرو اینفلوئنسرها

به افرادی گفته می شود که در حوزه خاصی فعالیت می کنند و عموما بین 10 هزار تا 50 هزار فالوئر دارن این افراد در حوزه هایی که علاقه دارند، فعالیت می کنند و چون مخاطبان نسبتا کمی داشته، با دنبال کننده های خود، ارتباط عمیق تری دارند و تاثیر گذاری آن ها بر روی مخاطبانشان بیشتر است.

هدف اصلی اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

می خواهیم بدانیم هدف از شغل اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چرا در این چند ساله اینفلوئنسر مارکتینگ رونق بسیاری داشته است.

افزایش اعتبار بازار، شاخص شدن برند، بیشتر شدن مکالمات مردم پیرامون یک برند خاص، جز مواردی است که بازاریاب اینفلوئنسر مارکتینگ به دنبال آن است.

به همین دلیل ارزیابی اینفلوئنسر مارکتینگ انجام می شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ در تبلیغ برند,هدف اصلی اینفلوئنسر مارکتینگ

3 دلیل مهم برای استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ

در ادامه به بخشی از مزایایی که اینفلوئنسر مارکتینگ برای شما دارد می نویسیم:

1-قرار گرفتن در دید دنبال کننده های زیاد: هنگامی که شما به یک اینفلوئنسر تبلیغ می دهید، این فرد تبلیغ شما رو در بین دنبال کننده های زیاد خود قرار می دهد و تمام این افراد کنجکاو می شوند و تعدادی از آنها در فکر خریدن محصول می روند.

2-تولید یک محتوای با کیفیت: در شغل اینفلوئنسر مارکتینگ، شخص اینفلونسر به دلیل این که مخاطب های بسیاری دارد برای یک تبلیغ سعی می کند، محتوای تولید کند که با کیفیت یا اصیل باشد تا بتواند هم برند شما رو به بهترین شکل معرفی کند و هم خود را در بین رقبا بالا بکشد.

3-اعتماد مخاطبان به اینفلوئنسر: همانطورکه در پارگراف های بالاتر اشاره کردیم، این مخاطبان ارتباط بسیاری عمیقی با اینفلوئنسر ها دارند و آن ها می توانند اعتماد کامل داشته باشند به همین دلیل برند که از طرف اینفلوئنسر معرفی می شود، مورد اعتماد مخاطبان قرار می گیرد.

دلیل استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ در تبلیغ برند

بسیاری از افراد به تعریف شخص سوم برای محصولی اعتماد می کنند. حال اگر آن شخص اینفلوئنسر مورد علاقیشان باشد که اعتماد آن ها چند برابر می شود. اینفلوئنسر می تواند مشتریان را به یک محصول هدف پیوند بدهد. هنگامی که اینفلوئنسر محصول شما را تبلیغ می کند علاوه بر این که برند شما معروف می شود. شبکه های اجتماعی شما نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و مخاطب شما بیشتر می شود.

چگونگی برقرار کرد ارتباط با اینفلوئنسر مارکتینگ ها

سعی کنید با اینفلوئنسر ارتباط  دوستانه ای در ابتدا برقرار کنید. به این صورت که به آن ها پیام دوستانه بدهید .

به آن ها بگوید چه چیزی می خواهید، حتما بگویید محتوای تبلیغ شما به چه صورت باشد. محتوای متنی، ویدیوی، عکسی یا هر چیزی که می خواهید را حتما بگویید.

اینفلوئنسرها معمولا تبلیغات را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. قبل از دادن تبلیغ تحقیق کامل انجام دهید و ببیند مخاطب هدف شما در چه پیج های بیشتر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود