7 راه افزایش فروش و سئو فروشگاه اینترنتی – قسمت دوم

افزایش سرعت سایت,افزایش فروش,افزایش فروش اینترنتی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 9 امتیاز : 5]

از بین راه های افزایش فروش اینترنتی و سئو سایت های فروشگاهی، در قسمت اول این مقاله، به مواردی چون زمان و مکان مناسب، استفاده از استراتژی کلمات کلیدی طولانی و وبلاگ نویسی و تولید محتوا برای مشتریان اشاره شد.

در این بخش به 4 روش باقی مانده می پردازیم:

  1. بهینه سازی ساختار سایت

ساختار برای سئو و PPC مهم است. اگر محتوایتان بدون یک ساختار واقعی در سر تا سر وب سایتتان پخش شود، شما در مقابل تلاش‌ هایی که برای ارتقاء ترافیک سایت خود کرده‌ اید، قرار می‌ گیرید.

موتورهای جستجو زمانی که سایت شما را چک می‌ کنند، به دنبال ساختار هستند. به بیان ساده می‌ توان گفت که مهمترین محتوای شما باید بالای سایتتان قرار گیرد و هر چیز دیگری باید از این زیرساخت اصلی جریان یابد.   

استفاده از لینک‌ های داخلی در محتوا یکی از روش‌ های بهینه سازی ساختار سایت است. با افزودن لینک به صفحات محصولات و دسته بندی‌ ها در داخل صفحات پست‌ های وبلاگ، مخاطب تان را به صفحات محصولات مورد نظرشان هدایت می‌ کنید. علاوه بر آن اگر شما از صفحه A که 20 بک لینک دارد به صفحه B یعنی دسته بندی محصولات که هیچ بک لینکی ندارد، لینک داخلی دهید، صفحه محصولات شانس بیشتری در افزایش رنک گوگل دارد حتی بدون هیچ بک لینکی! در تصویر زیر این مسئله را مشاهده می کنید:

افزایش سرعت سایت,افزایش فروش,افزایش فروش اینترنتی

هر مقاله بلندی که در مورد موضوعات مورد نظر مخاطبانتان نوشته‌ اید، یک سنگ بنا در ساختار سایتتان برای جذب مشتری است.

لینک دادن به محتوای خودتان را فراموش نکنید. این امر علاوه بر این که به گوگل در شناختن بهتر ساختار سایت شما کمک می‌ کند، بازدیدکنندگان را نیز قادر می‌ سازد تا راحت‌ تر محتوای شما را پیدا و به اشتراک بگذارند. اگر مخاطب تان مجبور باشد که برای پیدا کردن محتوای شما زیاد تلاش کند، دست از جستجو می‌ کشد.

navigation سایت‌ های مرتبط با فروشگاه اینترنتی نباید بیشتر از سه مرحله باشد. یعنی کاربران باید در سایت شما حداکثر با 3 کلیک، به صفحه مورد نظر خود برسند. بیشتر شدن این تعداد باعث می‌ شود که ناوبری ضعیف سایت، میزان فروش شما را کاهش دهد.

بهینه سازی ساختار سایت,بهینه سازی سایت فروشگاهی,تولید محتوای با کیفیت

این امر در مورد محصولات و بلاگ شما نیز صادق است. هر قدر که از یک بازدیدکننده بخواهید بیشتر در سایتی جستجو کند، احتمال این که آن بازدیدکننده از سایت خارج نشود بیشتر است. زمانی که می‌ خواهید وب سایت فروشگاهی خود و منو های آن را طراحی و مدیریت کنید، سادگی را در نظر بگیرید.

شما باید علاوه بر این که تعداد سطوح سایت تان را به منظور کاهش پیچیدگی آن کم کنید، URL های آن را نیز ساده نگه دارید.  

کاری کنید که URL ها با یک نگاه قابل درک باشند. برای مثال از mydomain.com/product-name به جای mydomain.com/category/layer1/layer2/product-name و رشته‌ هایی از اعداد و حروف تصادفی استفاده کنید.  

سئو خوب,سئو فروشگاه اینترنتی

و در نهایت این که عبارت‌ های کلیدی را هم به URL های خود اضافه کنید.

  1. افزایش شهرت و اعتبار آنلاین

زمانی که درختی در جنگلی سقوط کند و کسی در اطراف آن نباشد که صدای سقوط آن را بشنود، هیچ کس نسبت به افتادن آن درخت باخبر نمی‌ شود. اگر که یک سایت هم در اینترنت وجود داشته باشد و هیچ سایتی به آن لینک نداده باشد، هیچ کس نسبت به آن باخبر نمی‌ شود.

بک لینک ها، زیربنای یک سایت در وب هستند و در گوگل به عنوان یک سیگنال رتبه بندی مهم شناخته می‌ شوند.

راهکار دیگری که به شما در ایجاد اعتبار آنلاین کمک می‌ کند، استفاده از بازاریابی تاثیر گذار (influencer marketing) است. این راهکار نه تنها به فروشگاه شما اعتبار می‌ دهد، بلکه وسعت شما را بیشتر و ROI بهتری را ایجاد می‌ کند.

افزایش سرعت سایت,افزایش فروش,افزایش فروش اینترنتی

شرکت Bigelow Tea حمایت از اینفلوئنسرها را برای کمک به ترافیک وبلاگ و فروش آنلاین خود افزایش داد. 

افزایش سرعت سایت,افزایش فروش,افزایش فروش اینترنتی

به کمک یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، آنها شاهد 32،000 ارتباط مخاطبین از طریق وبلاگ و افزایش 18.5٪ در فروش بودند.

  1. استفاده از HTTPS

گوگل در سال 2014 اعلام کرد که از HTTPS به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده می‌ کند. مخاطب این پیام در واقع جامعه توسعه دهندگان وب بود. این مسئله برای صاحبان سایت ها و توسعه دهندگان اهمیت ویژه ای دارد به این معنی که اگر پلتفرم هاستینگ آنها با یک گواهی SSL معتبر ایمن سازی نشده باشد، این پلتفرم در نتایج گوگل جریمه می‌ شود.

افزایش سرعت سایت,افزایش فروش,افزایش فروش اینترنتی

اگر این جریمه هم کافی نباشد، کروم به کاربران هشدار می‌ دهد که سایت‌ های بدون پروتکل HTTPS که اطلاعات ورودی حساسی مانند اطلاعات کارت‌ های اعتباری و رمزهای مختلف را از کاربران طلب می‌ کنند، ناامن هستند.

گوگل اخیرا گفته است که به خریداران در مورد هر سایتی که هنوز از HTTP استفاده می‌ کند، هشدار می‌ دهد. این هشدار یک پرچم قرمز بزرگ برای مشتریان بالقوه است و می‌ تواند نرخ تبدیل شما را به میزان زیادی کاهش دهد.

هم اکنون در حدود 50 درصد از 10,000 سایت برتر جهان از HTTPS استفاده می‌ کنند.

خرده فروشانی که در صنعت تجارت الکترونیک هستند، باید هم اکنون به دلایل امنیتی در سایت‌ های خود از SSL استفاده کنند و این اطمینان را در مشتریان بالقوه خود ایجاد کنند که با یک سایت امن و مالک سایت مطمئن در ارتباط هستند.

بیشتر فروشگاه سازهای بزرگ دنیا مانند Shopify و Bigcommerce هم اکنون به همراه همه پلن های خود گواهی‌ های SSL رایگان را ارائه می‌ کنند با این حال اگر شما خود هاست فروشگاه تان را انتخاب کرده اید، ممکن است لازم باشد که خودتان آن را تنظیم کنید.

  1. افزایش سرعت سایت

عملکرد سایت، یک پارامتر ارزیابی مهم برای سئو هر سایت است. Harry Shum، مدیر هوش مصنوعی مایکروسافت گفت حتی اگر سرعت سایت شما 250 میلی ثانیه کند تر و یا سریع تر از سایر سایت ها باشد، میتواند یک عامل مهم در جلو افتادن یا عقب افتادن بین رقبایتان به حساب آید. اگر که سرعت بارگذاری سایت شما آهسته باشد، مشتریان بالقوه قبل از این که محصولات یا خدماتتان را ببینند، سایت شما را ترک می‌ کنند.

گوگل گفته است که از ماه جولای 2018 سرعت صفحه به عنوان یک عامل رتبه بندی در جستجو های موبایلی در نظر گرفته می‌ شود.  

سرعت مهم است.

جای تعجبی ندارد. مزایای ایجاد تجربه کاربری موبایلی نسبت به مبلغ سرمایه گذاری شده برای این کار، بسیار بیشتر است چرا که باعث افزایش فروش و نرخ تبدیل شما می شود.

تست کردن سرعت سایت ساده است. شما می‌ توانید با استفاده از ابزاری رایگان مانند Page Speed Insights عملکرد دستگاه قابل حمل و صفحات وب خود را بسنجید.

افزایش سرعت سایت,افزایش فروش,افزایش فروش اینترنتی

سایت‌ هایی مانند Shopify به طور وابسته با معیارهای مرتبط با سرعت سر و کار دارند و نتیجه این ارتباط را هم دریافت می‌ کنند. میزان آپتایم بودن Shopify Pay معادل 99.8 درصد است و سرعت بررسی این سایت نیز نسبت به سرعت بررسی رقبایش 40 درصد بیشتر است. این امر افزایش 18 درصدی فروش محصولات این شرکت را به دنبال داشته است.

سریع شوید، سایت خود را تست کنید و سریع بمانید.

سئو خوب، شانسی نیست

میزان تلاش شما در ارتباط با سئو برای بهینه سازی سایت فروشگاهی تان باعث افزایش فروش و دیده شدن شدن بهتر محصولات، برند و خدمات تان می‌ شود. دلیل این که رقبایتان در جستجوی گوگل در رتبه بالاتری نسبت به شما قرار دارند این است که اقداماتی بیشتر از 7 اقدام فوق را در نظر گرفته‌ اند.

شما می‌ خواهید برتری داشته باشید ولی غول‌ های خرده فروشی به سادگی این فرصت را در اختیار شما یا سایر رقبایشان نمی‌ گذارند. برای بهبود رتبه بندی خود باید زمان و انرژی صرف کنید.

هنوز بخش قابل توجهی از خرده فروشی برای خرده فروشان آنلاینی که زمان خود را به جستجو در مورد عبارت‌ های کلیدی، تولید محتوای با کیفیت و سودمند و بهینه سازی عملکرد و ظاهر سایت خود اختصاص می‌دهند، باقی مانده است. دلیلی را به مشتریان خود برای بازدید مجدد از سایتتان و خرید محصولات بیشتر بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *