7 راه افزایش فروش و سئو فروشگاه اینترنتی – قسمت اول

دنیای تجارت الکترونیک,سئو سایت فروشگاهی,سئو سایت های فروشگاهی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 15 امتیاز : 5]

7 اقدام ساده برای افزایش فروش و سئو سایت‌ های فروشگاه اینترنتی برای مبتدیان را در این مقاله بررسی می کنیم.

چند وقت پیش مجبور بودید که برای دیدن جدیدترین وسایل الکترونیکی و اسباب بازی‌ ها، سوار اتومبیل خود شوید و به مغازه‌ های مختلف بروید. حاکمیت شرکت آمازون بر دنیای تجارت الکترونیکی یک پدیده نسبتا جدیدی است. فروشگاه‌ ها در گذشته برای خرده فروش‌ ها به میزان بیشتری درآمد داشتند و در حال حاضر تنها تعداد اندکی از این فروشگاه‌ ها به صورت آنلاین فعالیت می‌ کنند. این شیوه تجارت در شرف تغییر است.

آمازون در طول فصل تعطیلات قبلی بر دنیای تجارت الکترونیک غالب شد. تخمین زده شده است که بیش از 50 درصد از نرخ فروش در تجارت الکترونیک تا سال 2021 میلادی به این غول خرده فروشی آنلاین اختصاص یابد. اگر که این روال ادامه یابد، قسمت کوچکی از این کیک بزرگ به باقی فروشندگان می‌ رسد.

دنیای تجارت الکترونیک,سئو سایت فروشگاهی,سئو سایت های فروشگاهی

تجارت الکترونیک در حال حاضر در ایالات متحده، تنها مسئولیت فروش 10 درصد از اجناس خرده فروشی را بر عهده دارد. جدیدترین گزارشات منتشر شده توسط یک منبع به نام Forrester از این امر حکایت می‌ کنند که 71 درصد مصرف کنندگان در ایالات متحده از یک موتور جستجو برای پیدا کردن خدمات، محصولات و برندهای جدید استفاده می‌ کنند. اگر که در این جستجو ها رتبه‌ ای نداشته باشید، از رقابت در دنیای تجارت خارج می‌ شوید.

به بیان ساده اگر می‌خواهید به طور آنلاین با غول‌ هایی مانند آمازون، وال مارت و سایر برندهای مشابه رقابت کنید، باید در سئو برنده شوید.

چنین رقابتی شاید در نگاه اول شبیه به شکستن شاخ غول با یک اره ساده باشد ولی راه‌ ها و ترفندهایی وجود دارد که به شما در رقابت با ارتش بزرگ فروشندگان مورد نظرتان کمک می‌ کنند.

سئو بهتر سایت‌ های فروشگاهی این اطمینان را ایجاد می‌ کند که محصولاتتان به طور آنلاین کشف شوند و علاوه بر این مصرف کنندگان را در گرفتن بهترین تصمیم در خرید یاری می‌ کند و یک ماهیت با ارزش را برای به اشتراک گذاری با دوستانشان در اختیار آن‌ ها می‌ گذارد.

در ادامه به ارائه توضیحاتی در مورد 7 ناحیه که شما باید بر روی آن‌ ها به منظور اعمال سئو فروشگاه اینترنتی بهتر متمرکز شوید، پرداخته شده است.

  1. زمان و مکان مناسب

در کل دوره زندگی یک مصرف کننده، از کشف یک محصول گرفته تا تصمیم گیری در مورد خرید این محصول و نگهداری آن، جستجوی آنلاین نقش یک عنصر بسیار مهم را بازی می‌ کند.

در دنیایی که جستجو نقش یک پادشاه را دارد، سایت‌ های خرده فروشی ملکه محسوب می‌ شوند. اگر که یک خرده فروش آنلاین در دنیای تجارت الکترونیک هستید، باید کارهایی بیشتر از بهینه سازی سایت تان را انجام دهید. نمی‌ توانید خیلی ساده رنک محصولات و خدمات تان و یا حتی برندتان را در موتورهای جستجو نادیده بگیرید.

در جستجو های جهانی، گوگل حرف اول را می‌ زند و سپس باقی موتورهای جستجو ایفای نقش می‌ کنند. به عنوان یک فروشنده لازم است بدانید که باید چه کارهایی را انجام دهید تا ابتدا و بیشتر توسط گوگل کشف شوید.

حتی زمانی که در نهایت خرید آنلاین صورت نمی‌ گیرد، 65 درصد از مصرف کنندگان قبل از گرفتن تصمیمات نهایی در مورد خریدشان در فروشگاه‌ های سنتی به طور آنلاین در مورد کالای مورد نظرشان جستجو می‌ کنند. به این فرآیند ROBO (به معنی جستجوی آنلاین، خرید آفلاین) گفته می‌ شود.

اگر که در کار فروش تجهیزات الکترونیکی، خودرو، لباس و ابزار هستید، حتی در صورتی که نهایتا 90 درصد اوقات خرید در مکان خرده فروشی انجام شود، فرآیندهای آنلاین مرتبط با آشنایی و انتخاب محصول در کار شما مهم هستند.

سئو فروشگاه اینترنتی,سایت فروشگاهی

اگر که مدت کوتاهی محصولاتی را به طور آنلاین عرضه کرده باشید، مزیت‌ های قرار داشتن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل را می‌ دانید.

نرخ کلیک کردن بر روی نتایج بالا در گوگل بیش از 20 درصد است، اما این نرخ برای صفحاتی که غیر از صفحه اول قرار دارند، 1.5 درصد است. مهم نیست که با یک رایانه خانگی در فضای مجازی جستجو می‌ کنید یا یک گوشی همراه، مسئله مهمی که باید مد نظر قرار گرفته شود این است که هر قدر که شما از صفحه اول نتایج جستجو بیشتر فاصله بگیرید، رنک جستجو و نرخ‌ کلیک بر روی محصولات و سایت شما به میزان بیشتری کاهش می‌ یابند.

مشتریان بالقوه شما باید برای خرید محصول مورد نظرشان به جایی بروند. اگر این افراد از شما خرید نکنند، به سراغ آمازون یا رقیب شما می‌ روند.

  1. عبارت‌ های کلیدی کلیدهای اصلی شما هستند

قرار داشتن محصول شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل خوب است ولی تا زمانی که محصولتان در نتیجه جستجوهای مرتبط در این صفحه قرار نگیرد، بودن در صفحه اول سود بسیار زیادی برای شما نخواهد داشت. به همین دلیل شما باید در مورد عبارت‌ های کلیدی تان تحقیق کنید.

‌قرار گرفتن در صفحه اول نتایج گوگل در یک عبارت رقابتی، حس بسیار خوبی را منتقل می‌ کند با این حال صفحاتی که رتبه بندی خوبی ندارند باید تحت پوشش یک استراتژی کلمات کلیدی طولانی (long-tail) قرار گیرند.

ابتدا شما باید محدودیت‌ های کلمات کلیدی گسترده (broad keywords) را درک کنید.

broad keywords، پتانسیل رقابت بسیار بالایی دارند و علاوه بر این برای رتبه بندی آن‌ ها نیز به چند ماه یا حتی بیشتر، زمان نیاز است. این احتمال نیز وجود دارد که چنین عبارت‌ هایی به شبکه بسیار وسیعی نیاز داشته باشند تا بتوانند مخاطب مورد نظر شما را به طور موثر هدف قرار دهند.

یک ضرب المثل قدیمی می‌گوید: زیبایی در سادگی است؛ این ضرب المثل به سادگی وظیفه کلمات کلیدی طولانی (long-tail keywords) را نشان می‌ دهد.  

طبق تحقیقات انجام شده 70 درصد ترافیک جستجو به جستجو های long tail تعلق دارند.

دنیای تجارت الکترونیک,سئو سایت فروشگاهی,سئو سایت های فروشگاهی

باید عبارت‌ های کلیدی را پیدا کنید که نظر مشتریان ایده آل شما را در جستجو به خود جلب کنند و علاوه بر این رتبه بندی شما را هم ارتقاء دهند. نتیجه این جستجو یک فرآیند برد – برد برای مشتریان و شما به عنوان فروشنده آن محصول است.

اگر نمی‌ دانید از چه نقطه‌ ای شروع کنید، به اطلاعات رقبایتان در رابطه با عبارت‌ های کلیدی رجوع کنید تا به ایده بهتری در مورد این که آن‌ ها از چه عبارت‌ های کلیدی استفاده می‌ کنند، دست یابید.

  1. یک ماشین محتوا نویسی باشید

یکی از بهترین ترفند ها برای رتبه بندی عبارت‌ های کلیدی مورد نظرتان ساختن یک وبلاگ اطلاعاتی است. زمانی که این وبلاگ را طراحی کردید، جهت سئو وبلاگ خود می توانید عبارت های کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و موضوعاتی که در واقع سوالات مشتریان شما می باشند را پیدا کرده و پاسخ آن را در وبلاگ خود منتشر کنید.

Marcus Sheridan با استفاده از این روش به نتایج بسیار خوبی دست یافته است. او به طور مداوم در فضای مجازی حاضر می‌ شود تا به سوالات مطرح شده در مورد استخرها پاسخ دهد. این شخص سوالاتی را پاسخ می‌ دهد که توسط خریداران پرسیده می‌ شوند و شخص دیگری به آن‌ ها جواب نمی‌ دهد. این راهکار او را به یک ستاره درخشان دیجیتالی در دنیای بازاریابی درون گرا (inbound marketing) تبدیل کرده است.

ارائه پاسخ‌ های پیش بینی شده آنلاین به سوالات خریداران، Marcus را که زمانی یک فروشنده استخرهای کوچک بود، در یک مدت کوتاه به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل رساند و همچنین به یک تاجر بزرگ در زمینه فروش استخر تبدیل کرد.

بلاگ‌ ها مزایایی بیشتر از ارتقاء رتبه جستجو دارند. نرخ تبدیل وب سایت‌ هایی با بازاریابی محتوایی شش برابر بیشتر از نرخ تبدیل سایت‌ های فاقد آن هستند.

دنیای تجارت الکترونیک,سئو سایت فروشگاهی,سئو سایت های فروشگاهی

یک محتوای مناسب، مشتریان بالقوه شما را تحریک می‌ کند که زمان بیشتری با برندتان در ارتباط باشند؛ باید به این افراد کمک کنید که بیشتر از آنچه که فکر می‌ کنند، به برند شما حس نزدیکی داشته باشند.

70 درصد از مشتریان ترجیح می‌ دهند که در مقایسه با پیام های تبلیغاتی شرکت ها، به واسطه یک پست وبلاگی با یک برند آشنایی پیدا کنند. با ارائه محتوای وبلاگی کاملا مرتبط، به مخاطب تان کمک کنید که بیشتر شما و برندتان را بشناسد.

دنیای تجارت الکترونیک,سئو سایت فروشگاهی,سئو سایت های فروشگاهی

علاوه بر سایتتان، محتوای وبلاگ شما هم باید سئو شود.

اگر تولید محتوا برای سایت فروشگاهی شما ظاهری طبیعی ندارد، نگران نباشید. نیازی نیست که در یک حرکت یک استراتژی سئو تمام عیار را طراحی کنید. تنها کافی است که یک راهکار را در این زمینه انتخاب و آن را امتحان کنید.

برای مثال فیلم بگذارید.

به طور متوسط بازدیدکنندگان وب به صفحات دارای فیلم، 2.6 برابر بیشتر از صفحات فاقد فیلم نگاه می‌ کنند. شرکت‌ هایی مانند ThinkGeek نسبت به این امر واقف هستند و برای دستیابی به سئو بهتر از فیلم‌ های مختلفی استفاده می‌ کنند تا ترافیک جستجو را به سمت وب سایت خود هدایت کنند. چنین سایتی با فیلم‌ هایی که به طور متوسط 600,000 بازدید کننده دارند، پتانسیل بسیار بالایی را برای ایجاد ترافیک وب به وجود می‌ آورند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *