6 دلیل اساسی اهمیت رضایت مشتری

رضایت مشتری,رضایت مشتری از خدمات,شاخص های رضایت مشتری 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

good news[/caption]

رضایت مشتری، از مهم ترین ملاک هایی است که شما بتوانید محصول خود را به بهترین شکل ممکن فروش برسانید. آیا می دانید مشتریان شما از محصولات، خدمات و تجربه کلی آنها با شرکت شما چقدر راضی هستند؟ اگر پاسخ شما به این سوال منفی است؛ به شما پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مقاله را بررسی نمایید.

شاخص های رضایت مشتری به شما نشان دهد که تجارت شما در کجا راه درست رفته است و مشتریان از آن رضایت کامل دارند و همچنین در کدام بخش ها دارای نقص و عیبی می باشد که موجب نارضایتی مشتریان شده است. ما قصد داریم در این مقاله به 6 دلیل مهم بودن رضایت مشتری بپردازیم.

خوب است بدانید!!

  • احتمال فروش به مشتری راضی، 60-70 درصد می باشد. این در حالی است که احتمال خرید مشتری جدید 5-20 درصد می باشد.
  • بیش از 33 درصد از مشتریان به دلیل ناراضی بودن از خدمات، تغییر رویه می دهند.
  • رضایت مشتری از خدمات باعث می شود که 69 درصد مردم کسب و کار شما را به دیگران توصیه کنند.

رضایت مشتریان، تاثیرات فوق العاده در کسب و کار شما دارد؛ بنابراین شما می بایست درک کنید که رضایت مشتری چیست؟ و دلیل اهمیت چه می باشد.

منظور از رضایت مشتری چیست؟!

به زبان ساده به میزان رضایت مردم از کیفیت محصول و خدمات فروشگاه ها رضایت مشتری می گویند، که تاثیر فوق العاده در کسب و کار شما دارد. برای بررسی میزان رضایت مشتریان از کسب و کار خود می توانید از نظرسنجی استفاده کنید. تهیه و طراحی نظرسنجی با مقیاس 5 درجه ای بهترین راه برای دستیابی به شاخص های رضایت مشتری می باشد.

رضایت مشتری,رضایت مشتری از خدمات,شاخص های رضایت مشتری

6 دلیل فوق العاده برای مهم بودن رضایت مشتری

رضایت مشتری از خدمات می تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد؛ در این قسمت به 6 دلیل فوق العاده از اهمیت رضایت مشتریان بپردازیم.

رضایت مشتریان و تاثیر آن در تصمیمات هوشمندانه بازاریابی

رضایت کاربران و مشتریان، می تواند رمز و راز را از هزینه بازاریابی شما دور کند.
به عنوان مثال، بررسی رضایت مشتری می تواند به شما کمک کند ببینید کدام محصولات مورد توجه مشتریان قرار می گیرد. بعلاوه، همانطور که گفته شد از نظرسنجی ها استفاده کنید تا بدانید مشتریان واقعاً کدام کانال های ارتباطی را ترجیح می دهند.

دیدگاه هایی از این قبیل نگاه شما را شفاف می کند و شما را قادر می سازد تصمیمات بهتر و با بازدهی بیشتر را در بازاریابی بگیرید.

رضایت مشتریان سکوی پرتاب برای هر فروشگاهی

رضایت مشتری همچنین می تواند به عنوان پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما باشد و به شما کمک کند در یک صنعت رقابتی برجسته باشید.
راضی بودن کاربران و مشتریان مصداقی بارز برای این است که مردم دیگر بر اساس قیمت یا محصول به شرکت ها امتیاز نمی دهند. در عوض ، آنها تجربه مشتری ارائه شده توسط یک تجارت خاص را ارزیابی می کنند.

معجزه بهره گیری از شاخص رضایت مشتریان

تحقیقات انجام شده در زمینه رضایت مشتریان نشان می دهد که 67 درصد از افراد تجربیات بد را دلیل ایجاد ریز بینی می دانند.
از آنجا که تجارب منفی اغلب منجر به پایین بودن سطح رضایت می شود، شاخص های رضایت مشتری می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید مشتری با سرعت بالایی رو به زوال است یا نه.

اگر مشتری از خدمات شما راضی نباشد، قطعا کسب و کار شما در آینده دچار مشکل می شود

انجام این کار اصلا سخت نیست و شما می توانید با جایگزین کردن شیوه های نوین به جای روش های فعلی در کسب و کار خود می توانید معجزه ای در سطح رضایت مشتریان بوجود آورید.

رضایت مشتری,رضایت مشتری از خدمات,شاخص های رضایت مشتری

کسب و کار خود را بر سر زبان ها بیندازید!!

هنگامی که رضایت مشتری زیاد باشد ، افراد به احتمال زیاد تجارت شما را به سایرین توصیه می کنند.
با استناد به تحقیقات انجام شده، 55 درصد از مصرف کنندگان با توصیه شرکت های مورد علاقه خود به دوستان و خانواده وفاداری خود را به نمایش می گذارند. این می تواند به الهام دهی دهان به دهان کمک کند زیرا 83 درصد از مصرف کنندگان بیش از هر شکل بازاریابی به توصیه های شبکه شخصی خود اعتماد دارند.
مشتریان راضی توصیه های شرکت را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند ، درباره آنها در محل کار بحث می کنند و حتی از تجارت مورد علاقه خود دفاع می کنند. هیچ چیز قدرتمندتر از مراجعه به یک تجربه مثبت نیست.

فراهم سازی زمینه های پیشرفت

نگه داشتن زبانه هایی در مورد رضایت مشتری همچنین می تواند به شما در رفع نیازهای متغیر مشتری کمک کند.
به عنوان مثال، مشتریان شما ممکن است به طرح یا طرح جدیدتری که توسط شرکت دیگری در بازار معرفی شده علاقه مند شوند. و اگر آنها احساس کنند طراحی محصول شما منسوخ شده است، با ابراز نارضایتی از آن در حالی که اولویت های خود را به اشتراک می گذارند ، به شما اطلاع می دهند

پیگیری رضایت مشتریان از فضای مجازی

وقتی رضایت مشتریان را در شبکه های اجتماعی ردیابی می کنید ، بازخورد منفی و مثبتی کلی می گیرید و می توانید اقدامات لازم را برای محافظت از نام تجاری خود انجام دهید.
به عنوان مثال ، می توانید با مشتریان ناراضی ارتباط برقرار کرده و جنبه خود را از ماجرا توضیح دهید. عذرخواهی نیز بخشی از چرخش یک تجربه منفی است. به علاوه، شما می توانید پیشنهاد دهید که همه چیز درست شود و یک جدول زمانی برای زمانی که مشتریان انتظار دارند مشکلشان حل شود ارائه دهید. همچنین، انجام همه این کارها را به صورت علنی در نظر بگیرید. به اظهارات مشتریان در موضوعات مختلف پاسخ دهید تا هزاران نفر دیگر ببینند که شما واقعاً به رضایت مشتری اهمیت می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود