بهترین اپلیکیشن ساخت پادکست چیست؟

اپلیکیشن ساخت پادکست,اپلیکیشن ساخت پادکست برای اینستاگرام,بهترین اپلیکیشن پادکست برای اندروید

امروزه استفاده از اپلیکیشن ساخت پادکست رونق بسیاری گرفته است. همه در حال حاضر می خواهند برای وب سایت، پیج اینستاگرامی و اکانت های خود در شبکه های اجتماعی، با این نرم افزارها، تولید محتوای ارزشمندی را به انجام برسانند. اینجاست که ابزار و کیفیت کار شما، می تواند برای شما نقطه عطفی باشد، که از رقبای خود، پیشی بگیرید. زمانی که از هر لحاظ با رقبای خود، یکی باشید، فقط کیفیت است که می تواند باعث برتری شما شود.

اگر طرفدار تولید محتواهای صوتی هستید، اگر می خواهید از این راه بهترین محتواها را به کاربران خود، ارائه دهید، ما اینجا بهترین اپلیکیشن ساخت پادکست برای اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی، را معرفی می کنیم.

اگر می خواهید نسبت به رقبای خود، متفاوت باشید، بهتر است که یک اپلیکیشن متفاوت و با کیفیت را از این مقاله بیرون کشیده و خود را برای تولید محتوای صوتی به بهترین نحو، آماده کنید.

ابتدا بهتر است بدانید که از اپلیکیشن ساخت پادکست، چه می خواهید:

3 ویژگی کارآمد اپلیکیشن ساخت پادکست

قبل از معرفی بهتر است بدانید که بهترین اپلیکیشن ساخت پادکست می بایست چه ویژگی هایی داشته باشد. این 3 ویژگی می تواند کار ضبط محتوای صوتی را برای شما آسان تر کند:

آسان برای استفاده کاربران

رابط کاربری استفاده از اپلیکیشن، باید به اندازه کافی ساده باشد تا برنامه باز شود و بلافاصله شروع به ضبط کند. تصور کنید بعد از یک جلسه مهم کاری می خواهید یک ویس جنجالی از شهردار شهر بگیرید، حال اگر باز شدن اپ و شروع به ضبط کردن آن، با تاخیر مواجه شود، ممکن است شما فرصت را از دست بدهید.

سرعت عمل اپ در شروع به ضبط کردن صدا، یک فاکتور بسیار مهم در انتخاب اپلیکیشن ساخت پادکست است.

کیفیت بالای mp3 و فشرده سازی صدای ضبط شده

حال اگر سرعت عمل اپ در شروع به کار کردن، بالا باشد، اما کیفیتی نداشته باشد، برای هیچ کسی، ارزشمند نیست. در نتیجه سعی کنید قبل از اینکه خود را در یک موقعیت ضبط صدا، قرار دهید، حتما این فاکتور را در نظر گرفته و یک فایل صوتی تستی از اپلیکیشن ساخت پادکست، بگیرید.

بهترین اپلیکیشن ساخت پادکست، همیشه فایل صوتی را با کیفیت بالا و فشرده سازی قابل قبول به شما ارائه می کند. البته تنظیمات نیز در این مورد اهمیت بسیاری دارد.

پشتیبانی از ابزار ضبط صدا

من به بهترین میکروفون های تلفن همراه اعتماد ندارم. تمایل آنها به چند جهته است، که باعث ایجاد مشکلات در ضبط صدا می شود. در صورتی که می خواهید باکیفیت ترین و بهترین پادکست را برای خود تولید کنید و آن نیز برای شما، بازخورد خوبی داشته باشد، بهتر است که از ابزار ضبط صدا مانند میکروفون ها استفاده کنید. البته که تکنولوژی امروزه، به قدری پیشرفت کرده است که با شما امکانات فراتری برای ضبط صدا می دهد.

حال بیایید با در نظر گرفتن این ویژگی ها، بهترین اپلیکیشن ساخت پادکست را با هم از بین 6 اپلیکیشن کاربردی، انتخاب کنیم:

اپلیکیشن ساخت پادکست,اپلیکیشن ساخت پادکست برای اینستاگرام,بهترین اپلیکیشن پادکست برای اندروید

6 اپلیکیشن برتر برای ساخت پادکست

این اپلیکیشن ها به انتخاب کاربران در اپ استورهای بزرگ مانند پلی استور، اپل استور و بازار ایران، می باشد. بنابراین با دقت بر روی جزییات، می توانید مناسب ترین اپلیکیشن ساخت پادکست را انتخاب کنید.

1- Spreaker Studio

بهترین اپلیکیشن ساخت پادکست,پادکست ساز,نرم افزار ساخت پادکست ایفون

ما این بررسی را با یک اپلیکیشن متنوع از قابلیت های بی نظیر، شروع می کنیم. این اپلیکیشن یک ابزار جامع برای ساخت پادکست است، یک استودیو کاملا مجازی و حرفه ای ویرایش صوت را با ابزارهای فوق العاده ای برای شما، فراهم می کند. این نرم افزار، امکان ضبط را هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین برای ذخیره کردن را دارد. شما توسط این اپ می توانید در پایان صوت، عنوان، تصویر و برچست های دلخواه خود را برای آن قرار دهید. این امکانات به شما یک اپلیکیشن ساخت پادکست برای اینستاگرام بسیار عالی، معرفی می کند.

برای حرفه ای ها، این اپ می تواند بهترین اپلیکیشن ساخت پادکست باشد. پیشنهاد ما به شما وصل کردن یک میکروفون به گوشی خود است تا بتوانید از قابلیت های پیشرفته این اپ به نحو احسن، استفاده کنید. این اپ به عنوان یک استودیو ضبط صدا می تواند بهترین انتخاب برای اندرویدکار ها و هم بهترین نرم افزار ساخت پادکست برای آیفون باز ها باشد.

ویژگی های منحصر به فرد Spreaker Studio

  • قابلیت میکس صدا با آهنگ و موسیقی های دلخواه خود
  • ایجاد جلوه های صوتی متنوع
  • ضبط یا پخش زنده
  • امکان کنترل تمام صداها و قابلیت میکس انواع کانال های صدا
  • امکان ساخت آهنگ
  • رابط کاربری آسان
  • دارای کتابخانه صوتی با دنیایی از افکت ها و صداهای مختلف

2- Anchor

اپلیکیشن ساخت پادکست,اپلیکیشن ساخت پادکست برای اینستاگرام,بهترین اپلیکیشن پادکست برای اندروید

کافیست اندکی در وب سایت های خارجی جستجو کنید تا متوجه برتری قابل توجه این اپلیکیشن ساخت پادکست در بین انبوهی از اپ ها شوید. اپ Anchor یک اپ معمولی ضبط صدا نیست. به شما امکان دسترسی در وب سایت برای استفاده از قابلیت های متنوع را می دهد و یک همراه همیشگی و یک اپلیکیشن ساخت پادکست متفاوت برای شماست. Anchor با ویژگی های Spreaker Studio برای وارد کردن پیام صوتی، گفتگوی گروهی، وارد کردن موسیقی از Spotify، انتقال، کارهای پس زمینه ای و جلوه های صوتی و همچنین ضبط استاندارد ارائه می شود. پس از تکمیل، می توانید پادکست خود را در iTunes یا Google Play بارگذاری کنید.

از ویژگی های بارز این اپ، رایگان بودن آن است. این ویژگی با انبوهی از قابلیت های مختلف، قطعا انتخاب ویژه ای برای شما که علاقه بسیاری به تولید محتوای صوتی هستید. به تازگی این شرکت، انجمنی را برای ایجاد کرده است و تلاش می باشد که در تولید و ارائه ابزار در اپلیکیشن ساخت پادکست خود، حرف اول را در کل دنیا بزند. البته که در حال حاضر به موفقیت قابل تحسینی رسیده است.

ویژگی های منحصر به فرد Anchor

  • شما محدودیتی در ضبط صدا ندارید، مخصوصا اگر با نسخه تحت وب آن، کارهای ضبط خود را انجام دهید
  • پشتیبانی از نرخ جابجایی بیت تا 256 کیلو بایت
  • کیفیت باورنکردنی با ویژگی ذخیره سازی صوت با نرخ جابجایی بیت 256
  • کسب درآمد از پادکست به طوری که اگر پادکست های خود را توسط این اپ، به کاربران خود، ارائه دهید، با امکان تبلیغات در صفحه خود، می توانید از Anchor کسب درآمد کنید.
  • امکان ضبط پادکست با هر پلتفرمی که می خواهید!
  • امکان ضبط گروهی پادکست به گونه ای شما در اتاق خود، با فرد دیگری در آن سوی جهان، و حتی تعداد بیشتر، یک پادکست گروهی، تولید می کنید.
  • این اپ همانند یک شبکه اجتماعی می باشد
  • دارای ابزار قدرتمند برای ویرایش پادکست
  • امکان معرفی پادکست به این اپ و ویرایش حرفه ای آن
  • امکان ساخت موسیقی

3- Podbean

اپلیکیشن ساخت پادکست,اپلیکیشن ساخت پادکست برای اینستاگرام,بهترین اپلیکیشن پادکست برای اندروید

یکی دیگر از اپ ها در لیست بهترین اپلیکیشن ساخت پادکست، Podbean است. این نرم افزار پکیج های اشتراک ویژه خود را از 3 دلار برای 100 مگابایت حافظه ذخیره سازی ماهانه و 100 گیگابایت پهنای باند برای کاربران، شروع می شود. پکیج های بهتری با اندازه های نامحدود نیز برای این اپ وجود دارد که امکانات بهتری را به شما ارائه می دهد. این اپلیکیشن ساخت پادکست هم امکان ساخت را به شما می دهد و هم دنیایی از پادکست ها با موضوعات مورد علاقه تان را در دسترس شما قرار می دهد. شما هم می توانید با پادبین پادکست دلخواه خود را ضبط کنید و هم اینکه پادکست ساخته شده را با دنیایی از ویژگی ها و امکانات پادبین، ویرایش کنید.

ویژگی های منحصر به فرد Podbean

  • استفاده از میلیون های کانال پادکست که بهترین فضا را برای ایده برداری را ایجاد می کند
  • امکان ویرایش پادکست ها با فرمت های مختلف با دنیایی از افکت ها
  • دریافت امتیار 4.7 از 5 توسط کاربران گوگل پلی
  • مناسب برای اندروید و ios

4- Audioboom

اپلیکیشن ساخت پادکست,اپلیکیشن ساخت پادکست برای اینستاگرام,بهترین اپلیکیشن پادکست برای اندروید

اگر هدف شما تنها تولید و ساخت پادکست است، این اپلیکیشن امکان دسترسی به پنل کاربری شما در موبایل و رایانه، ایجاد می کند. شما با پرداخت 10 دلار در ماه امکان ضبط 5 قسمت، پخش و دانلود 10000 قسمت را برای شما فراهم می کند. یکی دیگر از قابلیت های این اپلیکیشن، امکان بارگزاری در iTunes، iHeartRadio، Spotify،Google Play و اپلیکیشن های آنالیز پادکست حرفه ای را می دهد.

بخش رایگان این اپلیکیشن بیشتر از ضبط پادکست، بر روی پخش و دانلود پادکست های مختلف، تمرکز دارد. اما با این حال ابزارهای متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد. پس از اتمام ساخت پادکست، می توانید قبل از بارگزاری پادکست، تصویر، عنوان، توضیحات و دسته موضوعی را اضافه کنید. با این حال، کمبود نسبی برخی ویژگی ها در اینجا ممکن است نظر شما تغییر دهد ولی من سال هاست که از Audioboom برای میزبانی پادکست هایم استفاده می کنم و هنوز برای استفاده از برنامه پیش فرض تلفن همراه احساس اطمینان نکرده ام.

5- SoundCloud

اپلیکیشن ساخت پادکست,اپلیکیشن ساخت پادکست برای اینستاگرام,بهترین اپلیکیشن پادکست برای اندروید

اگر به دنبال اپلیکیشن ساخت پادکست هستید می خواهید ویس های ضبط شده خود را به راحتی در یک فضای ابری اختصاص آن اپ، ذخیره سازی کنید، این اپلیکیشن بهترین انتخاب برای شما است. شما توسط این اپ، نه تنها می توانید به خوبی در میان دنیایی از آهنگ ها، کتاب های صوتی و تریلرها، جستجو کنید، می توانید به راحتی پادکست های را تولید و از ابزار فوق العاده کاربردی این اپ استفاده کنید.

با پیدا کردن دکمه Record در منو همبرگری می توانید به سادگی هر چه تمام تر از آن استفاده کنید. SoundCloud به گونه ای است که می تواند یک انتخاب مناسب در یافتن اپلیکیشن ساخت پادکست برای اینستاگرام باشد.

دانلود این اپ رایگان است.

6-JoJo

اپلیکیشن ساخت پادکست,اپلیکیشن ساخت پادکست برای اینستاگرام,بهترین اپلیکیشن پادکست برای اندروید

یکی از مواردی که باعث شد ما این اپ را در لیست بهترین اپلیکیشن ساخت پادکست قرار دهیم، این است که بسیاری از آن برای ساخت مینی پادکست به صورت حرفه ای استفاده می کنند. مینی پادکست شاید در کشور ما شهرت بسیاری نداشته باشد، اما معمولا در کشورهای اروپایی برای قرار دادن پادکست ها در قسمت توضیحات مکان برای Google map استفاده می شود.

JoJo ترکیبی عجیب از سرویس های میکرو وبلاگ نویسی مانند Twitter و Tumblr با ویژگی های آزمایش پادکست (بعلاوه برای برخی  بخش های  نقشه های گوگل) است که به شما امکان می دهد پادکست های دیگران را براساس موقعیت مکانی گوش دهید و موارد اختصاصی خود را نیز به اشتراک بگذارید.

شاید شما نیازی به اپلیکیشن ساخت پادکست یا به اصطلاح پادکست ساز نداشته باشید و شما فقط به یک اپ برای ضبط صدا نیاز دارید. پیشنهاد ما این است که خود را درگیر برخی پیچیدگی های این اپلیکیشن ها، نکرده و سعی کنید از اپلیکیشن پیش فرض اندروید یا ios خود استفاده کنید.

البته اگر قصد ویرایش حرفه ای و زیباسازی پادکست ها را دارید، بهتر است که از این لیست اپ مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود