9 مهارت بازاریابی محتوا

Content Marketing,بازاریاب محتوا,بازاریابی اینترنتی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 7 امتیاز : 5]

بازاریابی محتوا (Content Marketing) نوعی بازاریابی اینترنتی است که از طریق آن می توانید افراد را جذب کسب و کار خود کرده و آنها را به مشتریان سودآوری تبدیل کنید. اما آیا شما مواردی که برای موفقیت در دنیای مدرن بازاریابی امروز لازم است، را در دست دارید؟

با تغییر چشم انداز بازاریابی، نیازها و انتظارات پیرامون بازاریابی محتوایی نیز تغییر می کند. حتی اگر بهترین نویسندگان را هم به کار بگیرید، باز هم باید راهی برای ارتقاء مهارت های بازاریابی خود پیدا کنید. البته اگر می خواهید متفاوت باشید!

از آنجا که کسب و کارها به دنبال جذب استعدادهای برتر برای تکمیل بخش های ارتباطی و بازاریابی خود هستند، اغلب می خواهند افراد مجرب و متخصص این حرفه را جذب کنند.

به لطف برنامه ها و دروس تاریخ گذشته دانشگاه، خلاء استعدادها را شاهد هستیم. اما نسل بعدی مهارت ها و دانش بازاریابی مدرن، باید از آموزش های سنتی فراتر بروند تا در رقابت باقی بمانند. پس در این اقتصاد بازاریابی محتوایی که تقاضا زیاد و عرضه کم است، مشاغل و فرصت های شغلی کدام ها هستند؟

Fractl با بررسی بیش از 3300 ردیف شغلی مرتبط با بازاریابی محتوایی در Indeed.com، راجع به وضعیت بازار کار صنعت ما توضیح داده و می گوید امروزه متقاضیان این شغل باید هیبرید باشند! نیمی فنی و نیمی هنرمند!

3 مورد اصلی که از وضعیت امروزی بازاریابی محتوایی می فهمیم

  • ارزش تجربه معمولا با وجود مدرک آکادمیک ثابت می شود.

یک بحث طولانی همیشه بر سر اینکه آیا مدرک مهمتر است یا تجربه، وجود داشته است. برخی می گویند تجربه ارزشمندتر از مدرک است. در حالی که دیگران می گویند تحصیلات رسمی، پایه و اساس داشتن شغلی موفق در آینده است.

با نگاه به کمترین سطح تجربه و بالاترین مدرک تحصیلی مورد نیاز، داده ها نشان می دهند که معمولا به مدارک بالاتر از لیسانس نیازی نیست. حتی مدرک کارشناسی ارشد. یافته ها نشان می دهند که در رشته هایی مانند رسانه و ارتباطات، به تجربه ارزش بیشتری نسبت به مدارک تحصیلی می دهند.

  • عجیب نیست که ایالاتی که در آنها غول های رسانه ای و استارت آپ های زیادی حضور دارند، مانند نیویورک و کالیفرنیا، بالاترین سرانه میزان مشاغل بازاریابی محتوایی را داشتند. در ایالت ماساچوست، 37 شغل به ازای هر 1000 نفر ساکنین این ایالت وجود دارد.
  • مهارت های چندگانه اهمیت بیشتری پیدا کرده اند.

مهم تر از همه اینکه، در این داده ها مجموعه متناوبی از مهارت های کلیدی یافت شد که یک متقاضیان شغل بازاریابی محتوا به دنبال آنها هستند. در واقع، این مهارت ها در چندین وجه از بازاریابی گسترده شده است، اما در کنار هم یک بازاریاب محتوایی ماهر را می سازند که می تواند نوآوری داشته باشد و با کاربر ارتباط برقرار کند.

9 مهارت خلاق و فنی که هر بازاریاب محتوایی باید آنها را داشته باشد:

مهارت های فنی

از آنجا که بازاریابی هر روز بیشتر به پلتفرم های آنلاین و ابزارهای دیجیتال وابسته می شود، داشتن مهارت های فنی الزامی به نظر می رسد. وجود آشنایی و تخصص در این مهارت ها و ابزارها، به بخش های منزوی در یک سازمان اجازه می دهد بیش از پیش با هم همکاری داشته باشند. دوره ها و آموزش ها هم به بازاریاب ها اجازه می دهند هرچه بهتر به رقابت بپردازند.

  1. سئو سایت

یک بازاریاب محتوایی، در ساده ترین حالت، باید درک اساسی از تاکتیک های سئو داشته باشد. برای مثال باید بر تحلیل کلمات کلیدی، لینک سازی، و بهینه سازی درون و بیرون سایت، اشراف داشته باشد تا بتواند استراتژی های موفقی را پیاده سازی نماید.

دنیای پیچیده سئو فنی ممکن است شما را کمی بترساند، اما آموزش های موجود در نیوسئو، همه چیز از نحوه کار موتورهای جستجو گرفته تا اشتباهات رایج در سئو را به شما آموزش می دهد.

  1. گوگل آنالیتیک (Google Analytics)

با توجه به این واقعیت که بازاریابی محتوایی شامل اندازه گیری و گزارش عملکرد سایت می شود، داشتن مهارت کافی برای کار با یکی از بهترین و متداول ترین ابزارهای تحلیل داده ضروری به نظر می رسد. گوگل برای ابزارهای آنالیتیک یا تحلیلی که ارائه می دهد، آموزش، پشتیبانی، و حتی مدرک رایگان در نظر می گیرد. همچنین دوره های آنلاینی از آموزش قواعد کار با پلتفرم ها گرفته تا آموزش اپلیکیشن های موبایلی برگزار می کند.

  1. HTML و CSS

در حالی که بیشتر بازاریاب های محتوایی نیازی به ساختن کل وب سایت از پایه و اساس ندارند، فهم مقدار کمی از زبان های برنامه نویسی معمول و متداولی مثل HTML و CSS می تواند کمک زیادی به آنها بکند. مخصوصا وقتی بازاریاب های محتوایی، برای کارهای روزمره مثل پست های وبلاگ و صفحات فرود، با سیستم های مدیریت محتوا کار می کنند.

  1. برنامه نویسی

اطلاع از پایه و اساس های برنامه نویسی، به ضرر بازاریاب ها نیست. به خصوص وقتی صحبت از برنامه ریزی برای بودجه، تنظیم برنامه زمان بندی عملی و شناخت امکانات و محدودیت های پروژه در زمان همکاری می شود.

Codecademy دوره های آموزشی رایگانی را برای آموزش کدنویسی ارائه می دهد. Udemy هم دوره های ارزانی را برای زبان های برنامه نویسی ارائه می دهد. هر دو این سایت ها هم درسهایی برای زبان های ساده برنامه نویسی ارائه می دهند و هم برای زبان های پیشرفته تری مانند Ruby و Python.

مهارت های خلاقانه

Content Marketing,بازاریاب محتوا,بازاریابی اینترنتی

در حالی که بیشتر مهارت های فنی نیاز به تخصص کاربردی، دقیق و خاصی دارند، مهارت های خلاقانه بیشتر ادراکی و مفهومی هستند. با اینکه معمولا تجارب شخصی، مطالب بسیار ویژه ای به افراد آموزش می دهد، اما گوش دادن به نصایح بزرگان هر رشته نیز، راه موثری برای ارتقاء چنین مهارت های مورد تقاضایی است.

  1. نویسندگی

بازاریاب های محتوایی باید به طور مداوم محتوای باکیفیتی را تولید کنند، تا در حین ارتباط با مخاطب و اثرگذاری بر روی تجارب مشتری، بتوانند داستان برند خود را نیز تعریف کنند. صرف نظر از فرمت، کانال، یا وسیله ای که برای بازاریابی محتوایی از آن استفاده می کنید، نویسندگی همیشه هسته اصلی و مهم ترین قسمت بازاریابی محتوایی خواهد بود.

  1. استراتژی بازاریابی

بسته به اهداف سازمان شما، راه های زیادی برای تدوین استراتژی بازاریابی پیش رو دارید. هرچند به طور کلی، تمامی استراتژی های بازاریابی هدفشان متحد کردن تمامی روش های مختلف فروش و بازاریابی، برای رسیدن به بیشترین بهره و منفعت است. بازاریاب های محتوایی باید بدانند که نه تنها بر روی کل استراتژی بازاریابی تاثیرگذار هستند، بلکه در ساخت خود این استراتژی نیز سهی دارند.

می خواهید مهارت های خود را با کمترین بودجه در این زمینه افزایش دهید؟ مقاله استراتژی بازاریابی محتوا با کمترین بودجه را در نیوسئو مطالعه نمایید.

  1. استراتژی محتوا

با اینکه بازاریابی محتوا و استراتژی محتوایی اغلب با هم جایگزین می شوند، اما بسیار با هم تفاوت دارند. در واقع استراتژی محتوایی، برای محتوا برنامه ریزی و استراتژی سازی می کند، در حالی که بازاریابی محتوایی یک روش بازاریابی است که با استفاده از محتوا، با مشتری ارتباط برقرار کرده و موقعیت و اعتبار برند را بالا می برد. هر کدام بدون آن یکی نمی تواند وجود داشته باشد، بنابراین بازاریاب های محتوایی باید استراتژیک عمل کنند تا بدون داشتن برنامه و هدف بلند مدت، دست به تولید محتوا نزنند.

  1. مدیریت افکار

مدیریت افکار، اغلب به عنوان هدف نهایی، و بازاریابی محتوایی به عنوان روش رسیدن به آن تلقی می شود. معرفی خودتان یا برندتان به عنوان یک متخصص در این حوزه، به مهارت و رقابت نیاز دارد.

Dorie Clark مشاور استراتژی های بازاریابی، با مدیران افکار موفق مصاحبه می کند تا به مخاطبین خود آموزش دهد چطور افکار را هدایت کنند و به این وسیله دیگران را جذب کرده و دنبال کننده های واقعی و طبیعی بسازند.

  1. توسعه برند

توسعه برند شامل تمامی موارد از تعریف تا مشخص کردن ارزش های برند می باشد. با درنظر گرفتن کل استراتژی کسب و کار، در طول عملیات توسعه برند، تصویری از یک سازمان حفظ می شود تا ارزش برند بالا رفته و یکپارچگی نام تجاری محفوظ بماند. 

برای ارتقاء مهارت های بازاریابی محتوایی خود آمادگی دارید؟

علاوه بر سالها تجربه یا سطح تحصیلاتی که دارید، ضروری ترین مورد برای هر بازاریاب محتوایی، اهمیت ادامه تحصیل و به روز بودن با آخرین و داغ ترین اخبار است.

علاوه بر کتاب های تخصصی و راهنماهای دیجیتالی، تعداد زیادی پادکست، وبینار، خبرنامه و مقاله نیز موجود است. سایت هایی مانند HubSpot، Moz، MarketingProfs و Contently منابع کاربردی و خوبی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید، مهارت های خود را ارتقاء دهید و مطالب خوبی را بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *