مهم

5 کانال بازاریابی محتوایی برتر در سال جدید

انواع کانال های بازاریابی,ایجاد اشتراک ایمیل,بازاریابی word of mouth

5 کانال بازاریابی محتوایی که در سال 2019 باید بر روی آن ها متمرکز شوید، را در این مقاله بازاریابی اینترنتی برای شما عزیزان جمع آوری کرده ایم.

حتی با وجود این که فیلم دنیای رویایی یکی از فیلم های مورد علاقه من است اما خب بازاریابی محتوایی خیلی شبیه این فیلم نیست. پس شما باید آماده تلاش زیادی باشید. گاهی ما فراموش می کنیم که بازاریابی محتوایی از دو کلمه کلیدی تشکیل شده است؛ محتوا و بازاریابی. تولید محتوا معمولا مهمترین و لذت بخش ترین بخش کار یک بازاریاب است اما توزیع این محتوا، برای موفقیت بازاریابی اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا اگر کسی نتواند محتوای شما را ببیند، آن ها قطعا به طرف شما نخواهند آمد.

برای تعیین این که کدام کانال های بازاریابی باید برای توزیع محتوا مورد استفاده قرار گیرند، ما لیستی از کانال های بازاریابی را ارائه می کنیم که در سال 2019 اهمیت زیادی دارند. همراه ما باشید تا بتوانید در رابطه با انواع کانال های بازاریابی که می توانند باعث تقویت دسترسی شما به مخاطبین شوند، مطابق خواسته های مخاطبین یا مشتریان باشند و همچنین درآمد شما را بیشتر کنند، اطلاعات مفیدی به دست بیاورید.

  1. بازاریابی دهان به دهان

تنها 4% از مشتریان معتقد هستند که بازاریاب ها به صورت یکپارچه و معتبر فعالیت می کنند. در نتیجه وقتی بازاریاب ها می خواهند افرادی را جذب کنند که به آن ها اعتمادی ندارند، باید چه کاری را انجام دهند؟ آن ها باید بر اساس پیشنهادات مشتریان برای برندشان، کار خودشان را انجام دهند.

افراد به مشتریان، بیشتر از بازاریاب ها اعتماد دارند؛ زیرا بازاریاب ها دارای یک دستور کار هستند؛ آن ها محصولات و خدمات خودشان را تبلیغ می کنند تا فروش انجام شود. از طرفی دیگر، مشتریان تنها در صورتی در رابطه با یک موضوع تبلیغات انجام می دهند که کاملا نسبت به آن اعتماد داشته باشند.

برای استفاده از بازاریابی word of mouth تا حد ممکن، شما باید به طور کامل بر روی توسعه بهترین محصول یا سرویس متمرکز شوید و بهترین خدمات را به مشتریان خودتان ارائه کنید. به بیان دیگر، شما باید نیازهای مشتریان خودتان را نسبت به نیازهای خودتان اولویت دهید. تنها در این صورت، مشتریان شما نسبت به شما وفادار می شوند و برند شما را به دوستان و آشنایان خودشان معرفی می کنند.

  1. پادکست ها

انواع کانال های بازاریابی,ایجاد اشتراک ایمیل,بازاریابی word of mouth

بر اساس یک مطالعه در رابطه با قالب های تولید محتوا که توسط Edison Research and Triton Digital انجام شد، امروزه به صورت میانگین افرادی با سن 12 سال و یا بیشتر، در سطح گسترده ای به محتوای صوتی آنلاین گوش می کنند. افراد به طور میانگین 17 ساعت در هفته به پادکست های مورد علاقه خودشان، برنامه های زنده رادیویی و کتاب های صوتی گوش می کنند. همچنین هر هفته 14 میلیون نفر بیشتر نسبت به سال پیش، از محتوای پادکست های آنلاین استفاده می کنند.

نیاز به تولید محتوای صوتی در حال حاضر به شدت افزایش پیدا کرده است، اما این بدین معنی نیست که افراد به هر پادکستی گوش می کنند. در واقع، آن ها فقط در صورتی به یک پادکست گوش می کنند که آن پادکست بتواند توجه آن ها را جلب کند و در نهایت، باعث سرگرمی آن ها شود.

در غیر این صورت، تولید کردن یک پادکست تخصصی یا مصاحبه ای مثل بقیه، قطعا نمی تواند در جذب مخاطبین به شما کمک کند.

یکی از بهترین روش ها برای تولید پادکست های قوی، ایجاد برنامه هایی است که مفهوم خاصی دارند و داستان هایی از متخصص های واقعی در صنعت کسب و کارتان را بیان می کنند. بر اساس تحقیقات در زمینه علوم عصبی، داستان سرایی یکی از بهترین روش ها برای جلب توجه افراد، ارائه اطلاعات و تثبیت آن در ذهن افراد و تاثیر احساسی بر روی آن ها می باشد. مغز انسان به صورتی طراحی شده است که از داستان لذت می برد و می تواند اطلاعات زیادی از آن دریافت کند.

  1. ایمیل مارکتینگ

آیا قرار نبود که ایمیل دیگر امسال کارش تمام شود؟ یا سال پیش؟ و سال های قبل از آن؟ تا زمانی که بزرگان بازاریابی هر سال می گویند که دیگر دوره ایمیل تمام شده است، اما تاریخ به ما نشان می دهد که ایمیل هیچ وقت نمی میرد! در ایالات متحده، استفاده از ایمیل از سال 2012 هر سال افزایش داشته است و 91 درصد از کاربران اینترنت ایالات متحده از ایمیل استفاده می کنند.

در نتیجه، ایجاد اشتراک ایمیل ناشران مورد علاقه تان، بهترین روش برای دریافت اخبار و اطلاعات آن ها است. به دلیل اینکه برای یافتن مشتری احتمالی مناسب جهت فروش، نیازمند شش تا هشت تکنیک ارتباطی می باشد، قانع کردن افراد برای دریافت اشتراک ایمیل و استفاده مداوم از محتوای شما، باعث می شود که مشتری های احتمالی و درآمد بیشتری برای شما ایجاد شود.

ایجاد مشترکین ایمیل وفادار، نشان دهنده کیفیت محتوای شما و تاثیر احساسی آن می باشد. حتی با وجود اینکه انباشته هایی از محتوا، در سرتاسر اینترنت و حتی صندوق ورودی ایمیل افراد را پر کرده است، اما آن ها هنوز هم به صورت فعال با محتوای شما درگیر هستند و همین موضوع نشان می دهد که آن ها برای محتوای شما ارزش زیادی قائل هستند.

  1. شبکه های اجتماعی

بیشتر افراد برای فرار از خستگی های روزمره، به رسانه های اجتماعی پناه می آورند، در آن جا سرگرم می شوند و با دیگران ارتباط برقرار می کنند. گاهی، برند ها فراموش می کنند که افراد در وهله اول به چه دلیلی از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و کورکورانه محتوای خودشان را در اختیار افراد زیادی قرار می دهند.

حالا که بیش از 2.7 میلیارد نفر از رسانه های اجتماعی در سراسر جهان استفاده می کنند، میلیون ها برند، محتوای خودشان را بر روی این بستر ها، تبلیغ کرده اند. اما محبوبیت رسانه های اجتماعی باعث شده است که سیلی از اطلاعات و مقاله ها، ویدئو و قالب های مختلف محتوا در این بستر ها رایج شود و باعث شود که عرضه محتوا به سطح بسیار بالایی برسد در حالی که تقاضا برای این محتوا، ثابت باقی مانده است.

در نتیجه برندها چطور می توانند این مشکل را رفع کنند؟ یک استراتژی، نشر ویدئوهای درگیر کننده، ایجاد تعامل با طرفداران تا حد امکان و نشر محتوای جذاب می باشد که باعث شود کاربران تعامل خودشان را با سایت و یا محتوای شما حفظ کنند.

  1. سئو سایت

موتورهای جستجو احتمالا بهترین کانال بازاریابی محتوایی برای جلب توجه افراد می باشد. بیشتر افراد برند ها و نشریات جدید را از طریق گوگل شناسایی می کنند. در واقع، بر اساس گوگل، 89% از خریداران B2B و 81% از خریداران آنلاین، از موتورهای جستجو برای یافتن محصولات و خدمات جدید استفاده می کنند.

موتورهای جستجو یکی از بهترین کانال های بازاریابی از نظر نرخ تبدیل هستند. به دلیل این که افراد به صورت فعال برای یافتن پاسخ سوالات و مشکلات خودشان در گوگل جستجو می کنند، آن ها احتمالا پیشنهادات شما را دانلود می کنند و یا این که برای دوره های رایگان آزمایشی در سایت شما ثبت نام می کنند تا بتوانند به چیزی که می خواهند برسند.

برای کسب ترافیک ارگانیک، شما باید از مدل های تولید محتوای ستونی – خوشه ای (pillar-cluster model) که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در سایت خودتان بهره ببرید. با استفاده از این استراتژی، شما یک صفحه ستونی (pillar page) را ایجاد می کنید که باعث می شود یک طرح کلی در سطح بالا از موضوعات را همراه با هایپر لینک هایی به صفحات خوشه ای (cluster pages) مختلف ایجاد شود که این خوشه بندی ها، موضوعات مختلف را به صورت دقیقتر بررسی می کنند. این موضوع به گوگل نشان می دهد که صفحه ستونی شما یک صفحه معتبر در آن زمینه خاص می باشد.

بازاریابی دهان به دهان,بازاریابی محتوایی,پادکست تخصصی

هایپرلینک کردن تمام صفحات خوشه ای به صفحات ستونی نیز باعث می شود اعتبار دامنه بر روی تمام خوشه شکل بگیرد، در نتیجه صفحات خوشه ای شما ، اگر صفحه ستونی شما رتبه بندی بالایی به دست بیاورد، می تواند به ترافیک ارگانیک زیادی برسد و صفحات خوشه بندی شما حتی می توانند به صفحه ستونی شما کمک کنند که رتبه بندی بالایی به دست بیاورد؛ زیرا گاهی ممکن است یک صفحه خوشه ای بتواند برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود