محتوا در استراتژی بازاریابی اینترنتی

استراتژی بازاریابی اینترنتی,اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی,بازاریابی اینترنتی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 4 امتیاز : 5]

محتوا، کلیدی برای استراتژی بازاریابی اینترنتی است. طبق آمار سایت Hubspot حدود 47% از خریداران قبل از برقراری ارتباط مستقیم با کمپانی، با 3 تا 5 محتوا تعامل دارند. این یعنی چه؟ یعنی محتوا کلید هر استراتژی بازاریابی اینترنتی است. با داشتن روشی واضح برای تمامی ابعاد تولید محتوا، کسب و کار شما در تعامل و تبدیل مشتری های هدایت شونده به خریدار، در موقعیت بسیار قوی تری خواهد بود.

محتوا می تواند در هر مرحله از پروسه خرید، برای تعامل با مشتری های بالقوه استفاده شود. این مراحل به شکل زیر دسته بندی می شوند:

  1. مرحله آگاهی: وقتی خریدار متوجه می شود مشکلی دارد که برای حل آن نیاز به کمک دارد.
  2. مرحله رسیدگی: وقتی خریدار مطالعاتی انجام می دهد تا مشکلی که به آن برخورده است را حل کند.
  3. مرحله تصمیم گیری: وقتی خریدار راه حل مناسب را برای حل مشکل انتخاب می کند.

در این مقاله می توانید انواع محتوای مورد استفاده در استراتژی بازاریابی اینترنتی را مشاهده کنید. شما می توانید با استفاده از این محتواها، در هر مرحله از پروسه خرید با خریداران ارتباط برقرار کنید.

بلاگ هایی که در آنها جستجوی کلمات کلیدی صورت گرفته است

بلاگ ها ابزار مهمی برای افزایش آگاهی با استفاده از تولید محتوا هستند. این مخاطب شاید هنوز برای خرید از شما آمادگی نداشته باشد، اما وقتی بخواهد خرید کند حتما شما را به خاطر خواهد آورد.

نقطه ضعف های مخاطب خود را بفهمید و بعد جستجوی عبارت کلیدی انجام دهید تا ببینید آنها چه عبارت هایی را جستجو می کنند. کلید موفقیت، آگاهی از موضوعات جذاب و تولید محتوا براساس قصد و نیت جستجوکننده ها است. برای مثال، ما به تازگی بلاگی درباره مزیت های کسب و کار PR ساختیم چون می دانستیم بازار هدف ما (مدیران اجرایی و متخصصین) خیلی به دنبال محتوایی هستند که به آنها کمک کند مزایای PR را متوجه شوند. به چالش هایی که در بازار خود با آنها رو به رو هستید فکر کنید و بر اساس عبارت هایی که جستجو می شود، موضوعاتی برای محتوای بلاگ خود انتخاب کنید.

این محتوا باید شامل عبارت های کلیدی هدف شما باشد اما فراموش نکنید که محتوای تولید شده باید به درد خواننده بخورد و از محتواهای دیگری که پیدا می شود بهتر باشد. محتوایی تولید کنید که کاربر با آن ارتباط برقرار کرده و شما را به خاطر بسپارد نه گوگل!

محتوای شرطی

اگر به دنبال جمع آوری مشتری های هدایت شونده هستید، به محتوای شرطی (یا gated content که برای نمایش متن کامل محتوا نیاز به اطلاعات کاربر دارد. مانند مطالب سایت نیوسئو) فکر کنید. وقتی می خواهید مشتری های هدایت شونده ابتدای قیف بازاریابی ( یعنی مشتری هایی که در مراحل آگاهی و رسیدگی از سفر خرید هستند ) را جمع آوری کنید، این محتوا به درد شما می خورد.

محتوای شرطی می تواند به اشکال گوناگونی باشد. مثل کتاب های الکترونیک، مقالات یا ویدئوهای توضیح دهنده.

محتوای شرطی خود باید سه ویژگی زیر را داشته باشد:

  • افراد را جذب کند- محتوای خود را برای جذب مخاطبی که می خواهید و به خدمات شما نیاز دارد هدفمند کنید.
  • بر روی یک نقطه ضعف متمرکز باشد- هرچه محتوای متمرکزتری داشته باشید، تعداد دانلود آن بیشتر خواهد شد.
  • به زیبایی طراحی شده باشد- محتوای شرطی باید کاربر پسند و جذاب باشد.

هر شکل محتوایی که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که به مخاطب شما کمک می کند، به سوالات او پاسخ داده و تخصص شما را به او نشان می دهد.

ویدئویی که کاربر با آن ارتباط برقرار کند

استراتژی بازاریابی اینترنتی,اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی,بازاریابی اینترنتی

اگر تصویر به اندازه هزار کلمه صحبت می کند، ویدئو به اندازه دو هزار کلمه صحبت می کند. در واقع، ویدئو محتوایی است که کاربر بیشترین ارتباط را با آن برقرار می کند.

در تمامی مراحل پروسه خرید، کاربر می تواند از ویدئو استفاده کند. در مرحله آگاهی، ویدئوهای شبکه های اجتماعی می تواند روشی عالی برای جلب توجه باشد. در مرحله رسیدگی، ویدئوهای توضیح دهنده می توانند به مشتری های بالقوه دیدگاه بهتری نسبت به کاری که شما انجام می دهید ارائه کنند در حالی که پاسخ پرسش های آنها را نیز می دهند. وقتی می بینید یک مشتری آماده به تصمیم گیری است، استفاده از ویدئوهای مطالعه موردی را در نظر داشته باشید چرا که این ویدئوها دقیقا توضیح می دهند که شما چه کار می کنید و مشتری ها چه چیزی درباره شما می گویند.

به خاطر داشته باشید محتوای ویدئویی شما باید حداقل یکی از این 4 ویژگی (گاهی تمام این 4 ویژگی!) را داشته باشند. باید الهام بخش باشند، به خاطر سپرده شوند، کاربر با آن ارتباط برقرار کند و قابل اشتراک گذاری باشند. به این فکر کنید که مخاطب شما چه کسی است، این افراد چطور از محتوا استفاده می کنند و شما انتظار دارید چه چیزی از این محتوا متوجه شوند.

لینک سازی

محتوا، فقط نوشته ای که در وب سایت و کانال های اجتماعی شما قرار می گیرد نیست. فعالیت هدفمند PR دیجیتال می تواند به افزایش آگاهی مشتریان هدف شما نسبت به کسب و کارتان کمک کند، محتوای بیشتری جهت اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی در اختیارتان قرار دهد و طبیعتا بک لینک هایی برای پشتیبانی از سئو سایت شما جمع آوری کند.

اینجا، جایی است که PR به یک مولفه ضروری از استراتژی بازاریابی اینترنتی تبدیل می شود. اگر بتوانید از گروه های آنلاین (که domain Authority بالایی داشته باشند) لینک بگیرید، افراد بیشتری می توانند با جستجو شما را پیدا کنند.

با تولید محتوایی که کاربر می تواند با آن ارتباط برقرار کند، می توانید لینک های follow و مهمی بسازید و در عین حال، پروفایل آنلاین کسب و کار یا برند خود را نیز بسازید.

محتوای خوب باید در قلب هر استراتژی بازاریابی دیجیتالی باشد. تمامی عناصر را با دقت در نظر بگیرید. ببینید مخاطب هدف شما چه کسی است، چه چیزهایی برای آنها مهم است، اطلاعات مورد نیاز خود را از چه طریقی به دست می آورند و بعد تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی می خواهید تولید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *