ضروری

آموزش ساخت ویدئو تبلیغاتی

آموزش ساخت ویدئو,آموزش ساخت ویدئو کلیپ,بازاریابی ویدئویی

از طریق ساخت تیزر تبلیغاتی ویدئویی می توان مفهوم، موقعیت و احساسات را بهتر، عمیق تر و تاثیرگذارتر بیان کرد. به همین دلیل است که غول های صنایع مختلف به ویدئو کلیپ توجه ویژه ای دارند و سرمایه اصلی تبلیغات را برای بازاریابی ویدئویی در نظر می گیرند.

اما برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی اینترنتی باید نکاتی را در ساخت ویدئو تبلیغاتی رعایت کرد. من نمی توانم همینطور بدون برنامه بروم جلوی دوربین و انتظار موفقیت داشته باشم. برای هر فعالیتی که می خواهیم انجام دهیم باید برنامه داشته باشیم و شرایطی را فراهم کنیم. در این مقاله می خواهم به آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی بپردازم.

اصولا برای ساخت ویدیو تبلیغاتی چهار نکته بسیار مهم و کلیدی باید مورد توجه قرار بگیرد که شامل نوشتن سناریو، اصول ظاهری و محیطی، ویرایش و آپلود کردن و بهینه سازی است؛ عمده این نکات را از کلاس های آموزش سئو مشهد و آموزش دیجیتال مارکتینگ جمع آوری کرده ایم.

  • نوشتن سناریو تیزر تبلیغاتی

قبل از اینکه شروع به نوشتن سناریو ویدیو تبلیغاتی کنید، باید مشخص کنید که می خواهید در مورد چه چیزی صحبت کنید و چه هدفی را دنبال می کنید. امیر قمصری کاری که انجام می دهد این است که ابتدا موضوع را به صورت دقیق و مشخص تعیین می کند، بعد نکات کلیدی را مشخص می کند و هدفی را که انتظار دارد به آن برسد را می نویسد، سپس شروع به نوشتن سناریو می کند و در پایان قسمت هایی را که فکر می کند نیاز است احساسات نشان داده شود و یا عمیق تر بیان شود را مشخص می کند. نکته کلیدی در این مرحله این است که فقط تمرکز خود را بر روی موضوع قرار دهید و خود را درگیر نحوه فیلم برداری نکنید.

به صورت ساده و روشن هدف از نوشتن سناریو این است که دقیقا متوجه شوید که چه پیامی را می خواهید به مخاطب برسانید و آیا سناریویی که در ذهن دارید شما را به این سمت هدایت می کند و یا اینکه نیاز است به سناریوی دیگری فکر کنید. همچنین باید محدودیت زمانی را هم در نظر بگیرید

معمولا ویدئو کلیپ تبلیغاتی که بیش از دو دقیقه باشد، چندان مورد توجه قرار نمی گیرد

سوالاتی که باید قبل از نوشتن سناریو تبلیغاتی از خود بپرسید:

  1. چرا کلیپ یا ویدیو می سازید؟
  2. چه پیامی را می خواهید انتقال دهید که با ویدیو بهتر انجام می شود؟
  3. بعد از تماشای ویدیو از مخاطب خود چه انتظاری دارید؟
  • اصول ظاهری و محیطی:

بعد از نوشتن سناریو باید به ظاهر خود و محیطی که می خواهید در آن ویدئو را ایجاد کنید، بپردازید. ابتدا اصول ظاهری را با هم مرور می کنیم. برای اینکه مشخص کنید که ظاهرتان باید به چه صورت باشد، ابتدا باید به قشر مخاطب خود توجه کنید. اینکه مخاطبان شما افرادی رسمی هستند یا نه.

بعد از آن به دیگر ویدئو کلیپ های ساخته شده توسط رقبای خود توجه کنید که آنها چطور لباس می پوشند. در نهایت هم به ویژگی های شخصیتی خود نگاهی بیاندازید. حالا می توانید به جمع بندی برسید که باید چه ظاهری داشته باشید.

بعد از اصول ظاهری، نوبت به اصول محیطی می رسد. باید تعیین کنید که می خواهید در چه محیطی فیلم برداری کنید، محیط باز مثل پارک، و یا محیط بسته مثل دفتر کار و یا اتاق. چه رنگ هایی را باید در محیط به کار ببرید، طیفی از رنگ های تیره و یا رنگ های روشن. در این قسمت نیاز است که به روانشناسی رنگ ها توجه کنید. در نهایت باید مشخص کنید که آیا محیط شما نیاز به بکار بردن نور مصنوعی دارد و یا اینکه به اندازه کافی محیط روشن است و دیگر نیازی به نور اضافی نیست.

نکته نهایی در این بخش این است که به ژست و یا حالتی که می خواهید در جلو دوربین ظاهر شوید توجه کنید. برای این کار به قشر مخاطب و ویژگی های شخصیتی خود حتما توجه کنید.

آموزش ساخت ویدئو,آموزش ساخت ویدئو کلیپ,بازاریابی ویدئویی

  • ویرایش ویدیو تبلیغاتی:

بعد از اینکه ویدئو کلیپ را ضبط کردید نوبت آن است که ویرایش های لازم را بر روی آن انجام دهید. اولین ویرایش این است که صداهای اضافی و یا مزاحم را از ویدیو حذف کنید. بعد از آن باید مشخص کنید که آیا ویدئوی شما نیازی دارد که از افکتهای ویژه در آن استفاده شود و یا خیر. مثلا ممکن است برای تاثیرگذاری بیشتر، قسمتی از ویدئو کلیپ نیاز به افکت داشته باشد. در نهایت باید تعیین کنید که ویدئوی خود را در چه شبکه یا شبکه های اجتماعی می خواهید به اشتراک بگذارید. چون همانطور که می دانید بعضی از شبکه های اجتماعی ویژگی ها و محدودیت های خاصی برای به اشتراک گذاری ویدئو کلیپ دارند، مانند اینستاگرام که محدودیت زمانی یک دقیقه ای دارد.

 

آپلود و بهینه سازی ویدئو:

آخرین مورد از نکات ساخت ویدئو کلیپ تبلیغاتی، مرحله آپلود و سئو ویدئو است. در مرحله آپلود باید مشخص کنید که استراتژی شبکه های اجتماعی شما چیست و وبسایت ها برای به اشتراک گذاری ویدئو مناسب هستند و بیش تر مورد توجه قرار می گیرند. بعد از آن باید پسوند های مناسب را تعیین کنید. باید پسوندی را برای ویدئوی خود انتخاب کنید که مناسب وب باشد و توسط همه مرورگرها پشتیبانی شود مثل: MPEG-4.

 

نرم افزار کم کردن حجم فیلم :

بهینه سازی ویدئو,سئو سایت,سئو ویدئو

نرم افزار handbrake ابزاری ساده و کاربردی باری برای کاهش حجم ویدیو و بهینه سازی آن می باشد.

حتما شما هم حواستان به حجم ویدئو های آپلود شده هست و می دانید که با توجه به سرعت اینترنت در ایران کاربران به سادگی نمی توانند کلیپ هایی با حجم بالا را مشاهده کنند.

در مرحله بهینه سازی باید کلمات کلیدی مناسب با موضوع ویدیو کلیپ را پیدا کنید و از آنها استفاده کنید. همانطور که در مباحث سئو سایت گفتم کلمات کلیدی محبوب و پر کاربرد کمک می کند که مطالب شما بیشتر دیده و ترافیک بیشتری ایجاد شود.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: اصول برند سازی از طریق بازاریابی ویدئوییپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

بسیار علاقه مند هستم که اگر تجربه ای در زمینه ایجاد ویدئو کلیپ به خصوص برای بازاریابی اینترنتی دارید، در پایین همین مقاله با من و تیم نیوسئو در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود