مدیریت برند موفق در کسب و کار اینترنتی

ابزار مدیریت کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی,مدیریت کسب و کار اینترنتی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 18 امتیاز : 5]

یکی از عواملی که باعث شکست کسب و کار اینترنتی شما می شود، عدم مدیریت صحیح کسب و کار می باشد. دوستان من این را بدانید که مدیریت برند کسب و کار بسیار مهم و حائز اهمیت است، زیرا شما را از درگیر شدن با چالش ها و بحران ها و در نهایت شکست و تعطیلی کسب و کارتان نجات خواهد داد.

به همین منظور من تصمیم گرفتم که در این مقاله نحوه مدیریت برندهای موفق در کسب و کارهای اینترنتی را به شکل صحیح و اصولی بیان کنم.

نکاتی که در مدیریت برند کسب و کارتان باید به آن ها توجه کنید:

  1. نظارت بر برند یا نام تجاری – brand Monitoring:

 یکی از ساده ترین ابزارهای گوگل، Google Alerts می باشد. این ابزار به آسانی نصب و مورد استفاده قرار می گیرد. این پلت فرم با سرعت بالایی موضوعات جدید در حوزه برندینگ و کسب و کار شما را شناسایی و گزارش می کند.

در واقع با شناسایی موضوعات داغ و جدید در حوزه کسب و کارتان متوجه خواهید شد که باید بر روی چه موضوعاتی سرمایه گذاری بیشتری داشته باشید تا بتوانید مخاطب هدف را به سمت خود هدایت کنید.

مراحل نصب و پیکر بندی Google Alerts به این شرح است:

  • وارد اکانت گوگل خود شوید و از آنجا صفحه مربوط به Google Alerts را باز کنید.
  • در قسمت Search query کلمات کلیدی که تمایل دارید بررسی شوند را مشخص کنید. همچنین می توانید از قسمت Advance چندین کلمه کلیدی را تعیین کنید.
  • هر چیزی که تمایل دارید براساس کلمات کلیدی در نتایج جستجوی شما نشان داده شود را مشخص کنید. مثلا : اخبار و … 
  • تعیین کنید که در چه فواصل زمانی تمایل دارید گزارش ها برای شما ارسال شود. به طور مثال هر هفته، هر روز و …

Google Alerts ابزاری ساده اما بسیار کاربردی است. ابزارهای دیگری نیز مانند Brand Mention ،Buzzsumo ،Hooks و Best Android Apps وجود دارند که می توانید از آنها نیز استفاده کنید.

ابزار مدیریت کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی,مدیریت کسب و کار اینترنتی

 

  1. بررسی کلمات کلیدی مهم در حوزه کسب و کار

بارها و به صورت بی وقفه بر روی کلمات کلیدی مهم صعنت خود تحقیق کنید. بررسی کنید کاربران از چه استراتژی هایی برای تایپ سوالات و جواب خود در گوگل استفاده می کنند، زیرا با این کار می توانید عبارات کلیدی پرکاربرد و پرجستجو در حوزه کاری خود را شناسایی کنید. بنابراین قادر خواهید بود که مخاطب هدف را به سادگی جذب سایت خود کنید و کسب و کار خود را رونق دهید.

نحوه مدیریت کسب و کار اینترنتی,نکات مهم در مدیریت کسب و کار اینترنتی

از ابزار Serpstat می توانید برای بررسی و رنک دهی کلمات کلیدی و نام تجاری خود استفاده کنید.

ابزار مدیریت کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی,مدیریت کسب و کار اینترنتی

  1. بررسی رقبا

تجزیه و تحلیل رقیب در بازاریابی و مدیریت استراتژیک، به معنی ارزیابی نقاط ضعف و قوت رقبای فعلی و بالقوه می‌‎ باشد. این تجزیه و تحلیل، امکان شناسایی فرصت‌ ها‎ و تهدیدها را فراهم می‌‎کند. این تجزیه و تحلیل یکی از مؤثرترین استراتژی‌ ها‎ در مدیریت کسب و کار به شمار می‌‎رود. این کار می‌‎تواند در مرحله اجرا، نظارت و تنظیم صورت بگیرد.

به زبان ساده، تجزیه و تحلیل رقبا به معنای شناسایی رقبا و ارزیابی استراتژی‌ها‎ برای تعیین نقاط قوت و ضعف خود نسبت به کسانی است که محصولات یا خدماتی شبیه به ما دارند.
تجزیه و تحلیل رقبا بخش مهمی از طرح بازاریابی شرکت به شمار می‌‎رود که با کمک آن می‌‎توان فهمید چه چیزی باعث فروش بیشتر محصولات یا خدمات می‌‎شود. از این طریق می‌‎توان روش‌ها‎‎یی را برای جذب مشتریان بیشتر به کار برد.

ابزار مدیریت کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی,مدیریت کسب و کار اینترنتی

مزایای آنالیز رقبا

در آنالیز می‌‎توان به پاسخ سوالات زیر دست پیدا کرد:
رقبای شما چه کسانی هستند؟
آنها چه محصولات یا خدمات را به فروش می‌ ‎رسانند؟
سهم بازار هر یک از رقبا چه میزان است؟
استراتژی‌ ها‎ی گذشته آنها چه بوده و استراتژی فعلی آنها چگونه است؟
از چه نوع رسانه ای برای تبلیغات محصولات یا خدمات خود استفاده می‌‎کنند؟
آنها چند ساعت را در هفته، برای تبلیغات محصولات خود اختصاص می‌‎دهند؟
نقاط قوت و ضعف هر یک از رقبا چیست؟
چه تهدیدات بالقوه ای شما را از سوی رقبا تهدید می کند؟
رقبا چه فرصتهای بالقوه ای را می‌‎توانند در اختیار شما قرار دهند؟

به منظور تحلیل رقبا می توانید از ابزار SE Ranking استفاده کنید:

SE Ranking یکی از بهترین و در عین حال کاربردی ترین ابزارهای موجود جهت بررسی و آنالیز رقبا می باشد.  این ابزار به سادگی رقبای شما را در یک نگاه بررسی نموده و نقاط ضعف و قوت هر کدام را با استفاده از نمودارهای گرافیکی گزارش می دهد.

ابزار مدیریت کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی,مدیریت کسب و کار اینترنتی

همچنین می توانید از Twitter Sentiment Search استفاده کنید.

این نوع جستجو به شما لیست کاربران و مشتریانی را ارائه می دهد که از محصول و یا سرویس دریافت شده خود ناراضی هستند.

ابزار مدیریت کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی,مدیریت کسب و کار اینترنتی

  1. رفع مشکلات موجود در کسب و کار

آیا می دانید بدترین کار در بازاریابی اینترنتی چیست؟ اینکه یک فروم و یا وبلاگی تشکیل دهید و وانمود کنید که تمامی کاربران از سرویس های شما راضی هستند.

به جای این کار، سعی کنید روحیه خود را از دست ندهید و با آرامش با مشکلات خود برخورد کنید. انتقاد ها از شما و کسب و کارتان یک موهبت است. به خود ایمان داشته باشید که می توانید مشکلات را برطرف کنید.

هرگز از نظرات مشتریان به نفع خود استفاده نکنید. این را بدانید که همیشه حق با مشتری است. چون اگر مشکلات را برطرف کنید، همان مشتری ناراضی تبدیل به اولین شخصی خواهد شد که از شما و محصولات شما تعریف خواهد کرد.

ابزار مدیریت کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی,مدیریت کسب و کار اینترنتی

  1. اطمینان از سازگار بودن لوگو با کسب و کارتان

جهت ساختن برند تجاری موفق، داشتن یک جلوه یا هویت بصری خوب، بسیار مناسب می باشد. اگر لوگو و پیغامی که به مخاطبان تان ارائه می دهید بتواند بر روی ذهن مخاطب تاثیر مثبتی بگذارد، آنها سایت و لوگو و همچنین پیام های شما را همواره به خاطر خواهند داشت.

لوگو و المان های بصری برند کسب و کار شما یک عنصر کلیدی در معرفی کالا و یا خدماتتان می باشد. شما می توانید از ابزارهای زیر برای ساخت لوگو کمک بگیرید:

ابزار مدیریت کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی,مدیریت کسب و کار اینترنتی

  1. از امنیت سایت خود غافل نشوید

یکی از دلایل مهمی که ممکن است کسب و کار شما را با شکست مواجه کند، عدم امنیت و بحران در تامین امنیت وب سایت شما می باشد. به طور قطع از امنیت و سریع بودن سایت خود اطمینان حاصل کنید. خوشبختانه در حال حاضر ابزارهای زیادی به منظور تست سرعت و امنیت سایت در اختیار وبمسترها قرار دارد. از جمله ابزارهای مهمی که می توان برای این منظور استفاده کرد Iflexion است که بهترین ابزار تست امنیت سایت می باشد.

ابزار مدیریت کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی,مدیریت کسب و کار اینترنتی

امنیت سایت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و می توان گفت امنیت موثرترین عامل ادامه حیات، ثبات و اعتبار یک سایت و کسب و کار می باشد.

متاسفانه با بررسی وضعیت سایت های عادی و حتی بزرگ و حساس به این نتیجه رسیدم که بسیاری از مدیران و مسئولان سایت ها اهمیت کمی به امنیت سایت می دهند!

دوستان من، هک نشدن سایت ،امن بودن سایت را تضمین نمی کند. در واقع، ممکن است بر روی یک سایت با ضعف های امنیتی، تلاشی برای هک و نفوذ به آن انجام نشده است و در صورت انجام، سایت مورد بحث آسیب پذیر خواهد بود.

اهمیت امنیت سایت زمانی مشخص می شود که سایت تحت حمله قرار دارد و می تواند دو نتیجه را به همراه داشته باشد. اگر امنیت سایت بصورت صحیح تامین شده باشد حمله ناموفق بوده و سایت آسیبی نخواهد دید، اما اگر موارد امنیتی رعایت و تامین نشده باشد ضریب آسیب پذیری سایت بسیار بالا خواهد بود و امکان هک سایت و نفوذ به آن وجود دارد.

این نکته نیز قابل توجه است که حتی با وجود انجام و پوشش موارد امنیتی، هر سایتی در هر زمان و موقعیت مستعد دریافت حملات و آسیب پذیری ناشی از آن است. نوع، تعداد و روشهای هک و نفوذ بسیار گسترده هستند و مقابله در برابر تمامی آنها اقدامات بسیار جدی و دائمی را طلب می کند. علاوه بر پوشش و رفع موارد امنیتی بحث مراقبت و رسیدگی نیز در امنیت بسیار حائز اهمیت است.

در این مقاله نکات مهمی که در مدیریت کسب و کار اینترنتی خود باید به آن ها توجه کنید را بازگو کردم. توجه به این موارد باعث خواهد شد تا از به وجود آمدن چالش و بحران در کسب و کار خود جلوگیری کنید و بتوانید روند موفقیت و پیشرفت را سریع تر و اصولی تر طی کنید.

2 نظر در مورد مقاله “ مدیریت برند موفق در کسب و کار اینترنتی ” ثبت شده است
  1. Fri

    مدتی بود پیگیر کسب و کار اینترنتی بودم که میخواستم واردش بشم. مطلب شما خیلی جالب بود برام چون با یک سرچ ساده تونستم اونو پیدا کنم و ازش استفاده کنم. ممنون بخاطر زحمتاتون..


  2. فرزاد

    بسیار هم عالی و تحصصی بود. لذت بردم از خوندنش. مطالب رو خیلی کاربردی و شفاف توضیح میدید ممنونم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *