روش های معرفی برند – تبلیغات شبکه های اجتماعی

ارتباط بین فیسبوک و اینستاگرام,استفاده از اینستاگرام برای تبلیغات,تاثیر شبکه های اجتماعی بر برند حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 9 امتیاز : 5]

تبلیغات شبکه های اجتماعی در هر استراتژی بازاریابی اینترنتی، امری کلیدی است و میتوانید از آن در ترکیب بازاریابی خود استفاده کنید. در بحث روش های معرفی برند قسمت قبلی، به جستجوی پولی پرداخته و موفقیت کمپین های معرفی برند و یافتن مخاطبان مورد نظر با استفاده از Google Display Network را بررسی کردیم. در این مقاله قصد داریم درباره تبلیغات در شبکه های اجتماعی جهت آگاهی از برند بپردازیم و روش های معرفی برند در شبکه های اجتماعی و یا تاثیر شبکه های اجتماعی بر برند را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

  • استفاده از تبلیغات یوتیوب برای معرفی برند

ارتباط بین فیسبوک و اینستاگرام,استفاده از اینستاگرام برای تبلیغات,تاثیر شبکه های اجتماعی بر برند

یوتیوب هم گزینه های هدفمند Google Display Network، را ارائه می کند با این تفاوت که این گزینه ها را با ماهیت خلاقانه ویدئویی در اختیار شما می گذارد. در GDN پیام شما به کمک Responsive Ads یا یک بنر Image Ad منتشر می شود ولی در یوتیوب شما می توانید با ساختن یک کلیپ ویدئویی داستان برندتان را دقیقا همان گونه که باید بازگو شود، نقل کنید.

فیلم های شما می توانند 1 ساعتی باشند یا آگهی های کوتاه مانند تبلیغات 6 ثانیه ای bumper ads باشند، با این حال توصیه می شود که از فیلم های دارای طولی بیشتر از 180 ثانیه استفاده نکنید.

ویدئوها همانطور که بزرگترین نقطه قوت یوتیوب هستند، بزرگترین نقطه ضعف این سرویس هم محسوب می شوند. این تبلیغات، گران تر از تبلیغات بنری می باشند و زمان ساخت آن ها نیز از زمان ساخت Responsive Text Ads طولانی تر است اگرچه که ارزش ساخته شدن برای ارسال پیام درست را دارند؛ البته یوتیوب هم گزینه های بسیار خوبی را در اختیار آگهی دهنده ها می گذارد. مثلا شما با انتخاب طرح آگهی های تبلیغاتی TrueView تنها در صورتی بهایی را می پردازید که مخاطبی آگهی شما را به مدت 30 ثانیه یا بیشتر مشاهده کند از این رو هر بازدید کوتاه تر از 30 ثانیه صرفا هزینه ساخت ندارد.

شدیدا توصیه می شود که حداقل یک ویدئوی تبلیغاتی را در هنگام ساختن کمپین معرفی برند تان بسازید زیرا از این طریق آشنایی بسیار خوبی با پیامی که باید منتشر کنید، پیدا می کنید و علاوه بر این احتمالا می توانید از مزیت بازدیدهای فیلم های تبلیغاتی رایگان و معرفی برندتان هم در یوتیوب استفاده کنید؛ تبلیغات ویدئویی می توانند مزایای دیگری را هم برای شما به ارمغان بیاورند.

  • استفاده از تبلیغات فیس بوک برای معرفی برند

تبلیغات شبکه های اجتماعی,تبلیغات فیسبوکی,تبلیغات یوتیوب

فیس بوک، یک پلت فرم عالی برای کمپین های معرفی برند است. کمپین های فوق، مزایای خاص خود را دارند ولی نکته ای که باید مد نظر قرار گیرد این است که میلیاردها کاربر از فیسبوک استفاده می کنند. این شبکه اجتماعی می تواند راهکارهای بسیار متفاوتی را برای رسیدن به مخاطبان مورد نظرتان ارائه کند. سن، جنسیت، علائق، رفتارها، صفحات مورد علاقه و صفحات مورد علاقه احتمالی از جمله میانبر هایی هستند که از طریق فیسبوک دسترسی شما به مخاطبان مورد نظرتان را ممکن می سازند. همچنین بسته به این که کمپین خود را چگونه طرح ریزی می کنید، فیس بوک میتواند CPC های بسیار ارزانی را در اختیار شما بگذارد؛ برخی از این کمپین ها قیمت هایی ارزان تر 0.05 دلار دارند.

فیسبوک آپشن های برند سازی بسیار خوبی نیز در زمینه خلاقیت تبلیغاتی دارد. آگهی دهنده ها می توانند به کمک این پلت فرم در کمپین معرفی برندشان آگهی خود را به صورت یک تصویر، اسلاید نمایشی، فیلم یا … طرح کنند.

هر یک از این تبلیغات، یک یا چند تصویر را به همراه یک متن مناسب در مورد این تصاویر در اختیار و کنترل شما می گذارند. تبلیغات فیسبوکی در مقایسه با GDN فضای بسیار بیشتری را ارائه می کنند. در فیس بوک هم مانند یوتیوب می توانید از ویدئوهای تبلیغاتی استفاده کنید با این مزیت که فیسبوک امکان استفاده از متن و زیرنویس را هم در کنار این فیلم ها برای شما فراهم می کند. فیلم های تبلیغاتی فیسبوک در ازای هزینه ساخت شان کارایی بهتری را هم برای شما به ارمغان می آورند.

مزیت نهایی فیسبوک برای آگاهی از برند، امکان به اشتراک گذاری محتوا بین کاربران است. در فیس بوک تنها زمانی از شما مبلغی گرفته می شود که مخاطب مورد نظرتان جذب آگهی شما شود. اگر که مخاطبی با کلیک کردن وارد وب سایت شما شود، تنها باید هزینه یک کلیک کردن را بپردازید ولی اگر آن مخاطب آگهیتان را در شبکه اش به اشتراک بگذارد، شما برای بازدیدهایی که از این طریق داشته اید بهایی را نمی پردازید. کمپین های جذب کننده فیس بوک به این نحو می توانند راهکارهای بسیار خوبی برای تقویت صدای پیام معرفی برند شما باشند زیرا مخاطبان مورد نظرتان را جذب می کنند و این امکان را هم فراهم می سازند که شبکه آن ها سایر امور تبلیغاتی را برای شما انجام دهند.  

  • استفاده از اینستاگرام برای معرفی برند

ارتباط بین فیسبوک و اینستاگرام همان رابطه بین یوتیوب و Google Display Network است، به این نحو که فیسبوک و اینستاگرام هم در یک نوع پلت فرم قرار دارند و از یک نوع گزینه های هدفمند و خلاق استفاده می کنند. اگر مخاطبان شما جوان هستند و از موبایل و دستگاه های قابل حمل هوشمند به میزان زیادی استفاده می کنند، استفاده از اینستاگرام برای تبلیغات می توانند راهکارهای بسیار خوبی برای دسترسی به شبکه ای فراتر از فیسبوک با استفاده از گزینه های هدفمند باشند.

  • استفاده از لینکدین برای معرفی برند

روش های معرفی برند

لینکدین یک پناهگاه برای آگهی دهنده های B2B است. این پلتفرم برترین شبکه حرفه ای کسب و کار اینترنتی و در حال حاضر یکی از بهترین راهکار های B2B موجود در بازار محسوب می شود. با کمک این شبکه می توانید تقریبا همه جنبه های پروفایل یک کاربر را، از عنوان شغلی گرفته تا کسب و کار، سوابق شغلی، سوابق تحصیلی، نام و اندازه شرکت، گروه ها، مهارت ها و …، هدف بگیرید.

تبلیغات در لینکدین مانند فیسبوک بوده و امکان استفاده از تبلیغات تک عکسی، ویدئویی و یا تبلیغات Carousel با یک تصویر بزرگ به همراه حجم کافی از متن برای شما فراهم می کند.

از جمله بزرگترین نقطه ضعف و مشکلات لینکدین، CPC های بالای آن است. ارزان ترین CPC این پلت فرم 4 دلار هزینه دارد و حد متوسط این CPC ها با قیمتی بین 6 تا 12 دلار عرضه می شوند. قیمت های این CPC ها گران به نظر می رسند ولی نگذارید که باعث وحشت شما شوند زیرا راه هایی برای دریافت بهترین راندمان ممکن از آن ها وجود دارد. اگر مخاطبان مورد نظر شما در فضای B2B زندگی می کنند، کیفیت بهتری را در شبکه ای غیر از لینکدین پیدا نمی کنید.

  • شبکه های دیگر برای معرفی برند

موارد فوق تنها نمونه هایی از کانال های موجود برای هدف گیری مخاطبان هستند. این نمونه ها می توانند چرخ شما را حرکت دهند زیرا مخاطبان و گزینه های بسیار زیادی را در خود دارند با این حال اگر کانال های دیگری را می شناسید و می دانید که مخاطب تان در آن ها هستند، از امتحان کردن این کانال ها هراسی نداشته باشید. پینترست، توییتر، اسنپ چت، اسپاتیفای، Outbrain، Taboola و چندین گزینه دیگر نیز برای شما وجود دارد. در حقیقت بهترین گزینه برای شما شبکه ای است که مخاطبانتان در آن عضو هستند.

نتیجه گیری

کمپین های معرفی برند می توانند قدرت زیادی در رشد آنلاین تجارت شما داشته باشند ولی باید اطمینان یابید که کاربران درستی را با پیامی درست، هدف گرفته اید و می توانید بفهمید که کدام یک از اقدامات تان بیشترین تاثیرگذاری را داشته اند. زمانی که این موارد را در نظر بگیرید، نسبت به میزان ارزش های ایجاد شده در تجارت تان توسط این کمپین ها غافلگیر می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *