بهترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی – قسمت سوم

ابزار آنالیز سایت,ابزار تحلیل سایت,ابزار کوتاه کننده لینک Bitly حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 10 امتیاز : 4.6]

ابزارهای بازاریابی اینترنتی برای بازاریابی و فروش و ایمیل مارکتینگ را در قسمت اول این مقاله و بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی را در قسمت دوم بررسی کردیم. در این مقاله، درباره قسمت سوم معرفی ابزارهای بازاریابی اینترنتی که شامل ابزارهای تخصصی در حوزه تعریف و مدیریت رویدادها و نیز ابزارهای آنالیز سایت میباشد، صحبت خواهیم کرد. 

رویدادها:

  • Eventbrite:

Eventbrite یک پلتفرم بسیار موثر و کاربردی برای میزبانی و مدیریت رویدادها است که به شما اجازه می دهد رویدادی را بسازید، شرکت کنندگان را دعوت کنید، بلیط ها و ثبت نام ها را مدیریت کنید و رویداد خود را به سمع و نظر مخاطبان بیشتری برسانید. ثبت رویداد برای رویدادهایی که شرکت در آنها رایگان می باشد، هزینه را در پی ندارد. اما رویدادهایی که هزینه دارند، برای ثبتشان باید مبلغ کمی بپردازید که می توانید این مبلغ را جزئی از مبلغ ثبت نام برای شرکت کنندگان قرار دهید.

  • Lanyrd:

Lanyrd یک پلتفرم گسترده برای کشف رویدادهای تخصصی است. Lanyrd برای تبلیغ رویدادها، یافتن رویدادهای حرفه ای، برگزاری آنها و انجام کار هماهنگی رویدادها مناسب است. با این پلتفرم، شرکت کنندگان می توانند ویدئوها، اسلایدها و پادکست های خود را پس از برگزاری رویداد با هم به اشتراک بگذارند. همچنین به افرادی که قادر به شرکت در رویدادها نیستند، این قابلیت را می دهد که از راه دور در رویدادها شرکت کنند.

  • Slideshare:

Slideshare یک ابزار مکمل برای هر رویدادی بوده و یکی از ساده ترین راه ها برای ذخیره و به اشتراک گذاری اسلاید ارائه ها پس از رویداد است. همچنین این ابزار، یک پلتفرم عالی برای دستیابی به مخاطبان هر کسب و کاری می باشد.

  • Appsgeyser:

AppsGeyser ابزاری رایگان می باشد که با استفاده از آن می توانید به سادگی یک اپلیکیشن اندروید بسازید. استفاده از این ابزار برای هر کسی ممکن بوده و و برای مدیریت رویداد و ارتباط با مخاطب و به روز نگه داشتن مخاطب، بدون صرف هزینه زیاد بسیار مناسب است.

  • Hellosign :

HelloSign ابزاری است که به شما برای عقد قراداد رویدادها کمک می کند (و عقد قراردادهای دیگر) و به وسیله آن می توانید با 20 نفر قرارداد را به صورت الکترونیکی امضا کنید. این ابزار از رمزنگاری SSL، برای امن نگه داشتن سندها استفاده می کند و نسخه ای را با ایمیل به هر کسی که سندی را امضا کرده است می فرستد. ورژن رایگان این ابزار تنها محدود به 3 سند در ماه از طرف یک فرستنده است. ورژن پولی این ابزار نیز از قیمت 13$ در ماه شروع می شود. این ابزار 30 روز استفاده رایگان دارد.

ابزار آنالیز سایت,ابزار تحلیل سایت,ابزار کوتاه کننده لینک Bitly

ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت:

دوستان من، با توجه به رقابتی بودن بازاریابی اینترنتی، این روزها برای هر کسب و کار اینترنتی شناخت تعاملات کاربران با سایت ها جهت برنامه ریزی مفید و افزایش ترافیک ورودی به سایت، بسیار مهم و ضروری است. در بازاریابی آنلاین، جذب مخاطبان هدف به نحوی که وفاداری مداوم در مشتریان ایجاد شود بسیار مهم و حیاتی می باشد. اما چطور برای کاربرانی که شناختی از آن ها نداریم برنامه ریزی کنیم؟ با توجه به این که اصلی ترین مشکل سایت های اینترنتی عدم شناخت رفتار کاربران، عدم اطلاع از نوع محتوای محبوب در بین آن ها و عدم اطلاع از نقاط ضعف و قوت می باشد، برای رفع این مشکل در ابتدا لازم است مجموعه ای از داده های مناسب جهت آنالیز و تحلیل به منظور بهبود کسب و کارمان جمع آوری نماییم.

  • Google Analytics:

Google Analytics ابزاری است که داشتن آن از ملزومات است و از بهترین ویژگی های آن نیز می توان به رایگان بودن آن اشاره کرد. این ابزار که متعلق به گوگل است، به شما دیدگاه خوبی درباره ترافیک سایت، میزان بازدید صفحات، دموگرافیک ها، سئو، شبکه های اجتماعی و بسیاری اطلاعات دیگر می دهد.

برای اطلاع از مفاهیم Google Analytics و نحوه تنطیم آن در وبسایت خود، می توانید به مقاله آموزش گوگل آنالیتیک سری بزنید.

  • BuzzSumo:

Buzzsumo یک ابزار تحلیل محتواست که با استفاده از آن می توانید اشتراک گذاری محتوای خود را در دامنه های مختلف مشاهده کنید. با استفاده از این ابزار همچنین می توانید محتوایی که از بقیه معروف تر است و بیشتر از بقیه منتشر شده است را مشاهده نمایید و همچنین میتوانید ببینید که کدام شبکه ها بیش از بقیه محتوای شما را جذب کرده اند. با آپگرید کردن این نرم افزار به نسخه پیشرفته، می توانید بک لینک های خود را نیز ببینید و متوجه شوید که دقیقا چه کسی محتوای شما را منتشر کرده است.

  • Bitly:

Bitly یک ابزار رایگان برای نظارت و کوتاه سازی لینک ها است که بر ترافیک و ارجاعات با لینک های خاصی نظارت می کند و اطلاعات تحلیلی شامل کلیک ها، وب سایت های ارجاع دهنده، فعالیت در طول زمان معین و غیره ارائه می کند. از این ابزار به طور گسترده در میان ناشران و کسب و کارها استفاده می شود. این ابزار مجهز به یک سیستم برچسب زنی ساده است که با استفاده از آن می توانید بر روی لینک هایی که از پرتال ها و شرکت های بازاریابی مختلف می گیرید نظارت کنید.

  • Quill Engage:

Quill Engage ابزاری است که به شما گزارشی روان از داده های Google Analytics، به زبان انگلیسی می دهد. بنابراین اگر با داده ها و شماره ها و عبارات فنی که گوگل آنالیتیک به شما ارائه داده است گیج شده اید، می توانید از این ابزار و گزارش های رایگان آن استفاده کنید. ورژن رایگان این ابزار، برای یک حساب گوگل آنالیتیک، گزارش تهیه می کند که می توانید این گزارش ها را به صورت ماهیانه و هفتگی دریافت نمایید.

  • SimilarWeb و GetHoneybadger

SimilarWeb ابزاری کاربردی برای نظارت بر روی رقبا است. با استفاده از این ابزار رایگان می توانید مشخصات هر وب سایتی از جمله وضعیت رنک جهانی آن، رنک آن در کشوری که برایش بهینه شده، و رنک وب سایت در دسته بندی خاص را مشاهده نمایید. علاوه بر این می توانید به ویژگی هایی مانند ترافیک ورودی به وب سایت از هر کشور و منبع، جستجوها و ترافیک ارجاع داده شده و غیره دسترسی داشته باشید.
همچنین می توانید عملکرد وب سایت خود را با سایت های رقبای خود مقایسه کنید و خود را ارزیابی نمایید.
می توانید از افزونه Gethoneybadger در کروم نیز استفاده کنید تا تنها با یک کلیک وضعیت هر وب سایتی را مشاهده نمایید. Gethoneybadger از SimilarWeb برای تحلیل وب سایت ها استفاده می کند و تحلیل وب سایت را در پنجره کوچکی در گوشه صفحه نمایش می دهد.

این بخش از سلسه مقالات معرفی ابزارهای بازاریابی اینترنتی نیز به پایان رسید. امیدوارم این مقاله به خصوص بخش معرفی ابزار تحلیل سایت مورد توجه شما دوستان عزیزم قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *