راه هایی برای جذب و حفظ مشتری آنلاین

بازاریابی اینترنتی,حفظ مشتری،جذب و حفظ مشتری آنلاین,راه های جذب مشتری آنلاین حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 25 امتیاز : 4.6]

در این مقاله بازاریابی اینترنتی، با مطرح کردن سوالات کلیدی به شما نحوه جذب و حفظ مشتری آنلاین در وب سایت را آموزش خواهم داد. امیدوارم از این مقاله بهره کافی را ببرید.

برای این که به بهترین شکل ممکن روش های جذب مشتری آنلاین و سپس حفظ کردن وی را فرا بگیریم، باید به این سوالات کلیدی پاسخ دهیم:

  1. استراتژی جستجوی کاربران چیست؟

شاید ساده ترین سوال ممکن این است که استراتژی کاربران برای جستجو چه چیزی می تواند باشد؟ با وجود اینکه این سوال بسیار ساده است، ولی برای شروع و بررسی نوع استراتژی، بسیار کلیدی می باشد. این سوال کمک خواهد کرد که با تعیین استراتژی جستجوی کاربران هدف خود، در فرآیند و راه های جذب مشتری آنلاین به درستی گام بردارید و موفق تر عمل کنید.

  1. رقبای ما به تازگی بر روی چه کلمات کلیدی مشغول کار هستند؟

آنچه که بسیارمهم است، مشاهده و بررسی فعالیت رقبای خود در کسب و کارتان است. باید سعی کنید که کلمات کلیدی پربازدید و پرکاربرد را که مورد استفاده رقبایتان می باشد، شناسایی کنید. کلمات کلیدی نقش تاثیرگذاری در جذب مشتری آنلاین و هدایت او به وب سایت شما خواهد داشت.

  1. سرچشمه جذب مشتریان ما کجاست؟

یکی از نکات مهم آنالیز و بررسی کسب و کارتان، مشخص کردن کانال هایی است که در جذب مشتری بیشترین نقش را برای شما بازی می کنند.

در اینجا به بررسی مسائل کلیدی در جذب مشتری می پردازم:

  • فروشگاه زیبا:

اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که “آیا سایت شما جذاب است؟”

طراحی یک فروشگاه اینترنتی کار بسیار سختی است، زیرا اگر طراحی زیبا نباشد، مخاطبان شما از سایتتان خارج خواهند شد.

توجه داشته باشید که مشتریان بعد از ۳ ثانیه، تصمیم به خرید کردن از فروشگاه اینترنتی شما می گیرند. بنابراین ظاهر سایت اولین عامل تاثیرگذار بر روی مخاطب و همچنین از روش های حفظ مشتری آنلاین است.

  • فعالیت در رسانه های اجتماعی:

شبکه های اجتماعی یکی از راهکارهای حفظ مشتری آنلاین است که می توانید به صورت رایگان از آن برای پیشرفت کسب و کار خود استفاده کنید. البته شما برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی، هزینه ای پرداخت می کنید اما حضور داشتن و استفاده کردن از این روش بسیارمهم و کلیدی می باشد و تاثیرات بسیار مفیدی را به همراه دارد. دوستان عزیزم، کلید موفقیت در رسانه های اجتماعی تولید کردن محتوای جذاب، باکیفیت و باارزش است. اگر شما به درستی از این پتانسیل در رسانه های اجتماعی استفاده کنید، یک کانال بازاریابی رایگان را در اختیار خواهید داشت.

  1. با استفاده از چه راه هایی می توان مشتریان را به فروشگاه های اینترنتی کشاند؟
  • کاربران را سرگرم کنید:

از مشتریان سوال بپرسید و به نظرات آنها پاسخ دهید. سعی کنید توجهشان را جلب کنید.

  • از رسانه های اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده کنید:

همیشه روی فیسبوک و اینستاگرام تمرکز کنید، زیرا بیشترین ترافیک را به سمت فروشگاه های آنلاین هدایت می کنند.

  • از طرح های گرافیکی استفاده کنید:

سعی کنید مطالب را با استفاده از عکس منتشر کنید. عکس ها ۵۰ درصد بیشتر از دیگر ابزارها باعث سرگرم کردن مخاطب می شوند.

  • حفظ مشتری:

ترفند دیگری که به جذب مشتریان کمک بسیاری می کند، حفظ مشتریان برجسته است. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید:

“هیچ تبلیغاتی موثرتر از مشتری راضی نیست”

بازاریابی اینترنتی,حفظ مشتری،جذب و حفظ مشتری آنلاین,راه های جذب مشتری آنلاین

  • هدایای تبلیغاتی و تخفیف ها:

همه ما دیوانه وار عاشق هدایای تبلیغاتی و تخفیف هستیم ولی مقداری از هرینه را که حفظ می کنیم دلیل این حس نیست، بلکه یک مکانیزم روانشناسی است که باعث این حس خوشایند می شود. در کل دنیا هیجانی که از شنیدن کلمه “رایگان” برانگیخته می شود، شناخته شده است و باعث تحریک خریدار توام با رضایت می گردد.

بازاریابی از طریق ایمیل را هیچوقت دست کم نگیرید. این نوع بازاریابی یک راه حل ارزان و موثر برای جذب مشتریان است. تحقیقات نشان دادند که ۵۴ درصد مردم نگرش مثبت تری نسبت به شرکت هایی که از آنها ایمیل دریافت می کنند، دارند. چه چیزی بهتر از این که ۷۱ درصد از پاسخ دهندگان به ایمیل ها می گویند به هنگام خرید، ایمیلی که برای بار اول از شما دریافت کرده ایم را به یاد داریم.

همه این ها دلایلی برای استفاده از بازاریابی از طریق ارسال ایمیل هستند.

اما چگونه باید از آن استفاده کرد؟

چند راه عالی برای استفاده از این نوع بازاریابی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

  •  درباره محصولات جدیدتان ایمیل هایی ارسال کنید.
  • ایمیل هایی حاوی فروش های ویژه و بسته های تخفیفی به کاربرانتان ارسال کنید.
  • بعد از خرید، ایمیل هایی با مضمون محصولات مشابه و یا محصولات پیشنهادی ارسال کنید و مشتریان را برای خرید بعدی وسوسه کنید.
  • برای مشتریانی که مدتی است از سایتتان دیدن نکرده اند ایمیل هایی بفرستید و از تخفیف هایتان مطلعشان کنید. با این کار آنها را ترغیب به بازدید از سایت خواهید کرد.
  • اطلاعاتی در مورد محصولاتتان به مشتریانتان ارسال کنید و آنها را مجبور به بازدید از سایتتان کنید.

همانطور که مشاهده کردید شما نیاز به انجام کارهای فراوان برای جذب مشتری ندارید. تنها باید خلاق باشید و بدانید که از چه کانالی استفاده کنید. حالا شما این علم را دارید که از آن استفاده کنید و در پیشرفت سایت خود موفق تر عمل کنید. جذاب باشید تا بدرخشید!

  1. چه چیزی را باید به مشتریان خود القا کنیم؟

مشاهده کردید که در بالا توضیح دادم روش های جذب مشتری چیست و چگونه می توان وی را حفظ کرد. اما گاهی شما نیازمند این هستید که برای حفظ مشتریان خود آنها را جهت دهی و نیازهای خودتان را به آنها القا کنید.

  1. سرعت سایت شما بالا است یا پایین؟

از دیگر سوالاتی که باید از خود بپرسید، سرعت سایت است، زیرا سرعت وب سایت برای جذب و حفظ مشتری بسیار بااهمیت می باشد. هر چه سایت سریع تری داشته باشید در جذب و حفظ مشتری موفق تر عمل خواهید کرد. تنها کافی است به این آمار توجه کنید:

مطابق با آمارهای منتشر شده در سال 2017، 86 درصد از کسانی که به سایتی مراجعه می کنند در صورت کند بودن سایت، آن را ترک می کنند.

با این 6 سوال کلیدی می توانید استراتژی جذب و حفظ مشتری آنلاین را به بهترین شکل ممکن برای وب سایت خود طراحی کنید. اگر ابهام و سوالی در رابطه با این مقاله دارید، می توانید با من در میان بگذارید تا به آنها پاسخ بدهم.

یک نظر در مورد مقاله “ راه هایی برای جذب و حفظ مشتری آنلاین
  1. معتمد آنلاین

    بسیااار ممنون بابت مقاله های مفیدتون
    موید باشید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *