افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ,مزایای افلینگ مارکتینگ,معایب افیلیت مارکتینگ،افیلیت مارکتینگ چیست

شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید کسب و کاری را شروع کنید، اما سرمایه ندارید یا از ریسک کردن می ترسید. ما در اینجا می خواهیم روشی را به شما آموزش دهیم که بسیار کاربردی و مفید است و شما بدون نیاز به سرمایه می توانید شروع به کار کنید. نام این روش افیلیت مارکتینگ است. قطعا بسیاری از شما نمی دانید که افیلیت مارکتینگ چیست و راه های کار با این روش را  آموزش می دهیم تا پایان همراه ما باشید.

افیلیت مارکتینگ چیست ؟

افیلیت مارکتینگ (بازاریابی وابسته) به فرآیند بدست آوردن پورسانت از طریق تبلیغ محصولات دیگران (یا شرکت) گفته می شود. شما محصولی را که دوست دارید پیدا می کنید، آن را برای دیگران تبلیغ می کنید و برای هر فروشی که انجام می شود، سود خود را دریافت می کنید.

کار با افیلیت مارکتینگ چگونه است؟

در بخش بالا تعریفی برای سوال افیلیت مارکتینگ چیست برای شما گفتیم، حال به این پرسش پاسخ می دهیم. افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی برای شرکت های وابسته مسئولیت های زیادی را برای بازاریاب به وجود می آورد، اما در عین حال سهمی از سود را به مشارکت کنندگان می رساند. شرکت ها از توانایی افراد مختلف برای یک استراتژی بازاریابی موثرتر استفاده می کنند. برای استفاده از این روش سه ردیف شغلی درگیر هستند که عبارتند از:

  • فروشنده و سازندگان محصول
  • شرکت وابسته یا تبلیغ کننده
  • مصرف کننده

حال که دریافتید افیلیت مارکتینگ چیست، در این بخش به رابطه پیچیده این سه می پردازیم تا از موفقیت در بازاریابی وابسته اطمینان حاصل کنیم.

افیلیت مارکتینگ,مزایای افلینگ مارکتینگ,معایب افیلیت مارکتینگ،افیلیت مارکتینگ چیست

1-فروشنده و سازندگان محصول

فروشنده، چه یک کارآفرین و چه یک شرکت بزرگ، یک فروشنده، بازرگان، خالق کالا یا خرده فروش است که محصولی را به بازار عرضه می کند. این محصول می تواند فیزیکی باشد، مانند کالاهای خانگی یا سرویس دهنده، مانند آموزش های آرایشی.

فروشنده که با نام تجاری شناخته می شود، نیازی به فعالیت فعال در بازاریابی ندارند، اما ممکن است، آن ها تبلیغ کننده باشند و از تقسیم درآمد مرتبط با بازاریابی وابسته سود کسب کنند.

به عنوان مثال فروشنده می تواند یک بازرگان تجارت الکترونیکی باشد که یک کار را آغاز کرده و می خواهد با پرداخت وب سایت های وابسته برای تبلیغ محصولات خود به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا کند.

2– افیلیت مارکتینگ (بازاریاب وابسته)

شرکت وابسته هم چنین به عنوان ناشر شناخته می شود یا می تواند یک فرد باشد یا شرکتی که محصول فروشنده را به روشی جذاب برای مصرف کنندگان به بازار عرضه می کند. به عبارت دیگر، شرکت وابسته محصول را ترغیب می کند تا مصرف کنندگان را ترغیب کند که  برای آن ها با ارزش است یا سودمند است و آنها را برای خرید محصول متقاعد می کند. اگر مصرف کننده درنهایت محصول را خریداری کند ، شرکت وابسته بخشی از درآمد کسب شده را دریافت می کند.

شرکتهای وابسته غالباً مخاطبان بسیار خاصی دارند که برای آنها بازاریابی می کنند و عموماً به منافع مخاطبان خود پایبند هستند. این کار یک برند تجاری یا برند شخصی تعریف شده ایجاد می کند که به شرکت وابسته کمک می کند مشتریانی را جذب کند که به احتمال زیاد در مورد تبلیغ عمل می کنند.

3-مصرف کننده

چه مصرف کنندگان بداند چه ندانند، خود و خریدهایشان محرک های افیلیت مارکتینگ هستند. شرکت های وابسته محصولات خریداری توسط مصرف کنندگان را در شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و وب سایت ها به اشتراک می گذارند. تا مردم به آن ها اطمینان پیدا کنند.

هنگامی که مصرف کنندگان کالا را خریداری می کنند، فروشنده و شرکت وابسته سود را تقسیم می کنند. بعضی اوقات شرکت وابسته با اعلام اینکه در ازای فروش خود کارمزد دریافت می کند، تصمیم می گیرد که در مقابل مشتری باشد. در سایر مواقع ممکن است مصرف کننده کاملا از زیرساخت های افیلینگ مارکتینگ در پس خرید خود غافل باشد.

معایب افیلیت مارکتینگ

افرادی که می دانند افیلیت مارکتینگ چیست، تعصب خاصی به این کار دارند.

این افراد طرفداران سر سخت بازاریابی وابسته ای هستند . با توجه به اینکه تعداد زیادی از بازاریابان تجارت الکترونیکی در بازاریابی افیلیت مارکتینگ شکست خورده اند، به نظر می رسد مشکلی وجود دارد. اینکه بگوییم افیلیت مارکتینگ به هیچ عنوان مشکلی ندارد اشتباه است، هر کاری معایب خاص خودش را دارد. در ادامه چندی از معایب افیلیت مارکتینگ را می گوییم.

افیلیت مارکتینگ,مزایای افلینگ مارکتینگ,معایب افیلیت مارکتینگ،افیلیت مارکتینگ چیست

1- شرکت های وابسته ممکن است برای بدست آوردن پورسانت فروش، دست به تبلیغاتی کاذب و گمراه کننده بزنند. در مورد محصول و خدمات ادعاها و وعده هایی بدهند که کاملاً اشتباه یا بسیار اغراق آمیز است. در مواردی از این قبیل، بازرگان معمولاً شکایاتی دریافت می کند و مصرف کننده وفادار خود را از دست می دهد.

2- تولید کنندگان ممکن است برای جذب شرکتهای وابسته جدید وعده کمیسیون های بالا را بدهند و پس از یک یا دو هفته نرخ کمیسیون را کاهش دهند.

3- تبلیغات کاذب، استفاده غیرقانونی از نام تجاری آرم یا مارک وجود دارد.

مزایای افیلیت مارکتینگ

1- تولید کنندگان مکان وسیع تری را برای فروش محصولات و خدمات خود به دست می آورند و در نتیجه مشتری بیشتری و فروش بیشتری دارند.

2- شرکت های اصلی می توانند بدون صرف وقت ارزشمند در جستجوی آنها ، مشتری بیشتری بدست آورند.

3- برنامه بازاریابی وابسته راهی آسان برای ایجاد منابع درآمد اضافی برای ناشران و دارندگان وب سایت فراهم می کند. آگهی های بازاریابی محصولات بازرگانان فروش فوری تولید می کنند که در آن آنها کمیسیون دریافت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود