کمپین تبلیغاتی چیست؟ چگونه انجام می شود

انواع کمپین های تبلیغاتی,بازاریابی ایمیلی,بازاریابی محتوا 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

 

چند سالی است نام کمپین تبلیغاتی را زیاد می شنویم. خیلی از افراد از ما سوال می پرسند کمپین تبلیغاتی چیست؟ آیا شرکت در این تبلیغات به نفع ماست یا خیر؟ کمپین تبلیغاتی از یک استراتژی خاص طراحی شده است که برای دستیابی به نتایج مطلوب مانند افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش و بهبود ارتباطات در یک بازار خاص، از طریق رسانه های مختلف انجام می شود. همه این ها از طریق تبلیغات حاصل می شود.

بسیاری از کارآفرینان فکر می کنند، انجام یک کمپین تبلیغاتی به معنای ایجاد یک تبلیغ ساده است. با این حال، آن ها اشتباه می کنند. دانستن این که کمپین تبلیغات چیست بسیار مهم است. برای این که تبلیغات بهترین نتیجه را بدست آورند، بسیار مهم است که از همان ابتدا کاملا سازمان یافته باشید.

بعلاوه، شما می توانید بودجه خود را بهینه کرده و به معیارهای مربوط کسب و کار خود دست پیدا کنید.

7 راه شگفت انگیز برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق

حالا که دانستید، کمپین تبلیغاتی چیست؟ 7 کلید راه اندازی کمپین تبلیغاتی را به شما می گوییم.

1-یک هدف برای کمپین تعیین کنید

پس از رسید به پاسخ کمپین تبلیغاتی چیست، باید به دنبال هدف خود از راه اندازی کمپین و انواع کمپین های تبلیغاتی بروید. به طور معمول، وقتی به “اهداف” می اندیشیم، بیشتر مردم تمایل به فروش دارند. اما حقیقت این است که بسیاری از اهداف تبلیغاتی دیگری وجود دارد که باید بر آن ها متمرکز شد.

متداول ترین اهداف، شامل خرید مشتری های جدید از مجموعه، تبلیغ محصولات فعلی و عرضه محصولات جدید است. همچنین می توانید یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید که برای ارتقا شغل شما، سطح آگاهی از برند یا کمک به ارتباط یک برند خاص با احساسات خاص طراحی شده باشد. هدف شما هرچه که باشد، مهم است که قبل از اقدام، به شناسایی آن بپردازید.

2-مخاطب هدف خود را مشخص کنید

بخشی از موفقیت یک کمپین مستقیماً با مخاطبان هدف شما مرتبط است. اگر بازار هدف یا مخاطب مشخصی داشته باشید، تحقق و اندازه گیری اهداف خود بسیار آسان تر است.

تعریف نکاتی مانند سن، جنس، طبقه اجتماعی، وضعیت تأهل، سطح تحصیلات، علاقه ها، عادت ها و سرگرمی ها به شما کمک می کند از طریق استراتژی تبلیغاتی خود بفهمید به چه کسی می خواهید برسید.

انواع کمپین های تبلیغاتی,بازاریابی ایمیلی,بازاریابی محتوا

3-مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید

وقتی مخاطب هدف خود را به طور واضح مشخص کردید ، باید مخاطب را تقسیم بندی کنید و آنها را بر اساس محصولات یا خدماتی که می خواهید بفروشید و اطلاعات جمعی مختلف، آن ها را به گروه های مختلف تقسیم کنید.

 خود را به جای مشتریان احتمالی خود قرار دهید و سعی کنید شناسایی کنید که چه چیزی باعث علاقه آنها می شود. آیا آنچه شما ارائه می دهید برای آنها مفید است؟ چگونه توجه آنها را جلب خواهید کرد؟ آیا آنها از برند یا محصول شما مطلع هستند؟ آیا آنها قدرت خرید محصولات  خدمات شما را با قیمت تعیین شده دارند؟

4-در مورد رسانه های تبلیغاتی خود تصمیم بگیرید

ابزارهای مفیدی در دسترس شماست که می توانند، پیام کمپین شما را به بخش مورد نظر شما برسانند. بیایید انواع کمپین های تبلیغاتی موجود را مرور کنیم.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

همانطور که از نامش پیداست ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهد، در شبکه های اجتماعی که مخاطبان شما هستند تبلیغات ایجاد کنید. این به معنای باز کردن یک خط ارتباطی است که شما به راحتی به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی از طریق ایمیل یکی دیگر از ابزارهای تبلیغاتی است که می تواند در کمپین شما استفاده شود. اگرچه می توانید از آن برای دستیابی به موارد جدید استفاده کنید (که در نتیجه می تواند منجر به مشتریانی بالقوه شود)، اما استفاده از “فرمول وفاداری” نتایج باورنکردنی ایجاد می کند. آیا می دانید پیدا کردن یک خریدار جدید 7 برابر هزینه بیشتری داشته نسبت به نگهداری از شخصی که در حال حاضر فعال است؟

بازاریابی محتوا

به لطف محبوبیت محتوا های که معرفی برند دارند هم چنین و بازاریابی ویدئویی ، این یک مکان عالی برای تبلیغات دیجیتال به و جود آورده است. با این حال، در مورد اینکه بازاریابی محتوا در واقع چیست، کمی سردرگمی وجود دارد.

بازاریابی محتوا، یک رویکرد استراتژیک بازاریابی است که متمرکز بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند ، مرتبط و سازگار برای جذب و حفظ مخاطب کاملاً مشخص است و در نهایت ، برای اقدام سودآور مشتری خواهد بود. بنابراین ، محتوا نمی تواند منحصرا تبلیغاتی باشد. شما باید ارزش (مانند سرگرمی ، اطلاعات جدید ، تبلیغات و غیره) را نیز به آن اضافه کنید.

به خاطر داشته باشید که در اجرای بازاریابی محتوا چهار مرحله وجود دارد:

1- افزایش ورودی سایت

2- معرفی خدمات و محصولات به کاربران

3- درآمدزایی بیشتر با محتوا

4- بهبود مشتری مداری

تبلیغات در شبکه های اجتماعی,چگونه کمپین تبلیغاتی بنویسم,روش های کمپین تبلیغاتی

 

SEM (بازاریابی موتورهای جستجو)

 بازاریابی موتور جستجو به تبلیغات پولی در موتورهای جستجو اشاره دارد. این تبلیغات از تبلیغاتی تشکیل شده است که هزینه آن با استفاده از مدل پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) پرداخت می شود. SEM یک روش عالی برای تقویت موقعیت شما در موتورهای جستجو است و مانند تبلیغات اجتماعی، می توانند بسیار هدفمند و تقسیم بندی شوند.

5-ارتباطات

هر فردی که میخواهد در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت کند. به طور حتم می داند کمپین تبلیغاتی چیست. ارتباطات بخش بسیار مهمی را در بر می گیرد.

پیام یک کمپین تبلیغاتی نیز اساسی است. حتی اگر هر شرکت و هر استراتژی متفاوت باشد ، کمپین باید همیشه دارای صدای طبیعی ، سازمان یافته ، واضح ، روان و منسجم باشد. ممکن است آسان به نظر برسد اما اگر به این واقعیت اضافه کنید که پیام باید مختصر باشد (برای اینکه مخاطب شما را خسته نکند) ، فشار برای درست کردن آن واقعاً افزایش می یابد. ما توصیه می کنیم این کار را به متخصصان باتجربه در بخش یا نویسندگان متن بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود