تبلیغات در گوگل | چرا و چگونه؟!

تبلیغات در گوگل,تبلیغات در گوگل ادز,تبلیغات در گوگل ادوردز

در هر ثانیه، 2.3 میلیون جستجو در گوگل انجام می شود؛ اکثر صفحات نتایج جستجو شامل تبلیغات گوگل است. با پرداخت هزینه توسط مشاغل، تبلیغات گوگل می تواند روشی کاملاً اثربخشی برای هدایت کاربران هدف به وب سایت شما باشد، دقیقاً زمانی که افراد در جستجوی انواع محصولات یا خدمات مرتبط با کار شما هستند، گوگل سایت شما را به آن ها پیشنهاد می دهد.

در این مقاله، خواهید آموخت که تبلیغات در گوگل چیست، نحوه کار تبلیغات گوگل و اینکه چرا باید این کار  را انجام دهید.

تبلیغات در گوگل چگونه است؟

گوگل با استفاده از گوگل ادز یا تبلیغاتی که در وب سایت های دیگر از طریق شبکه های نمایش و برنامه AdSense Google ظاهر می شود، تبلیغات پولی را ارائه می دهد که در نتایج جستجو در گوگل ظاهر می شود.

در زیر نمونه ای از صفحه نتایج موتور جستجوی Google (SERP) آورده شده است. دو بخش از تبلیغات پولی گوگل وجود دارد  یکی بالاتر از لینک های “طبیعی” یا ارگانیک و دیگری در پایین صفحه نتایج:

تبلیغات در گوگل,تبلیغات در گوگل ادز,تبلیغات در گوگل ادوردز

نتایج حمایت شده یا تبلیغات (در کادر قرمز) با برچسب “تبلیغ” سبز رنگ نشان داده می شوند. از نتایجی که در زیر تبلیغات (در کادر سبز) نشان داده می شود، به عنوان نتایج ارگانیک یاد می شود. (همان نتایجی که با توجه به اصول سئو سایت، به جایگاه لینک های اول می رسند)

گوگل هم چنین نمایش تبلیغات را که در شبکه نمایش گوگل نشان داده می شود، ارائه می دهد. شبکه نمایش مجموعه گسترده ای از وب سایت های شخص ثالث خارج از کشور است که با گوگل همکاری کرده و برای ارائه تبلیغات گوگل توافق کرده اند. تبلیغات گوگل در شبکه نمایش می تواند در قالب متن، تصویر، ویدئو یا رسانه پر محتوا باشد. این شامل بازاریابی مجدد و تبلیغات بنری نیز می باشد.

در صورت استفاده، تبلیغات شما در بخش های انتخاب شده در یک وب سایت نمایش داده می شود.

 حال که متوجه شدید، تبلیغات در گوگول چگونه است به سراغ نمایش تبلیغات می رویم و اینکه کجاها این تبلیغات نمایش داده می شود.

تبلیغات گوگل کجا نمایش داده می شود؟

گوگل دو شبکه تبلیغاتی دارد، که شما با توجه به نیازتان می توانید انتخاب کنید.

  • شبکه نمایش گوگل (Google Display Network)
  • شبکه جستوجوی گوگل (Google Search Network)

نحوه ظاهر شدن تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل حول کلمات کلیدی متمرکز شده است. تبلیغ کنندگان لیستی از کلمات کلیدی را برای هدف گذاری انتخاب می کنند، که مربوط به پیشنهادات تجاری آنها باشد، کلماتی که مردم به احتمال زیاد هنگام جستجوی محصول خود استفاده می کنند. آن ها سپس این کلمات کلیدی را پیشنهاد می دهند و بر اساس هر پیشنهاد، مبلغی را که می خواهند برای یک کاربر گوگل پرداخت کنند، تا بر روی تبلیغات وی کلیک کند قرار می دهند. این پیشنهاد، همراه با یک امتیاز کیفیت تعیین شده توسط گوگل، بر اساس کیفیت تبلیغات پیشنهادی شما، تعیین می کند که کدام تبلیغات گوگل در SERP نشان داده شود. وقتی کاربران روی تبلیغات کلیک می کنند، تبلیغ دهنده هزینه مشخصی را پرداخت می کند (هزینه هر کلیک یا CPC).

نحوه تبلیغات در گوگل به چه صورت است؟

در این بخش نحوه تبلیغات در گوگل را می گوییم:

  • اهداف تبلیغات خود را تعیین کنید.
  • مخاطب هدف خود را تعیین کنید.
  • تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید.
  • بودجه و پیشنهادات را تعیین کنید.
  • ساختار حساب بهینه خود را ایجاد کنید.
  • تبلیغات با عملکرد بالا بنویسید.
  • صفحات فرود موثر ایجاد کنید.

در بالا هدف و نحوه تبلیغات در گوگل را گفتیم شما باید به یاد داشته باشید، گام به گام پیش بروید و تمام موارد بالارا رعایت کنید در غیر این صورت نتیجه ای که می خواهید را نمی توانید بدست آورید. البته این مورد را نیز در نظر بگیرد که محدودیت هایی برای تبلیغاتی ادسنس گوگل در ایران وجود دارد.

تبلیغات در گوگل,تبلیغات در گوگل ادز,تبلیغات در گوگل ادوردز

هزینه تبلیغات در گوگل

هزینه Google Ads بر اساس عوامل مختلفی از جمله رقابت کلمات کلیدی و صنعت، موقعیت جغرافیایی، کیفیت کمپین های تبلیغاتی و موارد دیگر متفاوت است.

در ایالات متحده، متوسط هزینه هر کلیک برای تبلیغات جستجوی گوگل در همه صنایع 2.32 دلار است. در کشورهای دیگر، هزینه های متوسط برای Google Ads اغلب بسیار کمتر است.

تبلیغات گوگل به چه کسانی نمایش داده می شود؟

بسیار سوال است که تبلیغات گوگل چگونه است و به چه کسانی نمایش داه می شود؟

  • کسانی که در یک رده سنی خواص هستند.
  • افرادی که به یک موضوع خاص علاقه دارند.
  • طبق جنسیت، زن هستند و یا مرد هستند.
  • کسانی که در یک کشور خاص زندگی می کنند.
  • و یا کسانی که به سایت شما سر زدن اما خریدی انجام نداده اند.

با توجه به موارد بالا می توانید به گوگل بگویید چه کسانی تبلیغات شما را ببیند. کسانی که در یک رده خاص سنی قراردارند، یا زن و مرد باشند و یا افرادی که از سایت شما خریدی انجام نداده اند.

2 نظر در مورد مقاله “ تبلیغات در گوگل | چرا و چگونه؟! ” ثبت شده است
  1. نتاج

    سلام
    وقتتون بخیر
    یه سوال داشتم. وقتی وارد گوگل میشیم یه سری مقالات از سایت های متفاوت اونجا نمایش داده میشن. میشه بگین چطور این ممکنه و چطور میشه انجامش داد؟ و یا کاملا خودکاره و توسط گوگل انجام میشه؟
    عکسش رو آپلود می کنم : https://s6.uupload.ir/files/whatsapp_image_2022-01-31_at_12.31.58_qi2o.jpeg


    • سعید قائمی

      این مورد خودکار توسط گوگل بر اساس تارخچه جستوجوی های شما انجام میشه.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود