عنوان مقالات سایت

انتخاب ترکیب رنگ مناسب وب سایت

رنگ مناسب وب سایت

انتخاب رنگ سایت یا در واقع یک طرح رنگی مناسب برای وب سایت بعضی اوقات آنقدر سخت است که حتی وحشتناک به نظر می رسد، مخصوصا اگر شما در مورد قابلیت هماهنگ سازی رنگ خود اطمینان ندارید و یا احساس می کنید که یک طراح ماهر نیستید!

” یادتون باشه بسیاری از افراد کور رنگی دارند که باعث میشه در زمان انتخاب رنگ برای هر چیزی دچار مشکلات عصبی بشند پس شما نباید زیاد به خودتون سخت بگیرید “

تا حالا به این سوالات مهم فکر کردید؟!

  • چه رنگی باید برای آرم یا سربرگ خود استفاده کنید؟
  • آیا می دانید چطور می شود رنگ ها را طوری ترکیب کرد که عاااالی به نظر برسند؟
  • کدام قسمت از وب سایت شما باید دارای رنگ سازمانی باشد؟
  • بهترین رنگ برای سایت شما در مقایسه با سایر رنگ ها و حتی رنگ سازمانی شما چه رنگی است؟
  • آیا از روانشناسی رنگ ها و اصول رنگ بندی سایت اطلاع دارید؟
  • آیا از تاثیر فوق العاده ترکیب رنگ سایت در جذب مشتری اطلاع دارید؟

انتخاب و ترکیب چندین رنگ مناسب در یک وب سایت می تواند عامل بسیار مناسبی جهت افزایش بازخورد و نرخ کلیک سایت شما باشد. این انتخاب می تواند هم بسیار هماهنگ و جذااااب باشد و هم مثل سکانسی گیج کننده از یک فیلم ترسناااک باشد!

لطفا دقت کنید:

اگر شما از انتخاب رنگ مناسب برای سایت چشم پوشی کنید، وب سایت شما (هر چند با محتوای بی نظیر) می تواند به سادگی از اذهان کاربران و مخاطبان شما فراموش شود. اگر هم از تعداد زیادی رنگ در وب سایت خویش استفاده می کنید؛ قطعا ریسک بزرگی را متحمل شده اید!

علاوه بر چالش عدم درک نحوه انتخاب صحیح رنگ ها برای طراحی قالب سایت، یادگیری نحوه انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت ها یکی ار بزرگترین چالش های هر صاحب وب سایت در هر نقطه ای از دنیاست.

بیشک اگر شما در حال راه اندازی یک سایت برای برندینگ یا تجارت هستید و به دنبال چگونگی انتخاب صحیح رنگ برای وب سایتتان می گردید، نیوسئو می تواند در این زمینه از تجربه 17 سال طراحی وب سایت برای صدها موضوع متنوع و از تخصص کارشناسان ارشد رنگ شناسی، استفاده کرده و به خوبی به شما کمک کند.

ما برای شما اتفاقاتی شگفت انگیز را به ارمغان آورده و بسیار ساده و گام به گام خواهیم گفت که چگونه:

  • رنگ مناسب برای وب سایت و برند خود، انتخاب نمایید.
  • به انتخاب ترکیب رنگ مناسب وب سایت خود اطمینان پیدا کنید.
  • بهترین رنگ پس زمینه سایت خود را انتخاب کنید.
  • بهترین رنگ ها را برای بهترین جایگاه های آن در سایتتان انتخاب کنید(درست مثل یک کارشناس حرفه ای).

چگونه انتخاب رنگ مناسب می تواند وب سایت و برند شما را بهبود بخشد؟

وقتی من از شما بخوام به کوکاکولا فکر کنید، اولین چیزی که به ذهنتون میرسه چیه؟

درسته! یک نوشیدنی بسیار خوشمزه و سررررررد.

ولی بعدش بلافاصله یاد رنگ قرمز و آرم برند کوکاکولا میفتید.

رنگ برند کوکاکولا

تصور کوکاکولا بدون رنگ قرمز آن بسیار مشکل است! رنگ قرمز این نوشابه فوق العاده به نام سودا شناخته می شود.

قطعا می دانید که انتخاب رنگ قرمز به عنوان رنگ سازمانی برند کوکاکولا تصادفی نیست؟!

رنگ قرمز تو هدف اساسی را دنبال می کند:

  1. قرمز آتیشی اجازه میده کوکاکولا محصولش رو از سایر محصولات در قفسه های فروشگاه مجزا کنه؛ و
  2. هر رنگ احساسات و عواطف مختلفی را القا می کند که به آن وابسته است. هنگامی که مردم رنگ قرمز را می بینند، بازخوردهای احساسی مانند هیجان، جسارت، شور و عشق را برای آن ها به وجود می آورد. این دقیقاااااا همان احساسی است که کوکاکولا می خواهد از طریق خوردن نوشابه به شما القا کند.

رنگ قرمز کوکاکولا

هنگامی که شما رنگ مناسبی برای وب سایت خود انتخاب می کنید، خیلی بیشتر از آنچه برای جذاب کردن یک نام تجاری یا برند نیاز است را انجام داده اید.

لطفا دقت کنید:

85% خریداران یکی از مهمترین دلایل خرید یک محصول را رنگ خاص آن اعلام کرده اند.

80% ارزش برند شما در هنگامیکه از رنگ مناسب استفاده می کنید، افزایش می یابد چراکه به رسمیت شناختن نام تجاری به طور مستقیم با اعتماد مصرف کننده ارتباط دارد.

“همه اینها رو دارم میگم تا متوجه بشید که چقدددددددددددررررررررررررر انتخاب رنگ مناسب برای سایت شما می تونه روی فروش شما تاثیر داشته باشه”

از الآن شما باید فکر کنید که رنگ مناسب سایت جادو می کنه و البته از خودتون می پرسید؛ چرا بسیاری از مردم از اون به نفع خودشون استفاده نمی کنند؟!!

خب، دلیلش مشخصه! اونا اطلاع دقیقی از میزان اثرگذاری رنگ وب سایت بر افزایش ترافیک و فروش ندارند و البته از خدمات رنگ نیوسئو هم هنوز مطلع نیستند!

بنابراین در قسمت بعدی این مقاله ما به شما 3 مرحله ساده برای استفاده صحیح و مناسب از رنگ وب سایت که می تواند به شدت به نفع شما باشد را نشان می دهیم.

در هنگام طراحی وب سایت 3 رنگ اصلی دارید که باید در نظر بگیرید:

  1. انتخاب 1 رنگ غالب به عنوان رنگ برند یا نام تجاری شما
  2. انتخاب 1 یا 2 رنگ برای ایجاد طرح رنگی مناسب برای سایت شما
  3. انتخاب 1 رنگ پس زمینه (بکگراند) برای تکمیل طراحی شما

این همه ماجرا نیست! نگران نباشید، ما با براساس تجربه و مثالهایی ترکیب مناسب این رنگ ها را برای شما انجام خواهیم داد. پس در ادامه، کنار ما باشید.

بخش اول

1. انتخاب رنگ غالب مناسب برای طراحی سایت

Choose your Dominant Color

منظور از رنگ غالب همان مهمترین رنگ کل بیزینس شماست که مربوط به برند یا نام تجاری شما خواهد بود.

زمانی که کاربران وارد وب سایت شما می شوند، این رنگ به صورتی فوق العاده بر روی احساسات آن ها تاثیرگذار است. مثلا می تواند ایجاد شور، هیجان، عشق و انرژی مثبت کند.

این رنگ همان رنگی است که شما می خواهید کاربرانتان شما را همیشه با آن به یاد بیاورند… (اگر شما در حال حاظر لوگو دارید، احتمالا یک رنگ خاص هم برای آن در نظر گرفته اید که به صورت غالب در لوگو شما استفاده شود.)

در هر صورت، اگر رنگ غالب و اصلی برند و بیزینس خود را مشخص نکرده اید، دقایقی با ما همراه باشید:

نحوه انتخاب رنگ مناسب برای شما

شرکت ها و سایت های بزرگ، رنگی تصادفی را به عنوان رنگ غالب خود انتخاب نمی کنند چراکه این رنگ در طرح های بازاریابی و جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار است. رنگ های مختلف توانایی جذب انواع خریداران با روحیات مختلف را دارا هستند و حتی می توانند رفتارهای مصرف کننده را تغییر دهند.

نحوه انتخاب رنگ مناسب برای شما

بنابراین شما می توانید با انتخاب صحیح رنگ های مختلف برای وب سایت خود، کمک بزرگی برای روند جذب مشتریتان باشید.

ما یک اینفوگرافیک کارآمد برای کمک به شما در زمینه انتخاب رنگ غالب آماده کرده ایم. (نگاهی بهش بندازید تا به خوبی راهنمایی بشید و بهترین رنگ رو برای سایت خودتون انتخاب کنید که البته کار بسیار مشکلی است)

شخصیت شناسی رنگ

حالا که شما ایده های خوبی برای انتخاب رنگ سایت به ذهنتون رسیده، وقتشه بهترین انتخاب رنگ رو برای کسب و کار و تاثیرگذاری بر روی مخاطبینتون داشته باشید. اگر هنوز هم مطمئن نیستید بهتره با نیوسئو تماس بگیرید تا به شما مشاوره بدیم و بیش از این زمانتون رو سر این مسئله بسیار مهم تلف نکنید! (از این باب میگم تلف نکنید که شما قطعا کارهای مهم دیگری هم برای سایتتون دارید که بهتره زمانتون رو روی اونها بگذارید و این کار کاملا تخصصی رو به یک تیم حرفه ای بسپارید)

چند سوال:

  • آیا شما دوست دارید مشتریان جوان و پرانرژی داشته باشید؟
  • آیا دنبال افراد حرفه ای با پروژه های پیچیده و درآمدهای بالا هستید؟
  • آیا با توجه به محصولات سایتتان، مرد یا زن بودن مشتریانتان مهم است؟
  • آیا محصولات یا محتوای سایت شما برای یک گروه سنی خاص تولید شده است؟

همه رنگ ها برای کسب وکار شما مناسب نیستند. به عنوان مثال، اگر شما در حال فروش تشک های یوگا هستید، استفاده از بنفش (ثروت، حق امتیار) یا سیاه (قدرت، لوکس) ممکن است بهترین گزینه نباشد! ممکن است شما بخواهید از سبز (سلامتی، آرامش)، خاکستری (سادگی، آرام)، آبی (صلح، آرام) یا حتی قرمز (شور، انرژی) استفاده کنید.

با نیوسئو همراه باشید و چند دقیقه دیگر زمان بگذارید تا بعضی از ایده هایتان را حذف کنید.

تفاوت میان انتخاب رنگ ها برای پسرها و دخترها

کدام جنسیبت مشتری هدف کسب و کار شماست؟ مردان یا زنان؟ یا هردو؟

تفاوت میان انتخاب رنگ ها برای پسرها و دخترها

با مطالعه جدول بالا می توانید یک رنگ بسیار قدرتمند و هدفمند برای برندتان انتخاب کنید (البته نیوسئو هم در این راه بسیار مهم و تاثیرگذار در کنار شماست)

با استفاده از ترکیب رنگ ها برای سلیقه های مختلف که مورد پسند مردها، زن ها یا هر دو خواهد بود، شما به صورت ناخودآگاه درکتان نسبت به برندتان تغییر می کند.

به عنوان مثال؛ براساس مطالعات، می توانید هم زنان و هم مردان آبی و سبز را دوست دارند. هر دو جنسیت نارنجی و قهوه ای را دوست ندارند! بنابراین اگر شما هر دو جنسیت را هدف قرار می دهید، تحقیقات می گوید که بهتر است از آبی یا سبز به عنوان رنگ غالب استفاده کنید.

بیایید یک قدم بیشتر برویم …

چگونه رنگی برای برند، محصول یا خدمات خود انتخاب کنیم که بر احساس مخاطبانمان تاثیر مثبت گذاشته و آن ها را جذب کند؟

اجازه بدهید به عنوان یک متخصص توضیح بدهم تا در نهایت متوجه تاثیر عجیب رنگ سایت بر کاربرانتان بشوید.

بسیاری از اوقات، مردم محصولات و خدمات خاصی را خریداری می کنند تا به صورت ناخودآگاه بر روی دیگران تاثیر بگذارند.

با دیدن یک کیف پول گران قیمت در خیابان، یا در یک کافی شاپ یا حتی در یک سالن ساده که محل رفت و آمد عموم است، همه بی سروصدا در مورد شخصیت های خاص آن فرد صحبت می کنند.

منظور من رو متوجه شدید؟ بسیاری از تصمیمات شخصی، بازتابی از احساسات افراد هستند و آنچه که دیگران می خواهند ببیند. این اصولی است که که مردم با آن درگیر هستند و می خواند دیگران درباره آن بدانند.

بنابراین اگر می خواهید افرادی را که با طبیعت و آرامش ارتباط دارند، جذب کنید؛ از رنگ سبز استفاده کنید. اگر می خواهید افرادی که می خواهند زیبا و جوان به نظر برسند را جذب کنید، رنگ زرد را امتحان کنید. اگر مخاطب شما قرار است احساس قدرت کند بهتر است از رنگ مشکی استفاده کنید. می بینیم که برای هر مخاطبی می توانیم رنگی خاص برای سایت مان انتخاب کنیم، که حتی ممکن است مجبور باشیم برای صفحات مختلف سایتمان رنگ های متفاوتی براساس مخاطبان آن بخش در نظر بگیریم.

حله؟!!

حالا وقتشه چند دقیقه وقت بگذارید و در مورد مخاطبانتون فکر کنید. آنچه که آنها می خواهند یا رویای آن را دارند یادداشت کنید. به جای آنها فکر کنید که چه می خواهند و چگونه می خواهند ببینند؟

تیم متخصص و کارشناس تشخیص رنگ مناسب برای سایت شما در هولدینگ نیوسئو آماده ساده تر کردن کار شماست.

2. انتخاب رنگ تاکیدی یا اصلی متن سایت

Choose your accent colors

این خسته کننده است که شما در کل وب سایتتان فقط از یک رنگ متن استفاده نمایید.

برای جذاب تر شدن محتوای سایت، نیاز دارید که رنگ های مختلفی را استفاده کنید. برخی قسمت ها نیاز به تاکید بیشتر دارند تا توجه بیشتری را جلب کنند؛ مانند نقل قول ها، دکمه یا یا زیرنویس ها که باید نسبت به سایر محتوا برجسته باشند.

ترکیب کردن رنگ ها و تطبیق آن ها با یکدیگر همیشه اکثر افراد را می ترساند چراکه درک تئوری رنگ ها و ارتباط آن ها باهم کار بسیار مشکلی است و برای غیرکارشناسان نیاز به آزمون و خطای زیادی دارد.

آیا شما زمان تبدیل شدن به یک کارشناس رنگ خبره را دارید؟! من که ندارم.

خداروشکر تیم نیوسئو برای اولین بار؛ شرایطی را فراهم کرده که شما از این مشکلات جان سالم به در ببرید. ما در نیوسئو کارشناسانی برای انتخاب رنگ مناسب سایت داریم که نه تنها سالها در این رشته تحصیل کرده اند، بلکه درک عمیق و صحیحی از وب سایت ها دارند.

نحوه استفاده از یک ابزار تظبیق رنگ برای کمک به شما در انتخاب رنگ اصلی

پس از اینکه رنگ غالب خود را به دست آوردید، با استفاده از ابزار تطبیق رنگ می توانید رنگ های اصلی دیگر را هم به دست بیاورید. البته یادآور شوم کار کردن با این نرم افزارها کار هر کسی نیست! 

یکی از این نرم افزارهای برتر Adobe Color CC است.

Adobe Color CC tool

نحوه استفاده صحیح از رنگ های تاکیدی و اصلی در سایت

حالا که رنگ های اصلی سایت خود را در اختیار دارید، می توانید از آن ها برای جذاب و برجسته کردن بخشی از محتوای سایت خود استفاده کنید.

در واقع این ها عبارات اصلی محتوای شما نیستند که مثلا strong شوند اما شما می خواهید به هر دلیلی از سایر محتوا متمایز باشند. به عنوان مثال ممکن است آنها زیرنویس، دکمه های اطلاعاتی، جعبه های اطلاعات، رنگ پس زمینه و … باشد.

سعی کنید کارتان فقط به 1 یا 2 رنگ تاکیدی ختم شود. یعنی در یک صفحه از محتوای سایتتان از ده ها رنگ برای تاکید کردن بر روی موارد مختلف استفاده نکنید. اگر تعداد زیادی رنگ برای عبارات کلیدی مختلف استفاده کنید ممکن است باعث گیج شدن بازدیدکنندگان شما شود.

نحوه استفاده صحیح از رنگ های تاکیدی و اصلی در سایت

3. انتخاب پس زمینه سایت

Choose your website background color

آیا قبلا خانه ای را نقاشی کرده اید؟

اگر پاسخ شما مثبت است، در زمان انتخاب رنگ برای رنگ آمیزی دیوار تجربه جالبی به دست آورده اید و می دانید که این انتخاب می تواند یک چالش بزرگ باشد.

در اکثر مواقع؛ شما نمی خواهید رنگ اتاق خسته کننده باشد.

انتخاب رنگ پس زمینه در واقع شباهت زیادی به انتخاب رنگ دیوار دارد.

قطعا شما دوست دارید بازدیدکنندگان سایتتان در هنگام مرور صفحات سایت احساس راحتی کنند. نمی خواهید آن ها را اذیت کنید یا جذب محتوای خود را با استفاده از رنگ های بیش از حد جسورانه یا روشن پس زمینه، چالش برانگیز کنید. در عین حال، نمی خواهید سایت شما آنقدر شفاف باشد که چشمان مخاطبان شما فقط به قسمت هایی از محتوا متمرکز شود که تغییر رنگ درآن داده اید (یا آن را بولد کرده اید)

چگونه یک پس زمینه مناسب انتخاب کنیم؟

اگر قرار بود برای یک فروشگاه مواد غذایی، فروشگاه لوازم آرایشی یا یک کلبه تابستانی رنگ دیوار را انتخاب کنید، آیا یک رنگ برای همه آنها انتخاب می کردید؟

هر فضایی هدفی خاص را دنبال می کند و قطعا به همین دلیل است که باید رنگ های متفاوتی هم برایشان انتخاب کنیم.

به عنوان مثال؛ در یک فروشگاه پوشاک ممکن است بخواهید از رنگهای جسورانه برای جلب خریداران به قفسه های لباس استفاده کنید. شما می خواهید که رنگ دیوار با قفسه های کالا مغایرت داشته باشد تا خریداران پس از ورود خیلی سریع بدانند کالای مدنظر خود را در قسمتی از فروشگاه انتخاب کنند.

در مقابل، احتمالا می خواهید در یک کلبه برای تعطیلات احساس آرامش بیشتری را القا کنید. شما می خواهید رنگ و دکوراسیون کلبه دارای جلوه ای آرامش بخش و آرام باشد. شما می خواهید همه چیز باهم ترکیب شوند تا بتوانید پنجره ای با اندازه بزرگ و به سمت منظره ای شگفت انگیر داشته باشید…

به روشی بسیار مشابه، رنگ پس زمینه وب سایت شما بستگی به آنچه میخواهید بازدیدکنندگان سایت شما به آن توجه کنند، دارد.

به بیان ساده تر، رنگی که به عنوان پس زمینه انتخاب می کنید کاملا به هدف وب سایت شما بستگی دارد.

  • نوع اول: رنگ وب سایت های فروشگاهی و سایت های محتوایی

آیا تا به حال دقت کرده اید که بیشتر وب سایت های محتوایی یا فروشگاهی معمولا از رنگ سفید یا یک رنگ پس زمینه خنثی استفاده می کنند؟

پس زمینه دیجیکالا و بیتوته

در بالا رنگ های پس زمینه دو سایت بیتوته و دیجی کالا را مشاهده می کنید.

هدف انتخاب این رنگ این است که هدف از این نوع وب سایت ها تبلیغ ایده، محتوا یا محصول هاست.

اگردقت کنید، تمرکز بیشتر بر روی محصولات یا محتواست نه طراحی وب سایت. رنگ پس زمینه تنها زمینه سازی برای کمک به بیشتر مشاهده و خوانده شدن مطالب است.

بهترین طرح رنگی که برای سایت های فروشگاهی و محتوایی مورد استفاده قرار می گیرند، پس زمینه ای سفید یا روشن ساده است، با رنگ های غالب و اصلی جسورانه. رنگ های برجسته و پررنگ باعث می شود که بازدیدکنندگان سایت به نقاط کانونی وب سایت ما توجه نکنند در حالی که رنگ پس زمینه ساده باعث تمرکز بازدیدکنندگان روی محتوا یا محصولات شما می شود.

  • نوع دوم: وب سایت های شرکتی / تجاری

سایت های شرکتی یا تجاری معمولا دارای دو هدف هستند: تبلیغات برند یا خدمات

بسته به اینکه وب سایت شما بر چه موضوعی می خواهد متمرکز شود، رنگ پس زمینه سایت شما متفاوت خواهد بود.

تبلیغات یک برند

هنگامی که می خواهید برای یک برند، هویتی قدرتمند بسازید باید از رنگ هایی شبیه به رنگ غالب یا برند خود به عنوان پس زمینه استفاده کنید.

دلیل این امر این است که رنگ بی واسطه و و خیلی زیاد به برند گره خورده است (مثال ما درباره کوکاکولا را به یاد دارید؟) وقتی از رنگی مشابه رنگ غالب برند خود برای پس زمینه سایت خود استفاده کنید، برند خود را تقویت و آن را برای مخاطبانتان به یاد ماندنی تر می کنید.

تبلیغات خدمات

اگر می خواهید ارزش خدمات یا نمونه کارهای گذشته شما نقطه کانونی دید کاربران باشد، از رنگ سفید یا یک رنگ خنثی برای پس زمینه استفاده کنید.

درست مانند وب سایت های ارائه دهنده محتوا یا فروشگاه های اینترنتی که شما در آن ها نمی خواهید تمرکز مخاطبتان را از محتوا یا پیام مد نظر خود دور کنید.

با انتخاب بک پس زمینه خنثی یا سفید، به طور طبیعی محتوای شما بیشتر جلب توجه می کند.

انتخاب رنگ پس زمینه سایت های محتوایی

  • نوع سوم: وب سایت های شیک و خلاقانه که گرافیکی طراحی شده اند

برای سایت های مد و فشن، طراحی، رستوران ها، زیبایی و صنایع خلاقانه، همه چیز زیبایی سایت شماست.

در مورد اینکه از چه پس زمینه ای یا رنگ هایی باید استفاده کنید هیچ قانون مشخصی وجود ندارد. برای دراماتیک کردن بیشتر می توانید از منو بار سیاه استفاده کنید؛ یا می توانید از تمام رنگ های رنگین کمان (تصویری که در ابتدای همین پست برایتان ساختیم) برای ایجاد یا انتخاب پس زمینه مناسب استفاده کنید.

صادقانه بگویم، اینجا می توانید تمام قوانین را بشکنید و از هر رنگی دوست دارید استفاده کنید؛ البته به شرط اینکه این جمله را فراموش نکنید: هرگز پس زمینه ای را انتخاب نکنید که خوانایی متن یا محتوای شما را سخت کند.

زمانی که شک دارید، از رنگ خاکستری سفید یا خیلی روشن به استفاده پس زمینه استفاده کنید. اگرچه ممکن است رنگارنگ نباشد، اما خیالتان راحت است که محتوای شما همیشه خوانا و درخشان خواهد بود.

نتیجه گیری و راه حل های کلیدی

انتخاب طرح رنگی مناسب سایت برای وب سایت شما هرگز نباید براساس رنگ مورد علاقه شما یا براساس احساسات باشد.

یک طراحی سایت عالی باید علائق مخاطبان خود را در اولویت قرار دهد.

رنگ و طرحی را انتخاب کنید که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد. اینگونه می توانید یک ارتباط به یادماندنی (ناخودآگاه) برقرار کنید و از رقبای خود پیشه بگیرید.

انتخاب طرح های رنگی به هیچ وجه نباید تصادفی باشد.

به یاد داشته باشید که هرگز نباید اجازه دهید رنگ سایت شما بر محتوای شما غلبه یابد.

کارشناسان ارشد رنگ شناسی نیوسئو برای انتخاب بهترین رنگ سایت برای شما، آماده هرگونه مشاوره و آموزش هستند. با ما تماس بگیرید.


❓ پاسخ کامل به سوالات متداول شما عزیزان


بهترین رنگ ها برای سایت کدامند؟

نکاتی درباره انتخاب رنگ مناسب وجود دارد:

  • خانم ها رنگ خاکستری، نارنجی و قهوه ای را دوست ندارند.
  • مرد ها رنگ بنفش، نارنجی و قهوه ای را دوست ندارند.
  • برای افزایش اعتماد کاربر بهتر است از رنگ آبی استفاده کنید.
  • رنگ زرد برای هشدارهاست.
  • سبز برای محصولات محیطی و فضاهای طبیعی ایده آل است.
  • نارنجی رنگی سرگرم کننده است که می تواند احساس هیجان ایجاد کند.
چه رنگی را برای وب سایتم انتخاب کنم؟

موارد زیادی آماده کردم که در این قسمت به شما بگویم اما از آخر همه آنها را پاک کردم. فقط باید بگویم برای انتخاب رنگ سایت باید به متخصص و کارشناس رنگ مراجعه کنید.

بهترین رنگ پس زمینه سایت چیست؟

پس زمینه آبی تیره یا بنفش تیره احساس خوبی را در مخاطب به وجود می آورد، البته به شرطی که متن و کارهای گرافیکی روی صفحه زرد و سفید باشند که تضاد خوبی ایجاد کنند.

از رنگ های تاکیدی برای برجسته کردن یک کلمه یا بخشی از محتوایتان استفاده کنید. البته فراموش نکنید که اگر بیش از حد استفاده شوند قطعا آزاردهنده خواهند بود.

کدام رنگ ها بهترین ها به نظر می رسند؟

کوتاه در مورد بهترین رنگ ها برای سایت شما:

  • سبز. این رنگ نشانگر طراوت، نشاط و آرامش است.
  • آبی. این رنگ حس اعتماد و حقیقت را القا می کند.
  • قهوه ای. رنگ پایداری.
  • سیاه. رنگ قدرت که می تواند راز و جدیت را منتقل کند.
  • زرد. …
  • خاکستری. …
  • سرخ. …
  • نارنجی. …

برای توضیحات کامل پست را بخوانید.

چگونه می توانم یک طرح رنگی مناسب برای وبسایتم انتخاب کنم؟

به صورت خلاصه سعی می کنم به شما کمک کنم، چرا که این کار قطعا نیاز به تخصص و دانش قبلی دارد:

  • رنگ غالب و مناسب را برای وب سایت و برند خود انتخاب کنید.
  • برای ایجاد طرح رنگی کامل، از رنگ های مکمل استفاده کنید.
  • رنگ پس زمینه ای را انتخاب کنید که به شغل شما ربط داشته باشد.
  • رنگ های مناسب را در مکان های مناسب در سایتتان استفاده کنید. مانند یک حرفه ای
13 نظر در مورد مقاله “ انتخاب ترکیب رنگ مناسب وب سایت ” ثبت شده است
  1. Romina

    سلام برای آنلاین شاپ محصولات پوستی و زیبایی اینستاگرام چه رنگی‌ رو پیشنهاد میدید


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      سرخ آبی
      سلامتی و آبی


  2. مهدی

    سلام و عرض ادب خیلی متشکر از مطالب بسیار خوب سایت شما واقعا مفید هستش میخواستم در صورت امکان راهنمایی فرمایید که برای یک شرکت که بخواد برند بشه چه رنگی میتونه کاراتر باشه شرکت مواد غذایی فروش خشکبار در هرصورت بسیار ممنون و متشکرم .


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام
      ممنون از همراهی شما
      انتخاب رنگ برای قالب سایت، کاملا سلیقه ای است
      پیشنهاد می کنم، سایت های حوزه کاری “مواد غذایی فروش خشکبار” رو سرچ کنید و از اونا الگوبرداری کنید


  3. صدرا

    سلام من سایت موبایل فروشی دارم
    نمیدونم چه ترکیب رنگی داشته باشم


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام دوست عزیز
      این مورد کاملا سلیقه ای است


  4. کهوری

    با سلام من سایت فروشگاهی اکسسوری مو‌ دارم رنگ پس زمینه م بنفشه .. ب نظرتون چ رنگی بهترین مکمله براش؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      انتخاب رنگ برای سایت، کاملا سلیقه ای هست
      من پیشنهاد خاصی ندارم
      بنفش معمولا با سفید ترکیب رنگ خوبی هستند برای سایت


  5. محمود

    مقالاتی که در مورد رشد کسب و کار قرار میدید بسیار برام جذاب هستن سپاسگزارم


  6. محمد

    ممنون
    بسیار مفید و جالب


    • ناظر سایت

      درود
      ممنون از دیدگاه مثبتتون


  7. سید جواد مرتضوی

    خیلی خوب بود . ولی من مشکلم با انتخاب رنگ نیست با انتخابه عکسه . من عکس محصولاتم (خانه های پیش ساخته ) رو باید بگذارم و این باعث میشه در عکس ها رنگ بندی سایت بهم بخوره . نمدونم این مسئله رو چگونه حل کنم .


    • ناظر سایت

      درود بر شما
      ایده که می توانید برای این کار پیاده بکنید این است که یک قالب، متناسب با برند و رنگ های سازمانی تان طراحی کنید و عکس هارا داخل آن قالب قرار دهید و در سایت آپلود کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود