هوش رقابتی چیست

راهبردهای اجتماعی,سیاست های قیمت گذاری,مدل مفهومی هوش رقابتی

مفهوم هوش رقابتی و نوآوری به چهار مقوله اصلی تقسیم می‌ شود:

آگاهی از وضعیت بازار: اطلاعات مربوط به مشتریان، تأمین کنندگان، خریداران و توزیع کنندگان گردآوری و مورد تحلیل قرار می گیرد.

آگاهی از وضعیت رقبا: که متمرکز بر مسائلی از قبیل سیاست های قیمت گذاری، محصولات جانشین و سیاست های توسعه رقبا است.

آگاهی فناوری و تکنیکی: این هوشمندی با تحقیقات پایه و کاربردی، فرآیندها و هنجارها و حق اختراع ارتباط دارد.

آگاهی راهبردهای اجتماعی: به مسائلی از قبیل قوانین، مسائل مالی و مالیاتی، مسائل سیاسی و اقتصادی و جنبه های اجتماعی و منابع انسانی می پردازد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود