انواع خدمات به مشتری

ارائه خدمات به مشتریان,انواع خدمات به مشتریان,تعریف خدمات به مشتری

این چهار خدمت را برای مشتری جدی بگیریم.

1- خدمات قبل از فروش
2- خدمات حین فروش
3- خدمات پس از فروش
4- خدمات بدون فروش

خدمات قبل از فروش

خدماتی هستند که به مشتریان می دهیم تا با محصول ما آشنا شوند. مثلا اگر فروشنده گوشی موبایل هستیم، به مشتری اجازه می دهیم با گوشی مربوطه در فضایی که آماده کرده ایم کار کنند و اگر پذیرفتند، یک نمونه آکبند از آنرا می خرند.

خدمات حین فروش :

مواردی همچون پذیرایی از مشتری و فراهم سازی امکانات رفاهی برای وی، باید در این نوع خدمت مورد توجه قرار گیرد.

خدمات پس از فروش :

به تعهدات و گارانتی پس از فروش محصول مربوط میشود یا همان ضمانتی که در قبال خرید محصول به مشتری داده ایم.

خدمات بدون فروش :

خدماتی است که به مشتریان بالقوه می دهیم تا در آینده مشتری ما بشوند. این موضوع هم نوعی سرمایه گذاری و بذرپاشی برای جذب مشتری می باشد.

3 نظر در مورد مقاله “ انواع خدمات به مشتری ” ثبت شده است
  1. علی نژاد

    سلام. چقدر مفید و مختصر. ولی عالی بود لذت بردم…


  2. مهرداد

    مختصرو عالی بود.ممنون


  3. محمد مختاری

    عالی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود