
اکثر مدیران در سازمان یا محل کارشان خواسته یا ناخواسته الگوی دیگران می شوند و بنابراین بایستی از نکات و نظریه های رفتاری یک مدیر آگاهی کامل داشته باشد تا با ترویج فرهنگ رفتار مناسب باعث ارتقاء کارکنان و در نهایت سازمانش گردد.
در این پست به 10 نکته رفتاری یک مدیر اشاره خواهیم کرد
۱- با برخورد منصفانه و قدردانی به موقع از پرسنل یا کارمندان مان، انرژی کاری آنان را افزایش خواهیم داد و قدرت خلاقیت را در آنان تقویت می نماییم.
۲- هیچ زمان برای پیشبرد اهداف کاریمان، دیگران را با وعده های بی اساس فریب ندهیم و از کارکنان خود نیز انتظارات اصولی و منطقی داشته باشیم.
۳- هنگام حرف زدن با اعتماد به نفس به چشمان افراد نگاه کنیم و همیشه متبسم باشیم.
۴- همواره به خاطر داشته باشیم به کار بردن الفاظ مؤدبانه از اقتدار ما نمی کاهد.
۵- اشتباهات زیردستان، پرسنل یا کارکنان خود را بیش از حد لازم به آنها گوشزد نکنیم.
۶- در کنار روابط رئیس و مرئوسی، تا حدی ارتباط عاطفی نیز در محیط کار با کارکنان برقرار کنیم و امین و رازدار آنان باشیم.
۷- روی اشتباهات خودمان پافشاری نکنیم و بی تعصب خطاهای خود را بپذیریم.
۸- با عبارات کنایه آمیز و نیش دار، به دیگران درس عبرت ندهیم.
۹- با آرامش، خونسردی، علاقه و اشتیاق به حرف های دیگران گوش نماییم و برای صرفه جویی در زمان مرتباً حرف آنان را قطع نکنیم.
۱۰- تا صحت مسئله ای روشن نشده، کسی را متهم و مؤاخذه نکنیم.