
در بازارهای پر رقابت کاری، همیشه راههایی وجود دارد که محصول و کسب و کار ما را از سایرین متمایز میکند و باعث پیشی گرفتن ما با دیگر رقبایمان میشود. گاهی موضوعات کوچیک و پیش پا افتاده محسوب می شوند، اما می توانند مهمترین موضوعات در پیشرفت ما در بازارهای کسب و کار باشند.
چشم ها و گوش های بازاریابان، فروشندگان و کارآفرینان حرفه ای برای شکار فرصت ها حساس است. از هر فرصتی برای بازاریابی و فروش کالاها و ارائه خدمات خود استفاده می کنند. در واقع، آنها فرصت شناسهای بسیار خوبی هستند و سعی می کنند در صورت پیدا شدن فرصت، سریعاً از آن استفاده کنند. فروشندگان حرفه ای، انسانهای موفقیت جو و کمال طلبی هستند.
فروشندگان و بازاریابان حرفه ای بهتر است با صنعتی که در آن کار میکنند، آشنایی نزدیک داشته باشند. در واقع باید بتوانند تمام نکات و مسائل کسب و کار خود را کاملاً شناسایی کنند و سعی نمایند بیشتر و بهتر از رقبا، به مشتریانِ خود ارزش بدهند.
فروشندگان و بازاریابان حرفه ای، جسارت و ریسک پذیری عجیبی در کارهای خود دارند و بیش از اندازه احتیاط نمی کنند. دائماً در حال برنامه ریزی و انجام ریسکهای متفاوت هستند. دائماً در حال تصمیم گیری های بزرگ و کوچکند. از هیچ عامل و مانعی در زندگی خود واهمه ندارند.
مشخصات بازاریاب حرفه ای
1- مانند یک پزشک حرفه ای عمل میکند.
2- نه شنیدن را به عنوان بخشی از حرفه خود پذیرفته است.
3- درصدد فرصتی برای جذب مشتری می باشد.
4- به حرفه بازاریابی و فروش علاقمند است.
5- مثبت نگر است.
6- به شدت پیگیر است.
7- گستره ارتباطی بالایی دارد.
8- کارایی و اثربخشی بالایی دارد.
9- اهل یادگیری می باشد و به شدت آموزش پذیر است.
10- مردم را دوست داشته و نگاه مشتری مدارانه ای دارد.