تاکتیک مذاکره “برش کالباس”

استراتژي كالباسي,استراتژی کالباسی,استراتژی کالباسی چیست

استراتژی کالباسی چیست؟

برش به برش از کالباس بزرگ جدا کنیم، در این حالت طرف مقابل ما سعی میکند از وضعیت به‌ شدت ناراحت‌ کننده دوری کند اغلب مذاکره‌ کنندگان و فروشندگان یک “بسته پیشنهادی” را ارائه می‌ کنند ما با این تاکتیک خواهیم توانست “بسته” را به قسمت‌ های کوچک‌ تر برش زنیم و برای هر برش به طورمجزا مذاکره نماییم.

استراتژی کالباسی از مهم ترین استراتژی های مذاکره است که میگوید اگر بخواهیم یک کالباس را به فردی بخورانیم او نمی تواند و قبول نمیکند و ما باید آن را ریزریز کنیم تا او آن را بخورد. مشتریان همیشه با وسواس و دقت خاصی برای خرید اولین کالای مورد نیاز تصمیم میگیرند و ما باید تلاش زیادی کنیم تا اولین کالا را به آنها بفروشیم. اما برای خرید کالاهای بیشتر خیلی سخت نمیگیرند و راحت تر خرید میکنند.

بنابراین ما باید با استفاده از استراتژی کالباسی بعد از فروش اولین کالا، بقیه کالاها را به آنها پیشنهاد دهیم و کم کم به آنها بفروشیم تا بیشترین بهره وری و سود را داشته باشیم و اینگونه نتیجه ی تلاشمان را بگیریم.

مثلاً در صورتی که فروشنده ی موبایل هستیم می توانیم گوشی موبایل را با سود کمی بفروشیم اما بلافاصله پس از فروختن گوشی موبایل، به روش کالباسی هندزفری، محافظ صفحه نمایش، نرم افزارهای اندروید و …. را به مشتری بفروشیم و از این طریق سود خوبی کسب نماییم.

به زبان ساده تر این که قصد خرید موبایل داریم و مغازه اولی به ما قیمت 2 میلیون تومنی اعلام میکند و مغازه دومی 1950 و سومی 1900 . در نگاه ساده از مغازه ای که 1900 اعلام کرده خرید می کنیم و بعد خرید مغازه اعلام میکند که ستاب باکس نیاز دارید و بدون برنامه گوشی کاربردی ندارد ! و 50 هزار تومان پول برنامه میگیرد. بعد میگوید بدون محافظ شیشه ای صفحه ی گوشی شما خط میافتد و 20 تومن هم پول محافظ میگیرد و به همین صورت پول قاب و کیف و … و در انتها میبینیم موبایل برایمان 2100 تمام شده است! گرانتر از همه ی مغازه ها !!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود