ضروری

راهکارهای فروش موفق – قسمت چهارم

خدمت به دیگران,خدمت به مردم,خصوصیات فروشنده حرفه ای

فروشندگان و بازاریان عزیز خود خواه و خود پسند نباشید

فروشندگی، حرفه ای خدماتی است. در راه خدمت به دیگران، در بسیاری از موارد باید از خواسته ها و نیازهای خود به نفع خواسته ها و نیاز های مشتری، چشم پوشید. زمانی که در کنار مشتری هستیم مراقب باشیم منافع مادی خود را در سخنان و رفتارمان آشکار نسازیم و به عبارتی اجازه ندهیم علامت های سکه و پول در چشمانمان بدرخشد! چنانچه مشتری احساس نماید که ما تنها برای دستیابی به سود خود، به ترغیب ایشان به خرید می پردازیم و مزیتهای مورد علاقه وی برای ما اهمیتی ندارد، به سرعت ما را ترک کرده و برای خرید به رقبای ما مراجعه خواهد کرد.

⁣توانایی مالی مشتری؟!

هرگز میزان توانایی مالی مشتری را پیشاپیش حدس نزنیم. بسیاری از فروشندگان متاسفانه دچار چنین اشتباهاتی می شوند و سعی می کنند از روی ظاهر خریدار حدس بزنند که او چقدر توان مالی دارد.
اجازه دهیم خود مشتری در مورد نوع کالایی که می خواهد بخرد تصمیم بگیرد. هنگامی که او تصمیمش را گرفت بعد ما می توانیم وارد عرصه شده و بر اساس محصول خریداری شده سایر محصولات را نیز به او معرفی کنیم و جداً از پیشداوری در مورد اینکه این مشتری توان خرید دارد یا نه خودداری نماییم.

دوستان عزیزم خواهشاً خواهشاً خواهشاً از پیش داوری خودداری کنید…

یک نظر در مورد مقاله “ راهکارهای فروش موفق – قسمت چهارم
  1. راضیه

    درووود
    واقعا چه نکته مهمی رو گفتین!!!!!
    این پیش داوری بد چیزیه میتونه کلا مشتری رو بپرونه.
    کلا قضاوت و پیش داوری همه جا بده


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود