استراتژی افزایش سهم بازار

استراتژی افزایش سهم بازار,استراتژی های افزایش سهم بازار,افزایش سهم بازار
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 1 امتیاز : 5]

زنان کلید افزایش سهم بازار در بازاریابی

رنا بارتوس در کتاب بازاریابی زنان سرتاسر جهان، بازار زنان را به این شکل بخش بندی میکند: زنان صرفاً خانه دار، زنان خانه دار جویای کار، زنان در حال کار با یک شغل، یا زنان حرفه ای. دنیای زنان حول و حوش خانواده و کار می چرخد. معضلی که آنها اغلب با آن مواجه هستند این است که یا یکی را انتخاب کنند یا تعادلی میان خانواده و کار برقرار نمایند. اما بدلیل ساختار مغزی زنان که بصورت چندوظیفه ای طراحی شده، زنان در انجام تکالیف و وظایف پیچیده و چندوجهی در خانه، یا در محل کار یا هر دو ذاتا مدیران بهتری هستند.

کاتلر “صاحب نظر برجسته بازاریابی” اعتقاد دارد زنان 3 نقش را ایفا می کنند:

  • گرد آورندگان اطلاعات
  • خریداران کل نگر و مدیران خانگی
  • زنان جمع آوری کنندگان اطلاعاتند

در حالیکه مسیر خرید یک مرد کوتاه و مستقیم می باشد، اما مسیر خرید زنان شبیه مارپیچ است، حتی اگر حرکت به مرحله بعد مسیر درستی باشد. اغلب به مراحل گذشته برای جمع آوری اطلاعات جدید و ارزیابی مجدد برمی گردند. آنها زمان های زیادی را در فروشگاه ها صرف بررسی قیمت و کیفیت می گذرانند. با این ویژگی ارتباطات بازاریابی و اقدامات آموزش به مشتریان زن هدر نمیرود زیرا آنها به تمام اطلاعات توجه می کنند و در نهایت آنها را به شکل خلاصه برای دیگران تعریف می کنند.

زنان خریداران جامع و کل نگری هستند، مسیر مارپیچی خرید آنها باعث خواهد شد تا نقاط تماس زیادی را تجربه نمایند. آنها پیش از تعیین ارزش واقعی محصولات و خدمات به احتمال قوی همه موارد را مدنظر قرار می دهند. مزایای کارکردی، منافع احساسی، قیمت و مانند آن. آنها عملاً نقش مدیران را در خانواده بازی می کنند. بطوریکه در آمریکا در 41% خانواده ها زنان تصمیم گیرنده هستند “در مقایسه با 26% خانواده که مردان تصمیم می گیرند” و در جایی مثل اندونزی این عدد 74% است.

زنان کلید افزایش سهم بازارند و برای دسترسی به بازارهای بزرگ، برندها نیازمند فهم و درک فرایند جامع تصمیم گیری زنان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود