مراحل ایجاد یک پلت فرم کسب و کار موفق

انقلاب پلتفرم,پایگاه داده مشتریان,پایگاه داده های مشتریان

آقای Sangeet Choudary یکی از نویسندگان کتاب پر فروش “انقلاب پلتفرم” است.

او در سال ۲۰۱۶ طی مصاحبه‌ ای در مورد پلتفرم‌ ها ابراز داشت که مراحل ایجاد یک پلتفرم موفق شامل ۳ مرحله است:

1- کارایی: دیجیتالیزه کردن معاملات بازار.

2- تکامل: بهره‌ گیری از مدل‌ های جدید کسب‌ و کار که به واسطه پلتفرم و دیجیتالیزه کردن به وجود آمده‌ اند.

3- رویکرد باز: دعوت از اشخاص ثالث و شرکت‌ های دیگر برای نوآوری و استفاده از پلتفرم.

یکی از بهترین نمونه های ایجاد یک پلتفرم موفق، شرکت والگرینز (Walgreens) است که روشی بسیار شبیه به ۳ مرحله‌ ی تبیین شده توسط Choudary داشته است.

والگرینز شرکتی داروخانه‌ ای است که با ایجاد و تکمیل یک پایگاه داده از مشتریان خود و داروهایی که مصرف می‌کنند، توانست پلتفرم ارتباطی بین این مشتریان و شرکت‌ های تولید دارو را ایجاد کند.

بنابراین می‌ توان گفت که شرکت والگرینز از طریق دیجیتالیزه کردن و ایجاد یک پایگاه داده “مرحله ۱: کارایی” توانسته است نوعی پلتفرم به وجود بیاورد “مرحله ۲: تکامل” که در آن از شرکت‌ های ثالث و تولیدکنندگان دارو دعوت میشود “مرحله ۳: رویکرد باز” تا بر اساس نیاز بیماران و نوع داروهایی که مصرف می‌ کنند با آنها در ارتباط بوده و محصولات خود را به آنها عرضه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود