
نحوه شروع یک کسب و کار جدید
- در آغاز هر کسب و کار باید اطلاعات صحیح و قابل اعتمادی در مورد مشتریان احتمالی خود پیدا کنیم.
- بازار هدف خود را مشخص کنیم تا بتوانیم با تمرکز بر بخش مشخص آسانتر و موثرتر به فروش و تبلیغ بپردازیم.
- آشناسایی رقبا و کانالهای توزیع و تبلیغ آنها بسیار مهم است.
- برای تشخیص سودآوری و اطمینان از فروش کالا قیمت کالای خود را با قیمت رقبا بسنجید. اگر سود قابل قبولی ندارید، یا نقشه را عوض کنید و یا هزینه ها را بازنگری کنید.
- تحقیقات اولیه: شامل شناسایی نیاز مشتری، نحوه تامین نیاز مشتری، شناسایی رقبای موجود و آمیخته بازاریابی آنها و ایجاد مزیت رقابتی در کالای طراحی شده است.
این اطلاعات از مصاحبه و تحقیقات میدانی در مورد مشتریان و رقبا حاصل می شود. - تحقیقات ثانویه: شامل اطلاعات آماری و جمعیت شناسی منطقه هدف است.
از طریق این تحقیقات کف بزرگی و حجم بازار هدف مشخص می شود که با استفاده از آمارهای مختلف به دست می آیند.
یکی از مهمترین نکات توسعه کسب و کار شما این است که بتوانید به سوالات بالقوه مشتریهایتان به صورت بالفعل پاسخ دهید!
سؤالات ذهن مشتری و پاسخ های شما
چه چیزی بخرم؟ ( چه کالایی نیازم را برآورده می کند)
شما باید تمام توانمندی ها و ویژگی های محصول یا خدمت خود را به اطلاع مشتریان بالقوه برسانید.
چرا بخرم؟ ( مزیت نسبی کالای شما نسبت به رقبا چیست؟)
شما نیاز دارید در یک زمینه از رقبا جلوتر باشید تا مشتری تمایز شما را احساس و از شما خرید کند.
از چه کسی بخرم؟
شما باید در دید و دسترس مشتری باشید. پس برندسازی را هیچگاه فراموش نکنید.
چه زمانی بخرم؟
به بهانه مناسبتهای گوناگون، با ارائه تخفیف مشتری را ترغیب به خرید کنید.
چگونه بخرم؟ (نقد یا اعتباری، شیوه خرید اینترنتی، تلفنی یا …)
لازم است شما، شیوه های گوناگونی را برای مشتری مهیا کنید.