چند نکته مهم برای فروشندگان و مغازه داران

برخورد با مشتری,برخورد با مشتری عصبانی,پایداری کسب ‌و کار

نکاتی مهم برای کسب و کار فروشندگان و مغازه داران

1- مشتری پادشاه است

در برخورد با مشتری، احترام را سرلوحه کارتان قرار دهید؛ چه 5 میلیون بخرند و چه 5 هزار تومان. مشتریان تکراری شالوده و رکن اساسی کسب و کار شما می باشند. تا می توانید رضایت آنها را جلب کنید و نظراتشان را جویا شوید. تلاش بیشتری کنید تا با مشتریانی که خرج‌ های گزاف می‌ کنند، ارتباط برقرار کنید؛ آنها ۸۰ درصد فروش شما را به خود اختصاص می‌ دهند. کسانی که زیاد خرج می‌ کنند، می‌ خواهند احساس خاص بودن بکنند. آنها را از خودتان ناامید نکنید.

2- خبرهای بد خوب هستند.

هر چند شنیدن شکایات مشتریان ناخوشایند می باشد، اما باعث میشود به تکاپو بیفتید و محصولات و خدمات خود را بهبود بخشید. انتقادهای مشتریانتان را به خود نگیرید. به نظرات مشتریان اهمیت بدهید و آنها را به نظر دادن تشویق کنید. برای نظریات مشتریان ارزش قائل شوید و آنها را تشویق کنید تا در مورد نحوه کسب و کار شما نظر بدهند.

3- مزیت‌ های خود را حفظ کنید.

بازاریابی موثر نیازمند کنترل دائمی است. کمپین تبلیغاتی خود را تقویت کنید و موارد ضعیف را دور بیندازید. بازاریابی باعث پایداری کسب ‌و کار و موجب تقویت آن میشود. بدون تلاش کردن، انتظار نتایج خاص داشتن، کاری بیهوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود