کسب و کار کوچک هم باید بزرگ فکر کند

ایده‌ خوب,ایده های خوب,توسعه کسب و کار حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 1 امتیاز : 5]

اگر می‌ خواهیم این رویکرد را برای بنگاه خودمان دنبال کنیم، به توصیه‌ های زیر عمل کنیم:

1- با افرادی که لایق استخدام شدن هستند، در تماس باشیم (حتی اگر شرایط آن را نداریم که هم‌ اکنون استخدامشان کنیم)

گاهی اوقات با افرادی فوق‌ العاده استثنایی مواجه خواهیم شد که تصور می‌ کنیم اگر این فرد کنترل امور را در دست بگیرد، شرکت در مسیرهای جدیدی رشد میکند. وقتی می‌ خواهیم مهارت‌ های یک فرد را در برابر توسعه شرکتمان ترسیم نماییم، باید فردی را در نظر بگیریم که ارزش این کار را داشته باشد.

از کنار این افراد به سادگی نگذریم، حتی اگر استخدام بلافاصله آنها ممکن نباشد. یکی از اولویت‌ های من در تماس بودن با اینگونه افرادی است که ممکن است همان لحظه نیازی به استخدام کردنشان نداشته باشم، اما در تماس بودن با آنها چه از طریق گروه‌ های مهارتی ویژه، چه کلاس‌ های آموزشی یا حتی رسانه‌ های اجتماعی، باعث میشود روابطی را آغاز نماییم که بعدها از آن به نفع خود استفاده کنیم.

2- در برابر تحول مقاومت نکنیم

شرکت‌ هایی مانند گروپن در بدو کار یا IBM در هنگام بلوغ‌ کاری، این کار را انجام داده‌ اند و بنابراین کسب‌ و کارهای کوچک در هر مرحله از رشد باید این اصل را مورد توجه قرار دهند. زمانیکه شرکتم را تأسیس کردم، می‌ دانستم که ما نمی‌ توانیم بلافاصله وارد حوزه بازاریابی تجربی شویم. در نتیجه تصمیم گرفتیم با استخدام نیروهای جدید کارمان را آغاز کنیم، سپس رقابتی شویم و بعد به یک آژانس بازاریابی تجربی تغییر کنیم.

تغییر تمرکز، استراتژی اصلی شرکت ما بود و صرف نظر از اینکه کسب‌ و کارمان چقدر بزرگ یا کوچک است، معمولاً این حس وجود دارد که بیشتر در وضعیت راه‌ اندازی کسب‌ و کار جدید هستیم تا توسعه کسب‌ و کار فعلی. میدانم این موضوع می‌ تواند کارآفرینانی را که فکر می‌ کنند رویکرد تمرکز بر یک استراتژی واحد مسیر موفقیت است بترساند، اما گاهی اوقات اضافه کردن یک مسیر جدید، رمز پیروزی است.

3- با بازسازی ایده‌ ها تداوم‌ پذیری خلاقانه ایجاد کنیم

ابتدا باید بگوییم ایده‌ های خوب،‌ ایده‌ هایی نیستند که در طول زمان به طور معجزه‌ آوری بزرگ و کارآمد شوند، بلکه وقتی بزرگ می‌ شوند که در زمان درستی اجرا شوند. یعنی ایده‌ ای که ممکن است در حال حاضر با شرکت شما تناسب نداشته باشد، ممکن است در آینده کاربردی تمام و کمال داشته باشد. بنابراین هر چند وقت یک بار، ایده‌ های خود را آرشیو و بازبینی کنیم.

4- نبض صنعت را به دست بگیریم

سعی کنیم هر روز از اطلاعات مختص صنعت حوزه فعالیت‌ مان استفاده کنیم. هیچ بهانه‌ ای برای اینکه ندانیم، اطراف ما چه می‌ گذرد، وجود ندارد. برای این کار می‌ توانیم وبلاگ‌ های برجسته را دنبال کنیم یا در پایگاه‌ های اطلاعاتی اختصاصی ثبت‌ نام کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *