
فروشندگان و بازاریان عزیز با بی چارگی و جان سختی در برابر مشتری رفتار نکنید
مهم نیست چه مقدار زیاد و با انگیزه ی فراوان قصد فروش محصول به مشتری را دارید، آنچه که اهمیت دارد این است که نباید به نحوی عمل کنید که مشتری در یابد به دنبال کسب سود مالی هستید. به یاد داشته باشید که شما در صدد این هستید که محصولی را به مشتری بفروشید که زندگی و وضعیت او را بهبود بخشد و این مهم باید در رفتار شما با مشتری دیده شود.
در واقع مشتری باید احساس کند که شما به دنبال کمک او هستید و این خصوصیات یک فرد موفق در امر فروشندگی است.
لطفا سعی کنید کاری کنید و از خود رفتاری نشان دهید که خریدار شما را دوست خود بداند و احساس کند او را دوست دارید …
مبنای حقوق و دستمزد فروشندگان:
برای افزایش کارایی و فروش معمولاً فروشگاه ها حقوق فروشندگان خود را بر مبنای سه روش زیر تعیین می کنند:
1️- حقوق ثابت
2️- حقوق پورسانتی یا درصدی
3️- حقوق نوآوری و خلاقیت
پرداخت حقوق ثابت و درصدی را بیشتر فروشگاه ها رعایت می کنند، اما حقوق خلاقیت و نوآوری که یکی از مهم ترین عوامل انگیزشی است در بیشتر موارد نادیده گرفته می شود در حالیکه به نظر بنده این حقوق است که همکار شما را عاشق کارش می کند. همچنین باعث می شود او بیزینس شما را از خودش بداند و سعی کند روز به روز خدمات بهتر و جدیدتری ارائه کند.