
نکات اولیه راه اندازی کسب و کار جدید
در آغاز هر کسب و کار باید اطلاعات صحیح و قابل اعتمادی در مورد مشتریان احتمالی خود پیدا کنیم.
برای تشخیص سودآوری و اطمینان از فروش کالا قیمت کالای خود را با قیمت رقبا بسنجیم. اگر سود قابل قبولی نداریم، یا نقشه را عوض کنیم و یا هزینه ها را بازنگری کنیم.
تحقیقات اولیه: شامل شناسایی نیاز مشتری، نحوه تأمین نیاز مشتری، شناسایی رقبای موجود و آمیخته بازاریابی آنها و ایجاد مزیت رقابتی در کالای طراحی شده است. این اطلاعات از مصاحبه و تحقیقات میدانی در مورد مشتریان و رقبا حاصل می شود.
تحقیقات ثانویه: شامل اطلاعات آماری و جمعیت شناسی منطقه هدف است. کلیدی ترین نکته شروع کسب و کار همان نکته اول یعنی شناسایی دقیق مشتریان است. پیشنهاد میدهم براساس نیاز مشتریان کسب و کار راه اندازی کنیم نه براساس ایده ها یا بودجه خویش …
لطفا کاری را که انجام می دهیم، دوست داشته باشیم …
- اگر خوشبختی را برای یک ساعت می خواهیم، چرت بزنیم یا کتاب بخوانیم.
- اگر خوشبختی را برای یک روز می خواهیم، به پیک نیک برویم یا به خانواده مان سر بزنیم.
- اگر خوشبختی را برای یک هفته می خواهیم، به تعطیلات برویم.
- اگر خوشبختی را برای یک ماه می خواهیم، ریسک کنیم.
- اگر خوشبختی را برای یک سال می خواهیم، ثروت به ارث ببریم.
- اگر خوشبختی را برای یک عمر می خواهیم، یاد بگیریم کاری را انجام دهیم که به آن علاقه داریم …
خیلی شروع خوبی بود
ایده های کسب و کار بیشتر..