
برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی
هر برنامه استراتژی در حوزه بازاریابی باید به مجموعه ای موارد توجه داشته باشد که برخی از آنها به قرار زیر است:
- بازار هدف
- جایگاه کالا در بازار
- قیمت فروش
- نحوه توزیع
- چگونگی و بودجه تبلیغاتی
- فروش در چند سال اول
- سود در چند سال اول
- سهم بازار در چند سال اول
- ترکیب یا آمیخته بازاریابی
راهکارهای موفقیت در بازاریابی
در کتاب فیلیپ کاتلر راهکارهای پیروزمندانه در بازاریابی به ۹مورد تقسیم شده است:
- پیروزی در سایه کیفیت
- پیروزی در سایه خدمات بهتر
- پیروزی در سایه قیمتهای پایین
- پیروزی در سایه داشتن سهم بزرگی از بازار
- پیروزی در سایه متناسب و همخوان شدن
- پیروزی در سایه بهسازی پیوسته فراورده
- پیروزی در سایه نوآوری
- پیروزی در سایه ورودبه بازارهای پررشد
- پیروزی در سایه فراتر رفتن از انتظار مشتری
سوال مهم: شما کدام یک از این روش های پیروزی را انتخاب کرده و انجام داده اید؟ (لطفا به خودتان دروغ نگویید!)
با سلام و احترام
مطلب مفیدی را مطرح نمودید…
با آرزوی موفقیت روزافزون برای شما همکار گرامی
شاد و پیروز باشید.
سلام من همیشه برنامه ریزی های بازاریابیم رو بر اساس سلیقه مصرف کننده هام میزارم . یه جورایی منظورم همون شناخت بازاره. چون حتی این امکان وجود داره که با وجود تولید کالایی که از هر نظر کامل و بی نقص هست بازم نشه واسش یک بازار مناسب پیدا کرد.