برنامه استراتژیک بازاریابی

برنامه استراتژی بازاریابی,برنامه استراتژیک بازار,برنامه استراتژیک بازاریابی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 3 امتیاز : 4.3]

برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی

هر برنامه استراتژی در حوزه بازاریابی باید به مجموعه ای موارد توجه داشته باشد که برخی از آنها به قرار زیر است:

  • بازار هدف
  • جایگاه کالا در بازار
  • قیمت فروش
  • نحوه توزیع
  • چگونگی و بودجه تبلیغاتی
  • فروش در چند سال اول
  • سود در چند سال اول
  • سهم بازار در چند سال اول
  • ترکیب یا آمیخته بازاریابی

برنامه استراتژی بازاریابی,برنامه استراتژیک بازار,برنامه استراتژیک بازاریابی

راهکارهای موفقیت در بازاریابی

در کتاب فیلیپ کاتلر راهکارهای پیروزمندانه در بازاریابی به ۹مورد تقسیم شده است:

  • پیروزی در سایه کیفیت
  • پیروزی در سایه خدمات بهتر
  • پیروزی در سایه قیمتهای پایین
  • پیروزی در سایه داشتن سهم بزرگی از بازار
  • پیروزی در سایه متناسب و همخوان شدن
  • پیروزی در سایه بهسازی پیوسته فراورده
  • پیروزی در سایه نوآوری
  • پیروزی در سایه ورودبه بازارهای پررشد
  • پیروزی در سایه فراتر رفتن از انتظار مشتری    

سوال مهم: شما کدام یک از این روش های پیروزی را انتخاب کرده و انجام داده اید؟ (لطفا به خودتان دروغ نگویید!)

2 نظر در مورد مقاله “ برنامه استراتژیک بازاریابی ” ثبت شده است
  1. صحرایی

    با سلام و احترام
    مطلب مفیدی را مطرح نمودید…
    با آرزوی موفقیت روزافزون برای شما همکار گرامی
    شاد و پیروز باشید.


  2. gulahmad qadrei

    سلام من همیشه برنامه ریزی های بازاریابیم رو بر اساس سلیقه مصرف کننده هام میزارم . یه جورایی منظورم همون شناخت بازاره. چون حتی این امکان وجود داره که با وجود تولید کالایی که از هر نظر کامل و بی نقص هست بازم نشه واسش یک بازار مناسب پیدا کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *