بازاریابی و نقش آن در حل مشکلات فروش

ارائه خدمات,ارائه خدمات به مشتریان,حل مشکلات فروش

بازاریابی و نقش آن در حل مشکلات فروش

تعریف فیلیپ کاتلر از اساتید برجسته فروش در مورد بازاریابی، این است که ” بازاریابی، فعالیت‌ های انسانی، به منظور برآورده کردن نیاز‌ها و خواسته‌ های مشتری، از طریق فرآیند تبادل می باشد” و تبادل، فرآیند به دست آوردن نتیجه ای مطلوب از شخصی، در مقابل ارائه خدمات دیگری تعریف شده و کلید آن، ارزش آفرینی برای دو طرف، در طی این فرآیند است.
بازاریابی نقش پلی را ایفا می کند که بین خواسته های مشتری و توانمندی های سازمان قرار دارد و هدف آن، حس رضایت از آن خواسته، به نحوی است که برای هر دو طرف، مبادله سودمندی را ایجاد نماید. با این تعریف، بازاریابی به روشی اطلاق می شود که کلیه عملیات در طول این پل را شامل می شود. عملیاتی مانند شناسایی خواسته مشتری، طراحی کالای مناسب، قیمت گذاری مناسب، ایجاد بسترهای رساندن محصول به دست مشتری، تبلیغات، فروش محصول و حتی سنجش رضایت مشتری و اطلاح ساختارهای فوق، بر اساس بازخوردی که در طول این حلقه گرفته شده است.

بازار یابی در مجموع شامل بخش‌ های زیر در سازمان می‌ شود:

تحقیقات بازار (Market Research)
مدیریت روابط مشتری (CRM)
بررسی رفتار مصرف‌ کننده (Consumer Behavior)
تقسیم بندی بازار (Market Segmentation)
مدیریت برند
طراحی کانال‌های فروش و توزیع
قیمت گذاری
توسعه محصول جدید
طراحی ارتباط با مشتری
استراتژی‌ های بازاریابی
و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود