
11- فروشندگانی که اصلاً گوش نمی کنند و توجه ندارند مشتری یا خریدار دنبال چه نوع جنسی هستند و می خواهند سلیقۀ خود را به او تحمیل کنند.
12- فروشندگانی که خریداران را برای خرید، با اصرار زیاد و…، در رودربایستی قرار می دهند.
13- فروشندگانی که قسم های الکی برای هر چیزی می خورند.
14- فروشندگانی که نزد خریدار، از دیگر شرکت های تولیدی، ویزیتورها و… بدگویی می کنند.
15- فروشندگانی که نزد خریدار، از همکاران خود نیز بدگویی می کنند.
16- فروشندگانی که پس از خرید، از مشتری خود به خاطر خریدش تشکر نمی کنند.
17- فروشندگانی که از بس حواس شان پرتِ چیزهای دیگر است، خریدار را مجبور می کنند یک چیز را چند بار از آنها بخواهد (حتی شده مشتری جنس را برداشته و می خواهد پولش را بدهد، بارها باید بپرسد چقدر شد تا پولش را بدهد و از مغازه برود بیرون!).
18- فروشندگانی که وقتی خریدار از آنها مشورت و راهنمایی نخواسته، اصرار دارند که به او مشورت بدهند و راهنمایی اش کنند.
19- فروشندگانی که در مورد کیفیت و کارایی کالاها و یا خدمات خود، اغراق می کنند.
20- فروشندگانی که اگر خریدار برای یک خرید نسبتا کم، تراول ۵۰ هزار تومانی به آنها بدهد، اخم می کنند.