
1- فروشندگانی که به مشتری خود سلام نمی کنند و تُرش رو و بد اخلاق هستند.
2- فروشندگانی که پشت تلفن و هنگام صحبت با مشتری خود، لبخند نمی زنند.
3- فروشندگانی که روی هر شیشۀ مغازۀ خود نوشته اند: “لطفا تکیه ندهید”، “لطفا دست نزنید”، “لطفا با خوراکی وارد نشوید”… انگار که نوشته باشند: “کلاً وارد نشوید!”
4- فروشندگانی که روی همۀ جنس های مغازه شان نوشته اند: “لطفا به چیزی دست نزنید.”
5- فروشنده هایی که وقتی خریدار از آنها می خواهد جنسی را نشانشان بدهد (معمولاً هم با لحنی تُند) می گویند: «اگر میخری بیارم!»
6- فروشندگانی که به ظاهر خود نمی رسند، موی ژولیده و نامرتب دارند و بدن شان خوش بو نیست.
7- فروشندگانی که متناسب با شغل خود لباس نمی پوشند “مثل فروشندۀ کت و شلوارهای رسمی که شلوار جین و لباس اسپرت می پوشد و موهایش را فشن درست میکند!”
8- فروشندگانی که بی دلیل با خریدار صمیمی می شوند و جوک می گویند.
9- فروشندگانی که در برابر مشتری، با سایر همکاران خود جروبحث می کنند.
10- فروشندگانی که همان جا در حضور مشتری، دربارۀ کالاها و قیمت ها با ویزیتورها یا نمایندگان شرکت ها صحبت هایی می کنند که لزومی ندارد مشتریان در جریان آنها قرار داشته باشند.