آموزش جامع پرزنت کردن

پرزنت چيست؟,پرزنت كردن,پرزنت یعنی چه

در این پست قصد داریم نکته ای بسیار مهم را در تحول کسب و کار برای شما شرح دهیم. پرزنت کردن به عنوان یک فعالیت مهم در معرفی کسب و کار، محصول یا خدمات است. جالب است بدانید که ما در دوره جامع آموزش سئو سایت نیز به دانشجویان نوعی پرزنت کردن را آموزش می دهیم تا بتوانند به بهترین شکل، خدمات، کسب و کار یا محصول مدنظر خود را به کاربران اینترنتی معرفی کنند، فروش خود را افزایش داده و مشتریان وفادار جذب کنند.

در ادامه می خواهیم شما را به طور کامل با این مهارت آشنا کنیم:

پرزنت یعنی چه؟

پرزنت به معنای هدیه است، یعنی وقتی شخصی را پرزنت می‌ کنیم داریم به عزیزی هدیه تقدیم می‌ کنیم. مهمترین سرمایه ما در پرزنت، اعتماد به نفس و خودباوری است.

پرزنت یک جاده دو طرفه است، تو خوب پرزنت می‌ کنی و او خوب گوش می‌ دهد. پرزنتور باید بر روی حرکات بدن خود کنترل کامل داشته باشد و ایجاد حس آرامش کند. هنگام پرزنت کردن، ما باور و یقین خود را پرزنت می‌ کنیم. متبسم باشیم، شخصیت قاطعی داشته باشیم گاهی نه بگوییم.

ما مدیر باشیم یا منشی فرقی نمی کند! گاهی تأثیر منشی در شرکت به مراتب از مدیر بیشتر است. در هر صورت همه ما و همکارانمان قصد داریم کسب و کار خود را رونق دهیم و به نظر من و بسیاری از بزرگان، هیچ کس هرگزززز بهتر از خود ما نمی تواند بیزینس ما را پرزنت کند. اینکه حتماً باید بنشینیم و دیگران برای ما مشتری بیاورند را از سرمان بیرون کنیم که اگر این کار را کردیم ما رئیس هستیم نه مدیر و رئیس به زودی بیزینس خود را از دست خواهد داد.

به عنوان مثال یکی از نکات مهمی که در کلاس های آموزش سئو ما به آن تاکید می کنیم، این است که فردی که سئو را فرا می گیرد، در هر سمتی در کسب و کارش که باشد، می تواند نقش بسیار تاثیرگذاری را ایفا کند. در صورتی که بدانید پرزنت کردن یعنی چه، متوجه می شوید که هر فردی حتی سئوکار باید بداند که چطور کسب و کار خود را به کاربران و بازاریان معرفی کرده تا آن ها را مجاب کند تا برای حضور موفق در دنیای وب، گام بردارند.

پرزنت چیست؟

پرزنت کردن، یک نوع گفتگو است که در آن طبق یک استراتژی منظم و برنامه ریزی شده، معرفی کامل ویژگی­ های یک محصول یا خدمت صورت می گیرد و هدف آن ترغیب مخاطب جهت خرید می باشد.

به عبارت دیگر پرزنت، معرفی محصولات یا خدمات مربوط به یک کسب و کار، به همراه ارائه ارزش ها و اطلاعات مفید است که با تکنیک ها و روش های خاصی انجام می شود. موفقیت پرزنت به میزان توانایی و اطلاعات مفیدی که شخص پرزنتر ارائه می کند بستگی دارد.

در یک پرزنت خوب ابتدا باید نکات کلیدی و جذاب ارائه شده، سپس به جزئیات پرداخته شود. هرچه ارزش محصول یا خدمات بهتر به مخاطب منتقل شود، احتمال موفقیت پرزنت بیشتر خواهد بود.

پرزنتر کیست؟

پرزنتر شخصی است که با فراگیری تکنیک­ های پرزنت در مورد محصولات یا خدمات، به مشتری مشاوره داده و اطلاعات لازم و کافی را در اختیار او قرار می دهد. یک پرزنتر با تقویت مهارت هایی همچون فن بیان، ارائه تخصص، تاثیر گذاری در مشتری و … می تواند به تمام سوالات مشتریان پاسخ داده و اطلاعات و دانش او را در ارتباط با محصول یا خدمت مورد نظر، تکمیل کند.

جهت تبدیل شدن به یک پرزنتر، محدودیت سنی وجود ندارد اما به منظور موفقیت در این حرفه باید اطلاعات و تجربه زیادی کسب کرد و به برخی اصول مسلط شد. همچنین بروز نگاه داشتن دانش و اطلاعات در این حوزه امری بسیار ضروری است؛ زیرا بسیاری از روش های موجود در پرزنت ممکن است منقضی شده و روش های جدید جایگزین آن ها شوند.

می خواهم به عنوان مثل پرزنت کردن برای جذب پروژه سئو را به شما آموزش دهیم:

نحوه پرزنت کردن برای جذب پروژه سئو

این بخش یک مثال کاملا تجربی از مجموعه نیوسئو است که در یادگیری پرزنت کردن، برای شما بسیار کاربردی خواهد بود. شما تصور کنید که با یک فردی طرف هستید که هیچ شناختی از دنیای وب ندارد و اینترنت را در حد ارتباط تصویری، تلگرام و اینستاگرام، می شناسد.

برای مجاب کردن چنین فردی، می بایست در بیان اهمیت سئو در توسعه کسب و کارها، جذابیت های راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را با مثال به آن ها شرح دهید.

ابتدا سعی کنید اطلاعات اینترنتی فرد مقابل خود را دریافت کرده و سپس با آن داده ها، از اهمیت سئو حرف بزنید. مانور دادن روی افزایش درآمد با راه اندازی کسب و کار اینترنتی و افزایش مشتریان معمولا بیشتر افراد را مجاب به حضور در این عرصه می کند، اما سعی کنید با دلیل و مدرک حرف بزنید.

مدیر بازاریابی مجموعه نیوسئو زمانی که برای جذب مشتریان، جلسه می گذاشت، همیشه خود را به عنوان کاربر هدف آن ها معرفی می کرد و با همراه داشتن یک لپ تاپ و جستجو در گوگل، نشان می داد که انبوه زیادی از کاربران در دنیای وب به دنبال محصول آن ها هستند و یا اینکه محصول آن ها را با چه ویژگی هایی، بیشتر می پسندند.

در نتیجه در پرزنت کردن، ضمن شناخت کامل کسب و کار خود، می بایست شناخت کاملی از افراد مقابل، کسب و کارشان و حتی نیازشان داشته باشید.

پرزنت چیست؟,پرزنت کردن,پرزنت یعنی چه

تکنیک های پرزنت کردن

همانطور که گفته شد در پرزنت کردن باید تکنیک ها و روش های خاصی به کار برده شوند که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

1- تقویت فن بیان

داشتن فن بیان قوی، یکی از ویژگی های مهمی است که یک پرزنتر باید داشته باشد. در واقع شخصی که دارای فن بیان قدرتمندی است، می تواند اطلاعات و موارد موجود در ذهن خود را به شیوه ای تاثیر گذار به مخاطب خود منتقل کند و ذهن او را در مسیری که لازم است، حرکت دهد.

2- ایجاد نیاز و انگیزه در مخاطب

تا هنگامی که مخاطب احساس نیاز به خدمات یا محصولات شما را نداشته باشد، نمی توان به هدف فروش دست یافت. یکی از تکنیک های پرزنت کردن این است که در مخاطب ایجاد نیاز کنیم. یک پرزنتر باید بتواند به خوبی خصوصیات مخاطب خود را مورد بررسی قرار دهد و از طریق مواردی مانند ایجاد راحتی و آسایش، رفع مشکلات و سختی ها، خاص بودن و… یک مشتری بالقوه را به یک مشتری بالفعل تبدیل کند.

3- گوش دادن به مخاطب

برای تاثیر گذاری روی مخاطب، ابتدا باید در او حسی خوشایند ایجاد کنیم. ایجاد این حس هنگامی که به حرف های او گوش می دهیم و مواردی را در راستای آن ها بیان می کنیم، به راحتی میسر می شود. علاوه بر این، با گوش دادن به مخاطب، شناسایی دغدغه های او جهت ایجاد نیاز، با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

4- لحن مناسب

هنگام پرزنت کردن باید لحن و واژگان خود را مطابق با میزان اطلاعات مخاطب انتخاب کنید. فقط هنگامی که مخاطب شما در مورد موضوع پرزنت تخصص و اطلاعات کافی را دارد، می توانید از واژگان و اصطلاحات تخصصی استفاده کنید. در غیر این صورت باید به ساده ترین شکل ممکن سخن بگویید تا برای مخاطب شما قابل درک باشد.

5- ارائه تخصص

برای این که هنگام پرزنت بتوانید مخاطب خود را در مسیری که می خواهید حرکت دهید، قبل از هرچیز باید اعتماد او را به خود جلب کنید. اولین مرحله جهت جلب اعتماد مخاطب این است که کاری کنید مخاطب شما به تخصص شما پی برده و مطمئن شود شما فردی متخصص در حوزه مورد بحث هستید.

هنگامی که مخاطب متوجه اطلاعات بسیار زیاد و تخصص شما شود، می تواند مطمئن شود که شما می توانید به او در حل مشکلاتش کمک کرده و در زمینه مورد نظر او را به شکل مناسبی راهنمایی کنید.

این مقاله ادامه دارد…

3 نظر در مورد مقاله “ آموزش جامع پرزنت کردن ” ثبت شده است
  1. احمد

    متاسفم برای همه اونهایی که فرق پرزنتو کلاه گذاشتن سر دیگری رو نمیدونند واقعا متاسفم


  2. مرتضی علیزاده

    سلام
    همه بازاریابان موفق در دنیا پرزنتورهای بسیار قوی هستن.
    چون قدرت متقاعد کردن آدم ها رو دارن.
    سپاس


  3. سمانه

    آقای قمصری من این پست های وبلاگ شما رو همیشه دنبال می کنم موفق باشید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود