چند مهارت ارتباطی که شما را در شغلتان به موفقیت می رساند!

احساس مثبت,احساس مثبت به شغل,احساس مثبت داشتن

در زمان مناسب، همدلی و مهربانی خود را ابراز کنیم

وقتی می توانیم موقعیت طرف مقابل را درک نماییم که خود را در جایگاه او قرار داهیم. پس شرایط را از نظر دیگران بررسی کرده و هر جا نیاز بود، از کمک و همدلی دریغ نکنیم. در محیط کار و زندگی شخصی، حمایت و همدلی خود را به اطرافیانمان نشان دهیم، زیرا این رفتارها احساس مثبتی را در مخاطب ما به وجود می آورد.

اگر در محل کار رفتارهای مناسبی نداشته باشیم، ارتباطاتمان محدود شده و به پیشرفت شغلی نخواهیم رسید. پس می توان همدلی را یکی از ارزشمندترین مهارت ارتباطی بشمار آورد.

هر فردی در زندگی خود با مشکلات و چالش‌ های فراوانی رو به رو است، برای داشتن رابطه‌ ای مؤثر و سازنده باید بدانیم چه زمانی به دیگران کمک برسانیم.

خوب گوش دهیم

قبل از این که سخنران موفقی باشیم باید مهارت گوش دادن را در خود به وجود آوریم. گوش دادن تأثیر به سزایی در تقویت ارتباطات ما خواهد داشت. شنونده‌ ی خوب به مخاطب خود توجه می کند. او زمانی را به تحلیل گفته‌ های طرف مقابل اختصاص داده و سپس به حرف‌های او واکنش نشان می دهد. شنونده‌ ی خوب بودن مهارتی است که با تمرین به دست می آید و بازخورد مثبتی را در دیگران به دنبال خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود