ویژگی های یک نابغه فروش

برخورد با مشتری,برخورد با مشتریان,جلب رضایت مشتری حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 9 امتیاز : 5]

نحوه صحبت کردن با مشتری

آمار نشان دهنده این است که تأثیر اولیه که شخصی روی ما میگذارد عبارت است از:

۵۵% غیرکلامی است: ظاهر و زبان بدن

۳۸% تن صدا

۷% کلامی است: کلماتی که به زبان می آوریم

کلمات تأثیر عمیقی روی فرد میگذارد. کلمات ۷% تأثیر ما را روی کسی که برای اولین بار با او ملاقات می کنیم تشکیل میدهد. مطمئناً همه ما اطلاع داریم که حتی با یکی دو کلمه می توان به سادگی دل کسی را شکست یا برعکس احساسی به طرف مقابل داد که انگار مهمترین انسان روی زمین است.

برخورد نابغه فروش با مشتریان

بسیاری اوقات در برخورد با مشتریان، پرسش هایی از سمت وی مطرح میشود که فروشندگان معمولی، پاسخ‌ هایی کلیشه‌ ای و اغلب نامطلوب به آنها می‌ دهند. اما یک نابغه فروش چگونه به این پرسش‌ ها پاسخ میدهد؟

1- فروشندگان معمولی می‌ گویند: “نمی‌ دانم”.

فروشندگان نابغه می‌ گویند: “متشکرم، سوال خوبی است. اجازه بدهید پاسخ آن را برای شما پیدا کنم”.

2- فروشندگان معمولی می‌ گویند: “جنس فروخته‌ شده پس گرفته نمیشود”.

فروشندگان نابغه می‌ گویند: “اجازه بدهید ببینیم اگر مطابق میل شما نیست، چطور می‌ توانیم رضایت شما را جلب کنیم”.

3- فروشندگان معمولی می‌ گویند: “این که تمام شده، چرا این یکی را نمی‌ برید؟”.

فروشندگان نابغه می‌ گویند: “شاید از این محصول هنوز در انبار داشته باشیم، اجازه بدهید نگاهی بکنم. اگر نبود، پیشنهادهای دیگری هم برایتان دارم”.

4- فروشندگان معمولی می‌ گویند: “این بخش به من مربوط نمیشود”.

فروشندگان نابغه می‌ گویند: “من با کمال میل شما را پیش کسی می‌ برم که بیشتر از من در مورد این بخش اطلاعات دارد”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *