ویژگی های یک برند خوب

ارائه خدمات به مشتریان,برند خوب,برند در کسب و کار

احتمالاً عامیانه‌ ترین و دم دست‌ ترین تعریف ممکن برای واژه “برند” این است “نامی که مستقیماً دلیل فروش کالاها یا استفاده از خدمات مورد استفاده قرار می‌ گیرد”.

مشخص است که برند فقط یک نام نیست بلکه یک نشانه یا سمبل یا آرم گرافیکی نیز دارد که منحصر به فرد است، بنابراین می توان این مفهوم را برای “برند” ارائه داد:

“برند نام یا نمادی است که با هدف فروش کالاها یا ارائه خدمات مورد استفاده قرار میگیرد”.

اما قطعاً اگر اندکی تأمل کنیم متوجه می‌ شویم که هدف از ایجاد یک برند، چیزی فراتر از فروش کالا یا ارائه خدمات هدف است. برند علاوه بر اینکه سهم بازار را زیر تسلط خود نگه دارد، برای رشد کسب و کار هم راههایی را مطرح میکند و کارکنان ماهر و مستعد را جذب و حفظ میکند و ارزش خود را نزد سهامداران مجموعه هم ارتقاء می‌ بخشد.

ارائه خدمات به مشتریان,برند خوب,برند در کسب و کار

خصوصیات یک برند خوب

1- از لحاظ قانونی، قابلیت پشتیبانی داشته باشد.

2- تلفظ نام برند باید ساده و روان باشد.

3- مشتری بتواند نام برند را، به راحتی به حافظه خود بسپارد.

4- شناسایی و تشخیص آن کار دشواری نباشد.

5- جلب توجه کند.

6- مزایای استفاده از محصول را در خود داشته باشد.

7- پیام محصول و یا شرکت تولید کننده را به مشتری برساند.

8- موقعیت محصول را در میان محصولات رقیب مشخص سازد.

بدیهی است هزینه‌ ی یک برند خوب، بیش از هزینه‌ ی سایر محصولات عادی دیگر باشد. یک علامت تجاری اقتصادی، اغلب بخشهای منعطف بازار را در برابر قیمت، مورد هدف قرار میدهد. یک علامت تجاری رقابتی و جنگجویانه برای مقابله با تهدیدهای رقابتی ایجاد میشود.

زمانی که یک برند برای چند محصول متعدد به کار برده میشود، به عنوان یک برند خانوادگی شناخته میشود.

زمانی که تمامی محصولات یک شرکت، هر کدام دارای برند مجزایی برای خود باشند، به شناسه ای منحصر به فرد تبدیل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود