
در مواجه با مشتری قلاب بیندازید
منظور از قلاب انداختن این است که در اولین جملات توجه طرف مقابل را با پرسیدن یک سوال خاص یا ارائه آماری تعجب آور برای شنیدن بیشتر جلب کنید.
نتایج یک تحقیق نشان می دهد که هدف ۱۰ تا ۱۵ ثانیه اول جذب مخاطب برای گوش دادن به ۴۵ تا ۵۰ ثانیه آتی صحبت های شماست.
ارزیابی ویروسی و تاثیرات فوق العاده آن بر فروش.
بازاریابی ویروسی چیست؟
بازاریابی ویروسی نوعی انتقال دهان به دهان پیام توسط افراد است که از این طریق برخی از پیامهای بازاریابی مربوط به شرکت، برند و یا محصولات از طریق ابزارهای رسانهای عمومی در سطح گستردهای بین عموم جامعه منتشر میشود.
اصطلاح بازاریابی ویروسی توسط استیو جوستون مؤسس هات میل خلق شد.
او بازاریابی ویروسی را اینگونه تعریف میکند: “راهبردهایی برای تشویق افراد است تا یک پیام بازاریابی به دیگران ارسال کنند و پتانسیلی برای رشد ارائه و نفوذ پیام فراهم آورد.”
همچنین می توان افزود که بازاریابی ویروسی عبارت است از تکنیک های بازاریابی که به دنبال استفاده از فرصت شبکه های اجتماعی برای افزایش تصاعدی در هوشیاری نسبت به برند است و این کار از طریق فرآیندی ویروسی شبیه به آنچه در مورد یک بیماری مسری اتفاق می افتد روی می دهد. بازاریابی ویروسی از طریق شبکه اینترنت بسیار مفید عمل می کند و می تواند به تعداد بسیار زیادی از افراد به سرعت دسترسی پیدا کند.
اگر بازاریابی را بتوان به جنگ تشبیه کرد در این صورت می توان بازاریابی ویروسی را جنگ میکروبی نامید زیرا افکار به سرعت و سهولت منتشر می شوند و تقریباً هیچ چیز نمی تواند جلوی انتشار آنها را بگیرد و موضوعات این نوع از بازاریابی پس از پیمودن مرزها در سرتاسر دنیا همه گیر می شوند و به ناگاه می توان دید که همه مردم در سرتاسر دنیا در حال توجه و صحبت کردن درباره ی موضوعی واحد هستند.