
جایگاه مشتری در ذهن فروشنده
در فرآیند فروش به این نکته توجه داشته باشیم که ۸۰% مشتریان بر اساس احساسات خرید می کنند نه بر اساس نیازهایشان!
پس راهی برای برقراری ارتباط با احساسات مشتری بیابیم. “وارد شدن به ذهن مشتری ” اولین گام در توسعه یک استراتژی بازاریابی است.
مشتری تفاوتها را میخرد نه شباهت ها را!
هیچ گاه نباید مشتری بازنده باشد. اگر در یک معامله مشتری بازنده باشد، احتمال کمی وجود دارد که باز هم به آن فروشگاه مراجعه یا از همان محصول استفاده نماید.
در اینجا دو راه حل وجود دارد که هم مشتری و هم فروشنده می توانند برنده باشند:
1- فروشنده برای حفظ مشتری و افزایش وفاداری او در مواردی سود کم را تحمل کند. البته برای یک دوره کوتاه مدت.
2- دادن هدیه بابت وفاداری مشتری، که در نتیجه در هر معامله سود فروشنده اندکی کمتر می شود ولی با افزایش تعداد مشتری ها این کمبود جبران خواهد شد.