ضروری
عنوان مقالات سایت

بک لینک چیست؟ خرید بک لینک دائمی و تضمینی

امیر قمصری
نویسنده : امیر قمصری تاریخ : 13 آبان 1398

مدت زمان مطالعه این مطلب
4 دقیقه

خرید بک لینک

بک لینک چیست؟

بک لینک یکی از مباحث مهم سئو است که بسیاری از افراد نظرات مختلف و متناقضی در مورد آن دارند. اما امیر قمصری بخش بک لینک را 30 درصد از 100 درصد سئو می داند. بک لینک یک لینک خارجی از سایت (a) به سایت شما (b) می باشد و کارشناسان به این عمل اصطلاحا می گویند سایت (a) به سایت (b) بک لینک داده است. در واقع بک لینک مقداری از اعتبار یک صفحه را به صفحه دوم انتقال می دهد. بک لینک

خرید بک لینک چیست؟

خرید بک لینک از نظر گوگل و کارشناسان سئو بنا به شرایطی که در هنگام خرید دارید می تواند تاثیر مثبت و یا منفی بر سئو سایت شما داشته باشد. پس تا اینجا متوجه شدیم وبمستران و مدیران سایت حتما باید شرایط خرید را رعایت کنند. خرید بک لینک برای سئو توانایی خوبی برای افزایش رتبه سئو سایت شما دارد. همانطور که می دانید ساخت بک لینک با توجه به حوزه وب سایت و شرایط آن انجام می شود تا بهترین تاثیر را از بک لینک برای سایت خودمان بگیریم.

ساختار لینک

منظور ساختار لینک یا بک لینک بررسی تگ html برای ایجاد لینک می باشد و اینکه موتورهای جستجو در سورس سایت چه چیزی را میبینند. تگ <a> برای ساخت لینک استفاده می شود در تصویر زیر قسمت های مختلف این تگ را برای شما نشان داده ایم.

ساختار بک لینک

  • انکرتکست (Anchor text) یا همان عبارتی که لینک شده است.
  • ویژگی nofollow که می توان برای لینک ها در نظر بگیرید تا ربات گوگل هنگام بررسی آن بک لینک اعتباری را انتقال ندهد و فقط از یک صفحه به صفحه دیگری منتقل شود.
  • اگر دوست دارید لینک شما در تب جدید در مرورگر باز شود می توانید از ویژگی “target=”_blank استفاده کنید.

لینک سازی چیست؟ 

دو بخش اصلی در لینک سازی وجود دارد: لینک سازی داخلی و خارجی. لینک سازی داخلی یعنی از صفحات سایت خودمان به دیگر صفحات سایت خودمان لینک بدهیم.

اما مسئله مهم تر اینکه لینک سازی خارجی به چه صورتی است! زمانی که از سایت دیگری به صورت سایت ما به صورت یکطرفه دقت کنید کاملا یک طرفه به سایت ما لینک داده شود بک لینک محسوب می شود و برای گوگل ارزشمند است.

لینک سازی داخلی و خارجی

لینک ها چه معنایی برای موتورهای جستجو دارند؟

بک لینک ها برای موتورهای جستجو مخصوصا گوگل بیشتر برای دو هدف اهمیت دارند :

  • امتیاز دهی به صفحات برای قرار گرفتن در نتایج جستجو
  • پیدا کردن صفحات جدید در دنیای وب

حتما داستان عمل Crawling را می دانید. زمانی که گوگل برای اولین بار صفحه ای از وب را می خزد تمامی صفحه را بررسی می کند و وارد لینک ها موجود در آن صفحه نیز می شود. اگر شما کل دنیای وب را کتابخانه ای در نظر بگیرید و سایت ها را کتاب های موجود در آن گوگل تمامی آن ها  می خواند و کتاب هایی جدید هستند و در کتاب های پرفروش و معتبر معرفی شده اند را دوست دارد و برای این میزان علاقه نیز معیارهایی برای خود دارد.

پس متوجه شدیم که گوگل فقط محتوای درون وب سایت ها را نمی خواند بلکه لینک های موجود در صفحه نیز برایش مهم است. در واقع برای گوگل علاوه بر محتوا تعداد لینک های خروجی و کیفیت آن نیز مهم است.

خب متوجه شدیم که لینک ها برای گوگل مهم هستند و یکی از فاکتورهای گوگل برای رنک دهی و رتبه بندی نتایج جستجو بک لینک ها هستند. در سال های اولیه فعالیت گوگل و تا زمانی که پیج رنک وجود داشت تعدادی از کارشناسان با شیطنت پیج رنک تقلبی برای خود می ساختند و رتبه های خوبی در نتایج جستجو داشتند که گوگل جواب دندان شکنی به آن ها داد و الگوریتم پنگوئن خود را ارائه داد و تحولی را در صفحه نتایج جستجو برای دوستانی که کارهای غیر اصولی انجام می دانند، ایجاد کرد.

الگوریتم پنگوئن بیشترین تمرکز خود را بر روی بک لینک قرار داده است تا سایت های متخلف را شناسایی و جریمه کند. اما برای بخش بک لینک فاکتورهای بسیاری وجود دارد که تعدادی از آنها را برای شما آماده کرده ایم.

  • بک لینک از دامنه های با سن بالا : بک لینک دامنه های قدیمی که بروزرسانی می شوند از دامنه های جدید قوی تر هستند.
  • تعداد دامنه هایی که به شما لینک داده اند : تعداد دامنه هایی که به سایت شما اشاره می کنند یکی از مهم ترین فاکتورهای گوگل برای صفحه نتایج جستجو است. در تصویر زیر 1 میلیون صفحه نتایج جستجو بررسی شده است.

  • تعداد صفحات لینک شده : تعداد صفحات دارای بک لینک (لینک شده به سایت ما) از یک دامنه نیز در رتبه بندی تاثیر گذار است.
  • عبارت لینک شده بک لینک : بله عبارتی که با آن بک لینک ساخته شده است نیز برای رتبه بندی مهم است اما باید حواسمان باشد که به صورت اسپم و غیر طبیعی این کار انجام نشود!
  • نام جایگزین (Alt) در بک لینک به صورت تصویر : alt در تصاویری که به صورت بک لینک می باشند مثل anchor text در رتبه بندی مهم است.
  • بک لینک از سایت های edu or .gov. : آقای مت کاتز مدیر اسپم گوگل اعلام کرده است که عامل اصلی بک لینک با کیفیت، edu , gov بودن نیست و گوگل از بسیاری از این دامنه ها چشم پوشی می کند. اما نمی توان گفت به طور کامل این نوع لینک ها از نگاه گوگل بی تاثیرند.
  • اعتبار صفحه لینک شده : چگالی و یا اعتبار صفحه ای که از آن بک لینک گرفته اید از گذشته تا به امروز برای گوگل اهمیت داشته است.

  • اعتبار دامنه بک لینک : اعتبار و چگالی دامنه بک لینک نیز ارزش جداگانه ای برای گوگل دارد.
  • بک لینک از رقبا : دقت کنید داشتن بک لینک از رقبای صفحه نتایج جستجو بسیار اهمیت دارد و اینکه حتما باید این بک لینک به صورت یک طرفه ایجاد شود.
  • بک لینک از سایت های مرتبط : بسیار بسیار به این مسئله دقت کنید یکی از ویژگی های بک لینک خوب مرتبط بودن آن است.
  • بک لینک از طریق پست مهمان : اگر چه ارزش بک لینک های پست مهمان به شدت کاهش یافته است اما می توان هنوز هم به آن پرداخت.(دقت کنید زیاده روی کردن در پست مهمان نیز می تواند سایت شما را به دردسر بیاندازد.)
  • بک لینک از طریق آگهی و تبلیغات : براساس گفته های گوگل، بک لینک ها از طریق آگهی باید نوفالو باشند و گوگل می تواند بک لینک های تبلیغاتی ها را تشخیص دهد.
  • بک لینک در صفحه اصلی با چگالی بالا : ساخت بک لینک در صفحه اصلی سایت مقابل بسیار اهمیت دارد. زیرا مهم ترین صفحه در هر سایت، صفحه اصلی آن است.
  • بک لینک های نوفالو : پربحث ترین موضوع در بک لینک ها، بک لینک های نوفالو است. گوگل به طور صریح اشاره کرده است که بک لینک های نوفالو را دنبال نمی کند اما برای طبیعی جلوه دادن روند لینک سازی قطعا به این نوع بک لینک ها نیاز خواهیم داشت.

  • تنوع انواع بک لینک : باید انواع بک لینک رو داشته باشید و این مسئله بروی طبیعی بودن بک لینک ها نیاز است.
  • عبارات اطراف بک لینک : عبارات به کار برده شده در اطراف لینک بسیار مهم است و باید اهمیت زیادی به عبارات اطراف anchor text بدهید.
  • بک لینک در محتوای متنی : بک لینک هایی که در بین محتوای متنی شما قرار دارند بسیار کیفیت بالاتری نسبت به سایر بک لینک ها دارند.به عکس زیر دقت کنید.

  • بک لینک هایی که ریدایرکت 301 می شوند : براساس های گفته های آقای مت کاتز، بک لینک هایی که ریدایرکت می شوند هم تاثیر دارند اما به ازای ریدایرکت های انجام شده، از قدرت آن کاسته می شود.
  • متن لینک های داخلی : عبارت های لینک شده در لینک های داخلی نیز اهمیت دارد و می تواند به عنوان بک لینک نیز برای شما عمل کند. اما تاثیر آن از لینک های خارجی بسیار کمتر است.
  • tilte در بک لینک : عنوان لینک (همان عبارتی که وقتی موس روی لینک قرار میگیرد نمایش داده می شود.) نیز می تواند بر روی قدرت و سیگنال بک لینک اثربخش باشد.
  • بک لینک از دامنه کشورهای دیگر : داشتن بک لینک از دامنه های خارجی با چگالی بالاتر می تواند سیگنال مناسبی برای شما داشته باشد اما اگر فقط به دنبال سئو محلی برای کشور خود هستید نیاز به داشتن بک لینک با دامنه خارجی ندارید!
  • محل قرارگیری بک لینک در محتوا : زمانی بک لینک شما در ابتدا محتوا قرار بگیرد اعتبار بیشتری نسبت به بک لینکی که در میانه و یا انتهای محتوا است دارد.

  • جایگاه بک لینک در صفحه سایت : جایگاه بک لینک در صفحه سایت بسیار اهمیت دارد. بک لینک هایی که در سایدبار و فوتر قرار می گیرند اعتبار کمتری نسبت به بک لینک هایی که در بین محتوا هستند دارند.
  • بک لینک از صفحه مرتبط : اگر امکان گرفتن بک لینک از سایت نامرتبطی دارید به سراغ صفحاتی از این سایت بروید که بسیار به حوزه کاری سایت شما مرتبط باشد.
  • بک لینک از صفحاتی که عنوان مرتبطی دارند : گوگل عاشق بک لینک هایی است که انکرتکست بک لینک و عنوان صفحه شباهت داشته باشند و یا عبارت کلیدی مدنظر ما دقیقا در انکرتکست و عنوان صفحه تکرار شده باشد.
  • سرعت و میزان ساخت بک لینک : دقت کنید سرعت و تعداد بک لینک های شما نیز در رتبه سایت در نتایج گوگل بسیار مهم است. گاهی اوقات بنابر شرایط سایت شما بسیار مطلوب است و باعث بهبود رتبه سایت شما می شود.

  • بک لینک از سایت های پرمحتوا : قطعا بک لینکی که از سایتی با محتوای 1000 کلمه ای گرفته می شود بسیار با ارزش تر از بک لینکی که از سایتی با 200 کلمه محتوا گرفته شده است.
  • بک لینک از محتواهای با کیفیت : اگر بک لینک سایت شما در محتوای یکتا و منحصر به فردی ساخته شود اعتبار و ارزش آن بک لینک بسیار بیشتر از بک لینکی است که در محتوای کپی و بی کیفیت ساخته شده و گوگل کاملا به کیفیت محتوای ارائه شده از سایت ها دقت می کند.
  • بک لینک از صفحات با لینک خروجی پایین : هر صفحه دارای یک رنک و چگالی است که لینک های داخلی و خارجی فالو این چگالی را به اشتراک می گذاریم. دقت کنید صفحه ای که تعداد لینک های خروجی کمتری داشته باشد یک لینک های قوی تری نیز می توان از آن صفحه گرفت.

ارزش گذاری بک لینک ها از نظر گوگل

بک لینک ها و لینک های داخلی از نظر گوگل ارزش یکسانی ندارند و هرکدام بنا به شرایط خودشان رتبه بندی می شوند. 20 اصل برای ارزش گذاری بک لینک را برای شما آماده کرده ایم که برخی از آن ها به طور مستقیم توسط گوگل تایید شده اند و مابقی تجربه کارشناسان سئو جهان است.

رند از سایت Moz، جمله زیبای در مورد سئو می گوید. هیچی برای کارآموزان سئو بهتر از خارج شدن از محیط آموزشی و تجربه در طبیعت نیست! پس سعی کنید تجربه کنید و یا از تجربیات دیگر کارشناسان سئو استفاده کنید.

ارزش لینک از صفحات محبوب

با اصل مهم و کاربردی PageRank بحثمون رو آغاز می کنیم. حدود 22 سال پیش بنیان گذاران گوگل این مبحث را شروع کردند و تمامی اطلاعاتی که درباره ارزش گذاری به شما داده می شود بر همان اصل استوار است.

صفحه محبوب به صفحه ای گفته می شود که سیگنال های بیشتر در فضای وب داشته باشد. مسلما بک لینکی که از این صفحه گرفته می شود ارزش بسیار بیشتری نسبت به صفحات با سیگنال کم، دارد.

ارزش بک لینک داخل محتوا بسیار بیشتر سایر جایگاه ها هست!

سایت ها جایگاه های مختلفی دارند اعم از هدر، سایدبار، محتوای اصلی، فوتر که هر کدام ارزش های متفاوتی دارند. این ارزش گذاری براساس نگاه ربات گوگل به سایت می باشد.

جایگاه ها براساس ارزش به ترتیب هدر، سایدبار راست، محتوای اصلی، سایدبار چپ، فوتر هستند. با این توضیحات به نظر شما بهترین و با ارزش ترین بک لینک دائمی باید در کدام جایگاه باشد؟

هرچه بک لینک در محتوای اصلی بالاتر باشد اعتبار بیشتری دارد.

اگر شما یک انتخاب از دو گزینه پایین داشته باشید کدام بک لینک را انتخاب می کنید؟

1- بک لینک در پاراگراف اول محتوا

2- بک لینک در چند پارگراف آخر محتوا

البته که شما باید بک لینکی که در پاراگراف اول وجود دارد را انتخاب کنید زیرا گوگل در ابتدای محتوا آن را می شناسد و پاراگراف اول محتوا نیز از ارزش بسیار بیشتری برخوردار است.

بک لینک با عنوان مرتبط ارزش بیشتری دارد

بک لینک هایی که انکرتکست یا عبارت لینک شده آن ها با صفحه مرجع خودشان مرتبط باشند بسیار با ارزش تر هستند. منظور از ارزش بیشتر از نگاه گوگل است به عنوان مثال اگر بک لینکی با انکرتکست آموزش سئو در صفحه ای با عنوان سئو به صفحه ای با عنوان آموزش سئو لینک شود بسیار ارزش بیشتری نسبت به سایر حالت هایی که می تواند باشد دارد.(تصویر به صورت کامل گویای این نکته است.)

اگر بخواهم بیشتر توضیح بدهم باید بگویم صفحات مرتبط ارزش بیشتری دارند اما اگر انکرتکست بک لینک شما عینا در عنوان سایت شما و سایت بک لینک دهنده باشد ارزش بسیار بسیار بیشتری نسبت به سایر بک لینک ها دارد. این نوع بک لینک را می توان از سایت رقبا و یا سایت هایی که مرتبط هستند و رپورتاژ آگهی می دهند گرفت.

حتما با خودتان میپرسید چطور؟ خب محتوای رپورتاژ آگهی را خودتان تولید می کنید و می توانید عنوان را طوری بنویسید که کاملا مرتبط با هدف بک لینک هایی که قرار است داخل رپورتاژ بگذارید باشد.

بک لینک از دامنه های مختلف ارزش بیشتری نسبت به بک لینک از دامنه های تکراری دارد

تجربه نشان داده است که 5 بک لینک از دامین های مختلف بسیار بهتر از 50 بک لینک از یک دامین است. الگوریتم های گوگل بک لینک های بیشتر از دامنه های مختلف را محبوبیت بیشتر در فضای وب می دانند. چرا که شما را 50 سایت مختلف تایید کرده اند و اعتباری را به سایت شما نیز انتقال داده اند.

لینک های خارجی یا بک لینک تاثیر بسیار بیشتری نسبت به لینک های داخلی، بر سئو سایت دارند.

لینک های داخلی و بهینه سازی سئو داخلی سایت بیشتر برروی ساختار محتوا و معماری سایت شما تاثیر می گذارد. اما به نظر شما چرا لینک های داخلی ارزش کمتری نسبت به بک لینک ها دارند؟

بارها در تمامی مقالات سئو به این مسئله اشاره شده است که سیگنال های خارجی (بک لینک یک سیگنال خارجی است.) تاثیر بیشتری بر رتبه بندی سایت دارند. همانطور که در دنیای واقعی صحبت های دیگران در مورد شما مهم تر از خودتان است در دنیای مجازی هم گوگل بر این اصل اعتقاد دارد.

سوالات متداول در مورد خرید بک لینک

تعداد بک لینک آیا مهم است؟

تعداد بک لینک ها مورد نیاز برای یک صفحه بستگی به هدف شما و رقبای سایت شما دارد. در بعضی از عبارات کلیدی اصلا نیازی به بک لینک ندارید و فقط با تولید و سئو محتوا می توانید به هدف خود برسید. اما احتمالا این کار را می توانید برای عبارات کم رقابت به کار ببرید و قطعا ترافیک زیادی برای سایت خود جذب نمی کنید. اما با این حال اگر به خواهید در رتبه بندی عبارات کلیدی پرکلیک و پررقابت در صدر نتایج قرار بگیرید قطعا به بک لینک نیاز خواهید داشت.

هیچ پاسخ قطعی برای تعداد بک لینک های مورد نیاز برای یک صفحه یا سایت وجود ندارد زیرا تعداد مشخصی از بک لینک برای عبارات مختلف پاسخگو نیست!

آیا خرید بک لینک برای سئو مناسب است؟

شرایط خرید بک لینک برای 90 درصد شما عزیزان سوال است. برای پاسخ به این سوال به چند مورد از شرایط بک لینک باکیفیت اشاره میکنم. بک لینک معتبر را چگونه می توان تشخیص داد؟ خرید بک لینک معتبر با توجه به شرایط زیر امکان پذیر است و برای گرفتن یک بک لینک قوی باید اکثر موارد زیر را داشته باشد.

  1. بک لینک مرتبط باشد یعنی موضوع سایت شما و وب سایت لینک دهنده یکسان باشد. اگر دقیقا موضوعات یکسان نبود باید وجه اشتراک داشته باشند و لینک خروجی در همان قسمت مشابه قرار داشته باشد.
  2. بک لینک فالو (Follow) باشد به این منظور ربات گوگل هنگام خروج از آن سایت اعتباری را برای سایت شما اختصاص می دهد.
  3. خرید بک لینک از سایت هایی که تعداد صفحات ایندکس شده زیادی داشته باشند. حتما از خودتان می پرسید تعداد صفحات ایندکس شده چه ارتباطی با ارزش بک لینک دارد. وقتی سایتی تعداد صفحات زیادی در صفحات نتایج گوگل داشته باشد کاملا واضح است که ربات گوگل به تکرار به آن سایت سر میزند و لینک سایت شما به سرعت دیده می شود و اعتبار شما را در آن کلمه کلیدی با سرعت بیشتری افزایش می دهد.
  4. بک لینک هایی که شما خریداری می کنید باید به صورت تخصصی فقط برای سایت شما ساخته شود ولی برخی از دوستان به علت طولانی بودن پروسه ساخت بک لینک، برای چندین سایت به صورت همزمان شروع به ساخت بک لینک می کنند که تمام شرایط بک لینک با کیفیت را با این کار زیر پا می گذارند.
  5. خرید رپورتاژ آگهی با توجه به اینکه شما متن آگهی را خودتان می نویسید و دقیقا مرتبط با عباراتی می باشد که می خواهید برای آنها بک لینک بسازید، بسیار مطلوب و مناسب است ولی هزینه رپورتاژ آگهی را نیز در نظر داشته باشید.

آیا خرید بک لینک باعث پنالتی گوگل می شود؟

جواب این سوال هم بله و هم خیر است. خب شاید برای شما سوال باشد که در چه شرایطی جواب بله هست. شرایط خرید بک لینک را برای شما توضیح دادیم و اگر این خدمات را از نیوسئو دریافت کنید تمامی شرایط برای شما اعمال می شود.

خرید بک لینک رایگان مناسب است؟

خرید بک لینک رایگان به صورت انبوه ارزشی ندارد زیرا برای داشتن هرچیزی باید بهای آن را بپردازید. به نظر شما سایت ها و ابزارهای آنلاینی که آدرس سایت شما در یک لحظه در هزاران وب سایت کم ارزش و نامرتبط ثبت می کنند می تواند ارزش خاصی برای سایت شما ایجاد کند؟

گوگل را چه چیزی فرض کرده اید آیا خرید بک لینک انبوه و  ثبت 1000 بک لینک در سایت های عمومی و نامرتبط به الگوریتم پنگوئن گوگل خبر از غیرطبیعی بودن این عملیات را نمی دهد! پس بک لینک های رایگان ارزشی برای گوگل ندارند و باعث جریمه شدن سایت شما می شوند.

خرید بک لینک تضمینی و دائمی وجود دارد؟

خرید بک لینک تضمینی دقیقا به این صورت است که بک لینک شما به صورت زمان دار ساخته نشود و کاملا طبیعی و با روش های اصولی ساخته شود. امیر قمصری در بسیاری از فایل های آموزشی خود به شرایط ساخت بک لینک ها اشاره می کند. بک لینک های ماندگار همان بک لینک های تضمینی و دائمی می باشند.

خرید بک لینک را باید چه زمانی انجام دهیم؟

  • در ماه اولی که وب سایت شما راه اندازی شده است به هیچ عنوان اقدام به خرید بک لینک نکنید!
  • زمانی که محتواهای با کیفیتی در سایت منتشر کرده اید و مدتی از انتشار مقالات با کیفیت در سایت گذشته است شما می توانید بک لینک خریداری کنید. با این کار به گوگل نشان داده اید که ثابت قدم هستید و این کسب و کار برای شما ارزشمند است.