بررسی سئو سایت زومیت

بررسی سایت زومیت,تجارت الکترونیک,تحلیل سایت زومیت حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 20 امتیاز : 4]

بعد از مدت زمان طولانی که از آخرین مقاله در زمینه تحلیل وب سایت های بزرگ می گذرد، امروز قصد دارم تحلیلی از سئو سایت مجله فناوری زومیت، در اختیار شما همراهان همیشگی نیوسئو قرار دهم.

بهتر است تحلیل سایت زومیت را اینگونه شروع کنم، زومیت وب سایتی است که می توان گفت این روزها یکی از برترین مجله های آنلاین در زمینه فناوری و تکنولوژی می باشد چرا که علاوه بر تولید اخبار و اطلاع رسانی به روز، محصولات مرتبط را بررسی و تحلیل می کند و در زمینه خرید آنها راهنمایی های بسیار مفیدی را به صورت متن، صدا و تصویر در اختیار کاربران قرار می دهد.

به نظر می رسد که فناوری زومیت تشکیل شده از تیمی قدرتمند و سازماندهی شده است که افراد متخصص مسئولیت تولید محتوا را بر عهده دارند و می توان گفت که یکی از مورد اعتمادترین رسانه های آنلاین در این زمینه می باشد. این وب سایت توانسته است طی سال های گذشته رقبای بسیاری را کنار بزند و این مجموعه را به چند بخش مختلف از جمله کجارو، زومجی، جواب 24 و زورل گسترش دهد … . این یعنی برای سئو زومیت زمان صرف شده است که در ادامه همه موارد آن بررسی می شوند.

اطلاعات آماری

رتبه کنونی سایت در الکسا (جهان): 2274

رتبه کنونی سایت در الکسا (ایران): 40

امتیاز سئو جهانی: 90%

تعداد بک لینک: حدود به 4200

عمر دامنه: بیش از 6 سال

محل سرور: ایران

رتبه محتوای بی ارزش: 45/80 که خیلی بد است.

میزان بازدید متوسط از صفحات سایت به ازای هر نفر در روز: 3/30 که می تواند بهتر باشد.

میزان متوسط حضور هر نفر در سایت در طول روز: 4:26 که خوب است.

میزان محبوبیت فیسبوک: 0

میزان محبوبیت گوگل پلاس: 0

میزان محبوبیت توییتر: 9057 فالوور

میزان محبوبیت اینستاگرام: بالغ بر 78 هزار نفر

میزان محبوبیت تلگرام: نزدیک به 60 هزار نفر

میزان محبوبیت آپارات: حدودا 7.5 هزار نفر

اطلاعات تحیلی:

  1. در این وب سایت، قالب به واسطه استفاده از فریم وُرک بوت استرپ برای تبلت ها، فبلت ها و دیگر دستگاه ها کاملا واکنشگرا می باشد.
  2. در کدنویسی قالب از Schema.org به خوبی استفاده شده است که منجر به SERP CTR بیشتر می شود.
  3. در بحث کدنویسی قالب از تگ تاثیر گذار h1 و دیگر تگ های h به خوبی استفاده شده است.
  4. سایت مپ این سایت به صورت دستی نوشته و به خوبی در robots.txt به موتورهای جستجو معرفی شده است. البته متاسفانه استانداردهای آن قدیمی هستند و به روز نشده اند.
  5. بیشتر تبلیغات این سایت در جایگاه های مناسبی قرار داده شده اند و حجم آنها هم تا جایی که بررسی شد بهینه بوده و نیز برای تصاویر تبلیغاتی از alt استفاده شده است.
  6. تمامی تصاویر این سایت شامل تگ های مهم alt و title هستند.
  7. آدرس دهی صفحات داخلی در هدر سایت به خوبی انجام شده است ولی در فوتر می توان گفت که بد نیست. به نظر می رسد که در این سایت برای تولید url های بهینه تلاش می شود اما اگر از اعداد در urlها استفاده نمی شد بهترین حالت ممکن به وجود می آمد.
  8. این سایت در صفحه اصلی خود از متاتگ های keywords و description به صورت بهینه استفاده کرده است.
  9. زمانی که صرف لود شدن وب سایت می شود به دلیل استفاده زیاد از کتابخانه های جاوا اسکریپت و حجم محتوای سنگین، بسیار طولانی تر از استاندارد های موجود می باشد.

بررسی زومیت دات آی آر از دیدگاه های مختلف

اولین چیزی که بعد از ورود به زومیت نظر بنده را جلب کرد، هدر کارآمد آن بود که با ترکیب رنگ زیبا هر کسی را در نگاه اول جذب وب سایت می کند. در منو navigation هر عنصری که باعث شود تا در بدو ورود مخاطب با کاربری سایت آشنا شود، وجود دارد. تنها مشکل این بخش این است که سعی شده دسته بندی ها به شکلی متفاوت در اختیار مخاطبان قرار بگیرد و این موضوع منجر به ایجاد مقداری بی نظمی و دشوار شدن دسترسی به دسته بندی ها شده است. بنر تبلیغاتی که در هدر این وب سایت قرار داده شده نیز ظاهر چندان جالبی ندارد و با کمی اسکرول کردن صفحه به سمت پایین متوجه باگ کوچکی در نمایش صفحه می شویم که با اسکرول بیشتر رفع می شود.

با سرویس اینترنت معمولی زمان زیادی صرف می شود تا تمام صفحه لود شود که دلیل آن هم حجم محتوای تولیدی بسیار زیاد آن است. اگرچه زومیت سعی کرده تبلیغات را بهینه سازی کند و از نظر فنی این کار را به درستی انجام داده است، ولی با رسیدن به بخش “مطالب جدید” حجم زیاد تصاویر متحرک و فاصله کمی که بین پست ها و تبلیغات می باشد، چشم را به شدت آزار می دهند.

بعد از گذشتن از تبلیغات در سایدبار، بخش های “آموزش”، “پربازدیدترین مطالب” و “وارد بحث شوید” قرار دارند که به نظر من تجربه خیلی خوبی را در اختیار کاربران قرار نمی دهد. بعد از آن به سه بخش “ویدئو”، “خودرو” و “بررسی” می رسیم که برعکس قسمت های دیگر این وب سایت خوشبختانه تبلیغاتی در اطراف آنها به چشم نمی خورد و بعد از گذر از حجم تبلیغات و پست های مختلف این قسمت حس آرامش را به کاربر القا می کند.

در فوتر این وب سایت که تمام لینک های داخلی و خارجی مرتبط وجود دارد، همه چیز به خوبی در کنار هم قرار گرفته است.

می توان نتیجه گرفت که با وجود این حجم از محتوا، تیم زومیت سعی کرده است که فضای خوبی را برای کاربران فراهم کند که به نظر می رسد خیلی موفق نبوده و چه بهتر می شد که بخش های اصلی را به صفحه جدید لینک می کرد تا تجربه لذت بخش تری را برای کاربران ایجاد نماید.

تیم زومیت سعی می کند برای سئو این وب سایت اهمیت زیادی قائل شود چرا که کمتر مشکلاتی در این زمینه به چشم می خورد. زومیت علاوه بر اینکه در وب سایت خود نسبتا خوب عمل کرده است در جوامع مجازی هم حرف های بسیاری برای گفتن دارد. برای مثال در این لحظه حدود به 60 هزار نفر در کانال تلگرام این رسانه عضویت دارند و هر پستی که در وب سایت این رسانه قرار می گیرد، بلافاصله در جوامع مجازی دیگر همچون تلگرام، اینستاگرام و توییتر اطلاع رسانی می شود و کاربران برای مطالعه کامل پست ها از لینک هایی که در این شبکه ها قرار داده شده است استفاده می کنند و وارد وب سایت می شوند.

همانطور که در بالاتر گفته شد تبلیغات از نظر فنی به صورت بهینه در قسمت های مختلف قرار داده شده اند و در دو نوع بنری و رپورتاژ با قیمت های متنوع به صاحبان کسب و کار ارائه می گردند. طبق بررسی های انجام شده، زومیت در رپورتاژها ممکن است که به سایت های رده پایین تر لینک بدهد. این کار اگر چه از نظر تجارت سود خوبی برای زومیت دربردارد ولی از نظر سئو سایت چندان جالب نیست و باعث کاهش امتیاز سئو می شود.  

اکثر رسانه های فناوری و اطلاعات طی سال های گذشته به دلیل مشکلاتی که برای شرکت در نمایشگاه و محفل های بین المللی وجود دارد مجبور به ترجمه مقاله های خارجی هستند که از این حیث زومیت این کار را به خوبی انجام می دهد. این برند علاوه بر تولید محتوا از طریق متن و عکس، مجموعه ویدئوهای کوتاه مدت مختلف را هم تولید کرده است که به طور معمول به گزارش اخبار فناوری و تکنولوژی می پردازد.

خب، این هم بررسی سایت زومیت، به نظر بنده می توان به زومیت نمره خوبی اختصاص داد چرا که با تحلیل قسمت های مختلف این رسانه فناوری و با بررسی گذشته و سیر پیشرفت آن تا به امروز به این نتیجه می رسیم که این وب سایت تلاش زیادی برای بهبود فضای کاربری و رضایت کاربران خود انجام می دهد، همچنین در حوزه تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

4 نظر در مورد مقاله “ بررسی سئو سایت زومیت ” ثبت شده است
  1. مجله حسابداری و حسابرسی

    خدا قوت .خیلی تحلیل خوبی بود.


  2. ارشادخواه

    سلام آقای قمصری اگه براتون امکانش هست پورتال آسمونی رو هم بهش بپردازید. این سایت بسیار قدیمیه و ظاهرا تیم بدی هم نداره ولی به نسبت تاریخچش و موضوعیت سایت به نظرم به قدری که باید تو ایران محبوب نیست.


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      حتما
      در لیست قرار میدیم


  3. علی

    سلام.لطف کنید وبسایت همیار وردپرس رو هم مورد بررسی قرار بدید. مرسی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *