ضروری

افزایش بازدید گوگل با سئو کلاه سفید

افزایش بازدید در گوگل,افزایش بازدید سایت,افزایش بازدید سایت در گوگل

افزایش بازدید گوگل یکی از پر چالش ترین مفاهیمی است که در مورد سئو سایت وجود دارد. همچنین افراد زیادی به دنبال تکنیک ها و روش هایی خاص برای رسیدن به افزایش بازدید سایت در گوگل هستند. به همین دلیل تصمیم گرفته ایم در این مقاله آموزش سئو مهمترین نکاتی که در این زمینه وجود دارد را برای شما ارائه کنیم.

نکاتی که در این مقاله وجود داره، یکسری مطلب بیهوده نیست که برای گذران وقت تولیدشون کرده باشیم دوست عزیزم!!! به همین خاطر، پیشنهادم بهت اینه که حوصله کنی و برعکس خیلی از افرادی که اهمیتی به مطالعه نمیدن، این مقاله رو تا انتها بخونی. مطمئن باش به خاطرش از نیوسئو تشکر می کنی…

چرا ترافیک دریافتی از گوگل اهمیت زیادی دارد؟

بازدید و ترافیک طبیعی که از گوگل دریافت می کنید، در واقع بهترین نوع ترافیکی است که می توانید برای صفحات سایت خود داشته باشید؛ چرا که رایگان است، افزایش پیدا می کند و همچنین کاربرانی که از گوگل استفاده می کنند، غالبا دارای یک ذهن آماده هستند.

نکته مهمی که باید بدانید این است که اگر فقط به همین افزایش ورودی گوگل تکیه کنید، ممکن است در آینده مشکلاتی برای سئو سایت شما به وجود بیاید. شما همیشه باید مطابق با جدیدترین اصول سئو و همچنین بروز رسانی های الگوریتم گوگل باشید. اگر اینطور عمل نکنید، ممکن است که ترافیک سایت شما به یکباره افت شدیدی پیدا کند.

بسیاری از سایت ها در حال حاضر ممکن است که عملکرد و بازدید خوبی داشته و همچنین بتوانند درآمد خوبی از صفحات خود کسب کنند. اما اگر بتوانید عملکرد آن ها را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید، متوجه می شوید که این سایت ها، آینده درخشانی نداشته و اگر در روند بهینه سازی خود تغییری ایجاد نکنند، به احتمال زیاد با شکست و آسیب های مهمی مواجه خواهند شد.

یکی از اصلی ترین دلایلی که این سایت ها بازدید و رتبه خود را از دست می دهند، این است که دچار جریمه های گوگل می شوند. در نتیجه، برای اینکه بتوانید با خاطر جمعی هرچه تمام بر افزایش بازدید گوگل رایگان متمرکز شوید، حتما باید اساسی ترین نکات سئو سایت را به خوبی در روند استراتژی های خود پیاده سازی کنید.

چقدر زمان می برد تا افزایش بازدید گوگل فوق العاده ای داشته باشیم؟

مسئله مهمی که باید بدانید این است که رویکرد ما در این مقاله افزایش بازدید سایت در گوگل، بسیار مفید، طبیعی و ایمن است. اگر به دنبال یکسری ترفند سئو هستید که ترافیک و بازدید وب سایت شما را در مدت زمان کوتاهی افزایش دهند، باید بگوییم که این مقاله نمی تواند آنطور که تصور می کنید به شما کمک کند؛ چراکه روند کلی افزایش بازدید در گوگل، نیازمند تامل و زمان می باشد. البته دقت داشته باشید که این زمان، برای وب سایت های مختلف با زمینه فعالیت های گوناگون، متفاوت بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش تولید محتواپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

قبل از هر چیز پیشنهاد می شود که طبق یک چک لیست اقدامات مربوط به افزایش ورودی گوگل پیش ببرید. ما در نیوسئو چک لیست سئو داریم که در ادامه آن را برای شما شرح می دهیم:

چک لیست سئو برای افزایش ورودی گوگل

پیش از استفاده از این چک لیست، باید یک سری کارهای مقدماتی و ابتدایی را برای سایت خود انجام دهید تا بعد از آن، شرایط استفاده از چک لیست فراهم شود. البته نکته ای که وجود دارد این است که ممکن است در حال حاضر نیز برخی از این نکات را رعایت کرده باشید، اما مرور آن ضرری ندارد. تمامی این موارد روی افزایش بازدید گوگل اثر بسیار زیادی می گذارد.

از سرچ کنسول استفاده کنید

مهم ترین و اصلی ترین ابزاری که هر وبمستری در سایت خود باید از آن استفاده کند، سرچ کنسول گوگل است. از مزایای این ابزار می توانیم به رایگان بودن، قدرت بسیار بالا در تجزیه و تحلیل سایت و همچنین بررسی عملکرد سایت و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن، اشاره کرد.

اتصال سایت به گوگل آنالیتیکس

هدف از ایجاد سایت و حتی سئو کردن محتوایی که منتشر می کنیم، جلب رضایت کاربران است، بنابراین مسلم است که وقتی اطلاعات بیشتری درباره افرادی که از سایتمان بازدید می کنند داشته باشیم، بهتر می فهمیم که چه کارهایی را باید بیشتر انجام دهیم و چه نوع محتوایی را تولید کنیم.

گوگل آنالیتیکس ابزار بسیار قدرتمندی است که این اطلاعات را برای ما جمع آوری می کند و برای بهبود عملکرد سایت به ما تحویل می دهد. این ابزار اطلاعاتی از قبیل تعداد کسانی که وارد سایت شده اند و کارهایی که در سایت می کنند را به ما می دهد.

Ahrefs Webmaster Tools را تنظیم کنید

این ابزار رایگان تحلیل سئو Ahrefs به شما در بهبود عملکرد سئو کمک می کند و موجب می شود ترافیک جستجوی ارگانیک به سمت سایت شما هدایت شود. از ویژگی های اصلی آن باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسکن سایت خود را برای مسائل SEO
  • همه بک لینک های خود را مشاهده کنید
  • همه کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه بندی کرده اید، مشاهده کنید

از پلاگین های سئو استفاده کنید

حتی اگر سواد بسیار زیادی در زمینه سئو داشته باشید، وجود یک پلاگین سئو در سایت برای آنالیز کامل متن و تجزیه و تحلیل قسمت های مختلف آن لازم است، البته این مورد از سری نکات چک لیست سئو برای افرادی است که سایت وردپرسی دارند. بهترین پلاگین های سئو Yoast SEO و Rank math هستند که برای افزایش بازدید گوگل مورد استفاده قرار می گیرند.

نقشه سایت خود را بسازید

نقشه سایت یا SiteMap فایلی با فرمت xml است که به خزنده ها برای ایندکس کردن صفحات سایت کمک می کند و در واقع راهنمایی برای این Crawler ها است تا صفحاتی که از سایرین اهمیت بیشتری دارند را شناسایی کنند و با داشتن سایر اطلاعات، آن را به موتورهای جستجو معرفی کنند.

ایجاد یک فایل robots.txt

Robots.txt یک فایل متنی ساده است که به موتورهای جستجو می گوید کجا می توانند و نمی توانند در سایت شما قرار بگیرند. داشتن یک فایل robots.txt همیشه یک عمل خوب بوده، اما اگر لازم شد از موتورهای جستجو برای خزیدن صفحات یا بخش هایی از سایت خود جلوگیری کنید، یک امر ضروری است.

به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیک را اداره می کنید، شاید نخواهید که آنها صفحه سبد خرید شما را خزیده و فهرست بندی کنند.

تحقیق کلمات کلیدی

نکاتی که تا به اینجا گفتیم، برای مقدمات شروع به کار با سایت بود، از اینجا به بعد به مباحث تخصصی تر خواهیم پرداخت. سوالی که به وجود می آید این است که اصلا چرا باید از چک لیست استفاده کنیم؟ با پیروی از چک لیست، رشد و پیشرفت سایت شما سریع تر می شود و به علاوه، کارهایتان سازماندهی می شود.

کلمات کلیدی اصلی ترین نقش را در ورود سایت به صفحه SERP ایفا می کنند، بنابراین هنگام انتخاب آن ها باید توجه بسیار زیادی داشته باشید.

از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید

این روزها بیشتر مردم به صورت هدفمند، موضوعاتی که می خواهند را جستجو می کنند، یعنی بیشتر از عبارات طولانی استفاده می کنند. برای اینکه نرخ دیده شدن شما افزایش پیدا کند و ترافیک طبیعی سایت را افزایش دهید، سعی کنید از کلید واژه های Long Tail استفاده کنید.

از رقبا استفاده کنید

سایت های رقبای خود را بخوانید و کلمات کلیدی ای که موجب پیشرفت آن ها شده است را پیدا کنید تا از این طریق افزایش بازدید گوگل داشته باشید.

چک لیست فنی SEO

در اینجا بهترین تکنیک های فنی چک لیست سئو وجود دارد که همه باید از آنها پیروی کنند.

1- ساختار وب سایت خود را برنامه ریزی کنید (فقط سایتهای جدید)

2- مطمئن شوید که سایت شما قابل خزیدن است

3- مطمئن شوید که سایت شما دارای فهرست بندی باشد

4- مطمئن شوید که از HTTP استفاده می کنید

5- مطمئن شوید که وب سایت شما در یک دامنه قابل دسترسی است

در ادامه تکنیک هایی برای افزایش ورودی گوگل برای شما آورده ایم. این تکنیک ها در کنار استفاده از چک لیست بالا، به شما در بهینه سازی کلی سئو سایتتان کمک می کند.

تکنیک های افزایش بازدید گوگل رایگان

اکنون وقت آن است که به موضوع اصلی این مطلب بپردازیم. برای رسیدن به بازدید مورد نظر خود، باید از دستورالعمل خاصی پیروی کنید که در ادامه بهترین و مهمترین راه های افزایش بازدید سایت در گوگل را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم. به شما قول می دهیم که اگر این تکنیک های افزایش ورودی گوگل را به صورت قدم به قدم رعایت کنید، در آینده ای نه چندان دور به آن نتیجه ای که مدنظر دارید، خواهید رسید.

1. تجزیه و تحلیل تمامی فعالیت های خود قبل از اجرا

اگر می خواهید که یک استراتژی سئو سایت خوب داشته باشید، اولین کاری که باید بکنید این است که عبارت های کلیدی مورد نظر خود را به خوبی شناسایی کنید و مشخص کنید که به چه اهدافی می خواهید برسید. تنها وب سایت های کمی وجود دارند که این موارد را در روند فعالیت های خود پیاده سازی کرده اند و به موفقیت های چشمگیری نیز رسیده اند.

وقتی که در مورد عناوین صفحات سایت خود جستجو می کنید، باید مطمئن باشید که قصد دارید در مورد چه موضوعی مطلب بیان کنید. همچنین باید بدانید که وب سایت شما قرار است چه تفاوت هایی با دیگر رقبا که در مورد عنوان مورد نظر تولید محتوا کرده اند، داشته باشد. منحصر به فرد بودن محتوا، جزو مهمترین راه های افزایش بازدید سایت در گوگل می باشد.

هنگامی که می خواهید تحقیق کلمات کلیدی صفحات سایت خود را شروع کنید، بسیار مفید است که بدانید چه کسانی رقیب های شما در زمینه مورد نظر هستند و رقابت برای کلمه کلیدی هدف شما، چقدر است. شما باید در انتخاب عبارات کلیدی خود دقت زیادی داشته باشید؛ در غیر این صورت ممکن است عباراتی که مورد هدف خود قرار دهید، نتوانند هیچ ترافیکی برای سایت شما جذب کنند! ابزارهای رایگان و غیر رایگان زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند که به شما کمک می کنند بهترین بازدید را برای سایت خود به ارمغان بیاورید.

در مورد عبارات کلیدی، بهتر است که توجه ویژه ای به عملکرد رقبای خود در این زمینه داشته باشید. عبارت های کلیدی مورد استفاده آن ها و ابزارهایی که برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده می کنند، مهمترین مواردی هستند که باید آن ها در نظر داشته باشید. نکته بسیار مهمی که وبلاگ نویسان موفق به آن تاکید دارند، این است که در مورد افزایش بازدید گوگل به صورت رایگان همیشه باید صبور باشید و به هیچ وجه دست از تلاش کردن نکشید. خیلی از افراد به محض اینکه به نتیجه دلخواه خود نمی رسند، استراتژی مورد نظر را تغییر می دهند و همین امر سبب می شود تا این دسته از افراد هیچ زمان نتوانند افزایش بازدید سایت خوبی داشته باشند.

2. استفاده از نام دامنه و تنظیمات وردپرس هاست انحصاری

گوگل ارزش بسیار بیشتری برای آن دسته از سایت هایی قائل هست که از نام دامنه و هاست منحصر به فرد خود استفاده کرده اند؛ گوگل در واقع تصور می کند که وب سایت مورد نظری که شرایط گفته شده را داشته باشد، برای حرفه خود اهمیت و ارزش بیشتری قائل می باشد. در نتیجه، در مورد افزایش بازدید در گوگل، این دسته از وب سایت ها در اولویت هستند. در ادامه چند مهم برای انتخاب نام دامنه مناسب را بیان کرده ایم.

  • تطابق آن با کلمات کلیدی اصلی کسب و کارتان
  • به کار بردن یک اسم یا صفت جذاب در کنار کلمه کلیدی مورد نظر
  • شاخص بودن دامنه

3. تغییر تنظیمات اصلی وردپرس برای بهبود سئو سایت

برای بیشتر افراد، وردپرس پلتفرمی است که مطابق با اصول سئو و بهینه سازی سایت عمل می کند. با این حال بهتر است که چند مورد از تنظیمات اصلی وردپرس خود را تغییر دهید تا بهترین نتیجه را در زمینه سئو سایت خود داشته باشید.

راه های افزایش بازدید سایت در گوگل

اولین ساختار پیش فرض، لینک های ثابت شما است که غالبا برای برخی دسته های دسته کوچک از تاریخ و نام تنظیم می شود. بهتر است این مورد را به حالتی تنظیم کنید که فقط نام پست ارسال شود؛ چراکه کلمات کلیدی هدف باید در پست نمایش داده شوند.

برای انجام این کار تنها کافی است که به Settings > Permalinks > Post Name مراجعه کنید. البته دقت داشته باشید که این تنظیمات تنها باید برای محتواهای جدیدی که قرار است بر روی سایت قرار بگیرند، انجام شود؛ در غیر این صورت، خطاهایی در مورد لینک هایی که به ساختار قبلی صفحه سایت شما داده شده اند، ایجاد می شود.

نکته مهم بعدی این است که اطمینان حاصل کنید که تمامی عنوان های صفحات سایت شما با تگ h1 تنظیم شده باشند. غالباً در وردپرس دیده می شود که عنوان پست با تگ h2 مشخص شده است. شما می توانید با مراجعه به Appearance > Editor > Single Post تغییرات لازم برای تگ عنوان خود را ایجاد کنید.

4. نصب یک پلاگین برای وردپرس مثل Yoast

حال اگر بخواهید که به صورت حرفه ای فعالیت های خود را به پیش ببرید، بهتر است برای افزایش بازدید گوگل، یک پلاگین برای وردپرس خود نصب کنید که به صورت مخصوص برای بهبود روند بهینه سازی سایت شما طراحی شده باشد. WordPress SEO by Yoast بهترین گزینه برای انتخاب است.

البته دقت داشته باشید که این افزونه برای مبتدیان و افراد متوسط ممکن است که کمی دلهره آور باشد؛ چراکه دارای تنظیمات و امکانات بسیار زیادی در ساختار خود می باشد. البته جای هیچ نگرانی جدی وجود ندارد؛ به این دلیل که شما می توانید از آموزش های کاملی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنید و روند کارهای خود را به خوبی ارتقا دهید.

افزایش بازدید سایت رایگان,افزایش بازدید گوگل,بالا بردن بازدید سایت

یکی از ویژگی های مهم این افزونه این است که به شما اطلاع می دهد که آیا اشتباهات زیادی دارید یا خیر. ابزارهای زیادی در این زمینه وجود دارد اما ما پیشنهاد می کنیم که از WordPress SEO by Yoast استفاده کنید.

5. بهبود تجربه کاربری با دقت بسیار زیاد

پلاگین های موجود برای وردپرس، معمولا سعی دارند وب سایت شما را در نظر موتورهای جستجو خوب جلوه بدهند. اما مسئله ای که شما باید از آن اطمینان حاصل کنید، این است که صفحات سایت شما باید برای انسان ها نیز جلوه خوبی داشته باشد. در واقع، استراتژی بهبود تجربه کاربری سایت باید با دقت هرچه تمام انجام شود.

نکته مهم این است که هرچه تجربه کاربری بهبود پیدا کند، رتبه صفحات سایت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. چراکه گوگل به طور مکرر اعلام کرده است که تجربه کاربری یکی از فاکتورهای اصلی رنکینگ این موتور جستجو می باشد. هدف اصلی گوگل این است که بهترین نتایج را برای کاربران خود به نمایش در بیاورد.

مهمترین کاری که در این زمینه می توانید انجام دهید، اطمینان حاصل کردن از موبایل فرندلی بودن صفحات سایت است. وب سایت شما باید قالب های واکنش گرا (responsive) تلفن همراه را داشته باشد. بعد از بروز رسانی الگوریتم رتبه بندی گوگل که برای صفحات AMP اتفاق افتاد، این دسته از قالب ها، اهمیت زیادی پیدا کرده اند.

مسئله بعدی که برای بهبود تجربه کاربری اهمیت زیادی دارد، افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت می باشد. اگر واقعا به دنبال افزایش بازدید گوگل به شکل رایگان می باشید، باید تمرکز ویژه ای بر بهینه سازی سرعت سایت خود داشته و از تکنیک های مختلف موجود در این زمینه استفاده کنید. کاربران اگر نتوانند در ثانیه های ابتدایی که بر روی یک لینک کلیک می کنند، وارد وب سایت شوند، مطمئنا از صفحه مورد نظر خارج خواهند شد. از بهینه سازی تصاویر که نقش موثری در سرعت سایت دارند، غافل نشوید.

6. استفاده از پست مهمان

پست مهمان در واقع همان پستی است که شما آن را تولید می کنید که در یک وب سایت دیگر که متعلق به شما نیست، آن را انتشار می دهید. این مسئله در واقع یکی از بهترین کارها برای در معرض دید قرار دادن برندتان می باشد. طبیعی است که همین مسئله سبب می شود تا ترافیک دریافتی سایتتان نیز به مراتب افزایش پیدا کند.

بر خلاف برخی از افرادی که در زمینه سئو سایت فعالیت داشته و دوره های افزایش بازدید گوگل نیز برگزار می کنند، پست مهمان هنوز هم مثل قدیم، ارزش و تاثیر خود را حفظ کرده است.

یک نکته بسیار مهم که در این زمینه باید آن را در نظر داشته باشید، این است که سایت های میزبان خود را محدود به چند وب سایتی که می شناسید، نکنید. در حقیقت شما باید از گوگل استفاده کرده تا آن دسته از وب سایت هایی که بهترین شرایط را برای پسا مهمان دارند، پیدا کنید و از آن ها درخواست کنید تا مقاله های مورد نظر شما را در وب سایت خود منتشر کنند.

در مورد اهمیت پست های مهمان و تاثیر آن ها در افزایش بازدید در گوگل، همین بس که هنوز هم بسیاری از وب سایت های برتری که می شناسیم، از این روش برای تبلیغ برند و افزایش بازدید سایت خود استفاده می کنند. در نتیجه، اگر در مورد پست مهمان و اثرش بر روند ارتقا پیدا کردن بازدید و ورودی وب سایتتان، اطلاعاتی نداشته و فعالیتی هم انجام نداده اید، پیشنهاد نیوسئو به شما این است که در اسرع وقت، این کار را در اولویت های خود قرار دهید.

7. بروزرسانی منظم مقاله های سایت

به یکی از مهم ترین بخش های معرفی ترفندهای افزایش بازدید در سایت می رسیم؛ پس از شما می خواهم به سادگی از این بخش نگذرید.

اگر وب سایت، مشکل اساسی نداشته باشد، هیچ کاری به اندازه بروزرسانی محتوا نمی تواند به افزایش بازدید گوگل کمک کند.

یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل این است که شما به طور منظم، محتواهای تازه و بروز در وب سایت خود داشته باشید. در صورت بی توجهی به این قضیه، شدیدا از رقبای خود عقب خواهید افتاد.

پیشنهاد می کنم که در هر بروزرسانی که برای محتواهای وب سایت خود پیاده سازی می کنید، حداقل 300 تا 500 کلمه به متن محتوای مورد نظر اضافه کنید. همچنین علاوه بر افزودن متن به محتوا، بهتر است که برای بار دیگر تحقیق عبارت کلیدی را برای موضوع آن صفحه انجام دهید. چراکه ممکن است مردم در زمان های مختلف، از عبارت های دیگری نیز برای رسیدن به موضوع مورد نظر، استفاده کنند.

سئو سایت

در نتیجه، دو اصل مهم بروزرسانی را برای افزایش بازدید سایت باید انجام دهید:

  • افزودن 300 تا 500 کلمه
  • افزودن عبارت کلیدی جدید با حجم جستجوی بالا

8. هدف قرار دادن عبارات کلیدی طولانی

این بخش را بر اساس نکاتی که امیر قمصری در یک کلاس خصوصی آموزش سئو مشهد بیان کرد، برای شما شرح داده ایم:

عبارت های کلیدی طولانی یا همان long-tail keywords یک گزینه بسیار فوق العاده برای افزایش بازدید در گوگل می باشند. این دسته از عبارت های کلیدی می توانند به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن، شما را به رنک های برتر صفحات نتایج جستجوی گوگل برسانند.

البته دقت داشته باشید که منظور ما این نیست که به طور کلی استراتژی محتوای وب سایت خود را به عبارت های کلیدی طولانی اختصاص دهید؛ شما باید این عبارات را نیز در گوشه ای از فعالیت های خود، در نظر داشته باشید.

علاوه بر این موارد، در سال های اخیر، مردم ما نیز برای اینکه در گوگل جستجو کنند، از متن های طولانی، بیشتر از پیش استفاده می کنند. این مسئله خود یک دلیل بسیار محکم برای این است که شما باید از عبارت های کلیدی طولانی در محتواهای وب سایت خود استفاده کنید. بعد از پیاده سازی این مسئله، در مدت زمان کوتاهی شما شاهد افزایش ورودی گوگل خواهید بود و مخاطبین زیادی با استفاده از عبارات کلیدی طولانی وارد وب سایت شما خواهند شد.

نکته ای که وجود دارد این است که هر عبارت کلیدی طولانی، مناسب نیست؛ در نتیجه، قبل از شروع تولید محتوای خود، بهتر است از ابزارهایی مثل گوگل ترندز استفاده کرده و میزان جستجوی آن عبارت کلیدی توسط مردم را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. البته همان ابزارهایی که از آن ها برای تحقیق عبارات کلیدی استفاده می کردید نیز می توانند در این زمینه کمک زیادی به شما بکنند. به هر حال، بهتر است قبل از انجام هر کاری، جوانب را به خوبی بسنجید؛ مخصوصا اگر هدف آن کار افزایش بازدید گوگل باشد.

9. تولید عناوینی که کاربر نتواند در برابر آن ها مقاوت کند

هر مقاله یا دوره آموزشی افزایش بازدید سایت را که مورد بررسی قرار دهید، متوجه می شوید که عنوان ها یکی از عناصر بسیار مهم در سئو سایت هستند. بدون یک عنوان جذاب، حتی بهترین مقاله ها هم هیچ کاربری را جذب خود نمی کنند.

در نتیجه، بدون هیچ هزینه خاصی برای افزایش بازدید گوگل رایگان، باید بر روی توانایی خود در تولید عنوان های کاربر پسند کار کنید. برخی مواقع مخاطب شما فردی است که تنها با عناوین جذاب ترغیب می شود که بر روی لینک کلیک کند؛ در مقابل، ممکن است که شما با فردی سر و کار داشته باشید که دوست داشته باشد با مطالعه متن عنوان شما، به طور کامل متوجه موضوع اصلی مقاله شما بشود.

عنوان ها تنها در دنیای وب اهمیت ندارند، به فعالیت های خود در طول روز دقت کنید؛ هنگامی که در خیابان هستید، کدام بیلبوردها توجه شما را بیشتر از دیگر موارد به خود جلب می کنند؟ قطعا آن مواردی که از عنوان های ترغیب کننده یا جذاب استفاده کرده اند. چراکه ذهن شما به صورت ناخودآگاه تشویق می شود تا بیشتر در مورد آن مطلب، اطلاعات به دست بیاورد. تبلیغات و بسیاری از سیستم های بازاریابی، بر اساس عنوان های تکان دهنده برپا هستند. در نتیجه، سعی کنید تا همیشه، حتی برای بی اهمیت ترین مطالب خود نیز، عناوینی جذاب و متفاوت با دیگران تولید کنید.

10. توجه به سئو داخلی سایت

برخی از افراد اصطلاحا می گویند که سئو مرده است و دیگر هیچ اهمیتی ندارد! اما اگر شما در این زمینه فعالیت داشته باشید، می دانید که به هیچ وجه وضعیت سئو به این شکل نیست. اگر سئو اثر خود را از دست داده بود، پس چرا بسیاری از وب سایت ها با ارائه بهترین خدمات و کیفیت، هنوز نمی توانند افزایش ورودی گوگل یا ارتقا رنک در این موتور جستجو را داشته باشند؟

در نتیجه همیشه باید اهمیت ویژه ای برای سئو در نظر داشته باشید؛ به خصوص در زمینه سئو داخلی وب سایتتان. مطمئنا با پیاده سازی تکنیک های صحیح برای بهینه سازی داخلی وب سایت، می توانید به خوبی شاهد بالا آمدن سایت در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر باشید.

دقت داشته باشید که تنها در صورتی می توانید ادعا کنید که سئو داخلی وب سایت خود را به خوبی انجام داده اید، که تمامی فاکتورهای مرتبط در این زمینه را رعایت کرده باشید. ما در این مقاله سعی کرده ایم به خوبی تکنیک های افزایش بازدید گوگل رایگان را برای شما بیان کنیم تا بدون هیچ هزینه ای و تنها با تمرین های مکرر، رتبه و بازدید وب سایت خود را در مدت زمان کوتاهی، بهبود دهید.

11. پیاده سازی نشانه گذاری های Schema

پیاده سازی نشانه گذاری های Schema شاید به طور مستقیم سبب نشود که شما افزایش بازدید گوگل داشته باشید، اما قطعا به موتور جستجو کمک می کند تا به شکل بهتری مطالب شما را پیدا و ایندکس کند. همانطور که می دانید، کمک کردن به موتور جستجو برای پروسه ایندکسش، موجب می شود تا بتوانید رنک بهتری دریافت کنید. افزایش رنک هم در انتها بازدید گوگل رایگان به به سمت وب سایتتان، سرازیر می کند.

12. ایمیل مارکتینگ را نادیده نگیرید

تعداد بسیار زیادی از کسب و کارها، برای جذب مشتری، از طریق ایمیل مارکتینگ اقدامات خود را انجام می دهند؛ برخی از متخصصین سئو اعتقاد دارند که ایمیل زدن در کشور ما تاثیر چندانی در روند بازاریابی کسب و کار شما ندارد! اما شما به هیچ عنوان از اهمیت ایمیل مارکتینگ غافل نشوید و سعی کنید همیشه با مخاطبین و کاربران مدنظر خود از طریق بازاریابی ایمیلی، در ارتباط باشید؛ چراکه هنوز هم یکی از راه های افزایش بازدید سایت در گوگل، ارتباط از طریق ایمیل می باشد.

13. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما ریسپانسیو است

مدت زیادی است که استفاده انحصاری از اینترنت برای سیستم های PC به پایان رسیده است. همه شما می دانید که افراد برای دسترسی به دنیای آنلاین، بیشتر از تلفن های همراه خود استفاده می کنند.

حال اگر شما وب سایتی داشته باشید که برای تلفن های همراه طراحی نشده باشد، در واقع شما به کاربران موبایل خود می گویید که از سایتتان خارج شده و به جای دیگری بروند! حتی اگر یک وب سایت اصلی دیگر دارید، باز هم باید ریسپانسیو بودن را برای تمامی وب سایت های مرتبط با برند خود، پیاده سازی کنید. در این صورت که افزایش ورودی گوگل برای شما اتفاق خواهد افتاد.

14. مطمئن شوید که وب سایت پرسرعتی دارید

آیا شخص شما تا به حال شده است که 30 ثانیه صبر کنید که یک صفحه سایت باز شود؟

اگر وب سایتی داشته باشید که مدت زمان زیادی طول بکشد که برای کاربر بارگذاری بشود، تعجبی ندارد که نرخ پرش آن سر به فلک بکشد. هیچ فردی بیشتر از 3 تا 5 ثانیه برای دسترسی پیدا کردن به محتوای یک صفحه، صبر نخواهد کرد. بنابراین، اگر وب سایت کندی دارید، به هیچ عنوان نباید انتظار افزایش بازدید گوگل را از این موتور جستجو داشته باشید.

افزایش بازدید در گوگل,افزایش بازدید سایت,افزایش بازدید سایت در گوگل

مطمئن شوید که صفحات سایت شما سئو فنی فوق العاده ای داشته باشند؛ سعی کنید از توسعه دهنده وب سایتتان بخواهید که در این زمینه به شما کمک کند. قطعا او می تواند مشکلاتی را درک کند که شاید شخص شما تجربه کافی برای حل آن ها را نداشته باشید.

15. پرورش یک نمونه از جامعه

مردم تمایل دارند که خواسته ها و تمایلات خود را در دنیای آنلاین مشاهده کنند. همچنین آن ها دوست دارند که این حرف ها را خودشان بزنند. در نتیجه، شما می توانید با پیاده سازی یک سیستم نظرگذاری در وب سایت خود، برای آن ها شرایطی را فراهم کنید که گفته های خویش را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

این یکی از تکنیک های افزایش بازدید در سایت است که کمتر کسی به آن توجه می کند؛ در نتیجه، شما می توانید در پروسه افزایش بازدید گوگل یک قدم از رقبای خود جلوتر باشید و ترافیک زیادی را از آو وب سایتتان کنید.

شما شخصا هم می توانید در این کامنت ها شرکت کنید؛ قطعا وب سایت هایی هستند که با کسب و کار شما مرتبط هستند. این وب سایت ها زمینه بسیار خوبی هستند برای آشنایی با افراد جدید و شما می توانید با به کار گیری دانسته های خود و ارائه اطلاعات مناسب به افرادی که اظهار نظر کرده اند، آن ها را به وب سایت خود بکشانید. البته دقت داشته باشید که در این زمینه هیچ گاه نباید زیاده روی کرد!

16. خودتان را در کامنت ها به دیگران بشناسانید

مطمئنا شما در طول روز، وب سایت های زیادی که در زمینه کسب و کار شما در حال فعالیت هستند را بررسی می کنید و یا حداقل به آن ها سر می زنید تا اطلاعات کسب کنید. خب، اگر این وب سایت ها از اعتبار و رنک بالایی برخوردار باشند، چرا در نظرات آن ها شرکت نکنید و نام برند خودتان را به دیگران نمی شناسانید؟

درست که کامنت گذاری به سرعت نمی تواند موجب افزایش ورودی گوگل شود؛ اما دقت داشته باشید که افزایش شهرت برند و همینکه دیگران با مشاهده سایتتان متوجه شوند که این نام برند را قبلا در جایی شنیده اند، می تواند به پیشرفت شما کمک بسزایی بکند.

دقت کنید که کامنت های شما باید کاربردی و مفید باشد؛ اگر بتوانید عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشید، شاید در همان موقع، کاربران تمایل پیدا کنند که در مورد شما و ماهیت شغلتان بیشتر بدانند. طبیعتا شما در شغل خود متخصص هستید؛ در نتیجه، سعی کنید تا مقاله ها یا صفحات پربازدید سایت رقیب را مطالعه کرده و مشکلات آن را پیدا کنید و با رعایت کمال احترام، در بخش کامنت ها این موارد را بیان کنید. مطمئنا این یکی از موثرترین راه های افزایش بازدید سایت در گوگل است.

17. بررسی اطلاعاتی که از تحلیل ها به دست آورده اید

گوگل آنالیتیکس ابزاری است برای تجزیه و تحلیل؛ این ابزار تمامی اطلاعاتی که در مورد وب سایتتان لازم دارید را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین سعی کنید که همیشه آن را بررسی کنید و از داده های آن در جهت بهبود استراتژی های افزایش بازدید گوگل استفاده کنید.

در ابزار گوگل آنالیتیکس به این دقت داشته باشید که کدام صفحات، بیشتر ورودی را داشته اند؛ سپس همان تکنیک هایی که برای آن صفحات استفاده کردید را بر روی صفحات ضعیف خود نیز پیاده سازی کنید.

18. افزایش فعالیت در شبکه های اجتماعی

برندهای زیادی تنها صرف اینکه محتواهایشان را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند، توقع افزایش ورودی از این رسانه ها را دارند. در صورتی که شما باید یک پیج فعال در شبکه های اجتماعی باشید و تعامل خود با کاربرانتان را به حداکثر برسانید.

در کامنت گذاری ها شرکت کنید و به کامنت هایی که در صفحه شما گذاشته می شود به خوبی و با لحنی CTA وار، پاسخ دهید. به یاد داشته باشید که در شبکه های اجتماعی، افرای که برای آموزش حضور دارند، تعداد زیادی ندارند؛ در نتیجه، شما باید برای هر دو دسته از افراد، محتوا تولید کنید. در این صورت تعامل شما پیشرفت می کند و می توانید به هدف اصلی خود یعنی افزایش بازدید رایگان گوگل برسید.

19. در استراتژی محتوای خود از ویدئو هم استفاده کنید

محتواهای متنی، بسیار خوب و ارزشمند هستند؛ اما ویدئو در عین حالی که می تواند بازدید سایت را افزایش دهد، این کاربران جذب شده را ترغیب می کند تا با بند شما تعامل داشته باشند. آمارها نشان می دهد که اطلاعاتی که یک فرد از طریق ویدئو در ذهنش نگه می دارد، به مراتب بیشتر از محتواهای متنی است.

این مسئله نشان می دهد که ویدئو مارکتینگ یک تکنیک بسیار عالی برای انتخاب و استفاده است؛ با ویدئو هم مخاطبین جدید جذب کنید و هم تعاملات کسب و کار اینترنتی خود را به شدت افزایش دهید.

20. تحقیق در مورد مسائل روز

طبیعی است که افزایش ورودی گوگل نیاز به این دارد که محتواهای شما بروز و مطابق با نیازهای جدید کاربران باشند. اگر از ابزار خاصی برای این کار استفاده می کنید، باید بگوییم که بهتر است دست از این کار بردارید؛ با توجه به تجربه ای که در نیوسئو به دست آورده ایم، بهترین کار این است که شبکه های اجتماعی مورد علاقه مخاطبین هدفتان را مدنظر داشته باشید و در آن ها بررسی کنید که مردم به دنبال چه موضوعاتی می گردند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: به صورت خلاصه، شما باید درد مخاطبین هدفتان را شناسایی کنید و بر اساس همان، محتواهایی تولید کنید که موجب افزایش بازدید سایت شما شود.پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

21. برگزاری وبینارها

مردم تمایل به این دارند که مطالب جدید را فرا بگیرند. وبینارها یکی از ابزارهای فوق العاده هستند که با استفاده از آن ها می توانید دانش و مهارت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر برگزاری وبینارها با یک کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی همراه باشد، این دو مورد می توانند به کمک همدیگر، سبب افزایش بازدید گوگل برای وب سایت شما بشوند.

22. انجام مجدد تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق عبارت های کلیدی فقط به این قضیه ختم نمی شود که شما پرجستجوترین کلماتی که وجود دارد را شناسایی کنید و از آن ها در روند بهینه سازی وب سایتتان استفاده کنید؛ بعد از آن هم وقتی رنک قابل قبولی برای آن عبارت کلیدی دریافت کردید، همه چیز را رها کنید و فقط شاهد دریافت ورودی از همان عبارت باشید!

افزایش بازدید در گوگل,افزایش بازدید سایت,افزایش بازدید سایت در گوگل

به بیان دیگر، تحقیق کلمات کلیدی یعنی اینکه شما استراتژی هایی برای شناسایی بهترین کلمات کلیدی کسب و کارتان به کار ببرید که بر اساس آن ها، دریافت ورودی وب سایتتان، محدود به چند عبارت کلیدی خاص نشود.

البته منظورمان را اشتباه متوجه نشوید؛ عبارت هایی که شناسایی می کنید، همگی باید مرتبط با ماهیت کسب و کاری که انجام می دهید، باشند. منظور ما این است که در همین عبارت هایی که انتخاب کرده اید، ورودی سایت را محدود به چند عبارت خاص نکنید.

دقت داشته باشید که استفاده از عبارت هایی که موجب ایجاد صفحات نامرتبط در سایت می شود، به شدت برای سئو سایت مضر می باشد.

در نتیجه، اگر می بینید که در روند تحقیق عبارت های کلیدی سایتتان دچار اشتباه شده اید، پیشنهاد می کنیم که چندین و چند بار این کار را انجام دهید و نتایج را با متخصصین سئو در میان بگذارید تا در نهایت، بتوانید به بهترین شکل ممکن، به آن افزایش ورودی گوگل که مدنظر دارید، برسید.

23. تمرکز بر روی عباران کلیدی رقبا

به احتمال زیاد، تا همین الان هم چندین بار تصمیم گرفته اید که از استراتژی های به کارگیری عبارات کلیدی رقبای خود استفاده کنید؛ به این دلیل که خود شما شخصا نتوانسته اید هیچ ایده جدیدی در حوزه کسب و کارتان راه اندازی کنید.

پیشنهاد می کنیم که اگر شما نیز جزو افرادی هستید که می خواهید از ایده های رقبای خود بهره ببرید، از ابزار تحلیل سئو Ahrefs استفاده کنید؛ این ابزار اطلاعات مناسبی در مورد عبارت های کلیدی ای که رقبای شما در حال استفاده از آن ها هستند و و شما از آن ها استفاده نمی کنید، در اختیارتان قرار می دهد.

24. رپورتاژ آگهی ماهانه

درست است که هزینه سفارش یک رپورتاژ آگهی در یک وب سایت خبری با اعتبار دامنه بالا، بسیار زیاد است و شاید برای شمایی که به تازگی کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کرده اید، این هزینه ها کمی سنگین باشد، اما پیشنهاد نیوسئو به شما این است که سفارش و انتشار رپورتاژ آگهی را در همین ابتدای فعالیت آنلاین خود شروع کنید؛ حداقل سعی کنید ماهانه یک رپورتاژ در یک وب سایت معتبرتر از وب سایت خودتان، منتشر کنید.

رپورتاژ آگهی در واقع نوعی از بک لینک است؛ رپورتاژ باید محتوایی 800 تا 1000 کلمه داشته باشد و این محتوا دارای لینک هایی باشد که شما قصد افزایش رتبه آن ها در گوگل را دارید. بعد از تولید رپورتاژ آگهی توسط خود شما، باید سفارش ثبت رپورتاژ در یک سایت را بگیرید و از آن ها بخواهید که محتوای شما را در سایتشان نشر دهند, رپورتاژ آگهی بک لینکی است که همواره در سایت هدف باقی خواهد ماند.

25. لینک سازی طبیعی

لینک سازی طبیعی زمانی رخ می دهد که دیگر وب سایت ها بدون هیچ هماهنگی خاصی، به صفحات سایت شما لینک بدهند. خب البته واضح است که اگر پروسه ساخت بک لینک به صورت طبیعی کار راحتی بود، کسی دغدغه رسیدن به رنک یک گوگل را نداشت!

اگر لینک سازی طبیعی ساده بود؛ در حقیقت به کلی ممکن بود سئو سایت، اهمیت خود را از دست بدهد و افزایش بازدید گوگل، محدود به تولید محتوا بشود؛ در این صورت شما می توانستید با تولید محتواهای با کیفیت، برای هر عبارت کلیدی که می خواهید، در بین رنک های برتر قرار بگیرید.

چگونه با بازاریابی محتوا می توان ترافیک سایت را افزایش داد؟

افزایش بازدید در گوگل,افزایش بازدید سایت,افزایش بازدید سایت در گوگل

در بالا، 25 تکنیک بسیار کاربردی در زمینه بالا بردن بازدید و ورودی سایت به شما عزیزان ارائه کردیم. اما در ادامه می خواهیم نحوه پیاده سازی تکنیک های بازاریابی محتوا، به گونه ای که منجر به افزایش ورودی گوگل شوند را به شما عزیزان ارائه کنیم. بازاریابی محتوا یکی از بخش های اصلی و ضروری هر کسب و کار اینترنتی می باشد؛ حتی بهترین محتواهای تولید شده هم بدون بازاریابی محتوا، ارزشی ندارند.

بازاریابی محتوا در واقع یک سازوکار تبلیغاتی با هدف رشد کسب و کارتان است؛ به این صورت که محتوای با کیفیت شما طی پروسه بازاریابی، در بسترهای متعدد نشر داده می شود تا مخاطبین جدیدی جذب برند شما بشوند.

حال نکته مهمی که وجود دارد این است که آیا بازاریابی محتوا به همین راحتی اتفاق می افتد؟ قطعا باید یکسری اصول خاص از ابتدا تا انتها در نظر گرفته بشود تا این شیوه بازاریابی به نتیجه برسد. در ادامه، این اصول و نکات را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

26. محتوایی تولید کنید که مردم تمایل به اشتراک گذاری آن داشته باشند

اگر خوب به این مسئله فکر کنید، چیزهایی که ما تمایل خوبی برای به اشتراک گذاری و یا لینک دادن به آن ها را داریم، حجم جستجوی بسیار بالایی دارند یا اینکه به شدت کاربردی و مفید هستند. وقتی این قضیه را به محتوای سایت شما ارتباط دهیم، متوجه می شویم برای اینکه بتوانید در بازاریابی محتوا موفق بوده و افزایش بازدید گوگل شگفت آوری داشته باشید، باید تلاش کنید تا ارزش بسیار بالایی را در محتواهایتان بگنجانید.

27. تولید اینفوگرافیک ها

همه محتواهای ساده و خشک می توانند با ادغام شدن یک اینفوگرافیک به بهترین محتواهای موجود تبدیل گردند! البته فراموش نکنید که اینفوگرافیک ها باید به گونه ای باشند که کاربر با مشاهده آن ها هم آموزش ببیند و هم سرگرم شده باشد.

اینفوگرافیک هایی که اصطلاحا تو چشم باشند، می توانند توجه افراد زیادی را به خود جلب کنند؛ به این دلیل که علاوه بر اینکه در وب سایت شما منتشر شده اند، بلکه وب سایت های دیگر نیز به احتمال زیاد از اینفوگرافیکی که شما تولیدش کرده اید، در محتواهای خود استفاده می کنند.

28. تولید محتوای ویدئویی

آمارها نشان می دهند که وب سایت های فروشگاهی که در روند تولید محتوای خود از ویدئو استفاده کردند، رشد درآمد 49 درصدی نسبت به افرادی که اهمیتی به ویدئو نمی دهند، داشته اند و همچنین کاربران دنیای وب اعلام کرده اند که این ویدئوها هستند که در نهایت موجب می شوند تا آن ها خرید آنلاین خود را نهایی کنند.

حتما لازم نیست که ویدئوهای حرفه ای بسازی؛ می تونی با استفاده از ویدئوهای ساده ای که با یک گوشی هم میشه ساختشون، تفاوت عجیب و غریبی در فروش سایتت ایجاد کنی (البته سعی کن که بتونی در آیند به صورت حرفه ای تولید محتوای ویدئویی بکنی).

29. مصاحبه با رهبران صنایع

اگر شما درگیر با طوفان فکری باشید که ایده های بسیار زیادی به ذهن شما خطور کند، ممکن است هیجان زده شوید و بخواهید که این ایده ها را با مدیران و سرمایه گذاران متعددی در میان بگذارید. برخی از افراد، از انجام این کار منصرف می شوند. به این دلیل که می ترسند؛ اما شما جزو این افراد نباشید و ایده های خود را از طرق مختلف با افراد متعدد در میان بگذارید؛ علی الخصوص با مدیران وب سایت ها.

ممکن است که مدیر وب سایتی از ایده شما خوشش بیاید و در وب سایت خود در مورد برند شما صحبت کند و مطمئن باشید که اگر از او بخواهید، می توانید لینک هم دریافت کنید. این لینکی که از مدیر وب سایت موردنظر دریافت کردید، علاوه بر انتقال اعتبار، می تواند موجب افزایش بازدید سایت شما نیز بشود.

پس هراسی از ابلاغ ایده های خود نداشته باشید؛ البته دقت کنید که این ایده ها را نباید با هرکسی در میان گذاشت. متاسفانه افراد زیادی وجود دارند که از ایده های شما سواستفاده می کنند و در نهایت هیچ سود و مزیتی برای شما باقی نخواهد ماند.

30. افزودن دکمه های به اشتراک گذاری

این طور نیست که موتورهای جستجو میزان توجه وب سایت شما به شبکه های اجتماعی را در نظر بگیرند. اما این مسئله می تواند عوامل بهبود رتبه بندی را تقویت کند؛ افزودن دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی هیچ هزینه ای برای شما ندارد. عدم قرار دادن فیلد یا بخشی برای به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، فرصت فوق العاده ای را از پست های شما برای افزایش بازدید، می گیرد.

31. تولید محتواهای مقاله علمی محور

حتما تا الان مقاله های علمی را مطالعه کرده اید؛ پس متوجه شده اید که این مقاله ها، طول متن بسیار زیادی دارند. شما از این ویژگی، یعنی طولانی بودن محتوا، می توانید در جهت افزایش بازدید سایت خود استفاده کنید. چطور چنین چیزی امکان پذیر است؟

دلایل متعددی وجود دارد که به ما توضیح می دهند که چرا محتواهای طولانی بهتر هستند:

  • گوگل چندین بار اعلام کرده است که محتواهای طولانی را دوست دارد.
  • تولید محتواهای کوتاه باعث می شود تا چندین محتوای متعدد با عبارات کلیدی شبیه به هم ایجاد شوند که این خود از افزایش رتبه سایت جلوگیری می کند.
  • اگر واقعا بخواهید بهترین و باکیفیت ترین محتواها را تولید کنید، به صورت طبیعی، طول متن آن ها زیاد خواهد شد.
  • تصور مردم از محتواهای طولانی، مفید بودن آن هاست.

32. لینک سازی داخلی برای محتواها

شاید تصور کنید که این نکته بسیار ساده است که در بیشتر مقاله های آموزشی بهینه سازی سایت آن را به شما گوشزد کرده اند. اما جالب است بدانید که اکثر وبمسترها این اهمیت را درک می کنند اما آن را عملی نمی سازند. تقریبا می توان گفت که لینک سازی داخلی محتواهایشان را فراموش می کنند و همه تمرکزشان را بر روی ساخت بک لینک های باکیفیت می گذارند.

البته هیچ اشکلی ندارد که شما برای افزایش بازدید گوگل وب سایت خود به سراغ ساخت بک لینک بروید.

مسئله مهم این است که در صورتی بک لینک های شما می توانند بهترین تاثیر را داشته باشند که بتوانید بهترین ساختار را برای لینک سازی داخلی پیاده سازی کنید.

مدل های زیادی برای ساختار لینک سازی داخلی تبیین شده است که شما می توانید با یک جستجوی ساده آن ها را پیدا کرده و برای افزایش بازدید سایت از آن ها نهایت بهره را ببرید. ما برای یکی از پروژه های بهینه سازی سایتی که قرار بود مجموعه نیوسئو آن را انجام دهد، تنها با استفاده از یک استراتژی لینک سازی داخلی صحیح، توانستیم سایت را به صفحه یک برسانیم و سپس با ساخت بک لینک های باکیفیت، توانستیم وب سایت موردنظر را به میانگین رنک دو صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برسانیم.

افزایش بازدید در گوگل,افزایش بازدید سایت,افزایش بازدید سایت در گوگل

33. اضافه کردن هفتگی محتواها

فعالیت منظم در بخش تولید محتوای سایت، به روند رشد شما سرعت می بخشد. هرچه محتوای بیشتری در وب سایتتان داشته باشید، شانس بیشتری برای رنک گرفتن برای عبارات کلیدی متعدد در نتایج جستجوی گوگل را دارید. به علاوه، با گذشت زمان شما به کاربران خود می فهمانید که در چه زمان های مشخصی، قرار است که یک پست جدید در سایتتان منتشر شود.

اگر وقت این را ندارید که به صورت منظم در وب سایت خود مقاله منتشر کنید، بهترین راهکار استخدام یک تولید کننده محتواست که دانش کافی در زمینه سئو داشته باشد. در این صورت، شما می توانید با همکاری یکدیگر، استراتژی هایی بچینید که بهترین نتیجه را بدهند. همین امر به تنهایی می تواند به خوبی موجب افزایش بازدید سایت در گوگل شود.

34. محتوای خود را بروز نگه دارید

اگر واقعا می خواهید در میان رقبایتان حرفی برای گفتن داشته باشید، یکی از مهم ترین کارهایی که باید در این زمینه انجام دهید، این است که تمامی محتواهای قدیمی و صعیفی که در وب سایت شما وجود دارد را بروز کنید.

همانطور که می دانید، موتورهای جستجو محتواهای جدید را به محتواهای قدیمی ترجیح می دهند. پس اگر صفحه ای وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل، رنک خوبی دریافت نمی کند، ممکن است که دلیل آن قدیمی بودن محتوا و اطلاعاتی باشد که شما آن ها را در آن صفحه قرار داده اید. با بروز رسانی کردن این محتوا، افزایش بازدید گوگل درخوری را شاهد خواهید بود.

البته دقت داشته باشید که بروز رسانی محتوا امری است که باید د=تداوم در آن به خوبی رعایت شود و در هر بروز رسانی که انجام می شود، تغییرات درست و حسابی ایجاد شود. یادتان نرود که اگر محتوای بسیار قدیمی را می خواستید بروز کنید، لینک داخلی از آن محتوا به موارد جدیدتر بدهید. با این کار، ساختار داخلی سایتتان، ارزش بیشتری پیدا می کند.

35. ساخت پادکست یا ابزارهای رایگان

اگر بتوانید بدون دریافت هیچ هزینه ای، به کاربران خدماتی ارائه کنید که ارزش داشته باشد، مطمئن باشید ترافیک بسیار زیادی کسب می کنید. پادکست ها، ویدئوهای آموزشی و ابزارها از بهترین مواردی هستند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید تا افراد را جذب کنید. بسیاری از وب سایت های برتر، مثل ماز، یکی از استراتژی های افزایش بازدید گوگل شان، همین ابزارهایی است که ارائه می کنند. هنگامی که بتوانید افراد را جذب وب سایت خود کنید، سپس دست شما باز است تا با رعایت اصول صحیح، این کاربران را به مشتری های دائمی برند خود تبدیل کنید.

در دنیای وب فارسی، ابزارهای زیادی در سایت ها وجود ندارد که اعتبار و کیفیت خوبی داشته باشد؛ این بهترین موقعیت برای شماست تا در اوج قرار بگیرد. چراکه رقیب زیادی ندارید.

36. برگزاری مسابقات و اهدای جوایز

روش دیگر برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت، میزبانی مسابقات و اهدای جوایز است. کاربران با تمام قدرت و ترس از دست دادن زمان، بازی می کنند؛ وب سایت های زیادی از طریق این ترفند و تبلیغ دهان به دهانی که برای مسابقات آن ها انجام شده است، به شهرت و رنک بسیار بالایی رسیده اند.

37. ساخت دوره های رایگان به صورت آنلاین

اگر بخواهیم به روند کاری برندهای موفق در چند سال اخیر نگاه کنیم، متوجه می شویم که ساخت و ارائه دوره های رایگان یکی از بهترین سازوکارهایی بوده است که این برندها از آن استفاده کردند و مزیت های زیادی را نصیب خود کردند.

علاوه بر این، اطلاعات کاربران زیادی که می خواهند از دوره رایگان شما استفاده کنند، جمع آوری می شود و شما می توانید از آن ها در آینده برای رسیدن به اهداف بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید. بنابراین، بر اساس دانش، مهارت و طبع کسب و کارتان، موضوعی را انتخاب کنید که کاربران شدیدا به دنبال آن هستند. سپس با ساخت یک محصول آموزشی باکیفیت و قرار دادن آن در سایتتان به صورت رایگان، شاهد افزایش ورودی گوگل به بهترین شکل ممکن باشید. این استراتژی در واقع یک معامله دو سر سود است که هم مزایایی برای شما دارد و هم کاربران را به آنچه که می خواهند، می رساند.

طبیعتا ساخت یک محصول آموزشی برای شما هزینه بردار خواهد بود؛ اما هیچ اشکالی ندارد. چراکه شما در حال سرمایه گذاری بر روی آینده کسب و کار خود هستید.

38. برگزاری وبینارها

وبینارها یکی از راه های فوق العاده برای به اشتراک گذاشتن تخصص و ایجاد ارتباط با مشتریان هدف کسب و کارتان هستند.

مزیتی که وبینار نسبت به کنفرانس دارد این است که محدودیت مکانی دیگر اهمیتی ندارد؛ شما در هر جا و مکانی می توانید در وبینارها شرکت کنید و آن ها را برگزار کنید. به این نکته مهم دقت داشته باشید که وبینارها برخلاف محصولات آموزشی، فقط در مدت زمان مشخصی می توانند برای وب سایت شما ترافیک جذب کنند.

39. ساخت آزمون

مردم دوست دارند اطلاعات خود را به چالش بکشند؛ شما می توانید با برگزاری آزمون های چالش برانگیز، در هر صنعتی که هستید، می توانید تعداد بسیار زیادی از کاربران را به وب سایت خود بیاورید. نکته یا در واقع مزیت بسیار مهمی که در مورد آزمون ها وجود دارد و برای سئو سایت شما شدیدا مفید است، افزایش time on site شماست؛ این مسئله برای گوگل اهمیت زیادی داشته و بر روی رتبه بندی صفحات سایتتان اثر خوبی دارد. دقت داشته باشید که تنوع در آزمون هایی که در سایتتان قرار می دهید بسیار مهم است.

40. بهینه سازی درست صفحات هدف سایت

با قطعیت می توان گفت که همه افراد فعال در حوزه بازاریابی مجازی با اصطلاح سئو آشنا هستند یا اینکه حداقل با آن برخورد داشته اند. اما نکته ای که اکثریت افراد از آن غافل هستند، موضوع لندینگ پیج ها و اهمیت این صفحات برای سئو است.

در ادامه تلاش می کنیم تا با توضیحات کامل خوانندگان را با مفهوم لندینگ پیج و راهکارهای بهینه سازی آن آشنا کنیم. علاوه بر این با توجه به اهمیت این صفحات برای موفقیت سئو، موضوع ساخت لندینگ پیج هم به صورت اجمالی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اما نخست اجازه دهید تا به سراغ موضوع لندینگ پیج و پرسش “لندینگ پیج چیست؟” برویم.

لندینگ پیج چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

در ادبیات بازاریابی دیجیتال، منظور از لندینگ پیج یا همان صفحه فرود، همان صفحه ای است که کاربران اینترنت بعد از کلیک بر روی لینک های موجود در نتایج ارائه شده توسط موتورهای جستجو، به آن صفحه وارد می شود.

این موضوع باعث تعجب اکثریت کاربران اینترنت است که در زمان نمایش رتبه بندی ها توسط موتور جستجو این وب سایت ها نیستند که توسط گوگل رتبه بندی می شوند. حقیقت این است که رتبه بندی های ارائه شده توسط گوگل در حقیقت بر اساس رتبه بندی صفحات لندینگ پیج توسط موتور جستجو ارائه می شود. این موضوع نشان دهنده اهمیت لندینگ پیج ها در جذب مخاطب برای سایت است.

نکات ساخت لندینگ پیج

در زمان ساخت لندینگ پیج ها باید موارد زیر را به عنوان اصول پایه ایجاد صفحه در نظر داشت.

مشخص کردن کلمات کلیدی: کلمات کلیدی، موضوعی با اهمیت فوق العاده بالا هستند. در این مرحله است که یکی از عوامل اصلی مورد استفاده موتورهای جستجو در رتبه بندی، مشخص می شوند. نکته ای که در این مرحله حتما باید در نظر داشت این است که کلمات کلیدی چند واژه ای و عبارتی، رتبه بهتری را در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه و تک واژه ای کسب می کنند.

جایگذاری استراتژیک کلمات کلیدی در لندینگ پیج: انتخاب کلمات کلیدی یکی از مراحل مهم در ساخت لندینگ پیج ها است، اما محل قرار گیری این واژه ها هم به همان اندازه اهمیت دارد. از جمله بهترین موقعیت ها برای قرار دادن کلیدواژه ها می توان به مواردی مانند تگ عنوان، توصیف های متا، تگ های هدر، فایل نام تصویر و ویژگی Alt تگ تصویر اشاره کرد.

اندازه اهمیت ندارد: تا قبل از این عقیده بیشتر افراد این بود که موتورهای جستجو، محتواهای طولانی را به محتواهای کوتاه ترجیح می دهند. اما نکته ای که باید در مورد آن آگاه شوید این است که این موضوع صد درصد صحت ندارد. اگرچه داده نشان داده است که محتواهای طولانی اغلب رتبه خوبی در موتورهای جستجو دریافت می کنند، اما تحقیقات نشان داده که این رابطه بیشتر به دلیل همبستگی محتوا است. دلیل رتبه بالای این محتوا، نه اندازه بلکه حجم اطلاعات درست ارائه شده در محتوا است. بنابراین در صورتی که بتوان حجم مناسب اطلاعات را در اندازه کم محتوا هم عرضه کرد، مشکلی در لندینگ پیج ایجاد نخواهد شد.

تضمین وجود بک لینک ها: ترغیب کردن دیگر سایت ها برای لینک دادن به سایت، همچنان به عنوان یکی از عوامل اصلی در بالا بردن رتبه بندی صفحه در موتورهای جستجو در نظر گرفته می شود. به عبارت دیگر، از نظر موتورهای جستجو اگر فردی به اندازه ای محتوای یک سایت خوشش آمد که لینکی از آن محتوا را در سایت خود قرار دهد، در حقیقت آن سایت را تایید کرده است.

سفارشی سازی کردن URL: در اغلب مواقع زمانی که یک صفحه را ایجاد می کنید این امکان را دارید تا صفحه جدید را در ساب دامین های ارائه دهنده سرویس منتشر کنید. شاید استفاده از خدمات خود ارائه دهنده سرویس برای ایجاد URL وسوسه انگیز باشد، اما این URL های عمومی و غیر سفارشی گزینه سئو خوبی برای موتورهای جستجو نیست. انتشار لندینگ پیج با استفاده از دامین اختصاصی، باعث می شود تا بتوان یک امتیار مثبت در زمینه بالا رفتن رتبه بندی سایت دریافت کرد.

بالا بردن سرعت بارگذاری: سرعت بارگذاری صفحه هم یکی دیگر از مواردی است که در ساخت لندینگ پیج ها باید به آن توجه ویژه داشت. به خاطر داشته باشید که استفاده از تصاویر با حجم کمتر (بدون خطر کاهش در کیفیت)، استفاده از هاست هایی با سرعت بیشتر و یا خاموش کردن همه پلاگین ها، از جمله مواردی هستند که سرعت بارگذاری را افزایش می دهند.

نتیجه گیری

افزایش بازدید وبسایت یک هدف مهم برای هر سازمان یا کسب و کاری است. بازدید وبسایت نشان دهنده تعداد افرادی است که وارد وبسایت شما می شوند و به محتوا و خدمات شما مراجعه می کنند. در صورتی که بتوانید بازدید صفحات خود را افزایش دهید می توانید شهرت بیشتری پیدا کنید و در نتیجه فروش و سود شما افزایش پیدا می کند.

برای افزایش بازدید وبسایت، چندین راهکار وجود دارد اما سئو بهترین و مناسبترین راهکار است. با بهینه سازی صفحات وبسایت خود برای الگوریتم های موتورهای جستجوی معروف مانند گوگل، شانس دیده شدن وبسایت شما در نتایج جستجو بالاتر خواهد بود. استفاده از کلیدواژه های مرتبط و محتوای متنوع نیز می تواند به بهتر دیده شدن وبسایت شما کمک کند. امیدوارم که نکات این مقاله بتواند به افزایش بازدید گوگل و درآمد شما کمک کند.


❓ پاسخ کامل به سوالات متداول شما عزیزان


1. چگونه می توان با استفاده از روش های مختلف بازدید وبسایت را افزایش داد؟

روش های افزایش بازدید سایت از نتایج متفاوت است. مهم این است که سعی کنید از تمامی این روش ها استفاده کنید.

2. آیا استفاده از تبلیغات آنلاین می تواند بازدید وبسایت را بهبود ببخشد؟

تبلیغات آنلاین نیاز به هزینه دارد، اما روش ها و راهکارهایی که در این مقاله بررسی کردیم، به صورت کاملا رایگان به افزایش بازدید سایت شما کمک می کند.

3. چه راهکارهایی برای بهینه سازی محتوا وبسایت و جذب بازدیدکننده ها وجود دارد؟

سئو و بهینه سازی سایت روش ها و فاکتورهای مهمی دارد. بهترین راهکار این است که سایت خود را براساس تمامی فاکتورهای سئو، بهینه سازی کنید.

15 نظر در مورد مقاله “ افزایش بازدید گوگل با سئو کلاه سفید ” ثبت شده است
  1. امین

    سلام
    میشه لطفا در مورد سئوی کلاه سیاه مقاله بزارین؟
    ممنون


    • ناظر سایت

      سلام
      یک مقاله در مورد سئو کلاه سیاه در سایت وجود دارد. برای مطالعه در سرچ باکس سایت عبارت “سئو کلاه سیاه” را جستجو کنید.


  2. فراز

    سلام وقت بخیر ممنون از اطلاعات خوبتون . ببخشید یک سوال به غیر از این مورد آیا روش دیگری برای افزایش بازدید سایت وجود داره یا خیر ؟
    مثل دوستانی که با استفاده از ربات اینستاگرام باعث افزایش بازدید اینستاگرام میشن؟ شنیدم روش هایی بیان میشه در خصوص افزایش بازدید سایت میخواستم ببینم جریان این مطلب چی هست؟ ممنونم


    • سیدمجتبی پورموسوی

      هر راهی که باشه جز سئو کلاه سیاه هست و باعث جریمه وب سایت شما میشه


  3. Danial

    بسیار پرمحتوا و اصولی دورود بر شما


    • مهدی گنجعلی

      زنده باشید عزیز


  4. کال شاپ تی وی

    عالی بود


    • مهدی گنجعلی

      عزیزید


  5. محمد ابراهیمی

    سلام
    ایمیل مارکتینگ چه تاثیری در افزایش بازدید گوگل دارد؟
    چطور از طریق ایمیل مارکتینگ بازدید گوگل خودمون رو افزایش بدیم؟
    سپاس از لطفتون


    • مهدی گنجعلی

      درود وقت بخیر
      ایمیل مارکتینگ از طرق مختلف می تونه روی سئو سایت و در نهایت افزایش بازدید گوگل شما تاثیر بذاره. اینکه چطور میشه از این طریق موفق بود رو در یک کامنت نمیشه توضیح داد! لینک زیر میتونه به خوبی به شما کمک کنه تا بهترین استفاده از ایمیل مارکتینگ داشته باشید:
      https://www.newseo.ir/seo-products/videos/email-marketing


  6. هادی

    لطفا درباره تنظیمات افزونه yoast seo وردپرس بیشتر آموزش بزارید.


    • مهدی گنجعلی

      درود
      در این زمینه داخل محتواهامون، مطالب زیادی رو بیان کردیم. اما حتما یک مطلب اختصاصی تولید و منتشر می کنیم. ممنون از نظر شما


  7. علی سعیدی

    ممنونم لطف کردید


  8. علی سعیدی

    کاش این مطالب رو فیلم تهیه می کردید و میتوانستیم دانلود کنیم یا فایل پی دی اف میذاشتید که دانلود کنیم برای مبتدی ها قابل استفاده بود


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما جناب سعیدی عزیز و وقتون هم بخیر
      ممنون از پیشنهاد فوق العاده ای که دادید. ما در نیوسئو همیشه سعی کردیم مطالب رو در قالب های مختلف به کاربران ارائه کنیم؛ مثل پادکست، ویدئوکست، ویدئوهای آموزش سئو و یا به صورت محتواهای متنی. تکنیک های این مقاله رو می تونید در ویدئوهایی که در سایت و صفحه اینستاگراممون هست، مشاهده کنید. مثل ویدئو زیر:
      https://www.newseo.ir/seo-learning/training-videos/page-speed-affects-user-experience
      با این حال اگر مطالب برای شما سنگین هست، باید از اپلیکیشن نیوسئو استفاده کنید و اونجا مفاهیم مبتدی سئو سایت رو در قالب های مختلف، آموزش ببینید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود