ضروری

نکات افزایش بازدید و فروش سایت

افزایش امنیت سایت,افزایش ترافیک سایت,افزایش کلیک

دوستان عزیزم، همانطور که می دانید گوگل تقریبا هر شش ماه یکبار به سراغ وبسایت شما می آید و آن را به صورت کلی بررسی می کند.

بنابراین علاوه بر سئو سایت برای ایجاد ترافیک و بالا بردن رنک سایت در گوگل، باید به موارد دیگری نیز توجه کنید. در واقع شما باید نکاتی را رعایت کنید که بتوانید به وسیله آن کاربران را جذب کنید. زیرا همان طور که اطلاع دارید بنای گوگل برای رتبه بندی سایت، کاربرپسند بودن آن است و همواره گوگل اعلام کرده است که سایت خود را برای کاربر بسازید نه برای گوگل …

کلید هر کسب و کار موفقی در اینترنت، وبسایت آن است. بنابراین من در این مقاله نکاتی را برای بهتر و جذاب تر شدن وبسایت بیان خواهم کرد که می تواند به افزایش کلیک سایت و ایجاد ترافیک بیشتر کمک کند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش افزایش بازدید گوگل رایگانپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

قرار دادن پاداش یا جایزه

اگر در وبسایت خود برای بازدیدکننده پاداش یا جایزه ای در نظر بگیرید، باعث می شود که حس خوبی در او ایجاد شود. همچنین این مسئله کمک می کند که آن ها راحت تر ایمیل های خود را در اختیار شما قرار دهند. همانطور هم که می دانید هر ایمیل جدیدی که دریافت می کنید در واقع یک مشتری بالقوه را بدست آورده اید.

ویدئوها، کتاب های الکترونیکی، راهنمایی و مشاوره و همچنین آموزش از جمله مواردی هستند که باعث می شوند مخاطبان به وبسایت شما توجه ویژه ای داشته باشند. علاوه بر این، قرار دادن پاداش یا جایزه به شما کمک خواهد کرد که تعدادی بک لینک با ارزش از وبسایت ها و فروم های مختلف بدست بیاورید. در نهایت قرار دادن پاداش یا جایزه برای بازدیدکننده شانس شما را برای اینکه بتوانید محصولات خود را به او بفروشید بیشتر می کند.

نکته ای که باید در این بخش توجه کنید این است که پاداش یا جایزه ای که در نظر می گیرید باید ارزشمند باشد تا بازدیدکننده حس برنده بودن را پیدا کند.

نقد و بررسی و گرفتن امتیاز

نظرات مثبت مخاطبان به وبسایت و کسب و کار شما اعتبار بیشتری خواهد بخشید. برای گرفتن نظر می توانید از آشنایان و دوستان خود تقاضا کنید که به وبسایت شما مراجعه کنند و نظرات واقعی و صادقانه خود را بیان کنند.

همچنین نقدهای سازنده و واقعی فرصت های خوبی را برای بدست آوردن بک لینک در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید نظرات مثبت و سازنده در رابطه با برند یا سرویس خود را در فروم ها یا شبکه های اجتماعی مختلف باز نشر کنید و از طریق آن ها برای سایت خود بک لینک بدست بیاورید. همچنین با استفاده از افزونه Yoast می توانید با گرفتن امتیاز و ستاره رتبه محتوای سایت خود را بهبود دهید.

نکته پایانی اینکه این نظرات کمک می کند تا بیشتر از بازدیدکننده، مشتریان واقعی که قصد خرید محصول یا سرویس شما را دارند وارد وبسایتتان شوند.

هدایت مخاطب به مکان مورد نظر او در سایت

در سایت خود کلیدها و لینک های داخلی قراردهید تا مخاطب با کلیک بر روی آن بتواند سریعا به مکانی که می خواهد برود. این مسئله به کاهش نرخ بی ارزش (Bounce Rate) بودن سایت شما که یکی از فاکتورهای سئو است، کمک خواهد کرد. علاوه بر آن سبب جلب نظر مخاطب نسبت به سایت خواهد شد و او را به ثبت نام در خبرنامه یا سایت شما ترغیب خواهد شد.

اما برای آنکه بتوانید به هدف خود که افزایش ترافیک و بازدید سایت است دست پیدا کنید، نیاز است که از تعدادی ابزار تاثیرگذار در سایت خود استفاده کنید تا هم بتوانید مخاطب هدف بیشتری جذب کنید و هم اینکه ترافیک سایت را بالا ببرید.

علاوه بر این با استفاده از این ابزار و نکات می توانید بودجه معقول تری را به تبلیغات کلیکی در گوگل و نیز سئوی خود اختصاص دهید.

شما می توانید مخاطبان هدف خود را در وبلاگ ها، وبسایت های پرسش و پاسخ، انجمن های گفتگو، شبکه های اجتماعی و مکان هایی مانند این موارد پیدا کنید.

سایت هایی مانند Slideshare & Youtube

این سایت ها مکان های بسیار با ارزشی جهت به اشتراک گذاری اطلاعات در رابطه با محصول یا سرویس و گرفتن بک لینک هستند. دراین وبسایت ها شما می توانید با یک گروه بیشمار از افرادی مواجه شوید که به دنبال فرصت های استثنایی برای بدست آوردن محصول، سرویس و یا نمونه کارهای با ارزش هستند. علاوه بر آن، لینک هایی که از طریق این وبسایت ها بدست می آورید برای سئو بسیار ارزشمند می باشند.

انجمن های مرتبط

فعالیت در انجمن های مرتبط با موضوع وبسایت بسیار مهم است. زیرا در این انجمن ها مخاطبان هدف شما عضو هستند و در واقع آن ها مشتری بالقوه محصولات و خدمات شما می باشند. بنابراین شما می توانید با فعالیت در این فروم ها و قرار دادن موضوعات جذاب برای مخاطب و لینک گذاری داخلی، مخاطب آن ها را به وبسایت خود هدایت کنید تا بتوانید ترافیک خوبی را برای سایت ایجاد کنید. علاوه بر این، به دلیل آن که مخاطبان مرتبط با موضوع وبسایت شما به سایتتان هدایت شده اند می توانید وضعیت مدت زمان ماندگاری مخاطب در سایت را بهبود بدهید و آن ها را با محتوای سایت خود درگیر کنید.

سایت های ویکی

یکی دیگر از منابع عالی برای افزایش ترافیک وبسایت، سایت های ویکی می باشد. منظور از سایت ویکی فقط ویکی پدیا نیست. سایت های ویکی مکان هایی هستند که تعداد زیادی از مخاطبان هدف شما برای جست و جوی مقدماتی درباره موضوع مورد علاقه خود به آن ها مراجعه می کنند.

شما می توانید سایت های ویکی مرتبط با وبسایت خود را پیدا و شروع به فعالیت در آن ها کنید. البته این کار بسیار سخت است. چون سایت های ویکی نیاز به فعالیت مداوم دارند و باید همیشه به روز شوند. اما بک لینک هایی که از این سایت ها بدست می آورید بسیار با ارزش هستند. ولی این را بدانید که گرفتن بک لینک از این سایت ها بسیار سخت و پیچیده است و باید زمان زیادی را به این موضوع اختصاص دهید.

نکته بسیار مهم در زمان فعالیت در سایت های ویکی قرار دادن مطالبی با منبع معتبر، ارزشمند و با کیفیت است. چون در صورت قرار دادن مطالب نامعتبر در این وبسایت ها و لینک دادن آن به سایت خود با جریمه سنگین از طرف گوگل مواجه خواهید شد.

انتشار ویدئوهای با ارزش

بیشتر سایت ها برای رساندن پیام خود به مخاطبان از ویدئو استفاده می کنند. یک ویدئو با محتوای ارزشمند حس هیجان زدگی بیشتری را در مخاطب نسب به محتوای متنی ایجاد می کند.

شما می توانید مقالات خود را به راحتی به ویدئو تبدیل کنید تا هم مخاطب تمایل بیشتری به تماشای ویدئو پیدا کند و هم اینکه پیام نهایی روشن تر و واضح تر برای مخاطب بیان شود. همچنین می توانید پاسخ پرسش های مخاطبان را با استفاده از ویدئو بدهید.

بنابراین از محتوای ویدئویی استفاده کنید و آن ها را در سرویس های به اشتراک گذاری ویدئو مثل آپارات و یوتیوب به اشتراک بگذارید و لینک وبسایت خود را در آن قرار دهید تا به افزایش بازدید سایت شما کمک قابل توجهی بشود.

استفاده از پادکست:

انتشار پیام های صوتی کوتاه برای یادآوری یک نکته خاص یا انتشار یک خبر جدید بسیار کار فوق العاده ای است. شما می توانید پیام های صوتی کوتاهی تهیه کنید و آن ها را در پادکست ها منتشر کنید. البته، پیام صوتی به اندازه پیام ویدئویی موثر نیست. اما مسئله این است که ممکن است تعدادی از مخاطبان هدف شما در پادکست ها حضور داشته باشند و یا اینکه علاقه برخی از این افراد به پیام های صوتی بیشتر باشد.

افزایش امنیت سایت,افزایش ترافیک سایت,افزایش کلیک

تا این قسمت ابزار تاثیرگذار در افزایش ترافیک سایت را به شما دوستان عزیز معرفی کردم. در ادامه مقاله به بیان نکاتی خواهم پرداخت که هم باعث افزایش ترافیک سایت می شود و هم مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت را بهبود می دهد و او را به بازگشت دوباره به سایت ترغیب می کند.

ارتقاء بیشتر، تخفیف بیشتر

مسلما همه ما دوست داریم که یک فرصت استثنایی برای خرید ارزان تر محصول یا سرویس بدست بیاوریم. بنابراین پیشنهاد تخفیف به بازدید کننده ای که برای اولین بار به سایت مراجعه می کند بر اساس یک الگوی خاص ایده بسیار خوبی است و قویا باعث افزایش فروش شما می شود.

ارائه تخفیف 5 تا 10 درصد بیشتر از حد معمول می تواند برای مخاطب جذاب باشد. به عنوان مثال 5 تا 10 درصد تخفیف بیشتر برای عضویت در خبرنامه. یا ارائه تخفیف 10 درصدی برای عضویت در بخش ویژه سایت یا به اشتراک گذاری محتوای سایت در شبکه های اجتماعی.

البته این نکته را فراموش نکنید که ارائه گارانتی و خدمات رایگان جذاب نیز بسیار کارآمد و موثر است. این بخش بیشتر به خلاقیت شما برمی گردد که چگونه از این تکنیک استفاده کنید.

ارائه روش های پرداخت مختلف

مخاطبان شما مسلما برای خرید محصول به روش های متفاوتی اعتماد دارند. عده ای از آن ها پرداخت اینترنتی را ترجیح می دهند و عده ای دیگر پرداخت نقدی در محل بنابراین شما باید برای جلب نظر و رضایت آن ها روش های پرداخت مختلف را در اختیار آن ها قرار دهید. البته در بخش پرداخت اینترنتی به این موضوع دقت کنید که از شرکت های سرویس دهنده معتبر که دارای خدمات پشتیبانی قوی هستند استفاده کنید.

سیاست بازگشت آسان

ممکن است محصول یا سرویس شما مورد رضایت مشتری نباشد و یا اینکه از خرید آن پشیمان شده باشد. بنابراین برای بازگرداندن کالا یا انصراف از سرویس یک سیاست آسان را در نظر بگیرید. این مسئله همچنین به فرآیند تبدیل بازدیدکننده به مشتری نیز بسیار کمک می کند. زیرا مخاطبانی که قصد خرید کالا یا خدمات را دارند به این موضوع توجه می کنند که راهی برای بازگرداندن کالا و یا انصراف از سرویس در نظر گرفته شده است یا نه و میزان پیچیدگی آن چقدر است.

بررسی مداوم فرآیند خرید

مراحل خرید از یک سایت در تکمیل فرآیند خرید از سوی مخاطب، بسیار تاثیرگذار است. چون اگر فرآیند خرید دارای اشکال یا پیچیدگی باشد، مخاطب را از انجام خرید منصرف خواهد کرد. بنابراین تیمی را به صورت ویژه برای این قسمت در نظر بگیرید تا فرآیند را به صورت مداوم بررسی کنند و آن را بهبود دهند.

تیم شما با قرار دادن خود به جای مخاطب باید این سوالات را مطرح کند که:

اگر من قصد خرید داشته باشم، آیا از این وبسایت خرید خواهم کرد؟

آیا این صفحه فرود خیلی ساده و بدون پیچیدگی برای مخاطب طراحی شده است؟

آیا این فرآیند خرید، نرخ انجام کامل خرید را بهبود خواهد داد؟

همچنین تیم شما باید به نظرات و بازخوردهایی که از طرف کاربران بیان می شود اهمیت بدهد تا بتواند کامل تر با مسائلی که در فرآیند خرید وجود دارد آشنا شود و آن ها را رفع کند.

افزایش امنیت سایت

اکثر مخاطبان اگر وبسایت شما ایمن نباشد، نه خریدی انجام خواهند داد و نه در وبسایت شما ثبت نام خواهند کرد. زیرا امروزه سرقت اطلاعات به صورت فزاینده ای افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل نیاز است که وبسایت شما به اندازه کافی ایمن باشد تا مخاطب بتواند به آن اطمینان کند. علاوه بر آن امنیت وبسایت در سال جدید بیشتر مورد توجه گوگل قرار گرفته است و به عنوان یکی از فاکتورهای رنکینگ در نظر گرفته شده است. اگر در نتایج جستجو دقت کنید ابتدا وبسایت هایی نمایش داده می شوند که امنیت آن ها در سطح بالایی قرار دارد و از پروتکل https استفاده کرده اند.

در پایان این نکته را یادآوری می کنم که نباید نسبت به رقبای خود غافل باشید. همیشه باید آن ها را تحت نظر داشته باشید و از نکات مثبت و منفی آن ها برای بهبود وضعیت سایت خود استفاده کنید.

تمام مواردی که اشاره شد هم در بهبود ترافیک سایت موثر است و هم در بهبود وضعیت فروش و کسب و کار چون همانطور که می دانید، بازاریابی اینترنتی و سئو سایت از یکدیگر جدا نیستند و به هم وابستگی دارند. بنابراین باید به هر دو توجه ویژه ای داشته باشید.

3 نظر در مورد مقاله “ نکات افزایش بازدید و فروش سایت ” ثبت شده است
  1. محمد

    عالی بود


  2. جعفر قلی زاده

    سلام
    مرسی از مطالب مفیدی که میگذارید.
    الان بیشتر سایت ها با مشکل فروش مواجه اند.
    امیدوارم به کمک این مقاله فروشمون بهتر بشه
    سپاس


  3. علی عسگری

    من یک سایت دارم امار بازدیدکنندگانش تقریبا خوبه ولی فروش خوبی ندارم
    از راهنمایی های شما تو این پست تون استفاده کردم مرسی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود