فاکتور جدید گوگل برای رنکینگ وب سایت

الگوریتم رتبه بندی گوگل,جدیدترین فاکتور رتبه بندی گوگل,فاکتور جدید گوگل

در این مقاله قصد داریم تا فاکتور جدید گوگل که ممکن است کمی هم عجیب باشد را برای شما معرفی کنیم. گوگل هر چند وقت یکبار فاکتورهای جدیدی را برای رتبه بندی صفحات سایت های مختلف، ارائه می کند که برخی از آن ها ممکن است تا حدودی روند کاری شما را تغییر دهند. متفاوت بودن، یکی از مواردی است که به تازگی بسیار برای گوگل اهمیت پیدا کرده است؛ در حقیقت می توان به آن به عنوان یک فاکتور جدید گوگل نیز نگاه کرد.

هرساله سوالات زیادی برای شناسایی جدیدترین فاکتور رتبه بندی گوگل بیان می شود؛ سوال مدنظر ما در این زمینه به صورت زیر است:

من یک وب سایت در زمینه دانلود آهنگ دارم که ۶۰٫۰۰۰ آهنگ در سایت قرار داده شده است. حال رتبه خود را از دست داده ام و بعد از جستجو متوجه شدم تنها ۷ صفحه از وب سایت من در نتایج وجود دارد. آیا سایت من پنالتی شده است که گوگل صفحات من را حذف کرده است؟ چطور می توانم به جایگاه قبل خود برگردم؟

جان مولر در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا یک سایت از نتایج گوگل حذف شده و رتبه خود را از دست داده است این چنین پاسخ می دهد:

به طور کلی، یک جستجو از سایت، نماینده تمام صفحاتی که ایندکس کرده ایم نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی یا آنچه که ایندکس کرده ایم، از سرچ کنسول (search console) استفاده کنید. از این طریق شما می توانید نگاه بهتری نسبت به صفحاتی که ایندکس شده اند داشته باشید.

درک می کنیم که از دست دادن ترافیک چقدر دردناک می تواند باشد. با توجه به اینکه موضوع وب سایت شما آهنگ است، فکر می کنیم کمی ارائه شیوه جدید مشکل خواهد بود؛ زیرا الگوریتم ها و فاکتورهای سئو گوگل سعی می کنند به دنبال محتوای منحصر به فرد، قانع کننده و با کیفیت باشند.

الگوریتم رتبه بندی گوگل,جدیدترین فاکتور رتبه بندی گوگل,فاکتور جدید گوگل

اگر وب سایت شما مانند سایر وب سایت ها، موزیک یا آهنگ برای مخاطبان خود ارائه می کند، نمی توان به قطعیت گفت که الگوریتم ها و فاکتور گوگل تشخیص می دهند این یک وب سایت واقعا مهم است و باید روی آن تمرکز کنند و در جستجو آن را برجسته کنند یا خیر.

بنابراین با توجه به این نکته، شما باید سعی کنید بفهمید وجه مشترک شما و میلیون ها سایت آهنگ دیگر چیست و خود را نسبت به آنها و بر اساس جدیدترین فاکتور رتبه بندی گوگل متمایز کنید.

  • شاید تغییر شیوه ارائه مطالب یکی از روش های موثر برای تطابق با الگوریتم و فاکتور در گوگل باشد.
  • شاید هم تغییر شیوه عملکرد یکی از روش ها برای انجام این کار باشد.

در نهایت، شما باید اطمینان داشته باشید که چیزی که در سایت خود بارگذاری می کنید به اندازه کافی متفاوت است، تا الگوریتم های گوگل بگویند این همان چیزی است که باید به جای میلیون ها سایت دیگر از آن استفاده کنند و آن را بر اساس فاکتورهای سئو گوگل خود فهرست کنند.

بنابراین احتمالا انجام چنین تغییراتی بر اساس فاکتور گوگل آسان نخواهد بود، اما این مسیری است که ما می روبم. این همان توصیه ای است که ما به هر نوع وب سایتی ارائه می دهیم، که اساسا همان کاری را انجام ندهند که وب سایت های دیگر انجام می دهند؛ چرا که مغایر با قوانین و فاکتور در گوگل است.

شما واقعا باید اطمینان داشته باشید که آنچه ارائه می دهید، بی نظیر و قانع کننده و با کیفیت است. به طوری که مخاطبان و کاربران، وب سایت شما را انتخاب کنند. زیرا این کاربران معتقدند که وب سایت شما چیزی را به آنها ارائه می دهد که در اینترنت منحصربه فرد است و نمی خواهند به هر وب سایت دیگری به صورت تصادفی مراجعه کنند.

فاکتور جدید گوگل؛ متفاوت بودن و رتبه بهتر

بر اساس فاکتور گوگل، متفاوت بودن از رقبا برای الگوریتم های گوگل بسیار مهم است. البته این متفاوت بودن به معنای بهتر بودن نیز است.

به گفته مولر، یک وب سایت با رتبه عالی باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  1. متفاوت (منحصر به فرد) باشد.
  2. متقاعد کننده باشد.
  3. باکیفیت باشد.

سخن پایانی

همیشه به خاطر داشته باشید که گوگل تاکنون موارد بسیار زیادی را به فاکتورهای رتبه بندی خود اضافه کرده است؛ همچنین موارد بسیار زیادی را ظاهرا از الگوریتم رتبه بندی خود حذف کرده است. اما شما همواره باید تجربه و توصیه های متخصصین برتر سئو سایت را بعد از بیانیه های گوگل، مورد بررسی قرار دهید.

در نهایت، هیچگاه، به طور مطلق نمی توان گفت که یک فاکتور جدید گوگل اثربخشی زیادی دارد و یک فاکتور قدیمی گوگل، ارزش خود را از دست داده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود